Oprettet af Christel d. 04/10/2012 kl. 15:08

Christels dagbog

Jeg har en blog, Kroelles blog, men nu forsøger jeg mig med en dagbog. Jeg kunne vildt godt tænke mig den der oversigt der fortæller om startvægt og nuværende vægt og mål, i bunden. Venligst fortæl mig hvordan, tak.<br />
<br />
Jeg er 44 år, skilt for 6 år siden, har fjumset rundt i halvkorte forhold. Min vægt nåede helt op på 109 kg som maks., efter fødslen af tre børn, og hvor jeg nok dulmede tanker og kedsomhed med mad og slik.<br />
Jeg tabte mig så med div. kure, men da det rigtig lykkedes for mig var det med Sugarbusters (lidt a la Dukan i stabiliseringsfase) og jeg prøvede med en kur man bruger til hjertepatienter, der skal tabe sig. Kød og grønt og grape, jeg spiste dog alt frugt. Og vægttabet gik også fint. Jeg kom ned på 73 kg ca., men jeg nåede aldrig at finde mig til rette, før jeg tog på igen. Jeg prøvede ihærdigt at holde fast i vægttabet, men jeg bare steg og steg i vægt.<br />
Så gik jeg i slankehypnose, og det hjalp! Og hjælper for så vidt stadig. Jeg spiser ikke overdrevet meget slik mere, når jeg spiser slik. Jeg stopper, når jeg er mæt. Men igen tog jeg på, da jeg af høflighed spiste god mad og slik til jul, og så kom det langsomt på igen.<br />
<br />
Jeg startede i oktober sidste år på Dukan kuren, da jeg på arbejdet så vores tillæg i bladet. Jeg arbejder på Ude og Hjemme hvor jeg retter stave- og formuleringsfejl. (Men når jeg har fri, gider jeg ikke at være krakilsk med at rette egne fejl).<br />
Men startvægt var 101 kg. Og omkring jul nåede jeg ned til omkring 87 kg. Og i feb. 82 og så sværmede jeg ellers omkring de 81/82 de næste to måneder, hvor jeg dels ikke kunne knække kurven, men så også tillod mig at spise godt til fest fx. Slut maj var jeg på ferie og havde all inclusive, hvilket gav fem kg plus. Jeg smed lidt igen og passede mere på i hovedferien, men endt på 91 kg den 1. august hvor jeg tog en beslutning om, at nu skal det være!!!<br />
Vægt i dag ca. 83 kg, og mål ca. 78 kg. Jeg har valgt ikke at veje mig før 1. november, hvor jeg regner med at nå til fase 3.


"Anonym"

04/10/2012 kl. 15:29
Der er forskellige slags, men gaa ind paa Lilyslim.com <br />
Välg; weight loss<br />
välg; rubrikken til höjre (full size ticker)<br />
välg; hvilken scene du vil have og derefter next<br />
Välg; hvilken slider du vil have, og derefter next<br />
välg; den överste (weight)<br />
skriv hvad den beder om (husk at ändre til kilo!!!)<br />
Tryk paa image URL<br />
kopier den kode der kommer nedest (f.eks. http://swlf.lilyslim.com/KFhsp2.png)<br />
gaa ind paa forum,<br />
välg; ändre dine forumindstillinger<br />
tryk paa den hvor der staar indsät billede<br />
Indsät din kode her og gem<br />
<br />
- haaber du forstaar <br />
Ellers kan du under FAQ finde en vidoe med hvordan du gör <br />
<br />
Ja, du har da svinget en del og super fedt du nu har sagt at nu skal det väre! jeg hepper paa dig
Smukke Sally

04/10/2012 kl. 18:25
Velkommen Christel! Det er da mange kilo du har smidt og taget på og smidt igen!! Det gode ved Dukan er netop, at man kan holde vægten bagefter og vænne krop og psyke til at veje sin idealvægt... Jeg syns en enkelt proteindag om ugen resten af livet er en meget lille pris at betale for at slippe for elevator vægt!
mig

04/10/2012 kl. 19:59
Ja men hej til dig Christel, ja vi har jo skrevet sammen inde i bloggen, jeg er Rita <br />
<br />
Dejligt at se dig her i dagbogen Hold da du har da haft en del sjov med en vægt :/ øvøv nå men godt du også fandt Dukan for hvis man ellers følger den er jeg sikker på at du nok skal tabe dig og lære at holde vægten <br />
<br />
Man bliver jo helt bange for at skrive til dig nu man ved hvad dit job er, de fejl har jeg jo vildt mange af men det ser heldigvis ud til folk forstår hvad jeg skriver <br />
<br />
Ha en super aften
lucky

04/10/2012 kl. 20:07
Hej og velkommen på dagbog,du har en historie som mange af os har ,smidt en del kg for at samle dem op igen og igen og det er surt,men håber vi lære det denne gang Jeg valgte den nemme løsning til at skrive min vægt og tab og det var at skrive under "rediger dine forums indstillinger" og ja jeg er lucky som Lucky under blog
admin_kent

04/10/2012 kl. 20:58
http://dinslankekur.dk/sadan-laves-lily-slim-vaegttabs-bjaelke-til-forum-underskrift/<br />
Her er en video, der viser hvordan kurven i bunden laves.
Christel

04/10/2012 kl. 22:07
Tak for jeres hilsner, det er rigtig dejligt med respons.<br />
Jeg føler, at jeg har fundet min rette vej med Dukan nu. Og at jeg netop har manglet stabiliseringsfasen for ikke at tage på igen. Og det hjælper at læse om, at kroppen vil prøve at tricke en til at spise mere og tage på, fordi den vil op til sit højeste igen, fordi den tror, at der er "hungersnød". Når jeg kan mærke lækkersulten, så husker jeg lige på det og får lidt kampgejst.<br />
Til aften har jeg siddet til møde på gymnasiet med min ældste - og kigget på mindst ti forskellige lækre kager, men sagde pænt nej tak. Jeg lavede i stedet en chokoladekage med isis mousse, som jeg smagte, da jeg kom hjem. Tja, måske okay erstatning, men det bliver lidt kemisk, når man bage med SØD, uden mel og sukker. Sådan lidt a la sødlig med bitter eftersmag. Måske man engang skulle prøve at bage med Stevia, hvis det kan tåle en tur i ovnen. Eller at man bare skulle vente med at spise kage, til man kan få en ordentlig.<br />
Christel

05/10/2012 kl. 14:56
Så lærte jeg at lave en lillyslim. Lidt barnligt tænkte jeg, at det var et mål for mig at få lagt sådan et ind. Og se mig komme i mål!! Griner.
Smukke Sally

05/10/2012 kl. 16:30
De er super motiverende, de der LilySlim.... så godt, at du lavede et! Jeg er præcis så barnlig som dig... den lille figur SKAL bare i mål!<br />
<br />
Og ja, jeg vil vente med at spise kage til man kan få en ordentlig en af slagsen igen, det der erstatningsnoget, gør intet godt for mig!<br />
Knus og god weekend... Og kun 5 kg igen - go go go!!!!
mig

05/10/2012 kl. 22:19
Super flot du sagde nej tak til kage <br />
Ja man finder godt nok ud af lidt ting ang kroppen når man læser bogen <br />
<br />
Jeg kan nu godt li kagen men syntes måske bundene godt kan være lidt tørre så jeg skal lige finde på noget at fugte den med næste gang, måske lidt saft af en art eller ??? det går nok ikke at ta en likør <br />
<br />
Ha en super aften
Christel

06/10/2012 kl. 11:41
SmukkeSally: Tak for skubbet, ja fem kg er ikke meget.<br />
Mig: ja du må nok hellere springe likøren over .. griner. Men hvis det bare var tørhed ved kagen, så gik det nok.<br />
Christel

06/10/2012 kl. 11:48
Nå, men I dag fik jeg desværre en nedtur. Jeg har tænkt meget over, hvorfor det egentlig var, at jeg ikke skulle veje mig. Det var nok for at det ikke skulle blive for psykologisk og så jeg ikke stod der sen aften og skippede et glas vand, fordi det så kunne ses på vægten. Men omvendt har man også bedre fingeren på pulsen jo. Måske ville jeg den 1. november kigge på vægten og den sagde minus fire kg fx. Hvilken skøn fornemmelse. Og så gik jeg alligevel og spekulerede over, at hvis jeg havde tabt mig, snyder jeg mig selv for optur. Og taber jeg mig ikke, så mangler jeg at kunne tage fat i problemet.<br />
Så jeg sprang på vægten til morgen, og den står stadig på lige godt 83 kg! Hvilken skuffelse.<br />
Jeg har måske spist et for stort stykke kage, af den sunde, forleden. Og der var jo isis mousse, som jo ikke er rigtigt tilladt. Og i kantinen forleden tog jeg fyld til tarteletter, men de plejer gerne at lave fedtfattig mad og ikke med så meget stivelse, så jeg valgte mest muligt sovs fra osv. Og jeg var da aldrig hysterisk til start, da kg raslede af mig.<br />
Nu bliver jeg altså lidt bekymret for, hvorfor jeg ikke taber mig. Det er en uge siden, at jeg skajede ud hos min veninde, hvor prisen ikke umiddelbart var så dyr, men måske er det eftervirkningerne. Og måske skulle man snuppe et par dage kun med protein?<br />
Men nu starter jeg med at veje mig igen.
mig

06/10/2012 kl. 19:46
Ihhh hvor øv :/ Ja det kunne være du skulle prøve at kigge nærmer på hvad du spiser hver dag og se om der skulle være lidt rod i det, mann kan hurtigt komme til at ta lidt ekstra hist og pist og det kan samlet godt blive til lidt for meget.<br />
<br />
Måske du lige skulle skrive ned i en uge hvad du spiser så du kan få et overblik <br />
<br />
Kan godt forstå du vil veje dig igen <br />
<br />
Ha en super aften
Christel

06/10/2012 kl. 22:19
Tak Mig. Jeg tænkte godt nok over det, men hvis man ligefrem skal skrive op nu og knap kan tabe sig, hvordan skal det så ikke gå, når man når i fase 3? Og det var så let i første omgang at tabe sig. Der nåede jeg muren ved 81 kg.<br />
Men måske skulle jeg skrive lidt op. Og så vil jeg gå en rigtig lang tur i morgen, men det er desværre ikke altid at det sætter skub i vægttab.<br />
Også god aften til dig.
mig

06/10/2012 kl. 22:41
Ja men det kan jo være man er røget lidt af sporet, det var jeg selv da mit tab gik i stå og fandt først rigtig ud af hvor det haltet da jeg skrev op nogle uger, rettede op på de ting og tabet kom igang igen
Christel

09/10/2012 kl. 09:38
Humøret svinger lidt. Vægten står stille på ca. 83 kg. Jeg skiftevis synes at det er surt, at det nu skal være så svært, og jeg tvivler på, at jeg når I mål, hvis der skal gå resten af måneden med ikke at tabe mig, selv om jeg følger kuren.<br />
Den optimistiske side af mig siger derimod, at nu har vægten stået stille så længe, så nu kommer der lige pludselig et ordentligt vægttab!<br />
For en måned siden var vægten noget nær den samme, måske plus et kg, og der købte jeg et par bukser som jeg ligenøjagtig kunne lukke, og hvor maven ligesom blev skubbet op af. Nu er de lidt nemmere at lukke, og maven bliver ikke længere skubbet op. Mon ikke det betyder nogle cm i omfang mindst .<br />
<br />
Jeg håber snart at vende tilbage med vægttab! Jeg kæmper i hvert fald for at nå i mål!
Denne tråd er lukket og kan ikke længere besvares

Søg forum


Seneste oprettede indlæg

Dukan Slankekur - Generelt
Opsigelse
25/04/2021 kl. 08:22

Dukan Slankekur - Generelt
Står stille
11/04/2021 kl. 20:53

Dukan Slankekur - Generelt
Dukan app (nybegynder)
16/03/2021 kl. 09:53

Dukan Slankekur - Generelt
Fastelavnsboller
30/01/2021 kl. 16:05

Dukan Slankekur - Generelt
Spsk eller vægt
22/01/2021 kl. 16:44


Seneste kommentarer

Dukan Slankekur - Generelt
Opsigelse
17/05/2021 kl. 21:29

Dukan Slankekur - Generelt
Spsk eller vægt
15/03/2021 kl. 09:44

Tekniske spørgsmål
Tilbage-tasten
16/11/2020 kl. 14:48

Opskrifter - LCHF
Fødselsdagskager på LCHF
14/09/2020 kl. 12:20

Dukan Slankekur - Generelt
Hirseflager - er det tilladt på Dukan?
14/09/2020 kl. 12:14

Cookies hjælper os til at give dig den bedste oplevelse. Ved at bruge vores ydelse, accepterer du vores cookies.