Oprettet af Christel d. 04/10/2012 kl. 15:08

Christels dagbog

Jeg har en blog, Kroelles blog, men nu forsøger jeg mig med en dagbog. Jeg kunne vildt godt tænke mig den der oversigt der fortæller om startvægt og nuværende vægt og mål, i bunden. Venligst fortæl mig hvordan, tak.<br />
<br />
Jeg er 44 år, skilt for 6 år siden, har fjumset rundt i halvkorte forhold. Min vægt nåede helt op på 109 kg som maks., efter fødslen af tre børn, og hvor jeg nok dulmede tanker og kedsomhed med mad og slik.<br />
Jeg tabte mig så med div. kure, men da det rigtig lykkedes for mig var det med Sugarbusters (lidt a la Dukan i stabiliseringsfase) og jeg prøvede med en kur man bruger til hjertepatienter, der skal tabe sig. Kød og grønt og grape, jeg spiste dog alt frugt. Og vægttabet gik også fint. Jeg kom ned på 73 kg ca., men jeg nåede aldrig at finde mig til rette, før jeg tog på igen. Jeg prøvede ihærdigt at holde fast i vægttabet, men jeg bare steg og steg i vægt.<br />
Så gik jeg i slankehypnose, og det hjalp! Og hjælper for så vidt stadig. Jeg spiser ikke overdrevet meget slik mere, når jeg spiser slik. Jeg stopper, når jeg er mæt. Men igen tog jeg på, da jeg af høflighed spiste god mad og slik til jul, og så kom det langsomt på igen.<br />
<br />
Jeg startede i oktober sidste år på Dukan kuren, da jeg på arbejdet så vores tillæg i bladet. Jeg arbejder på Ude og Hjemme hvor jeg retter stave- og formuleringsfejl. (Men når jeg har fri, gider jeg ikke at være krakilsk med at rette egne fejl).<br />
Men startvægt var 101 kg. Og omkring jul nåede jeg ned til omkring 87 kg. Og i feb. 82 og så sværmede jeg ellers omkring de 81/82 de næste to måneder, hvor jeg dels ikke kunne knække kurven, men så også tillod mig at spise godt til fest fx. Slut maj var jeg på ferie og havde all inclusive, hvilket gav fem kg plus. Jeg smed lidt igen og passede mere på i hovedferien, men endt på 91 kg den 1. august hvor jeg tog en beslutning om, at nu skal det være!!!<br />
Vægt i dag ca. 83 kg, og mål ca. 78 kg. Jeg har valgt ikke at veje mig før 1. november, hvor jeg regner med at nå til fase 3.


Christel

27/02/2014 kl. 19:59
Tak Birgit. Morgenvægten var så 83,7 kg, så pinen værd, men mon ikke det kommer på igen. I dag har så været et kompromis, da jeg stadig er skidt tilpas. Til morgen to blommer, til frokost karrykål og lidt revne gulerødder. Ingen sødemiddel eller lightsodavand, jeg prøver om det kan være skyld i oppustet mave. Til aften 2 skiver brød med laks/rejer og en halv banan. Vægten ser ikke ud til at være steget noget videre endnu i hvert fald. I morgen skal jeg på weekendtur, og det bliver svært at holde kuren med alle måltider ude. Jeg vil springe måltider over og prøve at tænke mig lidt om. Og vi kommer til at gå en del.
fauer

28/02/2014 kl. 06:21
god tur
tabt 26 kg, er i fase 3
lucky

04/03/2014 kl. 05:01
Hej.....

Håber du blev frisk og  havde en god tur og det gik ok med maden.Sødemiddel kan godt være en årsag til oppustet mave håber det hjalp at undgå det.

God uge til dig
Christel

04/03/2014 kl. 08:25
Tak Birgit. Og tak Lone. Jeg har slet ikke været frisk, hovedpine gik over i dårlig mave som for så vidt ikke er helt væk endnu. Jeg troede til start at det var fordi, jeg var startet med Magnesia for at komme af med oppustet mave og evt. forstoppelse. Men det fortsatte. Og så spiste jeg jo uden for kur i weekenden, så jeg fik fastfood og slik og bøffer og en kage osv. Jeg valgte at undgå vægten men skimmede at jeg må have vejet ca. 86,noget der mandag, hvilket ikke er så slemt, og så tog jeg en "fastedag" a la 5:2 kuren, med ca. 600 kcal. Det var intet problem at begrænse mig og undvære aftensmaden. På fredag har jeg noget firma-tamtam dagen lang og med mad ude. Og søndag fødselsdag, så planen er nok at jeg tager en fastedag til, enten i dag eller hvordan det lige passer, og så spiser maks. 1200 kcal de andre dage, og så må jeg prøve at passe lidt på fredag og måske springe aftensmad over søndag. Til morgen stod vægten på 85,3 kg, og vægten stod på 84,5 kg fredag morgen, så det har været de 800 gram værd. Men gav også dårlig/urolig mave.. ih ..

Nå men jeg skal jo af med måske 6 kg på knap to måneder. Så jeg skal altså finde noget, der virker, og jeg har ikke tid til ret mange fejlslag, så jeg overvejer Nupo eller at holde mig på 1200 kcal, eller at snuppe min kur igen og køre uden snydedage. Når jeg bliver træt af det, må det blive Nupo eller kcal-tælling eller måske vægtkonsulenterne.

&nbsp;
Anette Elise

04/03/2014 kl. 08:51
Godt det går bedre nu, det er bare op på hesten igen

Jeg har for første gang fastet et helt døgn -drak masser af vand, grøn the og lidt kaffe - syntes at jeg havde spist for meget i weekenden, så ville lige give min krop en pause

Det var forbavsende let! Spiste aftensmad den ene dag, og spiste så først til aftensmad den anden dag. Var egenligt først der sidst på eftermiddagen af jeg blev rigtig sulten, men holdt mig i skindet

Vil faste en dag om ugen fremover, fik vildt meget energi, og tabte mig et kg Ved godt at man ikke kan regne med et evt vægttab før der er gået nogle dage/uger, men tror på at der vil ryge ½-1 kg om ugen på den konto.

God vind, hepper stadig på dig &lt;3

KH Anette
Startvægt d 6/1-14.: 70,5 kg
Mål: 62 kg
Christel

04/03/2014 kl. 09:04
<strong>Enig Anette. Faste kan være en nem måde at opveje at man har fået for meget. Tror da også at det giver noget på sigt. Tak og også medvind til dig. Kh. Christel</strong>
lucky

05/03/2014 kl. 04:39
Håber det går bedre,og du finder ud af hvad du gør for at nå de 6 kg.
fauer

05/03/2014 kl. 08:41
pøj pøj ... hepper på dig

flot som du kæmper for det
tabt 26 kg, er i fase 3
Christel

05/03/2014 kl. 08:58
Tak Birgit og Lone.

Nu tog jeg en "fastedag" mere, på ca. 650 kcal. Morgenvægt 84,6 kg. Dvs. at weekendens udskejelser er "slettet".

Det vil jeg helt klart bruge en anden gang, når jeg har skejet ud. I må gerne komme med indvendinger, hvis I mener, at det er usundt. Men det giver mening for mig, at når man får dobbelt mad en weekend, så kan man også nøjes med halv portion et par dage efter. Jeg vil dog ikke fremover skeje ud en hel weekend, så vidt muligt.

Lige nu er det dejligt at få andet mad end dukan eller proteinkur. Planen er, at jeg de to næste dage spiser maks. 1200 kcal og prøver at få trænet, men nu er jeg blevet snottet og har det skidt, så ved ikke om jeg kan træne endnu. Fredag bliver mad som tilbydes, og der er med garanti noget lækkert/forbudt på programmet, lørdag bliver enten lavkaloriedag eller 1200 kcal. Søndag er der fødselsdag for min yngste, så der får jeg også rigeligt at spise onkring frokost. Mandag kan være fastedag.

Jeg erindrer at jeg engang spiste efter kalorieberegning, og at det slet ikke virkede for mig. Men måske er det noget andet i dag, måske også fordi jeg vejer 14 kg mere end dengang, hvor jeg ville tabe mig med kalorietælling. Men jeg vil prøve at få mest kød og lidt grønt og mindst brød fx. Men jeg spiser lidt frugt igen, og pt har jeg en fornemmelse af, at jeg ikke længere er så oppustet.

&nbsp;
fauer

05/03/2014 kl. 09:20
jeg kender nogle der taber sig af den 5:2 kur og de bruger nupo de dage, der ikke må spises så meget
tabt 26 kg, er i fase 3
Christel

05/03/2014 kl. 12:02
Lyder godt Birgit. Indtil for nylig ville jeg have svoret at Nupo måtte være lettere at styre end mad, når man kun må få 500 kcal, fordi man skal forholde sig til at få kun lidt mad. Men lige pt kan jeg styre det og undværer med lethed aftensmaden. Men jeg har tidligere haft den side i mig, at hvis jeg fik lidt kage så fx, så kunne jeg lige så godt rydde hele fadet, overdrevet. Eller fik jeg lidt for mange kalorier, så kunne jeg lige så godt få meget mere. Måske er jeg ved at hele mit madmonster.
lucky

05/03/2014 kl. 15:50
Det er heller ikke nemt når man hele tid skal noget,ved ikke om 2 faste dage er ok men det kan du jo kun selv mærke,men en dag er måske nok det sundeste..
Christel

06/03/2014 kl. 08:15
På facebook i div. forum, bla. på forum for 5:2 Kuren, der går man højt op i, at man selvfølgelig gerne må faste, også spise ingenting i to dage, men skal have sit basalstofteskifte dækket, eller hvordan man nu formulerer det .. så ifølge deres udregning skal jeg have mindst 2000 kcal på øvrige dage. Nogen har dog tre fastedage, andre kan ikke helt nå op på de 2000 kcal, men alle råber på vigtigheden af at få alle de kalorier der skal til basalstofskifte .. men men .. så spørger en, om man skal have flere kalorier, hvis man så træner meget en dag, og det bliver der sagt nej til. Godt nok er der taget lidt højde for det, idet man svarer på om man er moderat aktiv, men alligevel. Hvis det er så skidt at gå under de kcal, man har brug for, fordi forbrændingen falder, så skulle man jo også tælle sport med og tja, så kan man jo ikke tabe sig .. nå men hvad så med dem der er gastric bypassed så .. de taber sig til de har idealvægten ca.

Nå så i går blev jeg lidt overtalt til at få mere end de 1200 kcal, så jeg snuppede lidt mere og kom op på 1450 kcal ca. Vægt til morgen, og jeg ser og føler mig okay slank i dag: 84,4 kg. Og det er jo enddog uden at være i ketose, altså det er jo mad med kulhydrater, altså frugt og grønt og brød og havregryn.

Men jeg har skippet sødestofferne pt., og det virker som, at min mave dermed ikke svulmer op, i hvert fald ikke så meget.

&nbsp;
fauer

07/03/2014 kl. 08:01
god weekend
tabt 26 kg, er i fase 3
rikken

07/03/2014 kl. 18:34
Hej Christel.

tak for beskeder i min dagbog

Jeg har læst din dagbog i gennem i dag og er enig i mange af dine betragtninger vedr. Dukankuren.

Jeg kan se, at du skal have en maveoperation. Den bliver du så glad for. Jeg fik min nye mave for 3 år siden, det er det bedste, jeg har gjort Har du spm. eller bekymringer vedr. operationen eller har du lyst til at spare med en, der har prøvet det selv, må du meget gerne trække på mig 

God weekend, vh. Rikke
Denne tråd er lukket og kan ikke længere besvares

Søg forum


Seneste oprettede indlæg

Dukan Slankekur - Generelt
Opsigelse
25/04/2021 kl. 08:22

Dukan Slankekur - Generelt
Står stille
11/04/2021 kl. 20:53

Dukan Slankekur - Generelt
Dukan app (nybegynder)
16/03/2021 kl. 09:53

Dukan Slankekur - Generelt
Fastelavnsboller
30/01/2021 kl. 16:05

Dukan Slankekur - Generelt
Spsk eller vægt
22/01/2021 kl. 16:44


Seneste kommentarer

Dukan Slankekur - Generelt
Opsigelse
17/05/2021 kl. 21:29

Dukan Slankekur - Generelt
Spsk eller vægt
15/03/2021 kl. 09:44

Tekniske spørgsmål
Tilbage-tasten
16/11/2020 kl. 14:48

Opskrifter - LCHF
Fødselsdagskager på LCHF
14/09/2020 kl. 12:20

Dukan Slankekur - Generelt
Hirseflager - er det tilladt på Dukan?
14/09/2020 kl. 12:14

Cookies hjælper os til at give dig den bedste oplevelse. Ved at bruge vores ydelse, accepterer du vores cookies.