Oprettet af Svend Dellepude d. 23/07/2012 kl. 19:53

Svend Dellepude taler ud

Så gik den ikke længere... Efter at være blevet truet med Nupo Pulver og alverdens andre dårligdomme har direktøren nu omsider besluttet sig for, hvordan jeg skal tabe mig: Dukan.<br />
<br />
Eller <i>"Dycán"</i>, som hun siger. Det er jo en franskmand, der har fundet på kuren, forstås :D<br />
<br />
I årevis er det lykkedes mig at glide af på alle forslag om slankekure, og jeg har altid kunne få diskutionerne til at strande ved at dreje dem over i en snak om uhyrligt høje priser for en fedtsugning. Direktøren er læge, så hun er let at distrahere med en god fagsnak om faldgruberne ved plastikkirurgi.<br />
<br />
Men efter at have set mig spankulere rundt i 2 uger i Italien i mine stramme, røde Speedo'er (som kun var røde, men ikke stramme, da jeg købte dem for mange år siden), havde hun åbentbart fået nok. Inspireret af et vennepar, der med irriterende lethed smed 12 kg hver før sommerferien og nu går overskudsagtige rundt og flasher deres nye hulkindede look, kiggede hun skrapt på mig og dikterede <i>"Dycán"</i> fra det øjeblik, ferien var slut.<br />
<br />
Når først direktøren har bestemt sig, er der ingen vej tilbage, men det lykkedes mig at udskyde det uundgåelige en enkelt dag. Til mit held viste det sig nemlig ganske enkelt umuligt at opdrive havreklid en søndag formiddag i den middelstore danske provinsby, hvor vi bor, så i stedet kunne jeg i går aftes nyde et sidste festmåltid med entrecotes, bearnaisesovs, kartofler, ærter og majskolber, med rødvin til.<br />
<br />
Men så var det også slut. I morges da jeg slog øjnene op, vidste jeg, at alt var forandret - om ikke for altid så i hvert fald i lang tid frem - efter de første 7 dage i angrebsfasen skal jeg kæmpe mig igennem cruisefasen på ikke mindre end 125 dage. Og jeg tør slet ikke tænke på, hvor lang tid de sidste 2 faser varer derefter... :o<br />
<br />
Nå, men direktøren siger, jeg skal tænke positive tanker. Så jeg slutter lige af med et af højdepunkterne fra idag: Jeg har lært en masse nyttige nye ting - f.eks. ved jeg nu, at der findes noget, der hedder "skyr", og som ligner creme fraiche. Det står i mit køleskab, men jeg har endnu ikke turdet smage på det.<br />
<br />
Over & out - jeg vender tilbage med mere nyt fra fronten, når/hvis jeg kommer helskindet igennem den første dag.


susabri

23/07/2012 kl. 21:11
Velkommen til Svend Dellepude Du skal nok klare det. Med lidt tilvænning, så er det ikke så slemt Og tænk på, hvor glad direktøren bliver for dig, når det lykkedes :-P
mig

23/07/2012 kl. 21:58
Hehe super læsning Velkommen til svend dellepude <br />
Ja nu må vi så håbe du kan gøre direktøren glad men der er jo nok ikke andet at gøre end at klø på og så næste sommer er Speedo'erne kun røde igen <br />
<br />
Rigtig god kur til dig
Svend Dellepude

23/07/2012 kl. 23:55
Mange tak. Rart med et sted at græde ud de næste måneder <br />
<br />
Dag 1 er nu ved at være ovre. Jeg fulgte den uge-madplan der er foreslået et sted herinde, og det var lige ved at få mig til at give op allerede efter frokosten. Den madplan kan umuligt være lavet til en mand på godt 0,1 ton - jeg har været sulten hele dagen - dagens absolutte lavpunkt var da jeg skamfuldt sad i bilen på vej hjem fra LIDL og spiste en pakke kyllingepålæg fordi jeg bare var så megasulten!<br />
<br />
I mit gamle liv plejede jeg at spise noget frugt eller en skive brød med ost når jeg var sulten mellem hovedmåltiderne, men nu må jeg gå på opdagelse her på hjemmesiden imorgen og finde på noget 'lækkert' til mellemmåltiderne. Jeg er godt med på at man netop ikke behøver at være sulten og må spise så meget man vil af det tiladte, men det kniber lidt med at finde på noget til at tage sulten om formiddagen og eftermiddagen. Jeg prøvede at lave lidt kødchips, men det skal jeg vist lige vænne mig til, og det der Cheasy Vanilje bliver jeg nok heller ikke afhængigf af - det er slemt nok at skulle starte dagen på den måde <br />
<br />
Forresten, hvorfor må man spise Cheasy Vanilje men ikke Cheasy med jordbær/rabarber? I Cheasy Vanilje er der 5,0 gr kulhydrater pr 100 gr heraf 4,5 gr sukkerarter, mens der kun er 0,5 gr mere i den med jordbær/rabarber...
29KBH

24/07/2012 kl. 00:46
Hehe, godt sprog!<br />
<br />
Der er frugtstykker i Cheasy med frugtstykker - og det er no-no. Eller 'non', som doktoren ville sige. Du må til gengæld allerede om 6 dage - det er en tolereret madvare.<br />
<br />
Hey, fra en anden mand over 0,1 ton: Du mister den der vilde sult i morgen eller i overmorgen. Det er crazy, hvad protein gør ved os. Stol på det.
lucky

24/07/2012 kl. 06:18
Hej og velkommen her på Dukan,god læsning hvis du ikke er til skyr<br />
så kan fromage frais anbefaldes den fra president(kvickly el. superbest)til morgen kan du blande den med hytteost,sød,vanilie essens evt.bruge noget af dit havreklid på det mætter godt.<br />
håber du får en god start.
karina313

24/07/2012 kl. 07:42
God læsning..... jeg glæder mig til at læse mere om hvordan det går dig. det er motiverende at læse alle historierne herinde...<br />
<br />
held og lykke med det
mig

24/07/2012 kl. 08:21
Ja jeg syntes også de første dag var værst ang sult men vil sige som KBH det ændre sig hurtigt.<br />
Nej den Cheasy Vanilje er heller ikke lige mig, jeg spiser cheasy A 38 med lidt sød på <br />
De her http://dinslankekur.dk/croissanter-med-ost-og-skinke/ er gode til mellemmåltider, man kan bage dem uden kliden og fyldet kan jo være meget forskelligt. skinke-fisk-kødsovs(uden for meget væske) ja det er kun fantasien der sætter grænser æg er en ting der også mætter godt og har du ikke problemer med kolesterol kan man godt spise mere en 1 om dagen men prøv at skriv mellemmåltider i søgefeltet så kan du ser hvad der er af forslag <br />
<br />
Frugt yoghurt er pga. frugtsukkeren.
admin_kent

24/07/2012 kl. 10:39
Velkommen til forum Svend Dellepude,<br />
Jeg kender alt for godt til direktørens lovgivning eller chefen som hun kaldes her, for at være helt præcis, er det faktisk La Jefa. Jeg startede også på omkring 1/10 ton og landede på omkring de 80 kg. lidt over 3 mdr. senere. Er nu i 4. fase, som jeg regner med at være i omkring 18.000 dage mere.<br />
Få bagt noget brød, det er altid godt, at kunne spise med lidt pålæg.<br />
Og så bare spis for fanden, du skal jo ikke gå rundt og sulte, din stakkels mand.<br />
Er du i tvivl om noget eller mangler lidt opbakning, så er der en masse damer herinde (og mig og en enkelt mand mere tror jeg) som kan give noget opbakning.<br />
Held og lykke med det.
Pusselusken

24/07/2012 kl. 10:49
Velkommen Svend. Håber du får vendt din motivation. Hvis du ikke lever efter Dukan for din egen skyld, kan det være det samme. Jeg taler af faglig erfaring.<br />
NB Køb et par flotte boxer shorts at bade i - ind til du igen kan passe de røde om nogle få måneder <br />
<br />
PS Hils direktøren.
Svend Dellepude

24/07/2012 kl. 10:57
Tak for opmuntringerne. De hjælper faktisk <br />
<br />
Her på dag 2 går det bedre. 29KBH, du havde ret mht sultfornemmelsen - den var ved at drive mig til vanvid i går, men idag har også min mave accepteret den hårde skæbne, der har ramt mig.<br />
<br />
Jeg har besluttet mig for at gå all-in, så dagens mission er at finde frem til en helsekostforretning, der forhandler gojibær. Jeg har googlet dem, og selvom de ikke ser ud af meget (bortset fra den flotte røde farve der matcher mine Speedo'er) må jeg simpelthen prøve dem. Det er jo det nærmeste, jeg kommer på frugt i den næste uge.<br />
<br />
Direktøren kender ikke til mine planer, for som læge rynker man naturligvis på næsen af helsekostforretninger. Måske jeg også skulle købe noget brændenældete for at drille hende lidt.<br />
<br />
Mht mellemmåltiderne har jeg besluttet mig for at prøve croissanterne, som Mig foreslog, dog uden toast-ost da jeg jo er i angrebsfasen. Jeg bliver også nødt til at udelade havreklid, da jeg allerede har brugt dagens ration på en skive Dukanbrød. Og jeg kunne heller ikke finde vinsyre igår i Føtex eller LIDL, så der er ikke meget tilbage af ingredienserne i opskriften - men de skal prøves <br />
<br />
@29KBH: Vi har næsten ens startvægt og slutvægt. Hvor langt er du i kuren?
krondal79

24/07/2012 kl. 11:08
Velkommen til Svend-Dellepude.... Skøn humor du har...<br />
Håber du bliver lige så "afhængig" af Dukan, som os andre...<br />
For mit vedkommende kom motivationen, da jeg allerede efter 2 dage kunne se resultater... Jeg eksperimentere med det tilladte i cruisefasen, så nu har min mand også fået blod på tanden...<br />
<br />
Lykke til med vægttabet...
janln58

24/07/2012 kl. 12:50
Svend-Dellepude ( det "fedeste" nick!)<br />
Jeg startede sidste mandag på det her Dukan halløj, efter at være blevet presset af den bedre halvdel. Måske var presset velbegrundet da vægten efterhånden havde sneget sig op på 145+ kg. Så dine 125 dage på cruise.... jeg er nede på 100 kg (stabiliseret) i maj...2014<br />
<br />
Glæd dig til cruise fasen, jeg var lige ved at gå kold i kyling/rejer og hytteost, men selvom jeg ville have forsvoret det ville ske, var det en sand nydelse at kunne spise grøntsager igår, aldrig har de smagt så godt! og de der croissanter ( smager ikke meget som croissanter, men) er rigtig gode!<br />
Jeg har allerede tabt mig godt 5 kg, og det er det "fede" ved denne kur, at du kan se resultater med det samme, uden at skulle sulte dig, der er jo ingen rationer på, blot et knap så stort udvalg som før.<br />
<br />
Men super indlæg, håber vi hører mere fra dig!
Svend Dellepude

24/07/2012 kl. 13:14
Takker <br />
<br />
Jeg bilder også mig selv ind at det allerede virker. Jeg går rundt og trækker maven ind og kigger mig selv i spejlet og synes godt det kan føles som om bukserne er lidt løsere i livet end i går!<br />
<br />
Er dog sikker på, at direktøren hurtigt får realitetssansen tilbage i mig, når hun kommer hjem fra arbejde senere idag. Imorges da jeg stod oppe på vægten og stolt bekendtgjorde, at der var blevet 1,5 kg mindre af mig på kun 24 timer, konstaterede hun tørt, at det helt sikkert bare skyldes væsketab.<br />
<br />
Som hævn for dette angreb på mit strålende morgenhumør har jeg tænkt mig at bede hende være solidarisk med mig, når jeg går i gang med brændenældeteen senere idag (gojibærene var udsolgt). Lidt støtte kan man vel godt forlange selvom direktøren ikke selv har vægtproblemer. Hun er et af de mennesker der kan spise hvad hun lyst til uden at der sætter sig så meget som et gram ekstra på kroppen. Meget frustrerende, når nu man selv er helt modsat. Hun kan sågar stadigvæk passe sit 20 år gamle tøj, fra dengang hun var 18! Er det ikke bare vildt?<br />
<br />
@janln58: Ja, der er godt nok lang tid til 2014. Hold da fast... :? Jeg sætter min lid til, at der er sket et gennembrud i slankepille-forskningen inden da.<br />
<br />
Tænk hvis man blot kunne spise en lille hvid pille til morgenmaden og så ellers spise HELT hvad man ville og så meget man ville og hvornår man ville. Altså alt - også en ribbensburger med det hele. Og en Double Whopper Cheese King Size menu med Twisters. Og den brune RitterSport med kiksechokolade....<br />
<br />
Undskyld, jeg taler vist i vildelse :o Jeg må tilbage til min brændenældete.<br />
<br />
mig

24/07/2012 kl. 20:52
Hehe det er altså bare et frisk pust at læse dine indlæg <br />
<br />
Glæder mig til at høre hvad direktøren syntes om brændenældete <br />
<br />
Åh ja bare sådan en lille pille, ville ikke være så dårligt endda og det der står efter det med pillen skal man så ikke lige læse, man bliver jo helt lækkersulten hehe<br />
<br />
åhh ja kender godt typen og så er der os andre som bare lige skal glo på bagerskiltet også har man taget det næste kilo på <br />
<br />
Ja drik du din te og så vil jeg sidde og vente på næste indlæg fra dig så man kan få et godt smil
Svend Dellepude

24/07/2012 kl. 22:55
Mit gode hjerte løb af med mig, så til direktørens store lettelse valgte jeg at udskyde brændenældeteen til køligere tider. Det er bare for varmt til urtete idag 8-)<br />
<br />
Her til aften er det gået op for mig, hvor langt ude jeg var i går, mens jeg på sultens rand og med mundvandet løbet ned af hagen gik rundt i supermarkedet i går.<br />
<br />
Man siger jo godt nok, at man aldrig skal handle ind, når man er sulten, men første dag på <i>Dycán</i> stikker altså alt. I min paniske tilstand havde jeg tilsyneladende tømt supermarkedets køledisk, for i mit køleskab ligger nu 8 laksefileter, 12 kyllingebryster, 4 engelske bøffer, 2 kg hakket kyllingefars, en hel røget lakseside og 14 pakker pålæg med diverse varianter af kyllinge- og kalkunbryst og skinke.<br />
<br />
Og så har jeg endda kun nævnt de ekstra ting, som ikke indgår i min ellers kraftigt udvidede madplan for den første uge. Det kan man da kalde et spontan-køb, der vil noget!! Hmmm, godt at der er plads i fryseren
Denne tråd er lukket og kan ikke længere besvares

Søg forum


Seneste oprettede indlæg

Dukan Slankekur - Generelt
Opsigelse
25/04/2021 kl. 08:22

Dukan Slankekur - Generelt
Står stille
11/04/2021 kl. 20:53

Dukan Slankekur - Generelt
Dukan app (nybegynder)
16/03/2021 kl. 09:53

Dukan Slankekur - Generelt
Fastelavnsboller
30/01/2021 kl. 16:05

Dukan Slankekur - Generelt
Spsk eller vægt
22/01/2021 kl. 16:44


Seneste kommentarer

Dukan Slankekur - Generelt
Opsigelse
17/05/2021 kl. 21:29

Dukan Slankekur - Generelt
Spsk eller vægt
15/03/2021 kl. 09:44

Tekniske spørgsmål
Tilbage-tasten
16/11/2020 kl. 14:48

Opskrifter - LCHF
Fødselsdagskager på LCHF
14/09/2020 kl. 12:20

Dukan Slankekur - Generelt
Hirseflager - er det tilladt på Dukan?
14/09/2020 kl. 12:14

Cookies hjælper os til at give dig den bedste oplevelse. Ved at bruge vores ydelse, accepterer du vores cookies.