Oprettet af Christel d. 04/10/2012 kl. 15:08

Christels dagbog

Jeg har en blog, Kroelles blog, men nu forsøger jeg mig med en dagbog. Jeg kunne vildt godt tænke mig den der oversigt der fortæller om startvægt og nuværende vægt og mål, i bunden. Venligst fortæl mig hvordan, tak.<br />
<br />
Jeg er 44 år, skilt for 6 år siden, har fjumset rundt i halvkorte forhold. Min vægt nåede helt op på 109 kg som maks., efter fødslen af tre børn, og hvor jeg nok dulmede tanker og kedsomhed med mad og slik.<br />
Jeg tabte mig så med div. kure, men da det rigtig lykkedes for mig var det med Sugarbusters (lidt a la Dukan i stabiliseringsfase) og jeg prøvede med en kur man bruger til hjertepatienter, der skal tabe sig. Kød og grønt og grape, jeg spiste dog alt frugt. Og vægttabet gik også fint. Jeg kom ned på 73 kg ca., men jeg nåede aldrig at finde mig til rette, før jeg tog på igen. Jeg prøvede ihærdigt at holde fast i vægttabet, men jeg bare steg og steg i vægt.<br />
Så gik jeg i slankehypnose, og det hjalp! Og hjælper for så vidt stadig. Jeg spiser ikke overdrevet meget slik mere, når jeg spiser slik. Jeg stopper, når jeg er mæt. Men igen tog jeg på, da jeg af høflighed spiste god mad og slik til jul, og så kom det langsomt på igen.<br />
<br />
Jeg startede i oktober sidste år på Dukan kuren, da jeg på arbejdet så vores tillæg i bladet. Jeg arbejder på Ude og Hjemme hvor jeg retter stave- og formuleringsfejl. (Men når jeg har fri, gider jeg ikke at være krakilsk med at rette egne fejl).<br />
Men startvægt var 101 kg. Og omkring jul nåede jeg ned til omkring 87 kg. Og i feb. 82 og så sværmede jeg ellers omkring de 81/82 de næste to måneder, hvor jeg dels ikke kunne knække kurven, men så også tillod mig at spise godt til fest fx. Slut maj var jeg på ferie og havde all inclusive, hvilket gav fem kg plus. Jeg smed lidt igen og passede mere på i hovedferien, men endt på 91 kg den 1. august hvor jeg tog en beslutning om, at nu skal det være!!!<br />
Vægt i dag ca. 83 kg, og mål ca. 78 kg. Jeg har valgt ikke at veje mig før 1. november, hvor jeg regner med at nå til fase 3.


Christel

26/03/2014 kl. 05:40
Hej Lucky, nej jeg får det ikke dårligt når jeg spiser for meget, og det sjove er at jeg ikke tog to kg på til start, fordi kosten fik mange kulhydrater med igen. Måske pga fasten til start.

På fastedag spiser jeg almindelig joghurt for ikke at få sødestoffer, og lidt mysli, lille portion. Og til frokost to stykker rugbrød med pålæg. Så drikker jeg lakridste som trøst, når jeg føler trang til noget, men det går overraskende godt.

Jeg har lige snuppet to fastedage i træk uden problemer. Jeg gik forleden 3 gange 50 min. Til morgen har jeg gået i tyve min og skal i fitness før job. Jeg har virkelig taget mig sammen og giver den en skalle. Skulle jeg mod forventning ikke ramme de ca. 80 kg inden et par uger, så snupper jeg nok angrebsfase, men vi må se.

Morgenvægt 82,6 kg (1,1 kg fra vægt på hospitalet/godkendt operation)

&nbsp;
lucky

26/03/2014 kl. 16:03
Jeg var bare nys tak for svar.

Du har da også fået fint gang i din motion igen.
Christel

02/04/2014 kl. 08:19
<strong>Vægten kan være svingende på 5:2 Kuren, da man jo skiftevis har mad i maven og ikke ret meget mad i maven. Min vægt har været oppe på 83,3 kg igen, men også nede på 82,2 kg forleden. jeg ser slankere ud, og får det også at vide. Jeg træner en del, mandag blev det fx til 1,5 time cykling og 1 time og 25 min gang. Jeg starter hver morgen med 1 times gåtur, men til morgen blev det til 8 min. gang og siden 25 min. sammenhængende løb. Og jeg skal helt sikkert røre mig når jeg kommer hjem. Formentlig fitness og måske gåtur. Jeg giver den maks for at nå ned på 79 kg ca. før 28/4. Skulle jeg komme i bekneb, så skifter jeg om til proteinholdig mad, men nu spiser jeg joghurt og rugbrød og kød og lidt grønt. Jeg har prøvet mig frem med bønnefritter. Hvis I ikke har prøvet det, så overvej det. 30 kcal pr. 100 gram bønner, og dertil en smule olie. Man putter grønne bønner i en pose og blander lidt olie ved og lidt salt, evt. flagesalt, og lidt hvidløg eller pom frites-krydderi. Bager dem i ca. 40 min ved 200 grader .. til de virker sprøde og ikke helt mørke/sorte. Mine børn vil gerne have det igen en anden dag.</strong>
fauer

02/04/2014 kl. 20:32
hvor er du sej så fik jeg endelig tid til at kigge forbi i din dagbog og du har jo klaret det så flot
tabt 26 kg, er i fase 3
Christel

03/04/2014 kl. 08:41
Tak Birgit .. jeg når nok ikke engang dig til sokkerholderne når det handler om motion .. smiler .. god dag

&nbsp;
Pusselusken

03/04/2014 kl. 14:50
Hej Christel

Håber du når dit mål inden din operation. Hvor er det modigt at du frivilligt lægger dig under kniven.

Kan se du har det fint med 5:2. Jeg synes det er nogle hårde dage at komme igennem, men jeg holder fast. Men jeg bør nok blive bedre til at spise mere protein hvis jeg vil have et større tab. Det går ufattelig langsomt.

Go weekend til dig, når du kommer så langt. Håber vejret bliver godt til mange lange gåture.

Hilsen Anette

&nbsp;
lucky

04/04/2014 kl. 04:00
Hej Christel...

Flot med al din motion du får da gået til den,synes du det er nemt at være på 5-2 ? jeg har for år tilbage prøvet de bønne fritter de smager ok.

God weekend...
Christel

04/04/2014 kl. 08:38
<strong>Tak for jeres hilsner, hvor skønt at komme ind til. Jeg bruger meget tid på facebook i 5:2 kurens forum og forum om operation af løst skind ..</strong>

Tak Anette, du kæmper bravt. Det er lige med at finde sin egen vej. Ja jeg har det godt på 5:2 kuren. Men jeg er meget motiveret og målrettet her så tæt på operation.

Ja Lone, de fritter var ganske fine for ingen kalorier, og med lidt proteiner i, mener jeg .. Og ja det er nemt for mig på 5:2 som regel. Jeg kan være lidt med igen og spise morgenmad på job fredag og også lidt snask, bare jeg holder mig inden for kalorierne. Og så er det okay billig pris at skulle undvære aftensmad et par gange om ugen.

Nu er vægten på 82 kg efter efter fastedag ... spændende .. jeg når det sg .. ellers skifter jeg til proteinholdig mad og napper det sidste sådan ..

God taberuge til os alle
fauer

04/04/2014 kl. 12:06
jeg bliver jo nød til at dyrke så meget motion for at tabe mig... Ellers står vægten stille.
tabt 26 kg, er i fase 3
fauer

11/04/2014 kl. 19:54
hvordan er din uge gået, håber den har været god god weekend
tabt 26 kg, er i fase 3
fauer

16/04/2014 kl. 20:24
hallo hvor er du blevet af??? Håber du har det godt
tabt 26 kg, er i fase 3
Christel

27/04/2014 kl. 20:32
Indlæg forsvandt. Nåede nogenlunde mit mål. Vejer 79. Skal opereres i morgen
Christel

27/04/2014 kl. 20:33
tak for efterlysning.skriver bagefter
fauer

27/04/2014 kl. 20:45
held og lykke med det
tabt 26 kg, er i fase 3
lucky

28/04/2014 kl. 03:45
Flot du nåede det,pøj med i dag håber det bliver som du forventer
Denne tråd er lukket og kan ikke længere besvares

Søg forum


Seneste oprettede indlæg

Dukan Slankekur - Generelt
Opsigelse
25/04/2021 kl. 08:22

Dukan Slankekur - Generelt
Står stille
11/04/2021 kl. 20:53

Dukan Slankekur - Generelt
Dukan app (nybegynder)
16/03/2021 kl. 09:53

Dukan Slankekur - Generelt
Fastelavnsboller
30/01/2021 kl. 16:05

Dukan Slankekur - Generelt
Spsk eller vægt
22/01/2021 kl. 16:44


Seneste kommentarer

Dukan Slankekur - Generelt
Opsigelse
17/05/2021 kl. 21:29

Dukan Slankekur - Generelt
Spsk eller vægt
15/03/2021 kl. 09:44

Tekniske spørgsmål
Tilbage-tasten
16/11/2020 kl. 14:48

Opskrifter - LCHF
Fødselsdagskager på LCHF
14/09/2020 kl. 12:20

Dukan Slankekur - Generelt
Hirseflager - er det tilladt på Dukan?
14/09/2020 kl. 12:14

Cookies hjælper os til at give dig den bedste oplevelse. Ved at bruge vores ydelse, accepterer du vores cookies.