Oprettet af Christel d. 04/10/2012 kl. 15:08

Christels dagbog

Jeg har en blog, Kroelles blog, men nu forsøger jeg mig med en dagbog. Jeg kunne vildt godt tænke mig den der oversigt der fortæller om startvægt og nuværende vægt og mål, i bunden. Venligst fortæl mig hvordan, tak.<br />
<br />
Jeg er 44 år, skilt for 6 år siden, har fjumset rundt i halvkorte forhold. Min vægt nåede helt op på 109 kg som maks., efter fødslen af tre børn, og hvor jeg nok dulmede tanker og kedsomhed med mad og slik.<br />
Jeg tabte mig så med div. kure, men da det rigtig lykkedes for mig var det med Sugarbusters (lidt a la Dukan i stabiliseringsfase) og jeg prøvede med en kur man bruger til hjertepatienter, der skal tabe sig. Kød og grønt og grape, jeg spiste dog alt frugt. Og vægttabet gik også fint. Jeg kom ned på 73 kg ca., men jeg nåede aldrig at finde mig til rette, før jeg tog på igen. Jeg prøvede ihærdigt at holde fast i vægttabet, men jeg bare steg og steg i vægt.<br />
Så gik jeg i slankehypnose, og det hjalp! Og hjælper for så vidt stadig. Jeg spiser ikke overdrevet meget slik mere, når jeg spiser slik. Jeg stopper, når jeg er mæt. Men igen tog jeg på, da jeg af høflighed spiste god mad og slik til jul, og så kom det langsomt på igen.<br />
<br />
Jeg startede i oktober sidste år på Dukan kuren, da jeg på arbejdet så vores tillæg i bladet. Jeg arbejder på Ude og Hjemme hvor jeg retter stave- og formuleringsfejl. (Men når jeg har fri, gider jeg ikke at være krakilsk med at rette egne fejl).<br />
Men startvægt var 101 kg. Og omkring jul nåede jeg ned til omkring 87 kg. Og i feb. 82 og så sværmede jeg ellers omkring de 81/82 de næste to måneder, hvor jeg dels ikke kunne knække kurven, men så også tillod mig at spise godt til fest fx. Slut maj var jeg på ferie og havde all inclusive, hvilket gav fem kg plus. Jeg smed lidt igen og passede mere på i hovedferien, men endt på 91 kg den 1. august hvor jeg tog en beslutning om, at nu skal det være!!!<br />
Vægt i dag ca. 83 kg, og mål ca. 78 kg. Jeg har valgt ikke at veje mig før 1. november, hvor jeg regner med at nå til fase 3.


Christel

28/04/2014 kl. 16:34
Det er gået rigtig godt. Tror at det bliver et fint resultat. Glæder mig til at se det, når jeg kommer op. De har taget 1.4 kg hud
fauer

28/04/2014 kl. 21:29
godt at høre det gik godt, god bedring
tabt 26 kg, er i fase 3
Christel

28/04/2014 kl. 22:35
<strong>tak. Nu kommer det spændende at holde vægt og træne i passende leje. </strong>
lucky

29/04/2014 kl. 03:45
Godt det gik som det skulle,1,4kg det er da en pæn sjat,ja det er jo lige det med at holde vægten men mon ikke du kan det.
Chris

29/04/2014 kl. 04:18
Hvor er det godt og høre det gik godt, det skal du nok blive glad for.
Christel

01/05/2014 kl. 06:50
Jeg har set resultatet stående nu. Tror det bliver rigtig godt. Men meget hårdt for ryggen og mavemusklerne det her. Pyha det bliver hårdt. Men det værd. Bare meget svært at man selv skal skifte nogle plastre som man knap kan se kanten på og som man ikke kan holde sterilt. Håber det går.. Sjovt nok virker det til at jeg har tabt mere.. Hvor pokker er mine bryster men det har jeg ikke energi til at kigge på nu.
Christel

02/05/2014 kl. 09:40
Ny vægt 77.5 kg
lucky

05/05/2014 kl. 19:08
Hey håber det går godt også med at skifte plaster selv, er det så  den vægt du vil holde dig på ?

&nbsp;
fauer

06/05/2014 kl. 06:50
går det bedre med dig?
tabt 26 kg, er i fase 3
Christel

06/05/2014 kl. 11:10
Tak for hilsnet. Går bedre og bedre. Jeg må ikke tabe en bunke men måske to kg. Ellers kan det blive løst igen. Men med operation er maven flad og muskler træder lidt frem og de fik sidehånftag nærmest helt væk. Bryster er svundet meget så jeg er maks to kg over det. Nu
fauer

06/05/2014 kl. 11:23
køre du stadig 5:2 det må være dejligt at du næremest er i mål og kun skal holde det.
tabt 26 kg, er i fase 3
Christel

06/05/2014 kl. 14:31
Birgit det siges at man ikke må faste efter operation, jeg fastede dog efter en uge da jeg fik lidt rigeligt søndag. For at holde vægt med kuren skal man faste en dag om ugen, jeg har dog prøver at holde mig på 1600 kcal fordi jeg bare ligger stille eller sidder. Så ja jeg fortsætter nok bare med at holde vægt ellr smide en smule ved en fastedag om ugen og med tiden måske en ekstra en sjælen gang
fauer

06/05/2014 kl. 20:27
det er godt du kan få det til at fungere.
tabt 26 kg, er i fase 3
fauer

07/06/2014 kl. 13:10
hvordan går det med vægten, motionen og maden?
tabt 26 kg, er i fase 3
Christel

08/06/2014 kl. 08:03
Hej Birgit.. Tjo.. For nogle uger siden blev jeg hævet over navlen. Jeg fik det undersøgt uden at de ligesom ved hvad det er. Men sygeplejerske var ikke bekymret så jeg kunne ikke snakke med kirurg. Hun sagde, at en times gang var for lang tid selv om jeg havde fået lov af kirurgen i sin tid, altså efter tre til fire uger efter operation. Så jeg går her og passer lidt på uden at vide om det er nødvendigt. Da jeg ikke rører mig så meget må jeg heller ikke få så meget mad, men føler mig ekstra sulten. Så jeg faster to gange om ugen og kæmper lidt med vægten som har sneget sig et par kg op. Det er dog normalt for denne type operation at folk tager to kg på. Om to uger må jeg starte motion op, så der starter jeg nok meget småt op. På tirsdag starter jeg job og frygter at skulle sidde ret op i en stol i 8 timer. Cheferne har på intet tidspunkt virker rigtig vilde med mit fravær. Men nu har jeg lige erfaret at de får dækket mit fravær. Surt at jeg så skynder mig tilbage og føler mig ugleset..

Jeg leger med tanken om at spise som fase 3 eller tælle kalorier igen og have kun en fastedag om ugen. Det er nemmere når jeg får motion igen. På det seneste har jeg haft flere dage med for mange kcal, nogen dage med rigtig mange kcal, dage med kun protein osv. Men fastedagene har fungeret godt og jeg har holdt mig i skindet.

Fortsæt god pinse
Denne tråd er lukket og kan ikke længere besvares

Søg forum


Seneste oprettede indlæg

Dukan Slankekur - Generelt
Opsigelse
25/04/2021 kl. 08:22

Dukan Slankekur - Generelt
Står stille
11/04/2021 kl. 20:53

Dukan Slankekur - Generelt
Dukan app (nybegynder)
16/03/2021 kl. 09:53

Dukan Slankekur - Generelt
Fastelavnsboller
30/01/2021 kl. 16:05

Dukan Slankekur - Generelt
Spsk eller vægt
22/01/2021 kl. 16:44


Seneste kommentarer

Dukan Slankekur - Generelt
Opsigelse
17/05/2021 kl. 21:29

Dukan Slankekur - Generelt
Spsk eller vægt
15/03/2021 kl. 09:44

Tekniske spørgsmål
Tilbage-tasten
16/11/2020 kl. 14:48

Opskrifter - LCHF
Fødselsdagskager på LCHF
14/09/2020 kl. 12:20

Dukan Slankekur - Generelt
Hirseflager - er det tilladt på Dukan?
14/09/2020 kl. 12:14

Cookies hjælper os til at give dig den bedste oplevelse. Ved at bruge vores ydelse, accepterer du vores cookies.