Oprettet af Vibeke1965 d. 15/09/2012 kl. 11:08

Vibeke1965´s dagbog

Jeg har været på dukankuren siden november 2011, og frem til 15. august havde jeg tabt 20 kg, og det er super dejligt - men men men.... jeg kom til at give lidt slip på kuren og de gode vaner, jeg skulle nemlig på ferie til Tyrkiet her i september, så tog 3-4 kg på og efter en uges all inclusice smuttede der et par stykker mere på!!!!<br />
<br />
Nu er jeg klar igen, jeg startede i går - vægt 95,9 kg, vægttab ialt 14,4 kg mit mål er at komme ned på 73 kg, så må vi se om jeg skal længere ned, men det er så mange år siden, jeg var der sidst, så har simpelt hen ingen anelse om, hvorvidt det er min nye idealvægt, men det er en bmi på 24, så....<br />
<br />
Jeg tager 7 dage attack, så jeg kan få rettet min hjerne og krop ind igen, heldigvis er min kalender blank de næste 2 uger, så der kommer ingen fristelser før jeg er helt tilbage på kuren.<br />
<br />
Jeg har ikke tidligere skrevet dagbog herinde, men deltaget flittigt på siden her, men jeg har besluttet, at nu vil jeg også skrive dagbog, nok ikke hver dag - vi får se.<br />
<br />
Jeg glæder mig til at være med igen og til at se kiloene rasle af


mig

15/09/2012 kl. 11:22
Hej Vibeke og velkommen tilbage <br />
<br />
Du skulle altså ikke ha nød at starte i angreb igen, Mr. Dukan anbefaler faktisk man ikke gør med mindre man har været væk fra kuren i flere mrd. og det har du jo ikke så vidt jeg kan se <br />
<br />
<br />
Jeg har selv lige været i tyrkiet og taget 3,1 kg på men køre bare cruise og har på de første 5 dage smidt 1,9 kg af dem <br />
Ja men en bmi på 24 er jo også fin, det er jo normalvægtig <br />
<br />
Det er faktisk slet ikke sikkert du smider meget ved at være i angreb så mange dage for din krop så vænner sig til "kun" protein.<br />
<br />
Dejligt du nu er med i dagbogen <br />
<br />
Ha en super dag
nina

15/09/2012 kl. 14:09
Hej Vibeke<br />
<br />
Velkommen tilbage på kure, ja du ved jo at den virker, og velkommen til dagbogen.<br />
Tror helt klar det kan være en fordel at skrive dagbog, det er det ihvertfald for mig.<br />
<br />
Vil nok give Rita ret i at det ikke burde være nødvendigt at gå i gang med angrebsfasen igen, du har jo, som jeg forstår, været på kuren hele tiden, med undtagelse af din ferie i Tyrkiet.<br />
<br />
Vibeke1965

18/09/2012 kl. 07:04
Måske skulle det ikke være nødvendigt med angreb igen, men det har også den virkning, at min fokus bliver 100&#037; fordi kosten er så anderledes end den har været for mig de sidst 2-3 uger - jeg har brug for en hård opstart, jeg havde nemlig meget svært ved at komme helt tilbage efter min sommerferie.<br />
<br />
På de første tre dage i angreb har jeg tabt mig 2,9 kg - vægttab ialt 17,3 kg - det var ferien, dejligt at det er så nemt, jeg føler jo ikke at jeg mangler noget.<br />
<br />
Jo jeg mangler lidt motion, min mave er ikke helt på toppen efter ferien, så har ikke lyst til at være MEGET længe væk fra toilettet!!!!<br />
<br />
Jeg vejer mig to gange om ugen - mandag og fredag - det har jeg gjort hele tiden - har brug for at se hvad weekenden har "kostet" - selvom jeg ikke har tænkt mig at snyde, så spiser man jo ofte lide mere i weekenden, det er ofte der vi har gæster eller skal ud.<br />
<br />

Startvægt 19/8-14: 118,7 16/3-15: 111,5 = tabt 7,2 kg
Pusselusken

18/09/2012 kl. 13:36
Velkommen igen Vibeke. Dejligt at du er på igen. Jeg forstår godt at du har valgt noget drastisk at starte op på.<br />
<br />
Jeg er i fase 3. Har netop haft et tilbagefald. For at komme i gang igen valgte jeg også nogle dage med PP for lige som at give et spak. Det motiverer også mig at der sker noget hurtigt efter en "syndeperiode".<br />
<br />
<br />
Held og lykke til dig.
lucky

18/09/2012 kl. 16:35
hej Vibeke måtte da lige åbne din dagbog,den har da ikke set i før tænkte jeg da jeg så den,men det var der jo en årsag til <br />
Godt du er tilbage for fuld skrue og ikke bare lader stå til,du har jo et pænt vægttab,håber du kommer godt tilbage i dine gode vaner.
nina

18/09/2012 kl. 20:21
Hej Vibeke.<br />
<br />
Jamen så var det jo den rigtige løsning for dig at starte på angreb igen <br />
<br />
Hvor dejligt med så stort et vægttab, det giver dig lige det sidste skub for at gå all in på kuren igen<br />
mig

18/09/2012 kl. 21:06
Ja vil sige som nina at det er den rette løsning for dig, det vigtigste er jo du er tilbage og finder motivation frem igen og hvis det er det som skal til så er det bare sådan <br />
<br />
Kan godt forstå du ikke løber langt væk så håber maven hurtigt kommer i orden igen <br />
<br />
Ha en god aften
Vibeke1965

19/09/2012 kl. 07:21
Tak skal I ha alle sammen for jeres opbakning - det luner <br />
<br />
Har læst på et tidspunkt, at man for at sætte skub i vægttabet kunne holde sig fra tolererede et par dage, så i virkeligheden tænker jeg at attack ikke er så forskellig fra det - bortset fra havreklid-portionen.<br />
<br />
Nu er mine attack-dage snart overstået, men synes nu ikke det er så svært - jeg kan godt lide kød <br />
<br />
Jeg spiser altid morgenmad på arbejde, og de sidste dage har jeg spist kød - kyllingfilet, kyllingfrikadeller, laksefrikadeller - mine kolleger kigger godtnok lidt, men jeg blev træt af dukanbrødet (og det hører jo heller ikke hjemme i attack), og så har jeg spist noget cheasy vanille, så tror jeg fortsætter lidt med det - eller har nogen andre forslag<br />

Startvægt 19/8-14: 118,7 16/3-15: 111,5 = tabt 7,2 kg
Pusselusken

19/09/2012 kl. 10:00
Hej igen Vibeke. Jeg bruger meget at lave frittata i forskellige afarter. Min favorit er med kyllingepløser, kalkunbacon og masser af løg og persílle eller purløg. Nam nam.<br />
<br />
Og hvis der må snige sig grøntsager ind, kan der jo varieres i det uendelige. Min favorit her er masser af rød peber og tomater.<br />
<br />
Hvis jeg tager det med på job laver det i ovenen i små kokotter aftenen før. Så er det bare lige at varme. Kan også være kolde selvfølgelig.<br />
<br />
Håber du klan bruge det til afveksling i din morgenmad.
Vibeke1965

20/09/2012 kl. 07:43
Ja jeg er også god til de der "biksemads"ting kommer selv også kyllingestrimler og hamburgerrygstrimler i.<br />
<br />
Jeg har jo besluttet at jeg vejer mig mandag og fredag, men var lige ved at hoppe på vægten i dag - gjorde det dog ikke - heldigvis - jeg skal til en kollegas brunch-fødselsdag - så er ikke sikker på at jeg kan overholde kuren helt - og så ville jeg jo nok være blevet skuffet i morgen på min officielle veje dag (hvor jeg skriver vægten ned)
Startvægt 19/8-14: 118,7 16/3-15: 111,5 = tabt 7,2 kg
Vibeke1965

21/09/2012 kl. 08:18
Selvom jeg ikke overholdt kuren i går til brunchen har jeg alligevel tabt 1,3 kg siden i mandags, så nu siger vægten 91,7 - super fantastisk jeg er kørende :D<br />
<br />
Vi skal heldigvis ikke alverden i weekenden, så ingen fristelser, og nu hopper jeg jo over i cruise fra i morgen, så skal nok have lidt sødt - der er et par opskrifter, jeg skal ha prøvet af.<br />
<br />
God weekend til jer der kiggede med her <br />

Startvægt 19/8-14: 118,7 16/3-15: 111,5 = tabt 7,2 kg
kittykat

21/09/2012 kl. 09:14
Tillykke med vægttabet og god weekend og nyd dine grøntsager når nu du er kommet i cruise det gjorde jeg i hvert fald igår :P
"Anonym"

21/09/2012 kl. 09:47
Flot flot flot, og godt du er körende! <br />
<br />
God weeeknd til dig ogsaa
mig

21/09/2012 kl. 10:59
Wow det er et super flot tab når du ikke helt har levet efter planen, tillykke med det <br />
<br />
Rigtig god weekend til dig
Vibeke1965

21/09/2012 kl. 12:54
Ja det er rigtig dejligt - og det var mig, der skulle ha morgenbrød med i dag, og den duft i bilen.... men jeg tænkte ikke engang over det, da først vi sad der, min med mine kyllingefrikadeller og cheasy vanille og de andre med rugbrød og franskbrød <br />
<i></i>
Startvægt 19/8-14: 118,7 16/3-15: 111,5 = tabt 7,2 kg
Denne tråd er lukket og kan ikke længere besvares

Søg forum


Seneste oprettede indlæg

Dukan Slankekur - Generelt
Opsigelse
25/04/2021 kl. 08:22

Dukan Slankekur - Generelt
Står stille
11/04/2021 kl. 20:53

Dukan Slankekur - Generelt
Dukan app (nybegynder)
16/03/2021 kl. 09:53

Dukan Slankekur - Generelt
Fastelavnsboller
30/01/2021 kl. 16:05

Dukan Slankekur - Generelt
Spsk eller vægt
22/01/2021 kl. 16:44


Seneste kommentarer

Dukan Slankekur - Generelt
Opsigelse
17/05/2021 kl. 21:29

Dukan Slankekur - Generelt
Spsk eller vægt
15/03/2021 kl. 09:44

Tekniske spørgsmål
Tilbage-tasten
16/11/2020 kl. 14:48

Opskrifter - LCHF
Fødselsdagskager på LCHF
14/09/2020 kl. 12:20

Dukan Slankekur - Generelt
Hirseflager - er det tilladt på Dukan?
14/09/2020 kl. 12:14

Cookies hjælper os til at give dig den bedste oplevelse. Ved at bruge vores ydelse, accepterer du vores cookies.