Oprettet af Boenne d. 04/08/2014 kl. 13:26

Bønnes dagbog

Så er jeg igang med kurens første dag i angrebsfasen. Fik handlet en masse ind igår, så jeg skulle kunne klare første uge uden for mange situationer, hvor jeg bliver sulten og kommer til kort ift snacks/mellemmåltider. Har idag fået lavet både kyllingefrikadeller, græske frikadeller og Dukan-brød. Frikadellerne er rigtig gode, men jeg er voldsomt spændt på brødet. Det virkede meget fast i dejen og ikke meget dej i højden, da den kom i formen.... Nu må vi se. Måske skal jeg lave 1½ portion, for at det passer i min form.

Nu er vi blevet inviteret til fødselsdag hos min mor på søndag, hvor jeg har første dag i vekselfasen, og jeg ved ikke lige, hvad jeg skal synes om det Det bliver både noget varm mad til middag + eftermiddagskaffe. Jeg overvejer at forsøge med mazarinkage til eftermiddagskaffen, og hvis det mislykkes, så må tage en skive Dukanbrød istedet - hvis jeg får opskriften til at fungere   Der er mange overvejelser at gøre...

Jeg har drømt om kuren i mange dage, samtidig med at have tænkt rigtig mange vågne tanker, så jeg håber godt nok, at jeg får et godt resultat at komme i gang på. Føler mig i hvert fald klar


Boenne

01/09/2014 kl. 10:05
Ja, Vibeke. Det har været et noget turbulent forår/sommer for os og ganske uventet. Vi går både i sorggruppe, og jeg i et forløb hos psykolog, og vi skal nok komme igennem det her, det tager bare en forbandet tid. Og tålmodighed er en dyd, men ikke en jeg besidder   Jeg skal helst have tingene gjort og så videre Men det her er blevet en del af vores liv, som vi skal finde en plads til, så det hele igen kan harmonere.

Og jeg har fortalt om det, fordi jeg også selv tror, at det gør det nemmere på sigt, men jeg ved også af erfaring, at det kan være voldsomt for folk at få den serveret, hvis man ikke er forberedt. Det er jo trods alt en del af livet, som er "ikke-eksisterende" for os - indtil vi pludselig står midt i det, og for mange er det voldsomt at blive konfronteret med den side af virkeligheden Vi ved jo godt, at meget kan ske, men at blive så konkret konfronteret med, at man kan risikere at skulle begrave sine børn, det er ikke rart

Ift min sukkersyge, så er min erfaring indtil videre, at det harmonerer meget godt. Uanset hvordan, så er det altid grobund for udfordringer, når man ændrer så drastisk i sit kulhydratindtag, som det her er tilfældet, men mine behandlere synes, at jeg bare skal fortsætte, så længe jeg kan kontrollere mit blodsukker Og jeg tror nu ikke, at den smule sukker, jeg af og til må tage, den gør den store forskel. Men jeg ved jo ikke, hvordan det ellers ville have set ud

<strong>Og så er første delmål nået. 5 kg</strong> Det kom så til at tage en uge længere, end jeg lige havde troet, men pyt med det, nu er de væk Så tager jeg hul på de næste 5 kg


Vibeke1965

01/09/2014 kl. 10:22
SUPER FLOT -tillykke

Ja det er barsk at skulle begrave sine børn, det er den forkerte rækkefølge, desværre sker det nogle gange, det skete for min fætter for 15 år siden - deres døde søn er en del af hverdagen, og vi kan sagtens snakke om ham, selvom det selvfølgelig ikke fylder så meget efter så lang tid, som det gjorde dengang.  Jeg tror ikke man nogensinde kommer over det - man kommer videre.
Startvægt 19/8-14: 118,7 16/3-15: 111,5 = tabt 7,2 kg
Boenne

02/09/2014 kl. 08:36
Du har helt ret, Vibeke. Det er bare svært for mange at forholde sig til, fordi barnet jo ikke er en del af deres bevidsthed.

Nå, igår skulle det være. En dejlig gåtur i det grå vejr   Tog den ene af hundene med. Det reducerer gennemsnitshastigheden, når hun lige skal læse avisen her og der, der skal samles op m.m., men i det store hele foregik det nu i et meget okay tempo, så det var dejligt. Idag må den anden bamse med

Ellers står dagen på massage, læsning - og alt det andet praktiske

<strong>Men solen skinner!!</strong>


Vibeke1965

02/09/2014 kl. 10:38
Massge - lyder dejligt og en god bog hmmm

Altså det kan da godt være, det ikke gik så hurtigt med en hund på slæb, men det må da give mere end at ligge på sofaen....
Startvægt 19/8-14: 118,7 16/3-15: 111,5 = tabt 7,2 kg
Ninapiie

02/09/2014 kl. 21:02
Hvor flot du er nået så langt   Kan godt være det tog lidt længere tid.... Meeen det lykkedes da trods alt 

Det gør mig ondt med jeres datter..... Hvor er livet uretfærdig 

Kram


INTET smager så godt, som slank føles.
Så er jeg startet op igen D. 22/2-18. 
lucky

03/09/2014 kl. 09:48
Flot du er nået til det første delmål .

Lyder til I får god hjælp til at komme gennem en trist tid som skulle ha været en af jeres lykkeligst tid,ja livet er uretfærdigt nogen gange,og man kan ikke forstå meningen altid.Håber i kommer gennem det på en god måde....

Fint du kom ud at gå,nyd det dejlig vejer i dag....
Boenne

03/09/2014 kl. 18:38
Tak allesammen

Jeg vil nu prøve kun at veje mig 1 gang om ugen, og så ser vi, hvordan det går. Puuhh, det var en hård dag igår. Jeg var bare så træææt   Men jeg fik massage, og jeg kom ud at gå i aftes, da det faktisk var blevet mørkt. Og herude på landet er det altså mørkt, når det er mørkt Men så er det godt at have en kæmpe stor hanhund med sig

Og idag var jeg mindst lige så træt, men kom da afsted i fitness center i formiddag, så det var bare skønt

Og imorgen skal jeg på to dages konference, så det bliver lidt en udfordring ift maden, men jeg satser på at tage nogle Dukan-boller med til mellemmåltiderne, og så må jeg holde mig primært til kødet. Satser på at det er buffet, så der er nok noget at vælge imellem. Og i år er det uden overnatning, så aftensmad m.m. bliver som vanligt


Ninapiie

03/09/2014 kl. 20:47
Pøj pøj med konference dagene.... Ser ud til du er forberedt


INTET smager så godt, som slank føles.
Så er jeg startet op igen D. 22/2-18. 
Vibeke1965

04/09/2014 kl. 08:12
Uh det er altid en udfordring når man ikke skal spise hjemme - lyder til du er forberedt mentalt - super
Startvægt 19/8-14: 118,7 16/3-15: 111,5 = tabt 7,2 kg
sabinehansen92

05/09/2014 kl. 15:24
Smart at være forberedt - det kan hurtigt betale sig!

God weekend 
Boenne

05/09/2014 kl. 22:15
Ja, ja, ja... Det gik ikke helt som planlagt. Jeg brugte en del af torsdagen på at være i sorggruppe, så jeg missede frokosten på konferencen, så trods de medbragte Dukan boller, så faldt jeg i kagen til eftermiddagskaffen   Til gengæld måtte jeg tage hjem i løbet af eftermiddagen, selvom jeg egentlig var tilmeldt spisning om aftenen (havde min kaotiske hjerne lige glemt ). Det positive var, at jeg kom hjem og fik ordenlig, velkendt aftensmad = kalkunbryst

Idag gik det lettere, da jeg fik en rimelig mængde kød til frokosten. Der var flere forskellige slags kød + fisk, så jeg fik en del af hver.

Der ud over har dagen idag været helt fantastisk! Der har været bedsteforældredag i børnehaven, hvor min far deltog. Han tog sønnemand med hjem til os efterfølgende for at blive til aftensmaden. Det første han sagde, da han så mig var, om jeg ikke gik og tabte mig Og når det kommer fra et menneske, som ikke ved, at man er på kur, så tæller det bare <strong>stort</strong> på pluskontoen Jeg synes jo selv, at -5 kg bør kunne ses, men synes ikke selv at jeg kan se det, så det er da dejligt at høre, at det faktisk gør en forskel At der så er røget 6cm på brystmålet, det var ikke lige planen. Det kan naturligvis ikke undgåes, at der også ryger noget der, men det måtte gerne være mest på taljen, hofter og om livet, men mon ikke det kommer?!

Rigtig god weekend til jer alle


sabinehansen92

06/09/2014 kl. 17:53
Ja det er bare super motiverende når andre kan se, at man er blevet lidt mindre. Det giver mere blod på tanden - super flot gået med de kg. og cm. 

Rigtig god lørdag 
Vibeke1965

08/09/2014 kl. 05:48
Det er da dejligt, at det kan ses og ja det ryger ikke altid de steder, man håber....men selvfølgelig kommer der også noget af de andre steder.

Synes i virkeligheden, at du klarede dig flot - det kan ikke helt undgås at man ryger i engang imellem - jeg kan i hvert fald ikke undgå det, selvom jeg prøver.
Startvægt 19/8-14: 118,7 16/3-15: 111,5 = tabt 7,2 kg
Boenne

08/09/2014 kl. 06:17
Ja, jeg må nok lade være med at bruge for meget energi på at ærgre mig over, at konferencen ikke gik helt som håbet og istedet bruge krudtet fremadrettet Og det er jo heller ikke fordi, at der ikke er røget nogle cm andre steder end lige brystet, men enden på det må gerne være, at der ryger flest cm de andre steder

Desværre må jeg også erkende, at den forgangne uge med to dages konference og en weekend, som heller ikke har været helt efter bogen, det sætter sine spor, så nu ser jeg frem til en lidt mere regelret uge og håber på bedre resultater på vægten på mandag


Vibeke1965

08/09/2014 kl. 06:20
Så hvordan gik det på vægten her til morgen?

Og du må bare i gang igen - det skal nok komme
Startvægt 19/8-14: 118,7 16/3-15: 111,5 = tabt 7,2 kg
Denne tråd er lukket og kan ikke længere besvares

Søg forum


Seneste oprettede indlæg

Dukan Slankekur - Generelt
Opsigelse
25/04/2021 kl. 08:22

Dukan Slankekur - Generelt
Står stille
11/04/2021 kl. 20:53

Dukan Slankekur - Generelt
Dukan app (nybegynder)
16/03/2021 kl. 09:53

Dukan Slankekur - Generelt
Fastelavnsboller
30/01/2021 kl. 16:05

Dukan Slankekur - Generelt
Spsk eller vægt
22/01/2021 kl. 16:44


Seneste kommentarer

Dukan Slankekur - Generelt
Opsigelse
17/05/2021 kl. 21:29

Dukan Slankekur - Generelt
Spsk eller vægt
15/03/2021 kl. 09:44

Tekniske spørgsmål
Tilbage-tasten
16/11/2020 kl. 14:48

Opskrifter - LCHF
Fødselsdagskager på LCHF
14/09/2020 kl. 12:20

Dukan Slankekur - Generelt
Hirseflager - er det tilladt på Dukan?
14/09/2020 kl. 12:14

Cookies hjælper os til at give dig den bedste oplevelse. Ved at bruge vores ydelse, accepterer du vores cookies.