Oprettet af Christel d. 04/10/2012 kl. 15:08

Christels dagbog

Jeg har en blog, Kroelles blog, men nu forsøger jeg mig med en dagbog. Jeg kunne vildt godt tænke mig den der oversigt der fortæller om startvægt og nuværende vægt og mål, i bunden. Venligst fortæl mig hvordan, tak.<br />
<br />
Jeg er 44 år, skilt for 6 år siden, har fjumset rundt i halvkorte forhold. Min vægt nåede helt op på 109 kg som maks., efter fødslen af tre børn, og hvor jeg nok dulmede tanker og kedsomhed med mad og slik.<br />
Jeg tabte mig så med div. kure, men da det rigtig lykkedes for mig var det med Sugarbusters (lidt a la Dukan i stabiliseringsfase) og jeg prøvede med en kur man bruger til hjertepatienter, der skal tabe sig. Kød og grønt og grape, jeg spiste dog alt frugt. Og vægttabet gik også fint. Jeg kom ned på 73 kg ca., men jeg nåede aldrig at finde mig til rette, før jeg tog på igen. Jeg prøvede ihærdigt at holde fast i vægttabet, men jeg bare steg og steg i vægt.<br />
Så gik jeg i slankehypnose, og det hjalp! Og hjælper for så vidt stadig. Jeg spiser ikke overdrevet meget slik mere, når jeg spiser slik. Jeg stopper, når jeg er mæt. Men igen tog jeg på, da jeg af høflighed spiste god mad og slik til jul, og så kom det langsomt på igen.<br />
<br />
Jeg startede i oktober sidste år på Dukan kuren, da jeg på arbejdet så vores tillæg i bladet. Jeg arbejder på Ude og Hjemme hvor jeg retter stave- og formuleringsfejl. (Men når jeg har fri, gider jeg ikke at være krakilsk med at rette egne fejl).<br />
Men startvægt var 101 kg. Og omkring jul nåede jeg ned til omkring 87 kg. Og i feb. 82 og så sværmede jeg ellers omkring de 81/82 de næste to måneder, hvor jeg dels ikke kunne knække kurven, men så også tillod mig at spise godt til fest fx. Slut maj var jeg på ferie og havde all inclusive, hvilket gav fem kg plus. Jeg smed lidt igen og passede mere på i hovedferien, men endt på 91 kg den 1. august hvor jeg tog en beslutning om, at nu skal det være!!!<br />
Vægt i dag ca. 83 kg, og mål ca. 78 kg. Jeg har valgt ikke at veje mig før 1. november, hvor jeg regner med at nå til fase 3.


Christel

09/03/2014 kl. 18:01
Tak Birgit I lige måde ..

Rikke. Tak for dit brev. lunede ... fik du hoftesnit
Christel

10/03/2014 kl. 10:41
Fredag fik jeg for meget mad, da jeg var med firmaet ude. Jeg fik gået en lille tur. Lørdag var en "fastedag", jeg tror at jeg landede på måske 700 kcal. Søndag holdt vi fødselsdag, og jeg fik bunker af kage, boller og kakao. I dag er fastedag. I morgen tidlig tjekker jeg vægt og lader det være en "ny start", som bliver 5:2 Kuren, men hvor jeg prøver at spise flest proteiner og mindst muligt kulhrydater, men stadig lidt havregryn og mørkt brød og frugt. Hvor jeg i dagligdagen vil lande på mellem 1200 kcal og 1800 kcal. Med motion og gåture. Jeg har nu 7 uger til at smide det sidste, før operation. Skulle jeg mangle to kg til målet, så går det nok. Det er ifølge andre opererede ikke noget problem. Men for at føle mig parat og fit vil jeg gerne ende med at veje maks. 80 kg om 7 uger.
fauer

10/03/2014 kl. 20:51
ja det burde du da nå.. Hepper på dig
tabt 26 kg, er i fase 3
Christel

11/03/2014 kl. 07:45
Tak Birgit

Starter op - nu uden fest-dage og -måltider: på 84,8 kg. Og det er immervæk ikke en vægt, hvor jeg er drænet for kulhydrater, så går det ikke hurtigt nok, kan jeg snuppe en uges proteindag fx.

&nbsp;
lucky

11/03/2014 kl. 18:05
7 uger det er jo også et mål at gå efter,håber du når det lyder til du har en god plan.
Christel

14/03/2014 kl. 08:58
Tak Lone. Befinder mig godt på 5.2 Kuren, selv om det er rimelig nyt. Fastedagene klarer jeg fint, selv om jeg ikke får aftensmad, og de øvrige dage får jeg nok omkring 2000 kcal, som det anbefales. Jeg er begyndt at gå tur hver morgen, og nogen dage har jeg gået igen til eftermiddag. Finder min fanatisme frem, da jeg jo har en deadline. Jeg har stadig et kort i baghånden, at jeg kan tage en uge med proteiner, men hvis det virker lige så godt, så fortsætter jeg. Jeg prøver jo at begrænse de usunde ting, men overordnet mål er at få 2000 kcal undtagen de to dage med faste,

Morgenvægt 83,9 kg. Har næste fastedag søndag, regner jeg med. Hvis vægttabet går i stå kan jeg indføre fase 3, dog med to fastedage. Men vil egentlig helst fortsætte sådan her. Det er skønt med en pause fra Dukan.

&nbsp;
fauer

17/03/2014 kl. 12:34
er det gået godt i weekenden?
tabt 26 kg, er i fase 3
Christel

17/03/2014 kl. 12:40
Hej igen. Her går det godt. Jeg går en morgentur hver dag, og gerne en tur igen når jeg har fri, når jeg gider. Jeg er i fitness 2-3 gange i ugen, men har jo været lidt syg. Søndag fik den en skalle i fitness. 50 min på løbebånd og de 12 min var løb i et stræk, og i alt 25 min. var løb ca. og jeg lavede div. øvelser og var en smule på cykel og romaskine.

Jeg prøver at skæve til det sunde, som man har lært fra Dukan, men lever jo efter 5:2 kuren nu, og det går over al forventing. Får rugbrød igen og får indimellem en krydder til morgenmad. Har savnet at få andet end kød og grønt. Til daglig må jeg få 2000 kcal men to dage om ugen kun 500 kcal, som nok snarere bliver til 600 kcal, og det er det der virker slankende lige nu på mig!! Jeg har skippet sødestoffet for at få min mave til at falde  i hævelse, og jeg tror faktisk at jeg er inde på noget af det rigtige. Ved ikke om der kan være flere faktorer.

Morgenvægt 83 kg. Nu er jeg 1,5 kg fra den vægt jeg var på, da jeg blev godkendt til operation. Og jeg kan nu som sådan næsten tillade mig at møde til operation med denne vægt. Fedt. Men satser på at komme under 80 kg, måske 78 kg. Men så vil jeg også forene mig med min vægt, som jeg lander på. Måske maks shape et par kg over tid.

Jeg håber, jeg kan tillade mig at skrive i min dagbog, selv om de sidste kg bekæmpes på anden kur. Ellers må jeg lige få en advarsel .. men kunne godt tænke mig at følge mit vægttab/mål til dørs her i dagbogen.
lucky

20/03/2014 kl. 15:00
Det er jo dejligt du taber dig på din nye kur der er vel ingen der smider dig ud selvom du ikke holder dukan mig bekendt er det da kun dig selv der engang har skævet lidt til dem der skrevet  her selvom de ikke kørte dukan.... 

Når bare man "skilter" med det.....

Men ved da ikke Kents synspunkt på det.....

Det er da også fint nok at høre hvordan det går dig...

knuzz

&nbsp;

&nbsp;
Christel

20/03/2014 kl. 22:16
<strong>Lucky, det kan jeg ikke huske .. er du helt sikker på, at jeg har sagt det? Jeg husker at Forgangsmenneskerne herinde har sagt: husk at sige, at det må man ikke spise på dukan. Erindrer ikke, at jeg har blandet mig i det, og jeg vil jo gerne følge med i Pusseluskens dagbog fx. Jeg har det dog svært ved, når folk igen igen falder i og skriver om det. Måske du forveksler det med det .. men det skyldes jo også, at jeg har en deadline, så jeg SKAL jo nå det og ikke miste modet, fordi ingen af os har haft held i sprøjten den sidste tid. Men det har jeg nu, og jeg er så glad. Så må tiden vise, hvordan jeg skal spise bagefter operation. Vægten skal holdes eller måske lettes med to kg mere efter</strong>
lucky

21/03/2014 kl. 04:58
Morgen.. nå ja det er da nok det,men der skal jo også være plads til at man kan skrive om det hvis man har brug for det....

Ja har du, så fint du har fundet noget der virker for dig

god weekend
Christel

21/03/2014 kl. 11:52
Selvfølgelig skal man kunne skrive om det, men pt. er der kun skriverier om, at man har syndet og taget på, i alle de dagbøger, jeg følger med i. Vil jo jer alle det bedste.

Og jeg vil gerne bevare troen og nå mit måk. Det SKAL jeg.
fauer

24/03/2014 kl. 15:20
er du blevet helt frisk? flot med din motion og vægttab
tabt 26 kg, er i fase 3
Christel

24/03/2014 kl. 21:47
Hej Birgit. Har fået ny omgang forkølelse .. gab .. får stadig rørt mig, for det skal jeg bare. Måtte dog være sygemeldt i dag for lige at prøve at komme mig. Jeg har fået lidt rigeligt at spise søndag, men har haft faste mandag og skal faste igen i morgen. Jeg melder tilbage med vægt en af dagene.

Min datter spiser lidt a la Dukan, men får lidt mere frugt og en smule brød indimellem, da hun ikke altid kan fravælge det. Hun har tabt sig 5 kg på 3 uger ca. Og min søsters pige er på DDV men snupper en uge som angrebsfasen på Dukan og vil så skifte om til DDV igen. Jeg har sagt, at jeg mener, at det vil give hende lidt hurtigt tab, og at hun godt kan skifte tilbage uden at tage på.
lucky

26/03/2014 kl. 04:48
Får du det så dårligt hvis du har spist for meget,hvad spiser du typisk på en faste dag ?

Det er da flot vægttab din datter har.

God dag til dig...
Denne tråd er lukket og kan ikke længere besvares

Søg forum


Seneste oprettede indlæg

Dukan Slankekur - Generelt
Opsigelse
25/04/2021 kl. 08:22

Dukan Slankekur - Generelt
Står stille
11/04/2021 kl. 20:53

Dukan Slankekur - Generelt
Dukan app (nybegynder)
16/03/2021 kl. 09:53

Dukan Slankekur - Generelt
Fastelavnsboller
30/01/2021 kl. 16:05

Dukan Slankekur - Generelt
Spsk eller vægt
22/01/2021 kl. 16:44


Seneste kommentarer

Dukan Slankekur - Generelt
Opsigelse
17/05/2021 kl. 21:29

Dukan Slankekur - Generelt
Spsk eller vægt
15/03/2021 kl. 09:44

Tekniske spørgsmål
Tilbage-tasten
16/11/2020 kl. 14:48

Opskrifter - LCHF
Fødselsdagskager på LCHF
14/09/2020 kl. 12:20

Dukan Slankekur - Generelt
Hirseflager - er det tilladt på Dukan?
14/09/2020 kl. 12:14

Cookies hjælper os til at give dig den bedste oplevelse. Ved at bruge vores ydelse, accepterer du vores cookies.