Oprettet af Christel d. 04/10/2012 kl. 15:08

Christels dagbog

Jeg har en blog, Kroelles blog, men nu forsøger jeg mig med en dagbog. Jeg kunne vildt godt tænke mig den der oversigt der fortæller om startvægt og nuværende vægt og mål, i bunden. Venligst fortæl mig hvordan, tak.<br />
<br />
Jeg er 44 år, skilt for 6 år siden, har fjumset rundt i halvkorte forhold. Min vægt nåede helt op på 109 kg som maks., efter fødslen af tre børn, og hvor jeg nok dulmede tanker og kedsomhed med mad og slik.<br />
Jeg tabte mig så med div. kure, men da det rigtig lykkedes for mig var det med Sugarbusters (lidt a la Dukan i stabiliseringsfase) og jeg prøvede med en kur man bruger til hjertepatienter, der skal tabe sig. Kød og grønt og grape, jeg spiste dog alt frugt. Og vægttabet gik også fint. Jeg kom ned på 73 kg ca., men jeg nåede aldrig at finde mig til rette, før jeg tog på igen. Jeg prøvede ihærdigt at holde fast i vægttabet, men jeg bare steg og steg i vægt.<br />
Så gik jeg i slankehypnose, og det hjalp! Og hjælper for så vidt stadig. Jeg spiser ikke overdrevet meget slik mere, når jeg spiser slik. Jeg stopper, når jeg er mæt. Men igen tog jeg på, da jeg af høflighed spiste god mad og slik til jul, og så kom det langsomt på igen.<br />
<br />
Jeg startede i oktober sidste år på Dukan kuren, da jeg på arbejdet så vores tillæg i bladet. Jeg arbejder på Ude og Hjemme hvor jeg retter stave- og formuleringsfejl. (Men når jeg har fri, gider jeg ikke at være krakilsk med at rette egne fejl).<br />
Men startvægt var 101 kg. Og omkring jul nåede jeg ned til omkring 87 kg. Og i feb. 82 og så sværmede jeg ellers omkring de 81/82 de næste to måneder, hvor jeg dels ikke kunne knække kurven, men så også tillod mig at spise godt til fest fx. Slut maj var jeg på ferie og havde all inclusive, hvilket gav fem kg plus. Jeg smed lidt igen og passede mere på i hovedferien, men endt på 91 kg den 1. august hvor jeg tog en beslutning om, at nu skal det være!!!<br />
Vægt i dag ca. 83 kg, og mål ca. 78 kg. Jeg har valgt ikke at veje mig før 1. november, hvor jeg regner med at nå til fase 3.


Christel

28/08/2014 kl. 20:09
Hej Birgit og Nina. Jo tak. De mente at jeg havde valgt den helt rigtige operation. Vandret snit. Lodret snit ville ikke have taget meget mere. Han synes maven var fin, den vil nok ikke forandre sig meget. Jeg glemte at spørge til hårdhed over navle, men fik spurgt til om de vil lave mine mormorluffer. Og jeg fik lov. Jeg græd af glæde... Men skal vente op til et år el gå privat. Jeg har stadig et par kg efter ferien og er oppustet efter for hårdt arbejde som hjælper til DHL, hvor jeg løftede lidt for meget, tror jeg. Jeg bekymrer mig lidt om maven, mon de par kg får den til at bule, kan der stå væske.. Aner det ikke, men vil smide de kg hurtigt. Jeg regner med at prøve dukan kur igen, men ved ikke om den virker på mig mere. Faste virker godt, men jeg savner indimellem at være mæt, og jeg har spist for meget slik
fauer

28/08/2014 kl. 20:18
Hov hov ingen slik... Så må du heller tage dine nødder.
tabt 26 kg, er i fase 3
Christel

29/08/2014 kl. 09:15
Birgit jeg spiste slik under ferien, men tog så lige to fastedage og holdt på den måde næsten vægten. Men indimellem har der været mere usundt i flere dage, og samlet er det så blevet til 4,5 kg ekstra. Jeg vejede 79 ved operation, hvor de tog 1,5 kg. Nu er vægten 82 kg. Jeg spiser umiddelbart ikke slik nu, før jeg er nået i mål og får sat det i system med at må spise usundt måske fredag og lørdag, men til gengæld faste to dage. Jeg overvejer også at finde en mere harmonisk måde at leve på, så det ikke er så svingende hvordan jeg spiser. Men pt. spiser jeg kød og grønt i dag, har spist dukanboller med ost til morgen. De næste par dage står den også på kød og grønt, lørdag nok også mørk chokolade og nødder. Men mandag bliver enten fastedag eller opstart på angrebsfase .. Sidste gang jeg var på dukan, kunne jeg jo ikke rigtig rykke på vægten, men måske virker det igen, nu hvor jeg ser flere her smide genbrugskilo, og kroppen har haft fri fra dukan i et halvt år, imens jeg har været på 5:2 kuren
fauer

29/08/2014 kl. 09:40
det er da godt der et nået at vælge imellem. God dag
tabt 26 kg, er i fase 3
Christel

29/08/2014 kl. 10:40
I lige måde.

Og motionen går helt fint. Jeg har dog følt at jeg har manglet pusten efter jeg var forkølet, så mine lunger skal tjekkes, men jeg har nok brugt godt 600 kcal pr. dag på gåture/træning. Glæder mig til opgørelsen for august fra Endomondo.
lucky

30/08/2014 kl. 14:08
Hej Christel.

Spændene hvad du så vælger fra mandag,er det 3-4 kg du godt vil af med?

&nbsp;
Christel

30/08/2014 kl. 17:30
JA det er fire kg el måske 5, jeg vil af med.. Ja spændende. Men næste weekend kan jeg ikke undgå kulhydrater, da jeg ikke har køleskab i to dage, på tur m en veninde.. Så må lige kigge på det
Christel

01/09/2014 kl. 12:30
Jeg har siden tirsdag, hvor jeg hjalp med at dele vand ud til stævne, og løftede tungt, haft problemer med maven, som er hård under navlen og buler! Den har været flad i alle fire måneder siden operation, så det er altså blevet vigtigt for mig! Det føles som blanding af forstoppelse og menstruationssmerter og muskelsmerter. Jeg måtte spise kulhydrater for at få skub i maven, hvis det skulle være problemet.. jeg gik med mavebælte hele weekenden selv om det blev smidt for over en måned siden. Først mandag morgen er der lille bedring.

Min kæreste har ikke et helspejl, så jeg har været syg efter at se mig i fuld figur, for at se, om det var helt slemt. Og nej heldigvis ikke, måske bare en smule mere tyk, og maven buler stadig lidt, men er faldet lidt, og huden er mere blød.

I dag faster jeg, og vælger ikke dukan lige nu, da jeg dels er bange for forstoppelse pt, og så skal jeg på søndag til tirsdag være uden køleskab og dermed ikke mulighed for at spise proteiner. Så hjælper det ikke meget at være på proteinkur, hvorimod fastekur bare vil bringe mig tilbage til udgangspunktet.

Planen er to-tre dage faste i løbet af ugen og søndag og mandag bliver der alt for mange kulhydrater, og så har jeg ikke mere lige forude, bortset fra lørdag næste weekend igen, hvor der er fødselsdag i familien.

Jeg SKAL ned i vægt, så det skal jeg nok komme. Og det kunne være sjovt at prøve med dukan igen. Men dukan dur kun hvis jeg har sådan et sammenhængende forløb, så jeg må vente til de her arrangementer er ovre.

&nbsp;
Christel

02/09/2014 kl. 07:36
Jeg fastede fint i går, og min mave er ved at nærme sig normalen, den er knap så hård, og den er ved at flade ud (formentlig bulet efter overanstrengelse) Jeg fortsætter med mit mavebælte på, og jeg har holdt pause med løb. Ville jo ellers godt i gang igen. Men nyt problem: jeg har følt mig mere forpustet noget tid, selv om jeg har gået så meget hver dag og også har løbet og cyklet! Min kondition burde ikke være så dårlig! Så jeg fik bestilt tid til lungetest .. og resultatet var 79 pct lungekapacitet .. sygeplejerske lød som om at det var ok tal .. og sagde at jeg lige kunne snakke med lægen torsdag, når jeg skal derop, og jeg spurgte dumt hvorfor .. og hun sagde noget med at jeg kunne få noget astmamedicin måske .. hmmm.. nå jeg googlede lungekapicitet og kan se, at man skal have 120 for at være optimal, og mellem de 80 og 100 eller 120 er lidt nedsat funktion. Og 79 og ned var moderat nedsat funktion! Og der poppede noget op fra en KOL-forening, hvor de mildere eller tidligt opdagede tilfælde havde 79 procent lungefunktion .. er det i stedet astma, så kan det blive til KOl! Kronisk bronkitis er også noget skidt .. ja så tankerne er mange, og må indrømme at jeg slet ikke tør tænke på, hvis det er KOL. Når jeg skal til læge torsdag vil jeg kræve en røntgenfotografering. Så man kan se, hvad der er galt. Er det KOL, så skal medicin bremse udvikling straks! Er der nogen, der ved noget om lungefunktion osv., så skriv endelig ..

Nå men i dag er der normal mad på program, dvs. holder mig inden for min tdee, som er det man forbrænder med sit aktivitetsniveau/vægt/alder. Onsdag igen faste. Torsdag mit tdee (chef fejres ad flere omgange) Fredag protein-grøntdag.

Og så skal jeg lige huske at prale: har fået min endomondopgørelse:

<strong>Forbrændt i august: 19.780 kcal. 259 km (mest gang, lidt løb og en smule cykling), 48,2 timer.</strong>

Hav en god taberdag.
lucky

03/09/2014 kl. 09:10
Det er da godt din mave er ved at være normal igen,ja så er det jo ikke så nemt at vælg Dukan når du skal på tur,men som du køre det nu er det vel også fint nok.

Har du røget da siden du er bange for det kan være KOL ?

Det kan jo være så meget andet men det får du jo så svar på i morgen,håber det bedste for dig..

Flot med al din motion godt gået.
Christel

03/09/2014 kl. 11:19
Tak Lone. Ja jeg har røget fra jeg var teenager til jeg blev 28. Har tidligere haft overanstrengelsesastma ... ja jeg kan bare ikke se, hvilke bedre alternativer jeg kan have/fejle. Jeg vil bede om yderligere undersøgelse på lungeambulatorium.
Pusselusken

03/09/2014 kl. 13:45
Hej har sendt en besked til dig.
fauer

11/09/2014 kl. 10:03
jeg har astma og har samme tal som dig,det er derfor jeg løber så langsom.
tabt 26 kg, er i fase 3
Christel

11/09/2014 kl. 11:06
Okay Birgit .. ja jeg løber også langsomt. Faktisk er jeg helt stoppet i et par uger, da jeg har haft oppustet/spændt mave og haft problem med forpustethed. Og så  er jeg lige kommet fra Oslotur, hvor jeg efterfølgende følte at det sejlede. Nu på 2. dags faste.

Overvejer stadig hvordan min fremtidige kost skal se ud. Lige nu skal jeg så bare have smidt måske 5 kg, og så skal det ellers holdes. Overvejer at tage skiftevis en uge dukan og en uge 5:2. I weekenden er der fødselsdag, så jeg spiser enten bare med, også sushi og lidt is, og måske kage om eftermiddag, men holder så ellers igen de andre dage. Jeg skal have smidt de her kg igen, inden det vokser mig over hovedet.
Catherina

11/09/2014 kl. 15:18
Har du læst Dr Krista Varady &amp; Bill Gottlieb's bog 4:3 kuren ? Den er ret ny, men Michael Mosleys bygger lidt på hendes resultatter, og hun bliver også nævnt i hans bog samt i programmet "Spis, fast og lev længere".

&nbsp;

Eller ville jeg foreslå den til dig imens du overvejer din fremtidige kost. Kunne være den kunne give dig nogle ideer, og den forklare en helt del om hvorfor så mange tager på igen når de har været på diæt. Jeg er i hvertfald selv ret glad for den.
Denne tråd er lukket og kan ikke længere besvares

Søg forum


Seneste oprettede indlæg

Dukan Slankekur - Generelt
Opsigelse
25/04/2021 kl. 08:22

Dukan Slankekur - Generelt
Står stille
11/04/2021 kl. 20:53

Dukan Slankekur - Generelt
Dukan app (nybegynder)
16/03/2021 kl. 09:53

Dukan Slankekur - Generelt
Fastelavnsboller
30/01/2021 kl. 16:05

Dukan Slankekur - Generelt
Spsk eller vægt
22/01/2021 kl. 16:44


Seneste kommentarer

Dukan Slankekur - Generelt
Opsigelse
17/05/2021 kl. 21:29

Dukan Slankekur - Generelt
Spsk eller vægt
15/03/2021 kl. 09:44

Tekniske spørgsmål
Tilbage-tasten
16/11/2020 kl. 14:48

Opskrifter - LCHF
Fødselsdagskager på LCHF
14/09/2020 kl. 12:20

Dukan Slankekur - Generelt
Hirseflager - er det tilladt på Dukan?
14/09/2020 kl. 12:14

Cookies hjælper os til at give dig den bedste oplevelse. Ved at bruge vores ydelse, accepterer du vores cookies.