Oprettet af bdukan d. 01/09/2015 kl. 06:46

5 dage i angrebsfasen og 3 kg lettere

Så gik de 5 dage. Jeg er overraset over hvor nemt det var at følge. At der er røget 3 kg synes jeg er helt vildt.

Nu går jeg igang med næste fase som jeg først skal til at sætte mig ind i nu.

Jeg vil kører 2/2 da jeg forestiller mig det passer bedst til mit temperament.

12 kg mangler og jeg er klar!!!

Hav en dejlig dukan dag


bdukan

06/09/2015 kl. 14:43
Isis chokolade musee det lyder lækkert. Jeg vil se efter det i butikkerne i morgen.

Det er rart med nogle fif. Tak.

På grønsagsdage vil jeg tage et stort salatblad og bruge som wap og komme bla salat og kød i.

welle

07/09/2015 kl. 03:57
Det lyder også lækkert , men hvis du stadig har problemer med maven , så spis noget fintsnittet spidskål i stedet for , der er mange flere fibre i .
Catherina

07/09/2015 kl. 10:39
En af de lidt " sjove" ting ved dukan er netop, at nu mere af det rigtige protein du spiser, nu mere taber du dig.
Ulempen er jo så også bare, at nu mere man ... ikke spiser, måske pga man ikke har lyst, eller bare ikke vandt til at spise så tit og så meget ... nu langsomere vil det så gå.

Det var faktisk ét af mine problemer på dukan, da jeg det meste af tiden spiste for lidt og for sjældent. 5-6 gange er det anbefalede, 3 hovedmåltider samt 2-3 snack.
Jeg kom meget sjældent i nærheden af det, og havde derfor et langsomt vægttab efter de første 2-3 måneder.

Derfor vil jeg anbefale dig at spise meget mere, og prøve også selv når du ikke har lyst eller føler sult.
bdukan

07/09/2015 kl. 12:23
God point. Tak.

Og jeg har virkelig ingen sult.. Må presse mere kød ind

Oplevede du virkelig at du tabe dig mindre ved at spise mindre? Det lyder jo helt modsat.

Tak for råd om spidskål, men det dur ikke på,protein dage og det er der jeg er udfordret med madpakken
welle

07/09/2015 kl. 14:36
Men der går salatbladet jo heller ikke . Du kan også bage boller og putte masser af kød og dressing i .
Catherina

07/09/2015 kl. 18:03
Jeg ved selvfølgelig ikke om det lige netop var dét som var forklaringen, men jeg ved at efter de første 15 - 20 kilo, var resten en kamp at smide.
November til marts gik ret hurtigt mener jeg.
Efterhånden en del år siden, så kan ikke sige noget 100 %.

Men jeg ved at det var deromkring at det begyndte at gå meeeget langsomt. Jeg havde styr på mine protein og grønt dage, og overholdt dem, også mit klid samt motion.
Jeg spiste meget sjældent udenfor Dukan, nok max 1 gange om månedet, og i starten ikke engang det.

Forummet var anderledes dengang, der var en masse aktive dagbøger herinde, utallige og flere end man kunne følge med i, og en del "gamle" som rådgivede og fortalte om deres egne erfaringer og gav hjælp til nye og ikke så nye.
Jeg blev opfordret til at skrive ned hvad og hvor meget jeg spiste, og blev rådet til at spise MEGET mere end det, og fordelt over hele dagen.
Jeg forsøgte flere gange, gjorde i en periode, og glemte så igen alt om det, og sprang over hvor gæret var lavere, som protein shakes til morgen mad og nogle gange snack (var en uden kalorier og kulhydrat).
Vejede omkring 82 kilo i juni, 78 august og 74 oktober, hvis jeg husker korrekt, eller noget i den stil, nogle af de få tal jeg husker. Hmm nok 2 kilo om månedet, men langsomt i forhold til en del af de andre her, og var langt fra 25 i bmi, og faktisk tabte jeg mig kun de sidste mange måneder EFTER jeg havde spist "almindelig" mad med fedt, stivelse og kulhydratter.
Måske fordi jeg generalt spiste for lidt og min krop skulle bruge et boost til sidst for at kunne smide mere fedt.

Så .. min lange pointe var, på Dukan taber man sig nu mere man spiser, så længe "dukan reglerne" selvfølgelig bliver overholdt

Desværre er der ikke helt så mange tilbage herinde til at give gode råd om kosten, men der skulle stadig være en masse opskrifter herinde. "Lucky" står bag en masse gode herinde.
Personligt var der en pizza jeg blev ret glad for, og nogle deserter, som jeg nød dengang. Samt dukan bollerne, og pandekagen.

Jeg nyder stadig Chokolade moussen fra Isis, som er skøn efter min mening, og få kalorier, jeg har tilmed nogle gange nydt noget af den på mine fastedage.
Kvickly sælger den bla.
Catherina

07/09/2015 kl. 18:08
På proteindage er det kød eller æg eller fisk.
Mini frikadeller (mine blev aldrig gode og opgav dem), mini hakkebøffer, hakket oksekød med forskellige krydderier, omelet (endte jeg med at spise mange af).
Jeg lavede tit cuvette stege (billigere end culotte stege), hvor jeg fjernede meget af fedtet, og tilberedte som culotte når de var på tilbud.
Nogle af de gamle dagbøger indeholder nok en del madplaner.
bdukan

07/09/2015 kl. 18:23
Tak, hvor er det skønt i skriver om jeres erfaringer og gode råd. Jeg suger til mig.

Jeg endt med at tage omelet med kylling i med. Og en stak af dukan pandekager (små) men nu har jeg vist fået æg for hele ugen.
Jeg har lavet hakkedrenge som jeg tager med i morgen. Og onsdag er det igen med grønt. Så kan en salat med kylling gøre det.

Jeg kan godt forestille mig det var fedt da der var mere gang i det herinde. Det betyder så meget at have nogen at dele erfaringer med og ikke mindst blive motiveret af at læse om.

welle

08/09/2015 kl. 04:08
Selvom vi ikke er så mange herinde , skal vi nok støtte og hjælpe dig igennem . Du hjælper jo også ved at holde os igang og tænke på hvorfor vi er her . Kan du have en rigtig dejlig Dukan dag 
bdukan

08/09/2015 kl. 19:17
Hvor er du sød welle. Tusind tak.

Go dukan dag idag.er monster træt. Med glad og bukserne sidder løse. Smiler
welle

09/09/2015 kl. 05:46
Det er så fedt når tøjet begynder at hænge , luksusproblem at vi skal ud at shoppe !!!!!!
bdukan

09/09/2015 kl. 11:54
Ja det er luksus

Jeg har krise i dag.. Har lyst til noget sødt.. Så en på youtube som følger dukan (ledte efter inspiration) hun spiste is.. Lavet på yoghurt ? Med lav fedt og nul sukker... Kender i til det? Og hvis ja hvor køber jeg det.. Haster.. Skrald griner

Jer klare det megen jeg er der hvor jeg skal have noget jeg lige kan tage når den vilde sukkertrang kommer
welle

09/09/2015 kl. 15:49
Normalt er der rigtig meget sukker i . Du må købe noget chokomousse. Du kan også lave varm kakao af skummetmælk , lidt sød og fedtfattig kakao .
bdukan

10/09/2015 kl. 06:56
2 uger på dukan og minus 4.5 kg. Det er jeg godt tilfreds med. Jeg er stolt af at jeg har overholdt principperne og fået laver min motion.

Endelig lykkes det at komme ned i vægt. Synes jeg i de sidste par år har hoppet rundt i slutningen af 70'erne. Nu siger vægten 75.5 og næste uge forhåbentlig under de 75 kg - det er vildt!
welle

10/09/2015 kl. 11:29
Jubii , stort tillykke , hvor er det skønt når det bare kører . Fortsæt den gode stil , så er du snart færdig .
Denne tråd er lukket og kan ikke længere besvares

Søg forum


Seneste oprettede indlæg

Dukan Slankekur - Generelt
Opsigelse
25/04/2021 kl. 08:22

Dukan Slankekur - Generelt
Står stille
11/04/2021 kl. 20:53

Dukan Slankekur - Generelt
Dukan app (nybegynder)
16/03/2021 kl. 09:53

Dukan Slankekur - Generelt
Fastelavnsboller
30/01/2021 kl. 16:05

Dukan Slankekur - Generelt
Spsk eller vægt
22/01/2021 kl. 16:44


Seneste kommentarer

Dukan Slankekur - Generelt
Opsigelse
17/05/2021 kl. 21:29

Dukan Slankekur - Generelt
Spsk eller vægt
15/03/2021 kl. 09:44

Tekniske spørgsmål
Tilbage-tasten
16/11/2020 kl. 14:48

Opskrifter - LCHF
Fødselsdagskager på LCHF
14/09/2020 kl. 12:20

Dukan Slankekur - Generelt
Hirseflager - er det tilladt på Dukan?
14/09/2020 kl. 12:14

Cookies hjælper os til at give dig den bedste oplevelse. Ved at bruge vores ydelse, accepterer du vores cookies.