Oprettet af Boenne d. 04/08/2014 kl. 13:26

Bønnes dagbog

Så er jeg igang med kurens første dag i angrebsfasen. Fik handlet en masse ind igår, så jeg skulle kunne klare første uge uden for mange situationer, hvor jeg bliver sulten og kommer til kort ift snacks/mellemmåltider. Har idag fået lavet både kyllingefrikadeller, græske frikadeller og Dukan-brød. Frikadellerne er rigtig gode, men jeg er voldsomt spændt på brødet. Det virkede meget fast i dejen og ikke meget dej i højden, da den kom i formen.... Nu må vi se. Måske skal jeg lave 1½ portion, for at det passer i min form.

Nu er vi blevet inviteret til fødselsdag hos min mor på søndag, hvor jeg har første dag i vekselfasen, og jeg ved ikke lige, hvad jeg skal synes om det Det bliver både noget varm mad til middag + eftermiddagskaffe. Jeg overvejer at forsøge med mazarinkage til eftermiddagskaffen, og hvis det mislykkes, så må tage en skive Dukanbrød istedet - hvis jeg får opskriften til at fungere   Der er mange overvejelser at gøre...

Jeg har drømt om kuren i mange dage, samtidig med at have tænkt rigtig mange vågne tanker, så jeg håber godt nok, at jeg får et godt resultat at komme i gang på. Føler mig i hvert fald klar


Boenne

19/08/2014 kl. 06:09
Ja, dagens vægt siger, at jeg har tabt 3,9kg. Jeg var lidt opgivende i løbet af angrebsfasen, fordi der ikke skete det store ift vægten, men jeg har valgt at holde fast, idet jeg tror på, at det giver mening på lang sigt, og det har også vist sig at holde stik de sidste dage, så motivationen er stadig i top

Og jeg synes ikke, at jeg går glip af noget. Min største frygt var egentlig at skulle gennem ca 1½ uges sukkertrangs-helvede, men det har jeg slet ikke oplevet Derudover er det mest et spørgsmål om tilvænning og planlægning, så det skal nok gå


Vibeke1965

19/08/2014 kl. 07:36
Ja der er en del planlægning - det er faktisk det værste ved denne kur, men når man får det kørt ind i en rytme, så er det ikke så slemt.

 
Startvægt 19/8-14: 118,7 16/3-15: 111,5 = tabt 7,2 kg
Boenne

20/08/2014 kl. 05:52
Ja, det handler jo om at få skabt nogle nye vaner for sig selv, sideløbende med at familien lever videre i de gamle vaner

Fut fut, hvor det går   De sidste dage har vægten sagt hhv -800g, - 700g og senest -500g. Det er jo til at blive total glad i låget over, og motivationen er da bare helt i top.

Samtidig er det lidt angstprovokerende hver morgen, inden jeg stiger på vægten, fordi jeg næsten ikke kan tro, at det kan blive ved på denne måde. Men for pokker hvor jeg nyder det, så længe udviklingen er så tydeligt positiv


Vibeke1965

20/08/2014 kl. 06:06
Hold da op det er også meget - har du tabt 2 kg på 3 dage? Hvad søren spiser du - det må kopieres

Som du kan læse i min dagbog, så droppede jeg vægten her til morgen - kunne jo sagtens bruge de daglige vægttab, men er også lidt bange for hvis der pludselig står +...

Det med familien - vi spiser i store træk det samme, jeg holder mig bare fra tilbehøret - lidt kedeligt i går, for jeg fik bare karbonader - uden noget....men det er selvfølgelig bare mad til at komme videre på....
Startvægt 19/8-14: 118,7 16/3-15: 111,5 = tabt 7,2 kg
Boenne

20/08/2014 kl. 06:23
Selvom jeg ikke syntes, at angrebsfasen var særlig hård (i forhold til, hvad jeg havde frygtet), så er det helt klart der, man føler sig mest "udenfor", hvad mad angår, fordi det bare kun handler om kød. Bare det at kunne spise lidt grønt til, det giver mig bare følelsen af et lidt mere helt måltid. Og så havde jeg lavet en plan for min kost for hele den første uge, og for at kunne overskue det, så holdt jeg mig helt til det, og så måtte resten af familien spise deres Mit højdepunkt var den dip, jeg lavede til mit kød, og jeg gjorde en del ud af at variere dippen, så det ikke blev helt så ensidigt.

Tjae, hvad spiser jeg egentlig... Jeg spiser english breakfast stort set hver dag (æg og kalkunbacon i ovnen) og skyr med klid ved siden af. Til frokost spiser jeg enten rester fra aftensmaden eller tunsalat. Til mellemmåltiderne har jeg spist hytteost, surimi, kød, eller på grønsagsdage rester af blomkål el.lign. fra aftensmaden. Spiser som regel en portion skyr senere på aftenen med det sidste klid. Og aftensmaden er lidt forskelligt, hvad der lige tiltaler mig af de forskellige opskrifter   Men jeg har skam ingen forventning om, at vægttabet fortsætter på denne måde, men jeg nyder det da, så længe det varer

 


Boenne

20/08/2014 kl. 06:26
Hov, Vibeke, jeg synder faktisk også, idet jeg bruger hørfrø på min skyr om morgenen (og mere end det tilladte), men jeg bliver nødt til at holde gang i min mave, så det har jeg valgt at lukke øjnene for.

Og så synes jeg, at det er svært at nøjes med 1/3 grønt på grønsagsdagene, men jeg spiser ikke så meget grønt i løbet af dagen, så mon ikke det går, at jeg så spiser forholdsvis mere grønt til aften?

Og så kan jeg - ikke endnu i hvert fald - nøjes med 1 liter light sodavand pr dag. Men det kommer nok, når jeg skal til at arbejde igen. Så kommer den til at stå på vand hele dagen.


Vibeke1965

20/08/2014 kl. 10:19
Ja men det er jo nok ikke de hørfrø eller sukkerfri sodavand der gør noget - og jeg er enig i grønsagerne, dem er jeg heller ikke så god til i løbet af dagen - jo måske til frokost. Nå den fase kommer jeg først til en gang i næste uge.

Glemte faktisk min klid i går - der var noget frikadellerne, men ikke nok tror jeg - nå pyt det må jeg prøve at huske i dag

 
Startvægt 19/8-14: 118,7 16/3-15: 111,5 = tabt 7,2 kg
Ninapiie

20/08/2014 kl. 22:02
Sikke da en vellykket start du har fået..... Super flot klaret 


INTET smager så godt, som slank føles.
Så er jeg startet op igen D. 22/2-18. 
Boenne

21/08/2014 kl. 12:56
Mange tak, Nina   Jeg er også ganske godt tilfreds.

Idag har vægten stået stille, men det er jeg ganske godt tilfreds med, eftersom vi havde bryllupsdag igår, og i den anledning var vi en tur på Bone's. Salatbaren var ikke noget at råbe hurra for igår, så der røg lidt "forkerte" ting ned som kartofler og lidt sovs.

Jeg var meget i tvivl, om jeg skulle veje mig til morgen, men da jeg skulle til kontrol på sygehuset idag vidste jeg, at jeg der ville blive vejet, og så ville jeg havde det enormt dårligt med ikke at vide, hvad min "reelle" vægt faktisk var idag. Og POSITIVT at den bare var status quo

Nu starter vi så igen, og så er det bare fremad på den gode tur, jeg havde startet


lucky

21/08/2014 kl. 13:44
Lyder til det går godt hos dig og fint vægttab.Og ja det gælder om at lave lidt varieret så man ikke køre rundt i det samme.

En variant til morgenmad kan være æggemuffins og på RP dage er det en god ting at lave kødsovs så føler man ikke så meget man kun spiser kød,jeg plejer at spise det med topping af græsk yoghurt.
Ninapiie

21/08/2014 kl. 20:49
Forsinket tillykke med bryllupsdagen

jep det vigtigste er at hoppe på igen.... Ik noget med: Ej nu har jeg syndet, så kan jeg jo også liiiiige


INTET smager så godt, som slank føles.
Så er jeg startet op igen D. 22/2-18. 
Boenne

21/08/2014 kl. 21:15
Slet ikke, Nina. Det gik så fint og uden afsavn eller sult, så det er slet ikke et problem at hoppe på igen

Lucky: RP dage, er det protein/grønt eller? Ja, jeg skal da lave noget kødsovs sammen med de der zero-nudler. Det er da næsten et normalt måltid


Vibeke1965

22/08/2014 kl. 06:20
RP = Ren Protein = PP= Pure Protein - jeg er bedst til de engelske forkortelser, men der er også mange, der bruger de danske

En morgen uden vægttab er da godt - altså jeg mener, når du har tabt 2 kg på 3 dage, så vil vægten jo stoppe lidt en gang imellem -  selvom det kunne være dejligt, så kan du jo ikke blive ved i samme tempo

Jeg tænker at 2 kg om ugen ville være FANTASTISK  - og det opnår jeg ikke, men mindre kan vel også gøre det

 
Startvægt 19/8-14: 118,7 16/3-15: 111,5 = tabt 7,2 kg
Boenne

22/08/2014 kl. 08:29
Ja, Vibeke, det er helt okay med vægten, og jeg er da sikker på, at det mest skyldtes mine små synder aftenen før, så jeg var forberedt Og jeg havde da frygtet, at den måske endda var stedet lidt, så status quo var en positiv overraskelse   Og vægten er da også aftaget igen idag, så om 200g er de første 5 kg nået   Der er stadig 3 dage tilbage, før jeg har været igang i 3 uger, så mon ikke jeg nok skal nå det indenfor 3 uger? Det tror jeg da nok

RP=PP det gik lige pludselig op for mig idag, da jeg havde afleveret sønnen i børnehaven. Jeg bruger også selv mest de engelske, så jeg havde ikke lige tænkt det som "Ren Protein"

Jeg er også helt klar over, at vægttabet ikke fortsætter i samme tempo, selvom det da kunne være rart   Det første er jo væske, og når først vægten kommer lidt nedad, så sidder kiloene også lidt bedre fast, så jeg skal nok få lov at arbejde for det, er jeg sikker på.

Indtil nu har jeg slet slet ikke haft gang i noget motion. For 1½ måned siden trænede jeg 3-4 gange om ugen i motionscenter, men bækkengener efter min fødsel tog til, så jeg måtte tage en pause, og i mellemtiden har jeg fået en overbelastningsskade i min albue, så lige nu står den bare på "stille og rolig"   Men så har jeg vel "motionskortet", som jeg kan trække, når vægttabet går lidt i stå. Og jeg er heller ikke i tvivl om, at motionen har virkelig meget at sige, når det kommer til at få huden til at følge med (trække sig sammen) i takt med at fylden aftager


Vibeke1965

22/08/2014 kl. 08:48
Jo mon ikke du når det - kan forstå du vejer dig hver dag? Det betyder jo så, at du skal kunne "tåle" at vægten så stiger en gang imellem - kan du det?

Jeg er selv i tvivl, også om mine egne tanker omkring det - har nogle gange haft en tendens til, at hvis jeg taber mig så hurtigt, så kan jeg godt tillade mig at synde lidt - og så går det jo hurtigt galt, så tror jeg vil holde mig til at veje mig en gang om ugen - har jo også konkurrencen på arbejde.....

Jeg får kun cyklet, jeg duer ikke i et motionscenter, og når først sofaen er hoppet på ryggen, så bliver den der indtil sengen tager over - har dog også nogle gåaftaler med en veninde et par gange om ugen, men det er også inden aftensmad - samme årsag.

Har læst at lever en gang om ugen skulle få huden til at trække sig...ved ikke om det er rigtigt, og kan kun li lever, hvis den er paneret, så det skal jeg lige overveje - det ville da være fantastisk hvis skindet bare fulgte med ind.....men jeg er næsten 50, så spænstigheden er jo ikke den samme som for 30 år siden.... men skal jeg spise lever, så bliver det med at synde en gang om ugen - ved ikke om det er det værd - det skal jeg lige overveje
Startvægt 19/8-14: 118,7 16/3-15: 111,5 = tabt 7,2 kg
Denne tråd er lukket og kan ikke længere besvares

Søg forum


Seneste oprettede indlæg

Dukan Slankekur - Generelt
Opsigelse
25/04/2021 kl. 08:22

Dukan Slankekur - Generelt
Står stille
11/04/2021 kl. 20:53

Dukan Slankekur - Generelt
Dukan app (nybegynder)
16/03/2021 kl. 09:53

Dukan Slankekur - Generelt
Fastelavnsboller
30/01/2021 kl. 16:05

Dukan Slankekur - Generelt
Spsk eller vægt
22/01/2021 kl. 16:44


Seneste kommentarer

Dukan Slankekur - Generelt
Opsigelse
17/05/2021 kl. 21:29

Dukan Slankekur - Generelt
Spsk eller vægt
15/03/2021 kl. 09:44

Tekniske spørgsmål
Tilbage-tasten
16/11/2020 kl. 14:48

Opskrifter - LCHF
Fødselsdagskager på LCHF
14/09/2020 kl. 12:20

Dukan Slankekur - Generelt
Hirseflager - er det tilladt på Dukan?
14/09/2020 kl. 12:14

Cookies hjælper os til at give dig den bedste oplevelse. Ved at bruge vores ydelse, accepterer du vores cookies.