Oprettet af Christina d. 25/05/2013 kl. 09:45

Chriskjaersgaards dagbog

SÅ er det vist min tur til at lave en Dukan-dagbog her på Forummet.<br />
Jeg startede angrebsfasen den 15. maj og overgik til Vekselfasen i onsdags.<br />
Angrebsfasen gik med lidt blandet succes - jeg tabte mig ikke særligt meget ift. det, som Dukan sagde, jeg skulle, og jeg tog endda på på 5. dagen af angrebsfasen. Herefter bad jeg min mand gemme badevægten væk. Jeg bliver nemt til en slave af vægten, når jeg er på kur og vejer mig op til flere gange om dagen med deraf følgende negativitet, hvis vægten stiger. Så jeg ved faktisk ikke, præcist, hvor meget jeg tabte mig i angrebsfasen, hvilket vel også er underordnet <br />
Jeg har som mange andre døjet med forstoppelse og har været ekstremt oppustet. Jeg har måttet ty til afføringsmidler for at få lidt gang i tingene, og dét var dejligt :D<br />
I dag har jeg så været på vægten og er MEGET glad for mit resultat indtil videre. 79,1 kg, dvs. tabt 2,8 kg på 10 dage. Ikke meget ift. mange andres vægttab, men jeg er meget tilfreds :D<br />
Min største udfordring her på kuren er det med havrekliden - det er altså ikke min favoritsmag, og de Dukanboller jeg bagte, kunne jeg altså slet ikke forliges med. Derfor får jeg nu mest kliden som pandekager til min aftensmad, da jeg så bedre kan kamuflere smagen med andre lækre ting. I går lavede jeg Mig's pizza og den var jo superlækker - med dejlig ost og kalkunbacon og toppet med salat og peberfrugt.<br />
I dag fylder min mor 70 år og vi skal til åbent hus. Jeg var i torsdags ude hos hende for at høre, hvad menuen stod på, for at vide, om jeg selv skulle have noget mad med. Der var ikke rigtigt noget på menuen, jeg kunne spise, men min søde, søde mor tilbød at lave nogle kyllingefileter og noget råkostsalat - dejligt


Vibeke1965

04/02/2014 kl. 08:44
Håber du bliver glad for nyt job.

Mht mad - jeg spiser hver morgen omelet med hakket oksekød, frikadeller og røget skinke - jeg spiser dem kolde for kan ikke få dem varmet - laver den aftenen før - og nu er det faktisk sådan, at hvis jeg vil ha omelet i weekenden, så bliver jeg nødt til at lade den køle af, for kan faktisk bedst li den kold nu...


Startvægt 19/8-14: 118,7 16/3-15: 111,5 = tabt 7,2 kg
Christina

07/02/2014 kl. 15:51
Så ramte jeg et nyt lavpunkt - 63 kg lige ud  Og det på trods af, at denne uge ikke har været helt Dukan rigtig. Har bl.a. været på kursus de sidste to dage, hvor der har været fuld forplejning, så der er røget frugt og brød indenbords. Har forsøgt at holde mig mest muligt fra de forbudte ting og har bl.a. ikke spist kage. Nu skal vi på Bones og spise i aften for at fejre mit nye job, og det bliver nok heller ikke helt Dukan venligt, men pyt nu med det. Jeg må gi' den gas resten af weekenden 

God weekend til jer alle her fra det regngrå og triste Nordjylland 


Er startet forfra for at komme af med ca. 8 "genbrugskilo". Ny målvægt er 62 kg.
fauer

07/02/2014 kl. 17:37
hvor flot

god weekend
tabt 26 kg, er i fase 3
admin_kent

09/02/2014 kl. 10:33
Jeg har sendt dig en pb, bare i tilfælde af, at du ikke har set det.
Christina

09/02/2014 kl. 11:20
Hej Kent. Nej det har jeg ikke set - hvor finder jeg den henne? Der er ikke noget i min inbox her på siden?


Er startet forfra for at komme af med ca. 8 "genbrugskilo". Ny målvægt er 62 kg.
admin_kent

09/02/2014 kl. 11:42
Havde fået den sendt til den forkerte

Nu skulle du have noget i inboxen
Krinefis

09/02/2014 kl. 16:04
Håber du har haft en god weekend, søde Christina!
Fedt med det nye lavpunkt! Du skal nok snart nå det næste er jeg sikker på. Uh, Bones er godt! Har prøvet flere af deres restauranter rundt om i DK, og det har altid været godt.
Jeg har selv lidt travlt for tiden, så det er ikke meget, jeg når herind. Prøver dog at følge med i dagbøgerne

Kram fra Krinefis
Christina

14/02/2014 kl. 19:39
Wuuuhuuuu! Har i dag ramt endnu et lavpunkt. Var ved at falde bagover på vægten her til morgen, da den stod på 62,2 kg! Især fordi vægten denne uge har været helt oppe på 63,9 efter sidste weekends besøg på Bones.

I går morges stod vægten på 63,2 kg, men da jeg stod på vægten i går aftes stod den på 63,3, så altså kun 100 g ekstra ift. morgenvægten. Det tror jeg aldrig, jeg har prøvet før. Aftenvægten plejer som regel at ligge 800-1000 g over morgenvægten. Så jeg havde nok forventet at være under 63 her til morgen, men havde da aldrig i livet troet, at jeg skulle smide <strong>så</strong> meget i løbet af natten

Er så superglad for nu at være under 63 kg. Jeg regner dog med, at jeg tager lidt på igen til i morgen tidlig, men lad os nu se. Er glad så længe jeg holder mig under 63 kg

Tænk, at jeg kun mangler lige over 2 kg i at nå mit mål lige pludselig. Vejen hertil har været laaaang, fordi vægten har opført sig som en yo-yo de sidste mange måneder, men nu kan jeg jo godt se, at den alligevel har bevæget sig nedad, blot laaaangsomt. Vil virkelig bestræbe mig på at holde mig på dydens smalle vej her i weekenden, for nu VIL jeg bare snart i mål!!!

Har lavet skumfiduser i dag. Dem er jeg ret spændt på at smage - tror ikke liiige de er helt som dem man køber, de virker MEGET gummiagtige, men pyt, de kan vel spises i mangel af bedre 

Vi har nu tilmeldt os endnu et motionscykelløb. Vi skal køre Danmarks Højeste Cykelløb omkring Skanderborg Kristi Himmelfartsdag. Jeg tror det bliver pænt hårdt, da vi skal op over Ejer Bavnehøj. Samtidig er det det første cykelløb vi skal køre i vores cykelsæson, så formen er måske ikke helt på plads. Men tror det bliver sjovt. Og samtidig laver vi så en lille tur ud af det. Vi har booket os ind på et hotel i Silkeborg, hvor vi tager to overnatninger. Så det bliver nok også til et par kortere cykelture i og omkring Silkeborg. Glæææder mig så meget til vi får vores nye cykler! Men vi bliver nok nødt til at vente til vi får vores skattepenge retur, for lige nu har vi desværre ikke lige 18.000 til at stå og glo på kontoen

Puha sikke en smøre jeg har fået skrevet  

Ønsker jer alle en god weekend


Er startet forfra for at komme af med ca. 8 "genbrugskilo". Ny målvægt er 62 kg.
Christina

15/02/2014 kl. 18:17
Som ventet vægtstigning i dag. +600 g - øv! Men dog stadig under 63 kg, så det er ok. I går aftes var min vægt meget høj - hele 1,7 kg mere end morgenvægten, så vidste godt, hvilket syn, der ville møde mig i morges  Ved ikke helt hvorfor vægten var så høj i går, synes ikke jeg spiste anderledes end andre dage, men sådan er det jo engang imellem 


Er startet forfra for at komme af med ca. 8 "genbrugskilo". Ny målvægt er 62 kg.
Betoncirkeline

17/02/2014 kl. 17:14
Hej Christina.

Jeg har slet ikke fået skrevet i weekenden, men har fulgt med på dine opdateringer.
Flot mad det nye lavpunkt, dog lidt irriterende det kom på igen noget af det. Men du ved det kommer af igen snart.

Hvordan gik det ked skumfiduserne? Det er jeg ret spændt på Altså smagte de godt, og har du en opskrift?

Fedt med cykelløbet, det er sejt du får meldt dig til så meget

Det var lige en kort opdatering herfra.

Kram...
Betoncirkeline

17/02/2014 kl. 17:20
Ja okay kiggede da lige på forsiden, så nu behøver du ikke sende opskriften
Christina

17/02/2014 kl. 18:57
Tak Kamilla Ja, surt der kom noget af det på igen, men det er så the story of my life... Der ryger en ordentlig luns af og så ryger noget af det på igen. Så roder jeg lidt rundt deromkring et stykke tid, og så starter vi forfra med en ordentlig luns af.

Mht. skumfiduserne var det ikke den store succes. Jeg synes ikke de var søde nok. Brugte godt nok hindbær- i stedet for karamelaroma, men alligevel... Og så blev de MEGET gummiagtige og slet ikke som skumfiduser normalt er. Men ved ikke om det skyldes en "produktionsfejl" Syntes hviderne mistede al luften, da de blev rørt sammen med det varme sirup. Ved ikke helt om jeg ikke var hurtig nok... Hvis jeg skal lave dem igen skal der i hvert fald mere Perfect Fit i, så de bliver sødere og så måske ikke så meget husblas.


Er startet forfra for at komme af med ca. 8 "genbrugskilo". Ny målvægt er 62 kg.
lucky

17/02/2014 kl. 19:48
2kg så er du i mål,flot som du kæmper....lyder til det bliver en hård cykeltur men du er vel lidt i form fra al din spinning,håber i får en god tur.
Vibeke1965

18/02/2014 kl. 06:41
Du er så tæt på, det må ligge lige om hjørnet at du er i mål

jeg har ganske vist ikke prøvet skumfiduserne, men når jeg hælder noget i hviderne (sød eller smag) så falder de sammen - jeg kan simpelt hen ikke få det til at virke (med marengs) så har lidt opgivet det.....lad høre hvis du lykkes
Startvægt 19/8-14: 118,7 16/3-15: 111,5 = tabt 7,2 kg
Betoncirkeline

18/02/2014 kl. 07:32
Tak for info om skumfiduser, jeg tror lige jeg springer dem over så

Ja det er rigtigt nok, du er desværre tynget af den ting med, at du taber en god del og tager på. Men heldigvis er du nedadgående, og sååååå tæt på dit mål. Du skal nok nå det inden længe

Hvordan går det emd dit nye arbejde?
Denne tråd er lukket og kan ikke længere besvares

Søg forum


Seneste oprettede indlæg

Dukan Slankekur - Generelt
Opsigelse
25/04/2021 kl. 08:22

Dukan Slankekur - Generelt
Står stille
11/04/2021 kl. 20:53

Dukan Slankekur - Generelt
Dukan app (nybegynder)
16/03/2021 kl. 09:53

Dukan Slankekur - Generelt
Fastelavnsboller
30/01/2021 kl. 16:05

Dukan Slankekur - Generelt
Spsk eller vægt
22/01/2021 kl. 16:44


Seneste kommentarer

Dukan Slankekur - Generelt
Opsigelse
17/05/2021 kl. 21:29

Dukan Slankekur - Generelt
Spsk eller vægt
15/03/2021 kl. 09:44

Tekniske spørgsmål
Tilbage-tasten
16/11/2020 kl. 14:48

Opskrifter - LCHF
Fødselsdagskager på LCHF
14/09/2020 kl. 12:20

Dukan Slankekur - Generelt
Hirseflager - er det tilladt på Dukan?
14/09/2020 kl. 12:14

Cookies hjælper os til at give dig den bedste oplevelse. Ved at bruge vores ydelse, accepterer du vores cookies.