Oprettet af Catherina d. 31/05/2015 kl. 21:17

Catherina's dagbog.

Dette er min 3. dagbog herinde, og er gået frem og tilbage de sidste mange måneder om, hvorvidt jeg overhovedet burde lave en herinde. Grundet det ret .. stille forum vælger jeg alligevel at oprette en, selvom jeg ikke længere spiser efter Dukan.

Jeg er som sagt ex-dukaner. Men pga at jeg spiste efter dukan i 11 måneder, har jeg på en eller anden måde ikke kunne slippe dette forum helt, som jeg var meget glad for dengang. Da der ikke så tit står noget nyt herinde, vælger jeg at sætte mine tanker ind, måske kan det hjælpe nogle, eller måske kan det gøre mig sundere og få mig til at motioner mere, hvilket jeg stadig ikke er heeelt god til så meget som jeg burde.

Jeg er netop fyldt 37, sidste uge, og må indrømme at ting som sundhed, mad, fedme, fedme epidemi, tøj og forskønnede ting, er begyndt at fylde en hel del i min hverdag og mine tanker.
Jeg startede på Dukan tilbage i november 2012 med en startvægt på lige under 110 kilo, jeg forstår ikke hvordan det kom så langt ud, og græmmer mig over billederne fra dengang, og mere, jeg kan ikke længere genkende migselv fra dengang.
Jeg fulgte Dukan i 11 måneder, og smed samlet set en 33-34 kilo, var 300 eller 400 gram fra at skulle gå i fase 3, da jeg grunden en skade ikke kunne træne og havnede i et smertehelvede i 3 måneder, og tænkte F*** diæt imens jeg havde det sådan.

Det kostede mig næsten 9 kilo på de 3 måneder, og startede op med en ny angrebsfase i januar 2013 hvor jeg ikke tabte mig så meget, samt mindede mig om alle de problemer jeg havde med at leve efter dukan, i de 11 måneder, hvor det gik MEGET langsomt, medmindre jeg spiste udefor dukan en dag eller 2, hvilket satte lidt gang i vægttabet igen.
Det lå bare ikke til mig at spise de mængder mad og så tit. 6 måltider blev hurtigt til 4, og så var 1 eller 2 små snacks, som mine havreklid med mælk, eller som en pandekage eller en proteinshake efter træning.

Så efter min anden angrebsfase skiftede jeg til en faste/letfaste diæt i januar 2013, og lever stadig efter den.


Catherina

05/06/2015 kl. 10:19
Tøjvask idag, har en del, så håber få at kunne nyde 2 vasketure i træk. Jeg gennemgik en stor sæk med tøj jeg fandt i mit kælderrum, og en del er det kan nok bruges.
Skal dog prøve det foran mit spejl først, og hopper ikke i det, før det er vasket.

Jeg tænker, at det nok er røget derned fordi jeg ikke kunne passe det i sin tid, da jeg slet ikke kan huske at have lagt det derned. Eller også kasserede jeg det uden at prøve det, og har glemt det, og at vaske det er spild af tid, da jeg mangler skabs plads.
Jeg kasserede ½ af det, men tror noget af det som sagt er værd at vaske og prøve.

Jeg stegte ca 150 gram kylling inderfilet i en smule olie til aftensmad, og havde en 200 gram agurk jeg skar ud i stænger, og efter kyllingen var færdig, gjorde jeg en fuldkorns wrap våd på begge sider med vand, og varmede så den på panden i krydderiene fra kyllingen.

Havde der været ½-1 gang mere havde det været et feast måltid, så lækkert var det.
350-380 kcal plus den olie jeg stegte kyllingen i, som jeg ikke længere tæller med, selvom man "skal" hvilket jeg er ligeglad med. Yum yum yum, absolut ikke sidste gang, kan være jeg laver det igen på mandag.

Maden idag... tomatsuppe i aften, og ellers fun saftevand og kaffe med sødemiddel, måske en smule mælk Jeg nyder at føle, at mit system bliver renset igennem. Og så spiser jeg nok dejlig usundt lørdag og søndag.

Jeg fik også jaget det sidste kilo svinekød ind i fryseren, så det var godt. Nu er det så bare forbud mod at købe mere før der er tømt lidt ud i den.
welle

06/06/2015 kl. 08:50
Hvor er det skønt med al din aktivitet herinde . Lyder som om det går godt . Jeg har lige en travl weekend ...... Skøn weekend til dig 
lucky

06/06/2015 kl. 14:16
Heey Cat....

Dejligt at komme ind og høre nyt fra dig og så på ny dagbog 

Du har nok at se til med træning,planlægning og meget mere......

Får helt dårlig samvittighed over at det jeg ikke selv når,når jeg læser om din uge...Nå kan være det er med til at sætte skub i mig og se at komme igang med det hele igen,jeg er gået helt i stå,er blevet for tung i røven.......

Håber din familie ku li din nye hår farve

knuzz Lone
Catherina

09/06/2015 kl. 15:59
Hej igen Welle, du fik næsten sagt det lidt for tidligt, jeg har også haft en masse for i weekenden og var for død i går til at skrive. Men vil prøve at gøre det når jeg har energi til det.
Jeg er glad for at du kan lide at læse det, og håber du også havde en skøn weekend

Heey Lone, jeg er glad for, at du stadig er herinde, og jeg nød billederne og beretningen om din nye hund.
Jeg tænkte mine gamle dagbøger var så ... ja gamle, og da jeg føler mig som en hel anden i dag, ja så passede de ikke rigtigt længere.

Du behøver skam ikke at få dårlig samvittighed over hvor meget jeg fik trænet i sidste uge, ugen før var det kun en gang cirkel træning, og intet andet.
Det svinger meget hvor meget jeg får trænet, 2 er mit mimimums krav til mig selv, med mindre jeg har det dårligt, er syg, alt for travlt, eller min krop eller muskler piver og har brug for ro.
3 er optimalt (2 x cirkel 1 x cardio).
4 vil være prefect, som jeg håber at komme op på på et tidspunkt (2 x cirkel og 2 x cardio), men det er først ude i fremtiden når jeg ved min krop kan holde til det, og det ikke vil tage af mine kræfter til cirkel træning som er min 1. prioritet.

Jeg skriver det ned herinde til også at være en reminder til mig selv, så jeg får sparket mig selv af sted til det.
Jeg har faktisk tit tænkt på dig med hensyn til cirkeltræning Lone, da jeg husker du engang forklarede hvad det var til mig. Må indrømme at jeg tænkte dengang, "nå, bare en smule træning på maskiner i alt for lidt tid af gangen ..." . Det var lige indtil jeg selv prøvede det første gang og hvor hårdt det var. Jeg overlevede knap nok min første træning, og var mere 30 sekunder, og død til næste skift

Og det med at sparke sig selv i røven og komme igang igen efter lang pause ?
Tjaa... jeg havde lavet en regel for mig selv om, at jeg skulle genoptage min træning igen i august 2014. Blev så rykket til september ... Derefter SENEST oktober eller jeg ville opsige mit medlemsskab (Skal siges at jeg var forbi Fitnessworld et par gange om ugen og benyttede deres Beauty Angel maskine, så mit medlemsskab blev brugt selvom jeg ikke trænede.)
Så hed det Januar 2015, også uden held.
Til sidst hed den senest april, ellers slut !! (eller 4-6 måneder i bero). Jeg begyndte så i midten af februar. Men tog alligevel 6 måneder før jeg fik sparket migselv igang, og det selvom jeg kom der fast alligevel.


Angående min hårfarve, tror jeg var den eneste som lagde mærke til den :D
Til sidst tog jeg fat i min søster, da vi var alene og spurgte hvad hun syntes om den, da jeg ikke kunne nære mig længere, og hun sagde så at det så godt ud.
Hun troede nu at det var mørkebrunt med røde reflekser i, ikke at jeg skulle have brugt 2 pakker istedet for en, og det derfor ikke havde dækket helt

Opdatering om weekenden efter jeg har spist.
Catherina

09/06/2015 kl. 17:36
Allerførst, vægten efter weekenden ... Ingen anelse, og også total ligeglad. Føles en smule mærkeligt ikke længere at veje mig dagligt, eller også minimum et par gange om ugen.
Bestiller en Inbody scanning i morgen til om 2 eller 3 uger (håber på der er tid til om 2), og ser vildt meget frem til den, samt se hvad der er sket siden Februar. Lidt sjovt at den er så grundig, at den ligefrem kan se forskel på højre og venstre arm.
Der burde ihvertfald være skete en del, selvom der intet sker på vægten.

Var til bestyrelssmøde lørdag, hvor jeg havde bagt chokolade kage til dem, til efter den første pause. Men flere af dem opførte sig ærlig talt så uforskammet for en, som fremlagde hendes arbejde og notater om hvad der skulle ændres ved/på hjemmesiden, at jeg besluttede at de ikke fortjente noget af min kage, så jeg tog den med hjem igen, og nød den selv om lørdagen og søndagen.
(Skal siges at de vidste vi skulle snakke om hjemmesiden, og de selv havde været med gangen før, da hun tilbød at påtage arbejdet, samt at det faktisk har været i punkt i over 2 år, at det skulle gøres).
Slappede bare af da jeg kom hjem, spiste rester fra min frokost og kage til aftensmad. Skønt

Søndag var jeg hjemme hos min mor. Kom lidt forsent da jeg rendte rundt og tog billeder af mig selv, i stedet for at holde øje med klokken og hvornår min bus gik. Nok ikke helt godt   Min søster kom dog 10 minutter senere end jeg gjorde.
Lækker mad, lækker dessert, lækre kagerester da jeg kom hjem

Mandag kom jeg til cirkeltræning, satte vægten op på flere af øvelserne, hvilket jeg mærkede bagefter, da jeg var total død. Kan også være fordi jeg i stedet for en protein bar med vanilie (234 kcal) bagefter som jeg plejer, tog en protein vand med 100 kcal og ingen sukker eller carb i (ikke sikker på hvor de 100 kcal kommer fra, sødemiddel ?).
Smed mig i min stol da jeg kom hjem, halvsov til Glamour startede, så det, gik derefter i seng og sov 3 timer. Stod op, spiste mine sidste kalorier for den dag (fastedag), så tv, slappede af, gik i seng og læste lidt.

Gik en tur med min mor i solen i dag, drak kaffe på Mc D og nød en sundau is. Jeg elsker min diæt, hvor det er helt ok.

Cirkel træning i morgen, hvilket jeg glæder mig til. Cardio træning torsdag, må se om det bliver sidste træning i denne uge, eller om jeg får en til ind i løbet af ugen.
Begyndt at kunne se forskel på min krop efter min træning, samtidig tænker jeg da over, at hvis jeg fik fjernet hud på mave og lår, ja så ville jeg se slank ud.

Faktisk nåede jeg den vægt jeg skulle i september for at blive indstillet til at få fjernet hud efter 6 måneder. Men jeg gik ikke til lægen for at bevise det, og stadig ikke planner om det.
Jeg tvivler også på at jeg ville blive godkendt nu, da det har trukket sig noget mere sammen, og ser helst at det får trukket sig sammen uden en operation. Derfor giver jeg det nu til september, med en masse træning, og ser om det ikke kan gøre det, plus den ekstra tid.

Tænker nogle gange også lidt, at jeg måske burde skære ned på mine fastedage, og min krop måske gør så død efter træning pga kosten og har brug for mere fedt og kcal hver dag.
På den anden side, jeg gik lige så død efter træning da jeg spiste efter Dukan.

Kører ihvertfald 1:1 denne uge i stedet for et mix af 1:1 og 2:2 samt en blanding.
lucky

10/06/2015 kl. 06:11
Dejligt du har haft en god weekend,øv de ikke ku se du havde farvet hår.....

Ja jeg er her stadig,for håber det er med til jeg ser lyset igen.....

Smiler over din beskrivelse af bestyrelsesmødet og din kage, men sådan er det jo altid det er nemmere at hakke på folk end selv tage ansvar for at lave det.

Du kan ha ret i at du er blevet en hel anden fra du begyndte at skrive herinde,nu kender vi jo ikke hinanden rigtig,kun fra vores skriverier. Men for mig lyder det til du er kommet langt i forhold til den madforbi du havde i starten.

Jeg tror det er ca. 2 mdr. Jeg har været i træningscenter, og cyklet tror bare lysten forsvandt  men kan godt mærke at jeg nu er begyndt at savne det,har brugt lidt den undskyldning at Molly ikke ku være alene hjemme så længe,men det vil kun blive næsten en time mere end hvis jeg tager bussen hjem,og på den time har jeg fået trænet og fået min cykeltur...... Ja så det er jo bare at komme igang.......

Jeg synes det er godt du er ligeglad med tallet på vægten..

God dag til dig 
welle

10/06/2015 kl. 06:57
Jo tak , jeg elsker at læse det , jeg suger alt til mig , nu hvor jeg har tabt det jeg skulle , er bange for at tage på igen . Men tror at min krop har accepteret som jeg lever nu , der er ikke de store udsving , tager lidt på i løbet af ugen , det taber jeg så igen om torsdagen . Så det fungerer fint .
Catherina

13/06/2015 kl. 12:31
Da jeg startede lagde jeg planner om, at jeg skulle skrive minimum 1 gang on dagen, eller ihvertfald hver anden, var nok ret optimistisk, men jeg kunne bare skrive mindre når jeg skriver.

På den anden side, da jeg ikke spiser efter Dukan's regler, er der ikke noget at skulle holde styr på angående min kost, og om jeg spiser forkert eller for lidt.
Måske lidt sjovt at tænke på, at dengang jeg spiste efter Dukan var mit problem IKKE, at jeg spiste "forkert" eller ikke tilladte ting. Problemet var, at jeg spiste for lidt, for sjældent, og i det hele taget ikke have lyst til at spise så meget eller fra jeg stod op om morgenen.
Faktisk gik min vægt kun ned til sidst, EFTER jeg havde spist udenfor Dukan og fået en masse kulhydrater, stivelse og fedt. Hvorefter den lå rimmelig stabilt til jeg igen gjorde det.

Jeg mener jo, at kroppe (og mennesker) er forskellige, og det også er forskelligt hvad der virker for os og hvordan vores kroppe fungere og hvad de har det bedst med.

Men det er nok min autisme som stikker hovedet frem der. Jeg mener IKKE at vi alle er ens, eller skal eller bør være det. Der er ikke én kur eller diæt for alle, eller trænings metode.
Jeg mener at vi alle er forskellige, og skal have lov til at være det, og det derfor også er forskelligt hvad der er det rigtige for hver i sær samt hvad der rent faktisk virker.
Det kan selvfølgelig gøre det mere svært, da man så er nødt til at prøve sig frem, lytte til sig selv, sin krop og frem for alt mærke efter selv.


Jeg havde en overgang, hvor jeg mente at en faste/let faste diæt var det bedste og rigtige for alle. DET ville være svaret på deres diæt problemmer. Jeg havde lyst til og følte nærmest trang til, at tage fat i alle og ryste dem og sige, "Her er løsningen. Dette er det rigtige."
Jeg kunne kigge på overvægtige og svært overvægtige og tænke, "hvis bare du ville lytte til mig og stole på mig, så ville jeg kunne hjælpe dig."
Ikke at jeg ville kunne løse deres problemer, men jeg ville kunne hjælpe dem med deres kost og diæt.


Jeg gjorde ikke alvor af det, også fordi, jeg tvivler på jeg selv ville have været positiv hvis en som jeg, havde taget fat i mig og tilbudt mig det, dengang jeg vejede næsten 110 kilo.
Man er nødt til selv at være klar, 100 procent, andre kan ikke gøre det for en, man er nødt til selv at gøre det, og man er nødt til at ønske at gøre det for sin egen skyld eller måske for at kunne være der for sine børn.
Man kan ikke gøre det for andres skyld, så bliver det ikke helhjertet. Man kan ikke gøre det for et forholds skyld, eller for at ham (eller hende) den skønne skal lægge mærke til en. Hvis forholdet ryger eller der er problemer, eller den udkårne ikke lægger mærke til en, så vil diæten højst sandsynlig ryge samme sted hen.
Blot min erfaring og observationer, kan være jeg tager fejl eller der er undtagelser.

 

Men også, jeg mener ikke længere at en faste/let faste diæt er det rigtige for alle. Jeg opfordre ikke længere folk til at læse op om den eller forsøge sig med den.
Jeg har efterhånden læst om og hørt om mange, hvor det ikke var det rigtige, eller det var det ikke på det tidspunkt i deres liv, eller de gjorde det forkert, havde misforstået hvad det var, eller om de bare ikke kunne holde det, ved jeg ikke.

Vi er forskellige, og jeg mener at det er vigtigt at prøve sig frem til man finder det som virker for en selv, og som man har det godt med og kan leve med i længden.
Jeg har fundet hvad der er det rigtige for mig, efter min mening, også selvom de kigger åndsvagt på mig i Fitness World hvis jeg nævner min diæt, og min mor stadig tror hun skal komme med slankeråd og anbefale mig hvad jeg bør spise eller spise efter.

 

Jeg lægger stadig mærke til overvægtige og især svært overvægtige, jeg tror faktisk mere nu, da jeg selv har været der ( jeg havde en bmi på over 38).
Nok også fordi mit focus mere er på det pga de programmer jeg ser i tv'et, samt den artikel jeg læste i søndags avisen om, at der nu er 50, mener komma 1 eller 3, % i Danmark og tallet stiger.
2014-2015 sæsonen af Hells Kitchen USA havde flere overvægtige eller svært overvægtige i den årgang frem for de tidligere. Der var også flere på Blizzcon i udklædnings delen.

Jeg tænker ikke mere, hvor vil jeg bare gerne hjælpe dig. Nu tænker jeg, aldrig igen. Kate Hudson bliver jeg nu aldrig, selvom jeg virkelig ikke forstår hvordan folk kan blive ved med at æde efter de har passeret 260 kilo på vægten og ikke længere kan gå mere end et par meter, og det med mange smerter og besvær.

Må være et mix af skræmmende, sørgeligt og tragisk. Har fået tåre i øjnene et par gange under "Farlig Fedme".
Catherina

13/06/2015 kl. 12:47
Men var nu slet ikke hvad jeg ville skrive om på dette tidspunkt.
Ugen der gik ...

Droppede fasten onsdag, kunne mærke tidligt at der var noget galt, og min krop havde brug for kulhydratter, næsten fra jeg kom hjem fra cirkel træning. Stoppede den allerede ved en 14 tiden. Kunne have gennemført den og tvunget den igennem, men følte det ikke var det rigtige for min krop. Havde derefter problemmer med at spise mig mæt.

Fastede så torsdag uden problemer, men besluttede at rykke træning til fredag, og kun gå efter de 3 gange i denne uge.

Cardio træning fredag, og spiste en masse skønt mad.

Faster i dag, tror jeg :D  Er i tvivl om jeg skal køre 4 fastedage i denne uge, som først planlagt, eller nøjes med 3 og tage 4 i næste.
Ikke taget noget mad ud af fryseren, som holder nok fastedag, i sær da jeg ikke kan beslutte mig og nærmest føler mig ligeglad om det er det ene eller andet.
I morgen bliver fastedag med en lækkert aftensmåltid, så jeg har energi til træning mandag.

Jeg havde nu håbet på at sætte 4 trænings dage ind i denne uge, i sær da jeg har fået bestilt tid til min InBody scanning tirsdag den 23. Men også fordi det føles skønt efter træningen. I mens jeg sidder og ryster og skælver og kaster min protein i mig
Ej, jeg skal heller ikke køre min krop for hårdt, samt huske på, at jeg har et meget lille energi forbrug til rådighed, og har været meget inaktiv det meste af mit liv.
Men nok igen autismen, gør det for meget eller for lidt, den der midte findes ikke.
Catherina

13/06/2015 kl. 13:35
Lone, imponeret over at du husker det med mit mad fobi    Det er der stadig, og ikke sket noget med det, men det føles nok lidt som om, at det nu fylder meget mindre i mit liv.
Måske i sær også, da jeg ikke har nogle madopskrifter, udover dem jeg selv laver, eller allerede har ændret " i tidernes morgen" og derfor ikke tænker over.
Der er ikke længere nogle lister over hvilke fødevare jeg må spise, hvor de fleste tilhører listen over "not in this lifetime!!".

Det er muligt, at jeg er blevet lidt bedre til at spise noget, som har ligget med ting jeg ikke spiser, men kommer helt an på hvad det er. Ikke hvis det fedter og smitter af.
Jeg spiser mere hvad jeg kender og kan lide, og kan nogle gange prøve noget nyt.
Som en ny kageblanding med æbler i, og tilføjede tilmed et æble på toppen, var nu ikke et hit for mig, men min mor og søster var vild med den. Var spiseligt.
Købte og smagte Pulled pork for 6-12 måneder siden, var heller ikke et hit og for saltet. Kunne gå an i en burger bolle som gemte smagen og tilføjede sødme.

Har forelsket mig i protein barer, efter jeg kan få en "gratis" om dagen med mit All in i Fitness world. Har favorit ting der, og nogle som bare smagte fælt.


Har nok ikke rykket mig med hensyn til mad, og forventer ikke at gøre det, men det fylder ikke så meget i mit liv længere, og har tilmed nok hjulpet mig tidligere til at lære at faste, når jeg ikke fandt maden spiselig.


Min søn udbryder noglegange, at han næsten ikke kan kende mig, så meget har jeg forandret mig.
Først kom jeg på facebook, så endte jeg med at sætte et billed ind af mig og ikke min kat. Nu render jeg rundt og tager selfies af mig selv, og bruger en formue på tøj, har nok udskiftet 95 % af mit tøj, eller mere og noget af det jeg har købt efter min rejse startede, er udskiftet igen. For slet ikke at snakke om udskiftning af undertøj.

Men der gør altså også noget ved en, når man kan lide hvad man ser i spejlet og tøjet passer og sidder rigtigt. Trusserne blev alle udskiftet da jeg lagde mærke til, at jeg kunne trække dem op over min navle.

Kan selvfølgelig sagten finde 10 ting jeg gerne ville ændre ved mig selv, eller deromkring    Men jeg føler ikke længere trang til at "gemme mig" eller være usynlig.
Jeg kan lide hvad jeg ser, og bruger derfor penge og tid på at forskønne det, og jeg er sikker på, at ændre hvordan jeg ja ser mig selv og har det også virker på hvordan andre ser mig.
Jeg hviler mere i mig selv nu, eller også er jeg bare så meget mere udmattet det meste af tiden nu, pga træning eller for få kalorier, at jeg ikke lægger mærke til noget eller opfatter hvad der sker omkring mig 

Jeg opdagede i sidste søndags, at Cirkel træning ikke længere er noget, som jeg "skal" fordi det er godt og sundt for mig, og jeg får trænet alle muskler igennem, ikke kun dem jeg har lyst til.
Men det er faktisk blevet noget jeg nyder og har det godt med og ser frem til.
Nyder min fridag i dag, men i morgen vil jeg gå og glæde mig for vildt til at komme derover og træne det.

Og vildt spændt på resultattet af min scanning. Om den skal i glas og ramme eller gemmes væk og jeg skal se på hvad jeg bør ændre ved min kost og træning.
Jeg har faktisk tænkt mig at ændre på at jeg ikke længere faster på trænings dage, jeg ligger dem på de andre.
Men ... venter bare på scanningen til at vise hvordan min krop har det med de ændringer jeg har lavet da. Der vil så være gået 4 måneder når den bliver lavet.
Catherina

14/06/2015 kl. 11:21
Var oppe på vægten i nat inden jeg gik i seng, kunne ikke nære mig, da den jo alligevel stod der. 69,2.
Vejede mig så også i morges, for at få et realt tal, da jeg altid har taget vejningen om morgen når jeg stod op, og efter morgen toilet besøget men inden morgenmad (yeah right, som om jeg spiser morgenmad
Men det resultat var 68,1.

Har så endnu en fastedag i dag, hvor det falder mere, spiser godt mandag, så stiger den, stiger falder, stiger falder.
Føles efterhånden bare så tåbeligt at veje mig, og sandt at sige, er jeg faktisk ret ligeglad med tallet. Selvfølgelig ville jeg sige omg hvis der stod 65 eller 63, og OMFG hvad er der sket, hvis der stod 75.
Udover det er jeg faktisk ret ligeglad, så hvorfor vejer jeg mig ?

Tror desværre jeg er nødt til at gøre alvor af min trussel om at smide vægten i kælderen, på den anden side, ugevejning er da det fremskidt.
Men når tallet intet siger, andet end vores BMI. Når hvad der tæller men hensyn til sundhed er fedt og muskel procent, vand procent, hvor fedten sidder samt vores kondital, hvor slet ikke at nævne hvordan vi ser ud og hvordan tøjet sidder.
Når alt det bedre siger noget om vores helbred og krop, hvorfor betyder tallet på vægten så alligevel så meget ?
welle

14/06/2015 kl. 11:41
Tror også at du skal smide den langt væk , når du kan finde på at veje dig om natten ...... Kan du have en dejlig søndag .
Catherina

14/06/2015 kl. 11:51
Hahahah tak og i lige måde, og du har helt ret.
Selv om jeg kun vejer mig hver eller hver anden uge, er det vanvittigt at gøre det inden sengetid, i sær da jeg faktisk er ligeglad med resultattet. Det er mere min nysgerrighed som ikke kan styre sig mere, og måske lidt for at checke at det ikke er gået helt galt når nu jeg ikke længere checker og holder øje hver morgen.
Catherina

18/06/2015 kl. 14:02
Smule ændring af trænings planerne.
Da jeg ordnede søde kartofler i går med en helt ny skræller, som skulle være bedre til rodfrugter og den slags, tog jeg også lidt af fingerspidsen på min venstre ringfinger.
Den var måske lige heftig nok.

Fik trænet cirkeltræning mandag og onsdag, men tror cardio træning må droppes.
Helt igennem tåbeligt, og endnu mere at den smule hud skal ændre mine planner. Men bare det at holde min paraply i venstre hånd knap 10 minutter, var nok til at bryde det op igen. Lidt vildt 20-24 timer efter det skete.
Tænker derfor hård cardio, hvor jeg er nødt til at holde godt fast med begge hænder er ude af billedet.

Må se hvordan jeg har det i morgen, og så få gang i min motioncykel i stuen igen. Hvis jeg ikke kører for håndt, burde jeg kunne holde venstre hånd i ro.
På den anden side, med en stille og rolig tur, er cardio delen vel fjernet helt, og dermed nok også det meste af grunden til at gøre det.

Typisk, og så tåbeligt, troede virkelig ikke at den kunne få fat i mine finger og fjerne noget, ellers havde jeg gjort det anderledes, og typisk når jeg skal have in body scanningen tirsdag.

Men overholder ihvertfald mad delen, og må træne med plaster mandag, da det sikkert også vil bryde det op. Meh just MEH ....
Catherina

22/06/2015 kl. 16:09
Ugen der gik. Meh.

Jeg fik kørt 1:1 hele ugen, faktisk første gang jeg har kørt det i al min tid. Plejer at køre en blanding af 1:1, 2:2 og 1:2 mixet alt efter hvad der passede, og så længe det gav lige meget på en uge eller 2, har jeg ment det var det samme.
Har på den ene side nok føltes lettere, men har en mistanke om, at det har påvirket min fordøjelse, da jeg ikke tror der er kommet nok "ud" i forhold til hvad jeg har spist.
Derudover var jeg ret dårlig til at få min væske både fredag og lørdag, hvor jeg fik drukket ALT for lidt, og godt vidste det. Det kan også meget vel have påvirket det.
Fik drukket nok væske søndag, og sørger for også at få drukket igennem i dag.
Min urin har ikke vist tegn på væske mangel, men jeg drak for lidt de 2 dage. Ikke okay, og jeg skal nok have lidt fat i mine ører der.

Træning, totalt meh.
Starten af ugen gik godt, cirkeltræning mandag og onsdag. Men jeg kom til skade onsdag eftermiddag, da jeg fik taget noget af min fingerspids med en skræller, hvilket fik slået mig noget ud.
Det ligner en sølle bagatel når jeg kigger på det, men gør stadig sindsygt ondt hvis jeg får ramt eller rørt noget med hele det yderste led på fingeren. Jeg hissede flere gange af smerte i går.
Torsdag brød det op igen og blødte, da jeg havde båret en paraply i den hånd, været totalt over følsom lige siden. Bare vand gør ondt, så totalt meh, og droppede min cardio træning i sidste uge.
Fik gået lidt mere 2 af dagene, men ellers slappede jeg af derhjemme og "slikkede mine sår".

Søndag tog jeg ind til NAUK, og det grønne lys var ved at skifte på vejen, og vidste det ville tage langt tid inden der blev grønt igen, så tænkte " Jeg løber da bare de meter over vejen".
I det første spring hvor jeg lander på højre fod, mærker jeg, at jeg landede forkert med knæet, som skriger. Men da jeg allerede er ude, og skaden er sket, og vil helt over inden der bliver rødt, da skaden allers var totalt spild, hvis jeg alligevel skulle vente på midten, tvang jeg mig selv til at fortsætte over i løb.
Tåbelig skade, og så træt af det knæ. På den anden side er jeg da glad for, at jeg HAR knæet, men jeg har det med at glemme mit forbud mod at løbe, som min cirkle træner har giver mig.


Fik gennemført cirkeltræning i dag, droppede sprællemand øvelsen, og tog lidt færre kilo på de øvelser hvor jeg skulle bruge knæene meget.
Men betyder også, at jeg muligvis dropper cardio i denne uge, eller må bruge motion cykel i stedet.
Denne tråd er lukket og kan ikke længere besvares

Søg forum


Seneste oprettede indlæg

Dukan Slankekur - Generelt
Opsigelse
25/04/2021 kl. 08:22

Dukan Slankekur - Generelt
Står stille
11/04/2021 kl. 20:53

Dukan Slankekur - Generelt
Dukan app (nybegynder)
16/03/2021 kl. 09:53

Dukan Slankekur - Generelt
Fastelavnsboller
30/01/2021 kl. 16:05

Dukan Slankekur - Generelt
Spsk eller vægt
22/01/2021 kl. 16:44


Seneste kommentarer

Dukan Slankekur - Generelt
Opsigelse
17/05/2021 kl. 21:29

Dukan Slankekur - Generelt
Spsk eller vægt
15/03/2021 kl. 09:44

Tekniske spørgsmål
Tilbage-tasten
16/11/2020 kl. 14:48

Opskrifter - LCHF
Fødselsdagskager på LCHF
14/09/2020 kl. 12:20

Dukan Slankekur - Generelt
Hirseflager - er det tilladt på Dukan?
14/09/2020 kl. 12:14

Cookies hjælper os til at give dig den bedste oplevelse. Ved at bruge vores ydelse, accepterer du vores cookies.