Oprettet af Catherina d. 31/05/2015 kl. 21:17

Catherina's dagbog.

Dette er min 3. dagbog herinde, og er gået frem og tilbage de sidste mange måneder om, hvorvidt jeg overhovedet burde lave en herinde. Grundet det ret .. stille forum vælger jeg alligevel at oprette en, selvom jeg ikke længere spiser efter Dukan.

Jeg er som sagt ex-dukaner. Men pga at jeg spiste efter dukan i 11 måneder, har jeg på en eller anden måde ikke kunne slippe dette forum helt, som jeg var meget glad for dengang. Da der ikke så tit står noget nyt herinde, vælger jeg at sætte mine tanker ind, måske kan det hjælpe nogle, eller måske kan det gøre mig sundere og få mig til at motioner mere, hvilket jeg stadig ikke er heeelt god til så meget som jeg burde.

Jeg er netop fyldt 37, sidste uge, og må indrømme at ting som sundhed, mad, fedme, fedme epidemi, tøj og forskønnede ting, er begyndt at fylde en hel del i min hverdag og mine tanker.
Jeg startede på Dukan tilbage i november 2012 med en startvægt på lige under 110 kilo, jeg forstår ikke hvordan det kom så langt ud, og græmmer mig over billederne fra dengang, og mere, jeg kan ikke længere genkende migselv fra dengang.
Jeg fulgte Dukan i 11 måneder, og smed samlet set en 33-34 kilo, var 300 eller 400 gram fra at skulle gå i fase 3, da jeg grunden en skade ikke kunne træne og havnede i et smertehelvede i 3 måneder, og tænkte F*** diæt imens jeg havde det sådan.

Det kostede mig næsten 9 kilo på de 3 måneder, og startede op med en ny angrebsfase i januar 2013 hvor jeg ikke tabte mig så meget, samt mindede mig om alle de problemer jeg havde med at leve efter dukan, i de 11 måneder, hvor det gik MEGET langsomt, medmindre jeg spiste udefor dukan en dag eller 2, hvilket satte lidt gang i vægttabet igen.
Det lå bare ikke til mig at spise de mængder mad og så tit. 6 måltider blev hurtigt til 4, og så var 1 eller 2 små snacks, som mine havreklid med mælk, eller som en pandekage eller en proteinshake efter træning.

Så efter min anden angrebsfase skiftede jeg til en faste/letfaste diæt i januar 2013, og lever stadig efter den.


bdukan

30/09/2015 kl. 07:25
Det blir godt med dit nye køkken, måske du kunne juicefaste imens?. Jeg har juicefastet i flere omgange. Det er nemt og man får en masse vitaminer i grønsager og frugt. Jeg har gjort det i både 7 og 21 dage.

Fedt vægten går den rigtige vej og godt du lytter til kroppen. Du er eksperten på din krop.

Hav en dejlig dag
Catherina

30/09/2015 kl. 14:46
Jeg glæder mig også til det nye køkken. Altså når det er HELT færdigt og alt er vasket af, og der står en ny monteret opvaskemaskine og køleskabet er på plads igen.
HTH har stadig ikke modtaget papirerne på ordren, så de har intet sat igang, og det til trods for jeg afleverede dem underskrevne til boligselskabet i sidste onsdags, og modtog kopier af dem i mandags, men underskrift fra boligselskabet.

Så går de næppe i gang i uge 42 eller 43, og så 2 uger frem. Lidt irriterede, da jeg gerne ser, at min køkken er oppe og stå senest 6. november. Ville have givet dem 3 uger hvis de først startede i uge 43 og ikke 42.

Jeg fik også af vide, at jeg kunne få et rigtig godt tilbud på en opvaskemaskine. Glemte at bede om tilbudet med det samme, og lige hørt tilbage på min mail. Det var 6500 med montering og drypbakke .... Det er sgu da ikke en godt tilbud. Især da den ligger fra 4200-6000 andre steder, dog uden montering, og ikke i sortiment længere da den åbenbart er fra 2013.

I betragtning af, at håndværkerne alligevel er der, og det kommer til at koste 63767,27  kr, kan jeg ikke lige se hvad der er det "gode tilbud" i en opvaskemaskine til 6500.
Så er det godt, at man har Elgiganten, og de også monterer, hvilket min mors mand også har tilbudt at gøre.

Nu skal jeg så nævne, at det er langt over hvad jeg har til hensigt at betale, på en måde så køkkenet ikke tager 12 uger i stedet for 2.
Jeg troede deres "super tilbud" var billigere end deres maskine på siden til 2700.

Angående juicekuren imens jeg ikke har et køkken. Jeg kender godt til det, og er absolut ikke til den slags. Min moder og søster har vist også forsøgt sig med det, eller har ihvertfald med suppekuren.

Jeg mener, at udrensning er sundt for vores kroppe, engang imellem. Ligesom det er sundt for vores kroppe at få ro imens vi faster. Fuld faste eller let faste.
Til gengæld mener jeg ikke at suppe eller juice kure er sunde hvis de overskrider reglerne for "almindelig" faste, som er 72 timer.
"Alminedelig" faste begynder at skade mere end det gavner efter de 72 timer, da kroppen begynder at æde sig selv der. Jeg mener det samme gælder ved de 2 andre diæter.

Ja, de giver stort og hurtigt vægttab, og et som ikke holder, da det ikke er fedt som ryger. De viste juice kuren i "En kur som dúr" på tv2 i Januar 2014, blev genudsigt i løbet af 2015.
Tanita scanninger både før og efter den diæt viste, at det var mest væske og muskler som var røget, og ikke fedt. Lægen dumpede den, diætisten elskede den og gav den top karakter.

Jeg tænker at lave noget til fryseren, som bare skal varmes i micro ovnen, køber nogle lette færdigretter nogle af dagene, rugbrød og frikadeller eller noget pålæg. Kan være jeg tager min toaster i brug igen. Og nok også lækkert junk food nogle af dagene og ekstra faste dage for nemhedens skyld.
2 uger bliver ingen sag, 3 bliver lidt hmm... 4-6 kan blive møg irriterede. Alt over bliver ARGH :D Men tænker at lave en masse nemt til fryseren.
welle

30/09/2015 kl. 15:02
Det bliver så fedt med nyt køkken . Nej , suppekure  osv er ikke vejen frem , kroppen får jo et chok når man begynder at spise igen . Held og lykke med håndværkerne .........
bdukan

01/10/2015 kl. 15:13
Det blir så fedt med nyt køkken.. Jeg er flyttet siden jeg fin lavet mit og nu har jeg et ældre køkken.. Drømme drømme om nyt.. Smiler

Når jeg juicer får bruger jeg avokado, olie og nødder i mine juice. Jeg får 1800 -2500 kcal pr dag. Jeg taber mig lidt men det er mest skidt fra mine tarnme som ryger ud.. Det gi mig så meget energi og både min hud og mit hår stråler.

Jeg gør det fast 2-3 gange om året og efter en medicin forgiftning blev jeg ved indtil jeg frisk igen det tog 21 dage. Jeg er helt vildt med den lethed det gir mig, får helt lyst til at juice. Måske er det forkert at kalde det faste? For der blendes grønsager i, jeg får omkring 2 kg grønt og noget frugt når jeg juicer.

Faste uden mad i flere dage kan jeg slet ikke - jeg er jo monster sulten og kan ikke engang gennemføre en fastedag på 500 kcal griner
Catherina

08/10/2015 kl. 11:40
Her er alt ved det samme, bortset fra, at køkken mareridtet kommer nærmere.
De river det gamle ned i uge 44, og det nye bliver sat op i uge 45 (vi er i uge 41 nu).
Jeg er virkelig begyndt at stille spørgsmålstegn ved min egen forstand, at jeg SELV søgte om det.
Jeg har også fundet en model, som virkelig ligner mit køle/fryseskab, og står til 71 kilo.
Det skal nok blive sjovt at rykke noget, som vejer mere end jeg selv gør !!
Må være én af ulemperne ved single livet når man ikke dater.

Så fortæller jeg mig selv, at jeg vil ELSKE det nye køkken, samt kigger lidt på, helt for grimt og forfærdeligt det ser ud nu. Maling der er skrællet af flere steder, det er alt andet end indbydende.
Men for S, det bliver ikke sjovt imens det står på.

Det var også vigtigt for mig, at det var helt færdigt inden den 6. november. Well..... Hvis de overholder alting, hvilket de næppe gør, så skulle det være færdigt der.
Men det vil stadig være tomt, skulle vaskets af, og næppe være et køleskab eller konfur i det.
Jeg steamer noget live der hedder Blizzcon, hvilket jeg betaler for at kunne se live imens det sker i Anahaim. Og det bliver afholdt i den weekend.
Jeg gør altid en masse ud af det herhjemme, hvor jeg laver en masse lækkert mad klar, samt bager kager og andre lækkerier. Som er klar til hurtigt at blive taget under pauserne.

Ja .... kommer så nok ikke til at ske denne gang, så må desværre ændre i mine planner for, hvad jeg gør klar og nyder i den weekend.
Chips er let nok, vil prøve at bage kager på forskud og fryse ned. Og med maden ... Ikke helt sikker på, hvad jeg så vil have at spise, burger, kinesisk eller pizza.

Skal også forsøge at tømme godt ud i fryseren, så burde måske droppe fastedagene inden, og kører 4:3 igen efter køleskabet er rykket, og indtil det kommer på plads igen.

Jeg hader ændringer Åbenbart også nogle gange når jeg SELV er skyld i dem Men jeg kommer til at elske mit nye køkken, det fortæller jeg mig selv flere gange om dagen, og frygter når de virkelig går i gang med arbejdet.


Jeg følger min diæt, købte en masse lækkert nyt tøj i sidste uge i forbindelse med, at N&Ø åbnede en ny butik i Roskilde.
Vægten i går efter en fastedag var 68 kilo, den var 68,5 i morges, efter en spisedag.
Træning er sat på standby til køkkenet er færdigt.

Føtex havde/har nupo barer på tilbud, til 10 kroner stykket, hvilket der åbenbart var alt for mange, som var efter.
Jeg var i føtex i sidste fredag, og checkede deres hylder, selvom tilbudet før galt fra dagen efter.

Men men men .. tilbudet galt allerede, og der var kun 12 tilbage af min favorit. Dem købte jeg selvfølgelig med det samme, og ingen af de andre.
Søndag var jeg igen i centere, og checkede derfor, alt var ribbet, selv dem jeg kun fandt ok, men alligevel ville købe et par stykker af.
Mandag var jeg der igen, det samme. Om aftenen var jeg i nærheden af en anden Føtex, jeg så lige chekede, der var alle hylderne med nupobarer også tomme.

Jeg vidste ikke, at folk bare var så vilde med dem, eller om sælgerer havde tømt de forskellige for dem, eller om Føtex bare ikke havde købt nogle ind, til når dem som allerede var der blev solgt.
Onsdag skulle jeg så ind til København, og ved at den Føtex på Vesterbrogade tit har, hvad der er udsolgt der, og havde planlagt at checke Fisketorvet på vejen hjem hvis ingen held der.

MEN, Vesterbrogade var min redning igen. De havde været udsolgt kunne jeg se, men de havde fået nye varer, eller en smule, hvilket jeg ændrede på. Så en kasse med Chokolade(24), og 14 blandet af de andre varianter, af dem jeg synes er udmærket.

Det bør få mig helt igennem mit køkken mareridt, som forhåbenlig kun bliver 3 uger, samt de næste mange fastedage forhåbenlig resten af året. Og alle ting som dem samt Isis kommer på udsalg i Januar, når "alle" skal på diæter.
welle

09/10/2015 kl. 05:52
Du bliver så glad for dit nye helvede , øh jeg mener nye køkken , det bliver fantastisk , men det bliver et forfærdeligt støv /støj helvede mens det står på , men det bliver det hele værd .

Har helt glemt at skrive det , men der er 20% på alt Isis i Kvickly i denne uge , slutter idag . Vores Netto har også haft dine barer til 10kr , ved ikke om det kun er lokalt .

Så godt at N&Ø åbnede i Roskilde med super tilbud , men magtede ikke køen .....

Dejlig weekend til dig og alle andre der læser med .
bdukan

09/10/2015 kl. 07:16
Det skal nok gå med det køkken projekt. Tag en dag ad gangen. Og det er okay ikke at holde sin diæt imens det står på, jeg tænker det farlige ved sådanne ændringer (for mig) er at det hele er hårdt og så presser jeg lige mig selv ydeligere med en diæt.. Det er lidt det jeg gør med jobsøgning mm. Jeg er flad pt..

Opsigelseperioden er ikke rar.. Mine kollegaer ved ikke hvordan de skal tale til mig og jeg synes det er ubehageligt... Min leder svarer ikke på mine mails og de ændre mine opgaver dag til dag.. Jeg er heller ikke god til forandringer..

Catherina

19/10/2015 kl. 18:09
Tusind tak for jeres søde ord Welle og Bdukan, har desværre bare ikke orket at skrive tilbage før nu.
De er endnu ikke gået i gang med mit køkken, men jeg har bare været totalt kvæstet og træt og udmattet, og derfor orket mindre og tilbragt meget mere tid i min seng, hvilket jeg kun nyder, men ... så får jeg jo ikke lavet så meget.

Jeg prøvede for 2½ år siden, hvor jeg var kvæstet og træt og bare ville sove og hvile, og mente jeg ikke skulle sove for meget, slet ikke i løbet af dagen eller aftenen, Med det resultat, at jeg blev virkelig syg 18-21 dage, hvor jeg hostede så meget og følte jeg var ved at blive kvalt i hosteanfald og slim, at jeg ikke kunne ligge ned i 2½ uge, og kun kunne sove 1-max 3 timer af gangen, og vågnede op gispende og med vejrtræknings problemer.
Jeg var så syg, og var selvfølgelig en virus, så eneste jeg kunne få var noget slim opløsnede, og da jeg max sov et par timer af gangen, tog det virkelig længe.
Ikke glemt at jeg var nødt til at sove i min stol og ikke kunne ligge ned mere end et minut eller to af gangen, hvor jeg kostede og gispede mere og mere til jeg fik sat mig op igen.

Sådan en tur glemmer man ikke lige igen, eller hvor træt jeg var ugen eller dagene inden, og holdt mig selv vågen, da jeg "kun skulle sove om natten".
Har tænkt, at have jeg ladet mig krop får den hvile den havde brug for dengang INDEN jeg blev syg, havde kroppen måske bekæmpet det inden jeg blev syg, eller det var ikke blevet så slemt.

Derfor har jeg i dag den holdning, at vil min krop have hvile og søvn, ja så får den det. Det kan være et tegn på, at den har brug for det.

Men ja .. har derfor tilbragt en del mere tid i min seng, og tiere 10-11 timers søvn i øjeblikket frem for 9 timer, som jeg normalt lige kan klare mig med.

Dagene hvor jeg stod og ventede ude foran N&Ø's nye butik i Roskilde tog også hårdt på min krop. For vildt søvn, stå stille på den samme plads alt alt for længe, temperaturen, og alt stressen den første dage med de 300 mennesker omkring og inde i butikken (Ved ikke om der var 300, men der var ekstrem mange).
Men deres tilbud var det nu værd ! Fik en masse lækkert.

Dertil tænker jeg også, at vejret nok gør mig mere træt, føler jeg bare ikke har fået nok sol og varme. Jeg hader regn og sne og kulde og blæst.
Altid noget, at jeg ikke bor i Skotland, der havde vejret nok passet mig værre.

Og så har jeg droppet mine fastedage for at tømme lidt mere ud i min fryser, inden jeg her snart skal rykke mig møg tunge køle/fryseskab, og planlagde at vente med dem, til de går i gang med at rive mit køkken ned og slår konfuret fra.

Men .. Jeg savner dem, og gider ikke mere. Mine skuffer i fryseren var dybere end jeg troede, og der var meget mere i dem, end jeg lige troede. Derfor kommer jeg ikke i bund alligevel, og planlagt at faste på onsdag og igen fredag.
Vil gerne kunne være i nogle af mine stramme skinny jeans lørdag, og føler mig totalt oppustet og udspilet.
Jeg ved ikke hvad jeg vejer, og vil heller ikke vide det, og faktisk totalt træt at mad og lave og tilberede det.

Så tid til at genoptage mine fastedage, også selvom jeg stadig har et køkken.
Det er muligt jeg virkelig kommer til at fortryde det valg, hvis det kommer til at tage et par ekstra uger uden et køkken eller konfur, men det er så bare "too bad".

Faktisk droppede jeg også kun mine fastedage en uge, da jeg fik fjernet en visdomstand i april. Efter 24 timer med is, og så de næste 5-6 dage med blød (og ja selvfølgelig lækker) mad, ville jeg have mine ugelige fastedage.
Kan lyde mærkeligt, men jeg nyder den følelse, når min krop får ro, og især maven og tarmene. Det føles udrensende, og nyder at min mave er dejlig flad, det er den så ikke lige nu

Har lavet noget mad klar, som er i fryseren, så jeg kan få hjemmelavet varm mad alligevel de næste uger.
2 store bøtter med kylling i karry med ris og gulerødder. 3 potioner frikadeller.
Laver Gullash med kartoffelmos i løbet af ugen, og fryser ned til 2 eller 3 dage der.
Har købt Knorr kartoffelmos, som jeg faktisk finder ok. Steger noget bacon i tegn og muligvis pølser, og fryser ned med noget af bacon fedtet, så jeg kan lave brændene kærlighed.
Det skal nok gå, og jeg skal nok have en masse mad klar, dertil er der jo også rugbrød, som jeg dog ikke kan spise for meget af, da jeg får slem halsbrænd af rugbrød.
Har også en toastmaster, samt brødrister, bordgrill (hvis jeg gider), og alle mulige andre ting, hvis jeg ønskede mere end noget opvarmet fra min micro ovn.

Og så 2 kasser nupo barer :D Ikke så dukan venligt dog, så jeg er ikke den rette til at give mad ideer til andre

(Med mindre de ændre plannen, går de i gang i løbet af næste uge, bruger så helec den, og sætter det nye op ugen efter. Personligt tvivler jeg en del på den plan, men håber alligevel..... PLEASE :D  )
welle

20/10/2015 kl. 05:43
Ja , det er bare så vigtigt at lytte til sin krop og det er med alt . Søvn , kost , motion osv . Har du overvejet en lys lampe , den skal bruges 10 /15 min hver morgen , den kan virkelig gøre en forskel . De er ikke så dyre længere , selvfølgelig stiger de gerne på denne årstid , men absolut pengene værd .

Du er så klar til dit nye køkken , håber også håndværkerne er det , så går det måske hurtigere end ventet 
Catherina

20/10/2015 kl. 10:18
Haha tusind tak Welle, går ned på varmekontoret i morgen og hører omkring det. Begyndt at finde det lidt mærkeligt, at jeg intet har hørt, men ville kun passe mig godt, hvis de rykkede det 2 uger.
Altså så længe jeg hører om det INDEN jeg rykker meget mere ud af mit køkken.
Da jeg intet har hørt fra dem, er jeg begyndt at få min tvivl.

Har ikke overvejet en lyslampe, da jeg får lys i Fitness world i deres Beauty Angel maskine, som jeg er i minimum 2 gange om ugen.
Har været mere træt, men tænker vejret, samt at jeg ikke får min motion i øjeblikket, og satte mine fastedage på pause (indtil i morgen WEEEEIIII !!!).
Sikker på de ting har påvirket mig, og nok også alt det omkring køkkenet.

Min mor fortalte mig også, at de havde snakket om det på hendes arbejdsplads, hvor mange af dem fortalte, at de blev i deres seng til klokken 11 om formiddagen.

Også købt en liter appelsin juice, for nogle flere vitaminer.
Jeg ved de er fulde af sukker, men drikker det et par gange om året, enten fordi jeg har lyst, eller fordi jeg tænker et boost af c vitamin nok er godt for mig.

Ellers må jeg tage noget mere tøj på, men er glad for alle mine t-shirts og toppe. Altså dem jeg har tilbage og godkendt foran mit spejl som viser hele figuren.
Fik først anskaffet det spejl i juni sidste år, inden da, var mit eneste spejl, toiletspejlet, som sad højt oppe, og kun viser hovedet og halsen, måske lidt skulder hvis jeg står på tæer

Til at starte med, kasserede jeg kun det værste. Men i forbindelsen med tøjindsamlingen i maj, prøvede jeg ALT, og kasserede virkelig meget, som jeg afleverede til det.
Jeg er blevet virkelig glad for et program, som hedder "What not to wear". Til at starte med, så jeg det blot som underholdning, men efter virkelig mange episoder, samt genudsendelser og genudsendelser, begyndte der alligevel at trænge noget ind.

Min mor hader stadig min tøjstil, måske endnu mere nu      Og sikker på, at de stadig ville kasserer meget af mit tøj, måske tilmed det meste. Men jeg er blevet meget mere bevist om mit tøjvalg, og køber ikke noget, som ikke sidder virkelig godt på mig, og ja .. prøver 90-95 af alt. Burde være 100, men et virkelig spring fra 0-20 % af tøjet.
Jeg sætter mange flere krav til mit tøj, og har via mit spejlbilled virkelig set med egne øjne, helt hvor anderledes ens krop kan se ud alt after tøjet (selv når det hele passer), og uden stylister har pillet ved det og der er pillet ved billederne.
Før i tiden var mit eneste krav kun, at jeg skulle kunne være i det og det skulle være billigt eller ok pris.

Ja ... der kom virkelig mange sække med tøj ned til dem, og sidder stadig en sæt i deres kontainer fra tid til anden.
Lige gennemgået samtlige af mine strømper, og hvilke sad godt og var behagelige, samt alt mit træningstøj, så jeg kunne komme af med det, fra dengang jeg var virkelig stor.
Det er sgu noget federe at have noget på, som passer, og man ikke føler sig federe når man skal træne, hvilket for stort tøj som hænger, kan få en til at føle.


Men nok om tøj .... for nu altså.

Begyndt at tømme ud i mit køkken, alt hvad jeg ved jeg næppe skal bruge de næste mange uger, selv hvis det bliver udskudt.
Fået en masse i kælderen, så det er af vejen, begyndt at rykke ting ud på altanen, hvor min motion cykel også er kommet ud, så spisebordet kan være i stuen uden at irritere mig, hvor jeg vil smøre og gøre mad parat og også have microovnen.

Jeg fortæller mig selv, at det ikke bliver slemt, og det næsten vil være sjovt at prøve IKKE at have et køkken i de uger, samt at jeg vil elske det nye og glemme alt om rodet og besværet.
(Og ved jeg lyver for mig selv. Det der med selv benægelse   )
Catherina

20/10/2015 kl. 10:37
Glemte en sidste ting.
Grunden til, at jeg overhovedet nævnte det omkring tøj insamlingen for røde kors.
Jeg havde lidt ventetid på bussen lige ved siden af en Røde Kors butik i fredags, og gik derfor ind for at kigge, og fandt en fed bomber jakke, dog i stof, til 100 kroner, som så ud som ny.

Første gang jeg har købt tøj sådan et sted, og må indrømme, at jeg havde mine fordomme, som blev gjort til skamme.

Jeg har en svaghed for skind og læderjakker, og været på udkig efter et par i lyse farver, som jeg har nægtet at give over 500 for. Dem skal jeg da helt klart på udkig efter i Røde Kors butikker, når jeg har mere tid end 5-8 minutter til bussen kommer, imens jeg holder 4 kilo katte mad.
Catherina

23/10/2015 kl. 10:23
Fik gennemført min første fastedag i onsdags, efter 1½-2 uger uden. Gik ok, men havde lidt problemer med at falde i søvn.
Kunne nu også skyldes min mishandling på tandlægeskolen.
Jeg er ved at få lavet en krone derinde, og der skulle åbenbart mere tand af helt nede ved kanten, så min tandkød blev der også boret godt i, hele vejen rundt om tanden, eller sådan ser det ud pga blodranden. Jeg ved ikke, om det var hele vejen rundt, eller kun en del af det.

Ville have fastet igen igen, men det måtte jeg aflyse, desværre.
Grunden er, at jeg var nede på varmemester kontoret i onsdags, og høre om de ny også starter på mandag (hvilket de gør), og spørger om hjælp med at flytte mit køle/fryseskab (går den så går den - hvilket den gjorde), samt få et tidsplan på arbejdet.
På tidsplanen kunne jeg så se, at det er skemalagt med 3 uger, og ikke 2, som jeg havde fået fortalt.

Det betyder jo så også, at hvis jeg faster 3 gange om ugen, skal jeg minimum have mad 12 dage, og så kan der opstå noget, så det tager længere. Det have jeg ikke fået forberedt til.

Selvfølgelig kan jeg spise ude, hos min mor, købe take out eller noget som bare skal opvarmes i supermarkederne.
Men min egen hjemmelavet mad smager sgu bedre og er langt billigere.
Så satte noget mere mad på menuen i denne uge, og kan faste løs mandag (Selvom jeg så måske ikke komme ned i de skinny jeans jeg havde planlagt i morgen).

Laver gullash i dag med 2½ kilo kartofler til mos. Millionbøf i morgen, hvor jeg gemmer noger mos og fryser resten ned. Boller i Karry søndag med en smule ris i. Og steger så et kilo medister til fryseren, samt noget bacon og små stykker pølser.

Så bør jeg også være forberedt, selvom de 3 uger bliver til 4, og ellers kan det jo sagtens spises EFTER mit køkken er nyt og fint og renvasket.
Catherina

23/10/2015 kl. 10:25
Min vægt er selvfølgelig gået op, men ikke så slemt som jeg have troet, er stadig under 70 kilo, og skal nok falde igen under mit køkken helved'
bdukan

25/10/2015 kl. 07:10
Det er så dejligt at læse du passer godt på dig selv, når kroppen er træt har den brug for hvile og det skal vi lytte til.

Sikke en slem omgang virus du car igennem dengang, det glemmer man ikke. Håber du går fri denne gang nu hvor du er opmærksom på at kroppen trænger til hvile.

Du er godt forberedt på køkken projekter. Det blir godt. Du har gjort hvad du kunne på forhånd så det skal nok glide smertefrit.

Så fint du holder øje med vægten og har styr på dine fastedage - jeg får helt lyst til ar faste når du fortæller om det.

Catherina

27/10/2015 kl. 20:12
Nå ... anden dag i mit "kitchen nightmare", og både jeg og mine katte er stadig i live, og ved godt mod. Ok jeg er, min hankat er ikke ved godt mod.
Mandag var de her fra 8 til 9.30, hvor de rev køkkenet ned, det ser forfærdeligt ud, og 2 store aflange huler ned i gulvet, med affald som øl flasker, dåse øl, el-pære, ledninger og en af de afskyelige glas kuppel lamper.
Da jeg bemærkede det til ham som rev det ned fortalte han, at han allerede havde fjernet 2 fyldte poser med affald, som køkkenet var bygget oven på. Utroligt...

Havde også planlagt at faste i går, men da jeg var oppe efter 3 timers søvn, for at slukke mit køleskab, og under en time søvn derefter, og derefter op og gøre mere klar til de kom klokken 8, og var kvæstet og sulten allerede klokken 10, droppede jeg fastedag i går, og rykkede den, og spiste tirsdagens mad mandag.

Besluttede IKKE at sætte vækkeur i dag tirsdag, og tænkte de måtte vække mig når de kom, eller bare gå ind med nøglen.
Vågnede ved en 9-10 tiden, tog noget tøj på, og gik ind i seng igen med det på.
Eftersom de først var her efter 13, var det nok meget godt at jeg ikke brugte vækkeur, og sad og ventede fra klokken 8 i morges. Jeg ville have været overtræt, kvæstet og irriteret.

De var her måske 30 minutter, og rev en smule fliser ned, som var bag konfuret. And that's it.
Til gengæld har jeg fået overholdt min fastedag, som er gået godt, og planlagt at faste igen i morgen, foreventer den vil gå lige så godt.

Torsdag bliver spisedag, har billet til N&Ø's modeshow i Rødovre, og tager noget medister ud af fryseren, som jeg spiser med noget rugbrød, kartoffelmos eller uden noget.
Der vil være noget at spise og drikke til showet, men da jeg har mad fobi, vil jeg næppe kunne spise noget af det. Jeg håber bare, at der vil være nogle boller uden noget som tilbehør, som jeg ville kunne spise ( så længe der ikke er noget på dem).
Ellers vil jeg have en protein bar, som bør kunne få mig til at holde til jeg når hjem, og bor ikke så langt derfra.

Jeg ved ikke, om jeg tager ind til min forenings mødested i morgen aften. Da jeg ikke er hjemme i løbet af dagen, ved jeg ikke hvordan det kommer til at gå med køkkenet i morgen, eller hvordan min hankat vil reagere på det.
Sagde derinde i  onsdags, at jeg nok ikke ville komme de næste uger.

Jeg vejer mig tidligst torsdag morgen, da jeg frygter tallet. Ellers kan det være, at jeg venter en uges tid.
Føler jeg har taget på, men kan have at gøre med at jeg lige har haft mit månedlige, som nok gjorde mig mere oppustet.

Glæder mig til det hele er overstået, jeg har et nyt lækkert køkken, altid er på plads, så jeg kan begynde at træne igen og følge min diæt uden at ydre ting påvirker det udover mine egne valg.
Denne tråd er lukket og kan ikke længere besvares

Søg forum


Seneste oprettede indlæg

Dukan Slankekur - Generelt
Opsigelse
25/04/2021 kl. 08:22

Dukan Slankekur - Generelt
Står stille
11/04/2021 kl. 20:53

Dukan Slankekur - Generelt
Dukan app (nybegynder)
16/03/2021 kl. 09:53

Dukan Slankekur - Generelt
Fastelavnsboller
30/01/2021 kl. 16:05

Dukan Slankekur - Generelt
Spsk eller vægt
22/01/2021 kl. 16:44


Seneste kommentarer

Dukan Slankekur - Generelt
Opsigelse
17/05/2021 kl. 21:29

Dukan Slankekur - Generelt
Spsk eller vægt
15/03/2021 kl. 09:44

Tekniske spørgsmål
Tilbage-tasten
16/11/2020 kl. 14:48

Opskrifter - LCHF
Fødselsdagskager på LCHF
14/09/2020 kl. 12:20

Dukan Slankekur - Generelt
Hirseflager - er det tilladt på Dukan?
14/09/2020 kl. 12:14

Cookies hjælper os til at give dig den bedste oplevelse. Ved at bruge vores ydelse, accepterer du vores cookies.