Oprettet af bigandtall d. 24/10/2013 kl. 09:13

bigandtall dagbog (skulle blive til leanandtall)

Nu vil jeg prøve at skrive lidt herinde.<br />
Har luret lidt med herinde siden jeg startede på dette projekt.<br />
<br />
Jeg er 27 år, 195 cm høj og mand.<br />
<br />
Jeg har altid været en stor gut. Her naturligvis været i forskellige grader alt efter hvilken sport jeg dyrkede og hvor meget hygge med chips og sodavand.<br />
<br />
De sidste par år har jeg dyrket forskellige ting hvor det at være stor var noget positivt. Så da min træner sagde til mig jeg var for "lille" og gerne måtte vokse var det et projekt jeg tog på mig.<br />
Så det næste halvandet år tog jeg 15 kg på (10 kg muskel og 5 kg spæk) og kunne da mærke en forskel i forhold til min sport.<br />
Desværre gik jeg hen og fik en skade som gjorde at jeg ikke fik trænet. Dette gjorde så da jeg ikke ændrede min mængde af mad at 10 kg ekstra kom på som ikke ligefrem var muskel.<br />
<br />
Efter skaden har jeg lagt det at være sportsudøver lidt på hylden og "nøjes" med et forholdsvis seriøs styrketræning for at komme mig over min skade og for at bevare min muskelmasse (og forhåbentligt øge den).<br />
<br />
Men nu stod vægten på <b>140 kg og 30&#37; fedt.</b> Jeg havde været på 130 kg og 23&#37; fedt inden skaden. Da jeg ikke længere har brug for de ekstra kilo i forhold til sporten vil jeg nu forsøge mig på at komme ned i vægt uden at miste al for meget muskelmasse.<br />
Derfor valgte jeg at prøve dukan da man sørger for at have et forholdvis højt proteinindtag som skulle være godt for at bevare muskelmassen.<br />
<br />
<b>Målet er 100 kg og omkring 10-15&#37; fedt</b><br />
(har pt en muskelmasse på 90 kg).<br />
<br />
Har nu været på dukan siden den 04/10-13 (her stod vægten på 137,3 kg) og har kørt forholdsvis uden svinkærinder. Tog 10 dage i angrebsfasen og derefter stod vægten på 132,0 kg.<br />
Er derfor nu i vekselfasen hvor jeg regner med at skulle være i indtil sommeren 2014.<br />
<br />
Er top motiveret for at det her skal lykkes da jeg indtil videre bare nyder de dejlige mængder proteiner jeg får hver dag og kiloene stille og roligt forsvinder.<br />
<br />
Kunne mærke i starten at min energi til at træne var faldet, men efter en uge føler jeg at jeg har mere energi og i alle af mine løft har jeg kunne øge min gentagelser og vægt, så er super tilfreds.<br />
<br />
Blev en lidt lang smøre her første gang, men var bare for at sige at der er kommet en ekstra herinde som er klar på at få mindre kilo på sig selv og flere kilo på vægtstangen. :D


bigandtall

22/11/2013 kl. 07:18
<strong>Uge 7</strong> overstået

Denne gang er nok første uge jeg har været lidt i krise.

Weekenden var hårdere end de andre uger og der smuttede nogle peanuts og en købe suppe med nok lidt for meget fedt ned. Der var dog stadig et <strong>vægttab på 0,4 kg, så er nu nede på 122,4 kg, så 14,9 kg tabt i alt på dukan</strong>.

Har så fået taget mig sammen henover de sidste par dage og motivationen er ved at komme retur. <strong>Vil nå 120 kg inden jul! </strong>Så nu bliver jeg lidt skarpere i hvad jeg spiser og sørger for at komme ned og træne.

God weekend herfra :-D
Vedhæftninger:
lucky

23/11/2013 kl. 16:02
Det er da flot vægttab på 7 uger..

Ja kriser rammer vi alle ind i,men godt du er motiveret for at nå dit mål.

Mon ikke du når 120 før jul..
bigandtall

29/11/2013 kl. 07:32
<strong>Uge 8 </strong>

Vægttabet havde stået stille i sidste uge, men efter at være lidt mere kritisk på mine proteindage og rette min styrketræning lidt til (trænede stadig som om jeg skulle vokse, hvor lige nu er mit primære mål forbrænding og beholde muskelmasse) blev denne uge noget bedre.

<strong>Vægttabet lød på 2 kg</strong> og vægten står nu på <strong>120,4 kg</strong>, så er kun 400 g fra mit 1. delmål som skulle nås den 24. december.

I dag skal jeg så til årets første julefrokost, så er spændt på hvor standhaftig jeg kan være. Har givet mig selv lov til nogle øl og lidt af mine yndlingsretter, men planen er ikke det store ædegilde.
Vedhæftninger:
Chrisycat

29/11/2013 kl. 09:50
Tillykke, hvor er det dejligt det går så godt. Hvad træner du for at forbrænde og beholde muskelmasse? Jeg skal igang med træning men ved intet om det



bigandtall

03/12/2013 kl. 12:04
Jeg træner komplekse øvelser (squat, bænk, dødløft, rows, millitary osv.) som mine primære øvelser med få isolationsøvelser (er jo mandfolk, så vil gerne have store arme og bred brystkasse).

Træner 3 gange om ugen, hvor at hver dag har jeg 7-8 øvelser som tilsammen rammer bicep, tricep, læg, lår, mave, ryg, bryst og skulder hver gang jeg træner. Så kører jeg 3-4 sæt og alt efter øvelsen ligger jeg mellem 8 og 20 gentagelser.

Så <strong>fuldkropsprogram med medium til høje gentagelser, med komplekse øvelser</strong> er hvad jeg tror er vejen frem (ihvertfald hvad jeg indtil videre føler virker for mig).
Chrisycat

03/12/2013 kl. 20:39
Det vidst ikke for begyndere



bigandtall

06/12/2013 kl. 09:02
<strong>Uge 9</strong>

Så kom den uge jeg havde frygtet. Jeg er gået 100 gram op, så er tilbage på <strong>120,5 kg. </strong>Ved jo godt selv hvad der gik galt. Julefrokost fredag hvor jeg holdte igen med maden, men ikke med det våde. Det resulterede så i tømmermænd lørdag, hvor der så ikke var overskud til at tænke på mad. Så lørdagens menu stod på pizza og pomfritter.

Men kom stille og roligt op på hesten søndag og fik kørt resten af ugen uden flere hovsaer. Så nu er årets julefrokost overstået og jeg er igen klar til at sigte efter 120 kg inden jul. Så nu må de forskellige hygge arrangementer i julen (ædegilder) minimeres så jeg kan nå mit mål. Har "desværre" 1 julefrokost og 2 mini jul inden vi rammer den 24. Men må minimere skaderne og give den gas de andre dage. Kan være det er nu jeg skal til at komme igang med noget mere konditionstræning, for at få forbrændingen lidt op.

&nbsp;
Vedhæftninger:
Krinefis

06/12/2013 kl. 10:29
Det er da ellers ikke meget, du mangler for at nå dit delmål. Hvis du er rigtig "dygtig", kan det sagtens lade sig gøre. Og ja, måske er det netop cardio, der skal til for i det mindste at holde vægten stabil.

Er sikker på, du nok skal blive en flot fyr med store arme og bred brystkasse. Men GODT at du ikke glemmer dine ben!! Har set SÅ mange fyre, der kun fokuserede på overkroppen, og det så helt vildt fjollet ud med deres små ben til.

God weekend!

Kanelfis
bigandtall

06/12/2013 kl. 11:24
117390
Er sikker på, du nok skal blive en flot fyr med store arme og bred brystkasse. Men GODT at du ikke glemmer dine ben!! Har set SÅ mange fyre, der kun fokuserede på overkroppen, og det så helt vildt fjollet ud med deres små ben til.

God weekend!

Kanelfis


Nej dem har jeg også set. Er den type jeg kalder diskopumpere. Skal se pæne ud på diskoteket, men kan ikke bruge det til noget praktisk da nedre ryg og ben ikke kan tåle noget.

Men jeg kan kun være enig i at hele kroppen skal tages i brug. Det andet giver ingen mening. Hverken æstetisk eller praktisk. Man skal have store lår og lægge.
bigandtall

12/12/2013 kl. 11:13
Nu er der kommet lidt træning ind i min dagbog, så vil lige skrive om i dag. Jeg er begyndt at ligge en tur på motionscykel ind inden min træning. Vil begynde til spinning i januar så tænkte jeg hellere måtte vænne benene lidt til "længere" ture og ikke bare opvarmning. 
Det gjorde så at midt i min styrketræning gik jeg fuldstændig kold. Måtte sidde og gispe i 10 min og drikke vand indtil kroppen gad gøre noget igen (for skulle jo lige træne færdigt). 
Er første gang jeg har oplevet det i "normal" træning. Har prøvet det få gange da jeg spillede amerikansk fodbold og vi blev presset til vores yderste.
Så er meget heldigt at jeg lige får vænnet kroppen til at køre kondi træning på kulhydratfattig kost inden jeg springer ud i spinning.

Men ellers en dejlig dag. Vægten stod på 119,8 kg som er mit mål inden 24. december (men er ikke vejedag, så tæller ikke), så håber den bliver på det til i morgen!!!
bigandtall

13/12/2013 kl. 06:33
<strong>Uge 10 overstået</strong>

Vægten landede på <strong>119,9 kg</strong> i dag, så 0,6 kg af i forhold til sidste uge og 17,4 kg i alt. Så nu er jeg på <strong>mit mål for vægten inden 24. december</strong>!!!!

Er super tilfreds da der har været to julefrokoster i den her uge og derfor har været lidt nervøs for hvordan vægten han klarede det (man spørg jo ikke lige om fedt% på diverse ting der står på bordet).
Så nu begynder julen at komme rigtig tæt på, så nu skal vægten bare holdes og så er planen er holde den stabil (forhåbentligt et lille vægttab) henover jul og nytår. Når jeg så kommer ind i januar får den en skalle mere og jeg begynder at smide en gang spinning om ugen med ind i kabalen. Så må vi se om det ikke kan sætte lidt gang i tingene. Når vægten så er kommet et hak længere ned begynder jeg at overveje om der også skal smides crossfit ind for at få lidt mere cardio.

Min <strong>træningsplan lige nu</strong>:
Mandag, onsdag, fredag: styrketræning

I<strong> januar</strong>:
Mandag, onsdag, fredag: styrketræning
torsdag: spinning

Når vægten begynder at nærme sig<strong> 110</strong>:
Mandag, onsdag, fredag: styrketræning
torsdag: spinning
lørdag: crossfit

Hvis det ikke kan ses på vægten og sørge for et rimeligt vægttab kombineret med Dukan (elsker KØD), så bliver jeg meget forundret.

God weekend derude. :-D
Vedhæftninger:
Gitte N

13/12/2013 kl. 14:35
Hvor er du bare sej sikke et flot fald der er på den kurve Må vi alle klares os godt igennem diverse buffetter og juleborde

med venlig hilsen Gitte


lucky

13/12/2013 kl. 16:32
Flot vægttab,og du får da godt med motion.

Har du sat dig et nyt mål før d.24 nu du har nået det,det er jo flot når du har været til et par julefrokoster.
bigandtall

14/12/2013 kl. 11:31
117653
Flot vægttab,og du får da godt med motion. Har du sat dig et nyt mål før d.24 nu du har nået det,det er jo flot når du har været til et par julefrokoster.


Er ikke sat noget nyt inden den 24. men har sat næste delmål ind på kurven. Jeg kan godt lide og træne og vil bruge det til vægttabet ikke lige pludseligt står stille.  Derfor jeg har lagt min plan for stille og roligt at øge mængden.  For slutmålet er 100 kg den 4. Juli (9 måneder efter start)
bigandtall

19/12/2013 kl. 08:55
Kæresten har travlt med projekt, så projekt spinning er rykket frem. Så i aften tager jeg en tur med noget hvor de skulle have en intro til spinning inden der skal gives gas. Så må vi se hvad benene siger til det for der står squat på programmet i morgen.
Så må vi se om det kan gøre vægten holder sig under 120, for synes ikke der er andet end ædegilder i den her måned.
Så nu er der lagt spinning ind i programmet den 27.+29. december og 2.+5. januar. Så burde der være en chance for mit mål med 1 gang om ugen kan blive overholdt.
Denne tråd er lukket og kan ikke længere besvares

Søg forum


Seneste oprettede indlæg

Dukan Slankekur - Generelt
Opsigelse
25/04/2021 kl. 08:22

Dukan Slankekur - Generelt
Står stille
11/04/2021 kl. 20:53

Dukan Slankekur - Generelt
Dukan app (nybegynder)
16/03/2021 kl. 09:53

Dukan Slankekur - Generelt
Fastelavnsboller
30/01/2021 kl. 16:05

Dukan Slankekur - Generelt
Spsk eller vægt
22/01/2021 kl. 16:44


Seneste kommentarer

Dukan Slankekur - Generelt
Opsigelse
17/05/2021 kl. 21:29

Dukan Slankekur - Generelt
Spsk eller vægt
15/03/2021 kl. 09:44

Tekniske spørgsmål
Tilbage-tasten
16/11/2020 kl. 14:48

Opskrifter - LCHF
Fødselsdagskager på LCHF
14/09/2020 kl. 12:20

Dukan Slankekur - Generelt
Hirseflager - er det tilladt på Dukan?
14/09/2020 kl. 12:14

Cookies hjælper os til at give dig den bedste oplevelse. Ved at bruge vores ydelse, accepterer du vores cookies.