Oprettet af Boenne d. 04/08/2014 kl. 13:26

Bønnes dagbog

Så er jeg igang med kurens første dag i angrebsfasen. Fik handlet en masse ind igår, så jeg skulle kunne klare første uge uden for mange situationer, hvor jeg bliver sulten og kommer til kort ift snacks/mellemmåltider. Har idag fået lavet både kyllingefrikadeller, græske frikadeller og Dukan-brød. Frikadellerne er rigtig gode, men jeg er voldsomt spændt på brødet. Det virkede meget fast i dejen og ikke meget dej i højden, da den kom i formen.... Nu må vi se. Måske skal jeg lave 1½ portion, for at det passer i min form.

Nu er vi blevet inviteret til fødselsdag hos min mor på søndag, hvor jeg har første dag i vekselfasen, og jeg ved ikke lige, hvad jeg skal synes om det Det bliver både noget varm mad til middag + eftermiddagskaffe. Jeg overvejer at forsøge med mazarinkage til eftermiddagskaffen, og hvis det mislykkes, så må tage en skive Dukanbrød istedet - hvis jeg får opskriften til at fungere   Der er mange overvejelser at gøre...

Jeg har drømt om kuren i mange dage, samtidig med at have tænkt rigtig mange vågne tanker, så jeg håber godt nok, at jeg får et godt resultat at komme i gang på. Føler mig i hvert fald klar


Ninapiie

22/09/2014 kl. 15:09
Åååhhh hvor lyder det bare super hyggeligt   Rigtig kvalitetstid 

Og sikke med motion du får   Hvor er det flot klaret at du holder den..... Du fortjener et stort stort 5 tal af mig 

og så selvfølgelig et flot minus på vægten når du kommer hjem 


INTET smager så godt, som slank føles.
Så er jeg startet op igen D. 22/2-18. 
Boenne

22/09/2014 kl. 18:44
Mange tak I to

Ja, selvfølgelig løb mormor ved siden af cyklen, så hun kunne fint holde varmen, da de kom tilbage

Her er vejret kun blevet bedre i løbet af dagen. Vinden har lagt sig en del, og solen har skinnet siden sidst på formiddagen. Men skal man tro vejrudsigten, så bliver det regn imorgen

 


Vibeke1965

23/09/2014 kl. 06:23
Lyder godt med dejligt vejr - og bliver det regn, må I jo finde nogle spil frem

 
Startvægt 19/8-14: 118,7 16/3-15: 111,5 = tabt 7,2 kg
Ninapiie

23/09/2014 kl. 20:21
Ja regn kan også være hyggeligt 


INTET smager så godt, som slank føles.
Så er jeg startet op igen D. 22/2-18. 
Boenne

23/09/2014 kl. 20:47
Vi fik ikke regn idag, så vi tog en tur i Råbjerg Mile, hvor den stod på 3 km ørkenvandring i sol og blæst   Til gengæld har vi lavet "inde-planer" for imorgen, hvor de har lovet dagsregn, så der skal køres tog


Vibeke1965

24/09/2014 kl. 06:03
Tror ikke jeg har været i Råbjerg Mile siden min barndom - men for nogle år siden var vi ved Rubjerg Knude - det er altså også et sjovt sted - og med mulighed for god motion når man skal op og ned

Jamen togkørsel lyder som en god ide
Startvægt 19/8-14: 118,7 16/3-15: 111,5 = tabt 7,2 kg
Boenne

24/09/2014 kl. 19:12
Dagen idag har stået på togtur, og først på eftermiddagen fik vi en masse vand, men efter middagsluren var vejret rigtig fint igen, så vi tog en gåtur i skoven med sønnen på løbecykel. En rigtig dejlig tur

Når vi ser på forventningerne ift vejrudsigterne for denne uge, så er vi blevet voldsomt positivt overrasket   Det har været rigtig godt på motionssiden

Dagens frokost har været kogt torsk og stegt torskerogn. Aftensmaden: rådyrbøg m. spejlæg samt stegt kyllingebryst + hokkaidofritter. Skyr m. klid + æg og bacon til morgen og skyr m. klid og kanel til aftenkaffen.


Ninapiie

26/09/2014 kl. 08:00
Rådyrbøg? Hva er det?

Du burde ha haft skridt tæller på. Kunne ha været sjovt at se hvor meget i har gået. For noget er det da blevet til på ferien. Ja man må sige i har været heldige, i forhold til hva de lovede i vejrudsigten  

Rigtig god weekend


INTET smager så godt, som slank føles.
Så er jeg startet op igen D. 22/2-18. 
Boenne

26/09/2014 kl. 09:45
Det er bare mine fede fingre, der ikke kan ramme de rigtige taster, Nina   Der skulle jo have stået rådyrbøf

Når jeg husker det, så sætter jeg min Endomondo til, når vi tager på tur, men som regel husker jeg først at slå den til, når vi er halvvejs. Igår fik vi gået omkring 10km. En tur i skoven, en tur til havnen/gennem byen, en tur på Grenen og en tur i byen om aftenen for at finde en postkasse, så lidt bliver det da til

Meget af ugen har stået på kyllingefileter, men idag havde de tilbud på oksebøffer i Rema, så det skal jeg have i aften


lucky

28/09/2014 kl. 16:02
Hej

lyder til det har været en god ferie og med meget motion,og den rigtige mad det er godt gået.

Ang. jeres snak om Hokkaidofritter  de skal skæres meget tynde for at de bliver sprøde det er nu længe siden jeg har lavet dem sidst men har godt set de er i butikkerne nu.
Boenne

28/09/2014 kl. 19:13
Jeg laver nu mine hokkaidofritter selv, Lone   Og de sidste to gange er de faktisk blevet okay. De er stadig græskar-bløde indeni (men det er jo også græskar ) men dejligt sprøde udenpå

Vi havde en vidunderlig ferie, og fordi jeg jo ikke kunne veje mig i mandags, så smugkiggede jeg på vægten imorges - men det har jeg lykkelig fortrængt igen   Jeg havde faktisk forventet mig et temmelig godt vægttab, og så viser den faktisk en øgning   SÅ demotiverende     Nu må jeg se, hvad den siger imorgen, hvor det er "rigtig" vejedag. Og så kunne det også være mens-påvirkning af vægten. Det var et mareridt i den periode i sidste måned... Hmmm


Boenne

29/09/2014 kl. 06:40
Det er bare SÅ ikke-acceptabelt, at vægten efter sådan en uge med masser af motion og store mængder regulær kød er steget 800g   Det er status quo set over 2 uger   Til gengæld er der røget ca 2 cm på alle mine mål i samme tidsrum - med undtagelse af taljen, som står stille (men der er også røget ialt 17% på taljen siden starten, så det er vel okay med en pause ) -3% på maven siden start.

Men hvor kunne det være rart, hvis det også kunne ses på vægten...

Rigtig god mandag til jer alle


Vibeke1965

29/09/2014 kl. 08:13
Det skal nok komme, bare ikke gi op, vel?

Og så skriver du jo også om menstruation, det kan jo også påvirke.

Op med humøret

 
Startvægt 19/8-14: 118,7 16/3-15: 111,5 = tabt 7,2 kg
Boenne

29/09/2014 kl. 09:34
Nej, Vibeke, jeg giver ikke op   Selvom det måtte tage lang tid, så SKAL jeg bare derned

Jeg håber, at vægten siger lidt mindre om et par dage - og så kom jeg i tanker om, at al den motion i sommerhuset også gjorde, at jeg måtte korrigere en del med druesukker pga lave blodsukre, hvilket selvfølgelig også kan have gjort lidt. Men ligefrem en vægtøgning?!


lucky

29/09/2014 kl. 13:40
Jojo tror nu heller ikke man kan få dem skåret ud 

øv med vægten men der er mange ting der kan spille ind så måske den er faldet om et par dage,så må du glæde dig over dine mål. 
Denne tråd er lukket og kan ikke længere besvares

Søg forum


Seneste oprettede indlæg

Dukan Slankekur - Generelt
Opsigelse
25/04/2021 kl. 08:22

Dukan Slankekur - Generelt
Står stille
11/04/2021 kl. 20:53

Dukan Slankekur - Generelt
Dukan app (nybegynder)
16/03/2021 kl. 09:53

Dukan Slankekur - Generelt
Fastelavnsboller
30/01/2021 kl. 16:05

Dukan Slankekur - Generelt
Spsk eller vægt
22/01/2021 kl. 16:44


Seneste kommentarer

Dukan Slankekur - Generelt
Opsigelse
17/05/2021 kl. 21:29

Dukan Slankekur - Generelt
Spsk eller vægt
15/03/2021 kl. 09:44

Tekniske spørgsmål
Tilbage-tasten
16/11/2020 kl. 14:48

Opskrifter - LCHF
Fødselsdagskager på LCHF
14/09/2020 kl. 12:20

Dukan Slankekur - Generelt
Hirseflager - er det tilladt på Dukan?
14/09/2020 kl. 12:14

Cookies hjælper os til at give dig den bedste oplevelse. Ved at bruge vores ydelse, accepterer du vores cookies.