Oprettet af Christina d. 25/05/2013 kl. 09:45

Chriskjaersgaards dagbog

SÅ er det vist min tur til at lave en Dukan-dagbog her på Forummet.<br />
Jeg startede angrebsfasen den 15. maj og overgik til Vekselfasen i onsdags.<br />
Angrebsfasen gik med lidt blandet succes - jeg tabte mig ikke særligt meget ift. det, som Dukan sagde, jeg skulle, og jeg tog endda på på 5. dagen af angrebsfasen. Herefter bad jeg min mand gemme badevægten væk. Jeg bliver nemt til en slave af vægten, når jeg er på kur og vejer mig op til flere gange om dagen med deraf følgende negativitet, hvis vægten stiger. Så jeg ved faktisk ikke, præcist, hvor meget jeg tabte mig i angrebsfasen, hvilket vel også er underordnet <br />
Jeg har som mange andre døjet med forstoppelse og har været ekstremt oppustet. Jeg har måttet ty til afføringsmidler for at få lidt gang i tingene, og dét var dejligt :D<br />
I dag har jeg så været på vægten og er MEGET glad for mit resultat indtil videre. 79,1 kg, dvs. tabt 2,8 kg på 10 dage. Ikke meget ift. mange andres vægttab, men jeg er meget tilfreds :D<br />
Min største udfordring her på kuren er det med havrekliden - det er altså ikke min favoritsmag, og de Dukanboller jeg bagte, kunne jeg altså slet ikke forliges med. Derfor får jeg nu mest kliden som pandekager til min aftensmad, da jeg så bedre kan kamuflere smagen med andre lækre ting. I går lavede jeg Mig's pizza og den var jo superlækker - med dejlig ost og kalkunbacon og toppet med salat og peberfrugt.<br />
I dag fylder min mor 70 år og vi skal til åbent hus. Jeg var i torsdags ude hos hende for at høre, hvad menuen stod på, for at vide, om jeg selv skulle have noget mad med. Der var ikke rigtigt noget på menuen, jeg kunne spise, men min søde, søde mor tilbød at lave nogle kyllingefileter og noget råkostsalat - dejligt


welle

09/08/2014 kl. 12:48
Held og lykke med dine genbrugskilo . Sejt du starter op igen . Jeg er i fase2 , har tabt 10,2 kg på 7 uger .
fauer

10/08/2014 kl. 07:46
velkommen tilbage. Øv hvor trist med din hund pøj pøj med at tabe dig.
tabt 26 kg, er i fase 3
Christina

11/08/2014 kl. 18:54
Så er første dag i den nye angrebsfase snart overstået. Har ikke fået forberedt mig særlig godt, så maden har ikke været særligt kreativ: skyr og yoghurt til morgen, oksekødsruller til mellemmåltid, hakkebøf til frokost, intet eftermiddagsmåltid (havde ikke lige noget i køleskabet at tage med på arbejde), så det blev kun til en kop te, hakkebøf med spejlæg til aften. Regner med at skulle have en pandekage med kyllingestrimler senere i aften, så jeg også får mit klid (som nogen nok husker er havreklid ikke ligefrem min livret., sømmet bliver ofte "glemt" ) Er lidt spændt på, hvad vægten siger i morgen tidlig. Håber der er lidt resultat. Denne gang skal angrebsfasen heldigvis kun vare tre dage


Er startet forfra for at komme af med ca. 8 "genbrugskilo". Ny målvægt er 62 kg.
Chrisycat

12/08/2014 kl. 10:58
Velkommen tilbage, kan se vi er nogle stykker som har lidt genbrugs kg der skal gøres noget ved og noget motion der skal strammes op på - pøj, pøj



Christina

12/08/2014 kl. 17:06
Tak for velkomsten  

Efter første angrebsdag er der røget 600 g. Det er jeg okay tilfreds med jeg tabte mig heller ikke sindssygt hurtigt den første gang, jeg var i angrebsfasen og denne gang er der ikke så meget, der skal af. Hvis bare jeg kan tabe mig 1 kg i løbet af de første tre dage, er jeg tilfreds. Så jeg krydser fingre 

I dag har jeg været på kursus med fuld forplejning, men holdt fast i at spise mit medbragte mad, dog med undtagelse af, at jeg valgte at spise en nektarin, da de andre fik eftermiddagskage - fy fy  Mit mad i dag har været ca. lige så ideforladt i dag som i går, men pyt, for om én dag kalder vekselfasen, hvor der er lidt flere muligheder for at variere maden 


Er startet forfra for at komme af med ca. 8 "genbrugskilo". Ny målvægt er 62 kg.
sabinehansen92

12/08/2014 kl. 18:17
Velkommen tilbage Flot med 600 g. i vægttab allerede. Du lyder til at være ved godt mod, så mon ikke du nok skal komme af med de genbrugskilo i en fart.

God dag til dig 
Christina

13/08/2014 kl. 10:45
Nå, "kun" 300 g af i dag, men det er også i orden

Fra i morgen hedder det vekselfasen, er spændt på, hvordan mit vægttab kommer til at gå denne gang... Tror jeg får svært ved at holde mig 100 % til kuren, men det skal forsøges, skal det  


Er startet forfra for at komme af med ca. 8 "genbrugskilo". Ny målvægt er 62 kg.
welle

13/08/2014 kl. 11:24
Bare det , at der er et vægttab , det er jo flot !!
Christel

13/08/2014 kl. 13:00
Pøj med at smide genbrugskg. For nogen går det fint, men jeg gik helt i stå i et halvt år. Både når jeg holdt dukan 90 pct. og når jeg var seriøs. Hvis det ikke går med dukan, så prøv lige 5:2 kuren. Den virkede for mig. Nu kører jeg lidt faste, men skæver også til hvad jeg har lært på dukan og tager indimellem en proteindag eller a la fase 3-dag.
fauer

13/08/2014 kl. 21:23
hvordan går det med din motion? Lyder godt med et vægttab.
tabt 26 kg, er i fase 3
Christina

14/08/2014 kl. 04:06
Nå, alt i alt 1,2 kg af i angrebsfasen. Det er jeg godt tilfreds med

Mht. motion går det ikke helt så godt. Har simpelthen ikke haft tid til at komme afsted de sidste to dage og i dag får jeg heller ikke dyrket noget 

På søndag skal jeg ud at cykle 50 km til Sydvendsyssel Rundt, så skal nok lige ud at rulle en tur i morgen.

God dag til jer alle 


Er startet forfra for at komme af med ca. 8 "genbrugskilo". Ny målvægt er 62 kg.
Christina

14/08/2014 kl. 18:35
Har været i Aars og se cykelløb. Blev hentet direkte fra arbejde og derfor intet aftensmad med. Spiste derfor i Aars, en lille smule flødekartofler (  ), salat og kød. Håber ikke dette måltid får alt for store konsekvenser på vægten i morgen   Men det var jo et valg jeg traf, og hvis der er vægtstigning er det min egen skyld. Nu skal jeg så hjem og lave mad til i morgen, hvor der er PP-dag.


Er startet forfra for at komme af med ca. 8 "genbrugskilo". Ny målvægt er 62 kg.
fauer

14/08/2014 kl. 21:20
hvor godt
tabt 26 kg, er i fase 3
Christina

15/08/2014 kl. 05:27
Nå, 200 g af - det er okay, når man tænker på min dag i går, som for det første var PG-dag og for det andet var præget af ikke så heldigt aftensmåltid

Nu er det så endelig fredag - hold nu op weekenden er tiltrængt efter den første uge tilbage på job efter ferie


Er startet forfra for at komme af med ca. 8 "genbrugskilo". Ny målvægt er 62 kg.
Vibeke1965

15/08/2014 kl. 08:33
Detligt at det går godt for dig - husk at holde godt fast i weekenden, det er ofte der det er svært synes jeg.

Jeg starter op på tirsdag - det er ganske vist genbrugskilo, men jeg holdt pause så længe, at jeg tog det hele på igen + lidt.....så har en del at slås med, men pyt jeg er ved at være godt "klar" til det.

Ja uha hvor er weekenden tiltrængt, jeg startede også op i mandags - puha hvor synes jeg det er hårdt

God weekend
Startvægt 19/8-14: 118,7 16/3-15: 111,5 = tabt 7,2 kg
Denne tråd er lukket og kan ikke længere besvares

Søg forum


Seneste oprettede indlæg

Dukan Slankekur - Generelt
Opsigelse
25/04/2021 kl. 08:22

Dukan Slankekur - Generelt
Står stille
11/04/2021 kl. 20:53

Dukan Slankekur - Generelt
Dukan app (nybegynder)
16/03/2021 kl. 09:53

Dukan Slankekur - Generelt
Fastelavnsboller
30/01/2021 kl. 16:05

Dukan Slankekur - Generelt
Spsk eller vægt
22/01/2021 kl. 16:44


Seneste kommentarer

Dukan Slankekur - Generelt
Opsigelse
17/05/2021 kl. 21:29

Dukan Slankekur - Generelt
Spsk eller vægt
15/03/2021 kl. 09:44

Tekniske spørgsmål
Tilbage-tasten
16/11/2020 kl. 14:48

Opskrifter - LCHF
Fødselsdagskager på LCHF
14/09/2020 kl. 12:20

Dukan Slankekur - Generelt
Hirseflager - er det tilladt på Dukan?
14/09/2020 kl. 12:14

Cookies hjælper os til at give dig den bedste oplevelse. Ved at bruge vores ydelse, accepterer du vores cookies.