Oprettet af Christina d. 25/05/2013 kl. 09:45

Chriskjaersgaards dagbog

SÅ er det vist min tur til at lave en Dukan-dagbog her på Forummet.<br />
Jeg startede angrebsfasen den 15. maj og overgik til Vekselfasen i onsdags.<br />
Angrebsfasen gik med lidt blandet succes - jeg tabte mig ikke særligt meget ift. det, som Dukan sagde, jeg skulle, og jeg tog endda på på 5. dagen af angrebsfasen. Herefter bad jeg min mand gemme badevægten væk. Jeg bliver nemt til en slave af vægten, når jeg er på kur og vejer mig op til flere gange om dagen med deraf følgende negativitet, hvis vægten stiger. Så jeg ved faktisk ikke, præcist, hvor meget jeg tabte mig i angrebsfasen, hvilket vel også er underordnet <br />
Jeg har som mange andre døjet med forstoppelse og har været ekstremt oppustet. Jeg har måttet ty til afføringsmidler for at få lidt gang i tingene, og dét var dejligt :D<br />
I dag har jeg så været på vægten og er MEGET glad for mit resultat indtil videre. 79,1 kg, dvs. tabt 2,8 kg på 10 dage. Ikke meget ift. mange andres vægttab, men jeg er meget tilfreds :D<br />
Min største udfordring her på kuren er det med havrekliden - det er altså ikke min favoritsmag, og de Dukanboller jeg bagte, kunne jeg altså slet ikke forliges med. Derfor får jeg nu mest kliden som pandekager til min aftensmad, da jeg så bedre kan kamuflere smagen med andre lækre ting. I går lavede jeg Mig's pizza og den var jo superlækker - med dejlig ost og kalkunbacon og toppet med salat og peberfrugt.<br />
I dag fylder min mor 70 år og vi skal til åbent hus. Jeg var i torsdags ude hos hende for at høre, hvad menuen stod på, for at vide, om jeg selv skulle have noget mad med. Der var ikke rigtigt noget på menuen, jeg kunne spise, men min søde, søde mor tilbød at lave nogle kyllingefileter og noget råkostsalat - dejligt


Christina

16/08/2014 kl. 10:17
Ja, det er ofte svært i weekenderne - det kan jeg godt huske, at jeg kæmpede med sidste gang også

Jeg har heldigvis ikke taget det hele på igen, nåede at stoppe mig selv i tide, da jeg så, hvordan jeg så ud i bikini på ferien - puha for et syn - kæmpe mave igen  Det er sjovt (ikke som i ha-ha sjovt ) som det sætter sig rundt om livet på mig, når jeg tager på.

Jeg lå i lang tid og rodede rundt mellem 64-65 kg - det kunne jeg godt acceptere, men pludselig var vægten oppe på 68 som standard og efter ferien oppe på 70 kg. Det kunne jeg ikke sidde overhørig, så nu er jeg startet op igen. Men har måttet indse, at jeg nok skal være på en form for "kur" resten af livet, da jeg åbenbart nemt tager på igen, hvis jeg "giver slip"

Hvis ikke Dukan rigtigt kan hjælpe mig ned denne gang, overvejer jeg 5-2-kuren, er bare ikke sikker på, at jeg kan klare de to fastedage, men det må jo komme an på en prøve, hvis det bliver aktuelt.

Lige nu går det dog fint med vægttabet. Vægten i morges sagde 68,4, så i alt 1,7 kg af på 5 dage. Jeg vejede mig i forbindelse med min "morgentissetår" kl. kvart i seks, hvilket svarer til den tid på døgnet, jeg vejer mig i hverdagene. Da jeg stod ud af sengen kl. halv ti vejede jeg mig igen, og der var røget yderligere 300 g, men denne vægt regner jeg ikke med i regnskabet, da kroppen jo likge har haft tre-fire timer mere at tabe sig i, og så vil jeg bare blive skuffet på mandag, når jeg igen vejer mig ved halv seks tiden

Håber I alle får en god weekend


Er startet forfra for at komme af med ca. 8 "genbrugskilo". Ny målvægt er 62 kg.
lucky

17/08/2014 kl. 13:14
Flot tab du har og godt du er på igen,og ja det går hurtigt den forkerte vej,det er vi nogen stykker der kan skrive under på,jeg har selv svært ved at finde gejsten igen.nu skal sommerferien lige gå eller mon det er efterårs ferie man kan da godt komme i tvivl

God uge til dig...
Vibeke1965

18/08/2014 kl. 07:01
Flot tab på 5 dage - det skal nok gå med dukan tror jeg.

Ja men dukan er jo også en kur for livet - den hedder bare fase 4 til sidst - jeg tror også jeg skal være på kur hele livet, men det MÅ være lettere i fase 4 end det er i fase 2

&nbsp;
Startvægt 19/8-14: 118,7 16/3-15: 111,5 = tabt 7,2 kg
Ninapiie

19/08/2014 kl. 21:33
Også dig Christina.... Hva er vi dog for nogle 

Utroligt det kan gå så hurtigt galt...... Vi må altså lige hive os selv i nakken..... Og komme op på hesten igen.

Håber ik vi er blevet for tunge bag i til det 


INTET smager så godt, som slank føles.
Så er jeg startet op igen D. 22/2-18. 
Christina

20/08/2014 kl. 16:08
Sorry, har været MIA i et par dage... Har haft lidt travlt i weekenden, så har ikke haft tid til at skrive.

Rent mad- og vægtmæssigt er det gået skidt her i weekenden. Lørdag spiste jeg "efter reglerne", og fik også løbet/gået 4 km, men havde alligevel taget 300 g på morgenen efter. Søndag skulle vi ud at cykle motionsløb, så der stod den på banan, chokolade, energi-gel og andre forbudte ting. Jeg var helt kvæstet efter cykelløbet, mine muskler var vist lidt overbelastede efter løbeturen søndag, så allerede efter fire-fem km var jeg klar til at stå af cyklen og vejret var ikke ligefrem godt. Men gennemførte de 50 km. Efter løbet skulle vi så til fødselsdag, hvor der igen røg både boller og kage ned. Så mandag var vægten oppe på 69,2 kg. Ikke ligefrem fantastisk.

Jeg har nu taget en beslutning om ikke at følge Dukan fuldstændigt, men i stedet prøve at tælle kalorier i et stykke tid, og så spise lidt ud fra Dukanprincipperne, suppleret med grøntsager hver dag. Jeg prøver i første omgang at holde mig til omkring 1200-1300 kcal om dagen. Så mandag spiste jeg efter disse principper, og derudover løb jeg 5 km i roligt tempo, så jeg kunne løbe hele vejen, og så gik jeg senere på aftenen godt 2,5 km.

I morges sagde vægten så 68,4 igen, hvilket jo var fantastisk. Nu må vi se, hvad vægten siger i morgen...


Er startet forfra for at komme af med ca. 8 "genbrugskilo". Ny målvægt er 62 kg.
Ninapiie

20/08/2014 kl. 21:53
Det vigtigste er at du finder den løsning der er bedst for dig Ønsker dig det største heldig lykke.... Og håber du giver et pip af og til 

WOW har du cyklet 50 km ? Du er da forsej   


INTET smager så godt, som slank føles.
Så er jeg startet op igen D. 22/2-18. 
admin_kent

27/08/2014 kl. 09:11
Har sendt dig en privat besked.
Christina

27/08/2014 kl. 17:13
Hmmm, kan ikke se, jeg har modtaget en besked?


Er startet forfra for at komme af med ca. 8 "genbrugskilo". Ny målvægt er 62 kg.
Denne tråd er lukket og kan ikke længere besvares

Søg forum


Seneste oprettede indlæg

Dukan Slankekur - Generelt
Opsigelse
25/04/2021 kl. 08:22

Dukan Slankekur - Generelt
Står stille
11/04/2021 kl. 20:53

Dukan Slankekur - Generelt
Dukan app (nybegynder)
16/03/2021 kl. 09:53

Dukan Slankekur - Generelt
Fastelavnsboller
30/01/2021 kl. 16:05

Dukan Slankekur - Generelt
Spsk eller vægt
22/01/2021 kl. 16:44


Seneste kommentarer

Dukan Slankekur - Generelt
Opsigelse
17/05/2021 kl. 21:29

Dukan Slankekur - Generelt
Spsk eller vægt
15/03/2021 kl. 09:44

Tekniske spørgsmål
Tilbage-tasten
16/11/2020 kl. 14:48

Opskrifter - LCHF
Fødselsdagskager på LCHF
14/09/2020 kl. 12:20

Dukan Slankekur - Generelt
Hirseflager - er det tilladt på Dukan?
14/09/2020 kl. 12:14

Cookies hjælper os til at give dig den bedste oplevelse. Ved at bruge vores ydelse, accepterer du vores cookies.