Oprettet af Boenne d. 04/08/2014 kl. 13:26

Bønnes dagbog

Så er jeg igang med kurens første dag i angrebsfasen. Fik handlet en masse ind igår, så jeg skulle kunne klare første uge uden for mange situationer, hvor jeg bliver sulten og kommer til kort ift snacks/mellemmåltider. Har idag fået lavet både kyllingefrikadeller, græske frikadeller og Dukan-brød. Frikadellerne er rigtig gode, men jeg er voldsomt spændt på brødet. Det virkede meget fast i dejen og ikke meget dej i højden, da den kom i formen.... Nu må vi se. Måske skal jeg lave 1½ portion, for at det passer i min form.

Nu er vi blevet inviteret til fødselsdag hos min mor på søndag, hvor jeg har første dag i vekselfasen, og jeg ved ikke lige, hvad jeg skal synes om det Det bliver både noget varm mad til middag + eftermiddagskaffe. Jeg overvejer at forsøge med mazarinkage til eftermiddagskaffen, og hvis det mislykkes, så må tage en skive Dukanbrød istedet - hvis jeg får opskriften til at fungere   Der er mange overvejelser at gøre...

Jeg har drømt om kuren i mange dage, samtidig med at have tænkt rigtig mange vågne tanker, så jeg håber godt nok, at jeg får et godt resultat at komme i gang på. Føler mig i hvert fald klar


lucky

25/10/2014 kl. 11:00
Hej det er også meget at slås med på en gang og svært at overskue det hele og få tingene til at balancere. Du skal tænke på dit heldbred først så må du se på vægten bagefter,hvis du bare kan holde vægten i en periode og så tag fat igen når du er klar.Jeg ved udmærket godt hvor svært man kan ha det og få alt til at gå op.
Boenne

25/10/2014 kl. 22:28
Det er måske også en sindssygt projekt at kaste sig ud i vægttab midt i sådan en tid, men jeg havde brug for at tiden også gik med noget, der gav mening. Og de 7kg jeg har tabt indtil videre er jo ikke tabt forgæves. Så er der da 7kg mindre at slås med

Ja, en kok kunne være skønt at have   Måske jeg skulle ønske mig det i julegave


Boenne

25/10/2014 kl. 22:31
Jeg har forresten været på besøg hos min søster idag, hvor vi fik hokkaidosuppe med kylling til forret og burger til hovedret (jeg undlod bare bollen, så passede det vist fint ) De andre gnaskede brødstænger som snack inden maden, så drak jeg lidt pepsi max

Jeg tror, det var en ganske fin løsning alt i alt, når man tænker på, at det var en aften i byen


lucky

26/10/2014 kl. 13:20
Det er da også flot med 7 kg,lyder til du har haft en god aften og ja man kan godt gå i byen og spise selv om man er på dukan kunsten er som du har gjort at holde sig til det der er bedst for en.... god uge til dig...
Boenne

26/10/2014 kl. 21:41
Jeg havde ringet til min søster i forvejen for lige at høre til menuen for at vide, om jeg skulle tage noget kød med selv. Det er ikke altid let, hvis der bliver serveret noget sammenkogt eller andet udfordrende.  Men hun havde fundet forskellige slankeopskrifter (godt udgangspunkt, men jo ingen garanti for Dukan-venlig mad ), men vi lavede det sammen i løbet af eftermiddagen, så jeg havde helt styr på, hvad der var i Som tilbehør til burgerne var der kartoffelbåde i ovnen og ovnbagte rødbedeskiver, så jeg spiste af sidstnævnte sammen med min "burger".

Men 7 kg på knap 3 mdr, det er da ikke overvældende, Lone   Men det er 7kg større vægttab end slet intet


Vibeke1965

27/10/2014 kl. 07:30
Jeg synes det er flot at du har tabt 7 kg

Pyt med at det er over lang tid - det er stadig et tab

Det var godt, du ringede til din søster i forvejen, det tror jeg er en vigtig ting, så kan man nemlig selv tage noget med, hvis menuen ikke passer.

Kan din mand ikke hjælpe til med maden? Så det ikke KUN er dig?

 
Startvægt 19/8-14: 118,7 16/3-15: 111,5 = tabt 7,2 kg
Boenne

27/10/2014 kl. 14:40
Når vi skal spise hos familien, så plejer jeg gerne at forhøre mig. Jeg forventer jo ikke, at de laver specielt mad til mig, så hvis bare jeg ved, at jeg kan spise af kødet (og evt supplere med grønt), så er det fint, og ellers tager jeg selv noget med.

Skal vi i byen under andre omstændigheder, så må jeg gøre det efter bedste evne

Jo, Vibeke, min mand hjælper skam også med maden, men vi har sådan et stort istandsætningsprojekt med huset, og skal have lagt lån om inden længe, så der er nogle ting, som vi prioriterer, at han koncentrerer sig om, og det efterlader jo så andre ting til mig - for tiden Men det bliver anderledes igen, men lige nu er det sådan.


Vibeke1965

28/10/2014 kl. 07:03
Ja sådan er det jo

Forberedelsen til dagen efter er jo det værste ved denne kur, måske kan du lave større portioner, når du alligevel laver aftensmad, så du har noget ta-med-mad til dagen efter?

 
Startvægt 19/8-14: 118,7 16/3-15: 111,5 = tabt 7,2 kg
lucky

29/10/2014 kl. 06:54
Nej måske det ikke er meget men med alle de ting du også har oveni så er det fint.Og ja vi vil gerne ha det går hurtigt med at smide vægt,hvis jeg husker rigtigt så har du ikke taget på men stået stille ik ? Man skal ha god tålmodighed når man kæmper med sin vægt,men der skal selvfølgelig også ske noget ellers går man død i det hele,men det virker til du stadig er motiveret.

God dag 
Boenne

29/10/2014 kl. 09:06
Ja, Lone, min vægt har stort set stået stille. Jeg har taget på et par gange, men det har primært været cyklus-afhængig, så det kan man vel ikke gå ud fra?

Jeg fortsætter og håber, at det giver gevinst.


Vibeke1965

29/10/2014 kl. 09:36
Hvis du fortsætter - giver det gevinst - du skal nok nå det
Startvægt 19/8-14: 118,7 16/3-15: 111,5 = tabt 7,2 kg
Boenne

30/10/2014 kl. 16:03
Nå, et smugkig på vægten til morgen viser, at det går den rigtige vej igen, men lad os nu se, hvad den siger på mandag. Den er vist ikke helt stabil - i hvert fald ikke sådan, at man kan regne trygt med det

Vibeke, skrev du til mig på et tidspunkt, at hvis man bliver gravid på Dukan, så skal man gå i fase 3? Og i så fald under hele graviditet OG amning eller hvordan? Og hvor kan jeg læse mere om det? Eller er der ikke mere i det end det?


fauer

30/10/2014 kl. 18:48
lyder godt med din vægt. man skal gå i fase 3 hvis man er gravid også mens man ammer. det står i bogen. god aften

 
tabt 26 kg, er i fase 3
Vibeke1965

31/10/2014 kl. 06:49
Ja du skal som Birgit skrive gå i fase 3 - men det betyder jo bare, at du skal spise grønt hver dag - det betyder IKKE at du skal spise kulhydrater hver dag, og jeg det er dem der er den helt store synder, så jeg vil tro at du stadig vil tabe dig - eller i hvert fald ikke tage på.

 
Startvægt 19/8-14: 118,7 16/3-15: 111,5 = tabt 7,2 kg
Boenne

31/10/2014 kl. 15:13
Okay, tak   Kører man det så som første del af fase 3? Altså med et festmåltid om ugen og 1 stykke frugt om dagen? Jeg har jo ikke bøgerne, og jeg kan ikke rigtig finde det her på siden, så derfor bliver jeg nødt til lige at spørge jer kloge koner


Denne tråd er lukket og kan ikke længere besvares

Søg forum


Seneste oprettede indlæg

Dukan Slankekur - Generelt
Opsigelse
25/04/2021 kl. 08:22

Dukan Slankekur - Generelt
Står stille
11/04/2021 kl. 20:53

Dukan Slankekur - Generelt
Dukan app (nybegynder)
16/03/2021 kl. 09:53

Dukan Slankekur - Generelt
Fastelavnsboller
30/01/2021 kl. 16:05

Dukan Slankekur - Generelt
Spsk eller vægt
22/01/2021 kl. 16:44


Seneste kommentarer

Dukan Slankekur - Generelt
Opsigelse
17/05/2021 kl. 21:29

Dukan Slankekur - Generelt
Spsk eller vægt
15/03/2021 kl. 09:44

Tekniske spørgsmål
Tilbage-tasten
16/11/2020 kl. 14:48

Opskrifter - LCHF
Fødselsdagskager på LCHF
14/09/2020 kl. 12:20

Dukan Slankekur - Generelt
Hirseflager - er det tilladt på Dukan?
14/09/2020 kl. 12:14

Cookies hjælper os til at give dig den bedste oplevelse. Ved at bruge vores ydelse, accepterer du vores cookies.