Oprettet af Tew d. 15/10/2013 kl. 08:40

Charlottes dagbog - i fase 2

Startede op i fase 1 i går og synes det går godt. Jeg skal være i fasen i 6 dage og vil gerne tabe mig i hvert fald 20 kg, hvilket udregningen siger jeg når midt maj 2014. Jeg er meget nysgerrig, vil gerne følge med, så kan nok ikke dy mig for at veje mig hver dag <br />
Jeg lavede nogle forberedelser i søndags, bagte Dukanbrød og stegte frikadeller i ovnen, begge dele er blevet rigtig gode.<br />
I går eftermiddags lavede jeg vanillebudding og glædede mig rigtig meget til lidt sødt til aften, men hvor blev jeg skuffet det smagte af en mellemting mellem kold æggekage og røræg. Prøvede at putte lidt sødemiddel på, det hjalp lidt, men ikke nok til det smagte godt. Vil prøve med lidt Fun one, giver det ikke en bedre smag, så ryger resten ud.<br />
Jeg skriver lidt mere om mig selv på et senere tidspunkt <br />


Tew

18/10/2013 kl. 09:28

<div class="bbcode_quote">
<div class="bbcode_quote_head">Quote:</div>
<div class="bbcode_quote_body"><b>Citat fra Krinefis den October 18, 2013, 09:12</b><br />
Sejt at du stadig klør på! Jeg læste engang på Dukans egen hjemmeside, at dårlig ånde kan afhjælpes lidt med blandt andet kardemomme. Jeg har ikke prøvet det selv, men hvis det irriterer dig meget, kan det måske være et forsøg værd .<br />
Skyr har også været min redning et par gange! Det er jo dejligt cremet! Bare husk at passe på med vanillesukkeret, for der er jo sukker i Jeg har haft købt rent vanillepulver fra hørkram og blandet det med sukrin-puddersukker. Det virkede for mig. <br />
Desuden laver jeg engang imellem Dukan Nutella, men ikke med den opskrift, der står herinde. Jeg putter ikke mælkeprodukter i, men blander ca. en tsk kakao med en pasteuriseret æggeblomme, to spsk sødemiddel (fx perfekt strø) og en lille smule vand. Så lader jeg det stå i køleskabet i ihvertfald en times tid, før jeg nyder det i fulde drag <br />
Håber du får en skøn fredag! :D<br />
Krinefis</div>
</div>
<br />
<br />
Hej Krinefis!<br />
<br />
Tak for dit søde indlæg <br />
<br />
Ved du hvor man kan købe sukrin-puddersukker?<br />
<br />
Og Nutella'en skal da prøves senere, det glæder jeg mig til at smage<br />
<br />
Skøn fredag til dig også<br />
Charlotte
Krinefis

18/10/2013 kl. 09:49
Hej Charlotte! <br />
<br />
Jeg har selv købt mit sukrin på nettet, men jeg tror, du kan være heldig at finde det i helsekostforretninger. Jeg synes at have set noget i sådanne butikker, men jeg bor bare ikke selv i nærheden af en, så jeg tyede til nettet .<br />
<br />
Håber da Nutellaen vil være noget for dig. Husk at bruge fedtreduceret kakao .<br />
<br />
Krinefis
Tew

21/10/2013 kl. 08:20
Så er weekenden overstået Og alt i alt er det gået fint.<br />
Gik ind i fase 2 i søndags og har tabt 3,3 kg. Nu kommer det lange seje træk.<br />
<br />
Har dog haft forstoppelse, aj hvor er det skrækkeligt og hvor gør det ondt. Det går bedre nu, men det har bogstaveligt kostet blod, sved og tårer og ikke mindst smerter.<br />
<br />
Føler jeg har fået min energi tilbage, har i hvert fald fået ryddet en masse op i går.<br />
<br />
Har stadig lidt lyst til chokolade og kager, men føler så alligevel ikke at jeg har lidt afsavn, så det er godt nok.<br />
<br />
God regnvåd dag til jer alle
Krinefis

21/10/2013 kl. 11:03
Hej Charlotte <br />
<br />
Tillykke med dit flotte vægttab! :D Nu bliver det lidt lettere, for grønsager kan man trods alt variere lidt mere end kød <br />
<br />
Godt at du har fået din energi tilbage! Det betyder også, at kroppen er ved at vænne sig til din nye livsstil.<br />
<br />
Mht. sødemiddel, så har jeg en masse forskelligt. Jeg kan ikke lide stevia, men jeg bruger fx flydende hermesetas eller hermesetas pulver. Derudover har jeg noget sukrin og noget pudder-sukrin. Det var da ærgeligt at nutellaen måtte i skraldespanden. Måske kan du bruge flydende hermesetas i stedet og så undlade at blande vand i? Og måske skal du også lige vænne dig til sødemidler, for når man har været vant til rigtig sukker i lang tid, er det altså bare ikke det samme i starten. Jeg håber, du finder ud af noget, der virker.<br />
<br />
God mandag til dig! <br />
<br />
Knus fra Krinefis
Tew

21/10/2013 kl. 11:08

<div class="bbcode_quote">
<div class="bbcode_quote_head">Quote:</div>
<div class="bbcode_quote_body"><b>Citat fra Krinefis den October 21, 2013, 11:03</b><br />
Hej Charlotte <br />
Tillykke med dit flotte vægttab! :D Nu bliver det lidt lettere, for grønsager kan man trods alt variere lidt mere end kød <br />
Godt at du har fået din energi tilbage! Det betyder også, at kroppen er ved at vænne sig til din nye livsstil.<br />
Mht. sødemiddel, så har jeg en masse forskelligt. Jeg kan ikke lide stevia, men jeg bruger fx flydende hermesetas eller hermesetas pulver. Derudover har jeg noget sukrin og noget pudder-sukrin. Det var da ærgeligt at nutellaen måtte i skraldespanden. Måske kan du bruge flydende hermesetas i stedet og så undlade at blande vand i? Og måske skal du også lige vænne dig til sødemidler, for når man har været vant til rigtig sukker i lang tid, er det altså bare ikke det samme i starten. Jeg håber, du finder ud af noget, der virker.<br />
God mandag til dig! <br />
Knus fra Krinefis</div>
</div>
Hej Krinefis!<br />
<br />
Tusind tak <br />
<br />
Det havde desværre en direkte besk smag og jeg nåede aldrig at putte vand i, det var meget flydende. Jeg må prøve mig frem <br />
<br />
Jeg er ikke sikker på jeg spiser nok, men det vil vægttabet over de næste par uger nok vise.<br />
<br />
Fik bagt Dukanboller med gojibær og de blev ret gode <br />
Og så er frikadellerne altid gode at spise til frokost og en lille snack<br />
<br />
Knus<br />
Charlotte
Krinefis

21/10/2013 kl. 13:40
Ja, frikadeller er altid godt <br />
Hvis du kan holde til det, så spis bare en masse kød! Jeg har erfaret, at mit vægttab går hurtigere i de perioder, hvor jeg nærmest føler, at jeg er en farseret kalkun .<br />
<br />
Kram fra Krinefis
Tew

24/10/2013 kl. 08:09
Øv, hvor jeg synes de her dage er noget lort, rent ud sagt, bliver helt ked af det.<br />
Det er så demotiverende at vægten langsomt stiger og jeg tager det tabte på igen. Har taget 700 g på på 2 dage!<br />
Jeg følger kuren til punkt og prikke, på nær jeg ikke har haft 1 enkelt dåse tomatpuré uden sukker.<br />
Jeg har intet syndet siden søndag d. 13.<br />
Jeg tror dog måske, at jeg ikke helt får 600 g kød <br />
Jeg giver ikke op, endnu, men hvor er det frustrerende... ;(
crasis

24/10/2013 kl. 08:37
Hey - det skal nok komme igang igen!<br />
<br />
Når du tænker efter ved du jo godt at det snart - måske allerede imorgen - virker igen! Og hvis ikke det virker, må du notere alt du spiser for at sikre dig at det hverken er for lidt eller for meget.<br />
<br />
Jeg ved selv hvor bundhamrende urimeligt det føles at tage på, når man kun spiser det man må, men netop her handler det om ikke at lade badevægten bestemme, men derimod hjernen, som klart kan sige at vægttabet nok skal fortsætte, så længe du bliver på kuren!<br />
<br />
*C
mig

24/10/2013 kl. 16:35
Åh hvor er det bare øv når den gå op og ikke ned men måske vi lige skulle se på din madplan ? kunne være der skal nogle små justeringer til <br />
<br />
Godt at se du ikke har tænkt dig at give op <br />
<br />
Tænker også hvor du er i din cyklus ? Man kan jo ta op til et par kilo på op til menses.<br />
<br />
Knus Rita
Tew

25/10/2013 kl. 08:43

<div class="bbcode_quote">
<div class="bbcode_quote_head">Quote:</div>
<div class="bbcode_quote_body"><b>Citat fra mig den October 24, 2013, 16:35</b><br />
Åh hvor er det bare øv når den gå op og ikke ned men måske vi lige skulle se på din madplan ? kunne være der skal nogle små justeringer til <br />
Godt at se du ikke har tænkt dig at give op <br />
Tænker også hvor du er i din cyklus ? Man kan jo ta op til et par kilo på op til menses.<br />
Knus Rita</div>
</div>
<br />
<br />
Hej Rita!<br />
<br />
Ja, det var en trist start på en torsdag morgen <br />
Men op på hesten igen og nu går det den rigtige vej igen og forhåbentlig bliver det ved :D<br />
<br />
Lad os lige se hvordan det går den næste uges tid, måske det er en god idé at kigge på min madplan, tusind tak for tilbudet<br />
<br />
Ang. cyklus, så aner jeg det ikke, da jeg har fået nedbrudt min slimhinde og derfor ikke får menstruation mere (hvilket er rigtig dejligt)<br />
<br />
Knus<br />
Charlotte<br />

Tew

25/10/2013 kl. 08:44

<div class="bbcode_quote">
<div class="bbcode_quote_head">Quote:</div>
<div class="bbcode_quote_body"><b>Citat fra crasis den October 24, 2013, 08:37</b><br />
Hey - det skal nok komme igang igen!<br />
Når du tænker efter ved du jo godt at det snart - måske allerede imorgen - virker igen! Og hvis ikke det virker, må du notere alt du spiser for at sikre dig at det hverken er for lidt eller for meget.<br />
Jeg ved selv hvor bundhamrende urimeligt det føles at tage på, når man kun spiser det man må, men netop her handler det om ikke at lade badevægten bestemme, men derimod hjernen, som klart kan sige at vægttabet nok skal fortsætte, så længe du bliver på kuren!<br />
*C</div>
</div>
<br />
Tusind tak, *C<br />
Håber det fortsætter med at vende og der ikke kommer flere kedelige overraskelser lige foreløbig
tiastrut

25/10/2013 kl. 09:26
Hej jeg har samme problem med vægtstigning eller stillestående vægt.<br />
Jeg får nok for lidt at spise, men jeg spiser til det er lige ved at komme retur. Jeg har bare ikke mere appetit. Jeg tvinger mig endda til at spise et par mundfulde mere end jeg har lyst til.<br />
Jeg tabte 3,6 den første uge i angreb. jeg har nu på 11 dage i veksel taget 1,2 på igen.<br />
<br />
i går fik jeg:<br />
morgen: 250 g skyr med lidt sødemiddel og 2 spsk. havreklid.<br />
formiddag : 1 blødkogt æg<br />
frokost : kyllingefrikadeller af 300 g kylling+hvidløg, løg og paprika. tørstegt på pande med 120 g hytteost 1,5 &#037;<br />
eftermiddag : 100 g hytteost blandet med kyllingestykker<br />
aften : tørstegte karbonader af 3-6 &#037; hakket svinekød. 350 g<br />
aftensnack : 220 g sky med sødemiddel og drysset med lidt lakridspulver.<br />
<br />
normalt spiser jeg ikke så meget hytteost om dagen men det var ved at være sidste udkald.<br />
om aftenen var jeg til Bogwa - 1 time.<br />
<br />
drikker over 2 liter vand om dagen + kaffe, te og sukkerfri saft og en pepsi max en gang imellem.<br />
<br />
nogen forslag<br />
Tew

28/10/2013 kl. 08:07
God mandag morgen!<br />
<br />
Håber alle har haft en dejlig weekend? Det har jeg i hvert fald <br />
<br />
Jeg er nu gået ind i min 3 uge og har tabt 4,3 kg, på trods af jeg startede sidste uge med at tage 700 g på.<br />
<br />
Jeg har fået mere energi, har fået rigtig gang i mit håndarbejde igen, som jeg sysler med efter arbejde.<br />
<br />
Jeg har lavet frikadeller, bagt boller og kage. Min mazarinkage skal dog have noget mere mandelessens næste gang.<br />
Jeg har også prøvet at bage marengs, men de rød i skraldespanden igen for fy for pokker, de smagte grimt.<br />
<br />
Jeg har også haft energi til at gøre rent, rydde op, dele valgkuglepenne ud for en bekendt sammen med min søn, og sidstnævnte har jeg været i biografen med.<br />
<br />
Jeg er kommet over krisen og tror nu på, at Dukan er det rette for mig <br />
<br />
Glade hilsner herfra<br />
Charlotte
Tew

29/10/2013 kl. 07:40
Min krop kan vist ikke lide orkanstyrker, den tror nok verden er ved at gå under og holder på vægten, for tænk nu... Så taget lidt på igen. Jeg burde ikke veje mig hver dag, men den vægt tiltrækker mig som en magnet ;9
Tew

04/11/2013 kl. 08:13
Godmorgen til jer alle <br />
<br />
Jeg går stadig lidt op og lidt ned på vægtskalaen <br />
<br />
Er nu gået ind i 4. uge, men har meget svært ved at komme om på den anden side af 4 kgs vægttab.<br />
<br />
Har købt mig en ny køkkenvægt og har kunnet konstatere, at jeg har spist ca. 100 g kød for lidt om dagen... Der skal godt nok mange små frikadeller for at få 200 g.<br />
<br />
Så der er måske ikke så meget at sige til, at jeg ikke har tabt mig ret meget siden fase 1.<br />
<br />
Så nu går jeg til den med krum hals og håber på et positivt resultat.<br />
<br />
Til gengæld har jeg nu fundet en dejlig dessert og kage som smager fantastisk. For én der er vokset op med budding og mousse til dessert, så er Isis chokolademousse som en smag af himlen! Og chokoladekagen med ditto mousse i smager også skønt og holder sig fugtig og lækker flere dage i køleskabet.<br />
<br />
God dag til jer alle &#060;3<br />
Charlotte
Denne tråd er lukket og kan ikke længere besvares

Søg forum


Seneste oprettede indlæg

Dukan Slankekur - Generelt
Opsigelse
25/04/2021 kl. 08:22

Dukan Slankekur - Generelt
Står stille
11/04/2021 kl. 20:53

Dukan Slankekur - Generelt
Dukan app (nybegynder)
16/03/2021 kl. 09:53

Dukan Slankekur - Generelt
Fastelavnsboller
30/01/2021 kl. 16:05

Dukan Slankekur - Generelt
Spsk eller vægt
22/01/2021 kl. 16:44


Seneste kommentarer

Dukan Slankekur - Generelt
Opsigelse
17/05/2021 kl. 21:29

Dukan Slankekur - Generelt
Spsk eller vægt
15/03/2021 kl. 09:44

Tekniske spørgsmål
Tilbage-tasten
16/11/2020 kl. 14:48

Opskrifter - LCHF
Fødselsdagskager på LCHF
14/09/2020 kl. 12:20

Dukan Slankekur - Generelt
Hirseflager - er det tilladt på Dukan?
14/09/2020 kl. 12:14

Cookies hjælper os til at give dig den bedste oplevelse. Ved at bruge vores ydelse, accepterer du vores cookies.