Oprettet af Christel d. 04/10/2012 kl. 15:08

Christels dagbog

Jeg har en blog, Kroelles blog, men nu forsøger jeg mig med en dagbog. Jeg kunne vildt godt tænke mig den der oversigt der fortæller om startvægt og nuværende vægt og mål, i bunden. Venligst fortæl mig hvordan, tak.<br />
<br />
Jeg er 44 år, skilt for 6 år siden, har fjumset rundt i halvkorte forhold. Min vægt nåede helt op på 109 kg som maks., efter fødslen af tre børn, og hvor jeg nok dulmede tanker og kedsomhed med mad og slik.<br />
Jeg tabte mig så med div. kure, men da det rigtig lykkedes for mig var det med Sugarbusters (lidt a la Dukan i stabiliseringsfase) og jeg prøvede med en kur man bruger til hjertepatienter, der skal tabe sig. Kød og grønt og grape, jeg spiste dog alt frugt. Og vægttabet gik også fint. Jeg kom ned på 73 kg ca., men jeg nåede aldrig at finde mig til rette, før jeg tog på igen. Jeg prøvede ihærdigt at holde fast i vægttabet, men jeg bare steg og steg i vægt.<br />
Så gik jeg i slankehypnose, og det hjalp! Og hjælper for så vidt stadig. Jeg spiser ikke overdrevet meget slik mere, når jeg spiser slik. Jeg stopper, når jeg er mæt. Men igen tog jeg på, da jeg af høflighed spiste god mad og slik til jul, og så kom det langsomt på igen.<br />
<br />
Jeg startede i oktober sidste år på Dukan kuren, da jeg på arbejdet så vores tillæg i bladet. Jeg arbejder på Ude og Hjemme hvor jeg retter stave- og formuleringsfejl. (Men når jeg har fri, gider jeg ikke at være krakilsk med at rette egne fejl).<br />
Men startvægt var 101 kg. Og omkring jul nåede jeg ned til omkring 87 kg. Og i feb. 82 og så sværmede jeg ellers omkring de 81/82 de næste to måneder, hvor jeg dels ikke kunne knække kurven, men så også tillod mig at spise godt til fest fx. Slut maj var jeg på ferie og havde all inclusive, hvilket gav fem kg plus. Jeg smed lidt igen og passede mere på i hovedferien, men endt på 91 kg den 1. august hvor jeg tog en beslutning om, at nu skal det være!!!<br />
Vægt i dag ca. 83 kg, og mål ca. 78 kg. Jeg har valgt ikke at veje mig før 1. november, hvor jeg regner med at nå til fase 3.


welle

11/12/2014 kl. 05:42
Selvfølgelig skal jeg heppe . Det er jo meget lærerigt at læse om jeres kamp . Jeg har jo brugt alle jeres gode ideer i mit vægttab 
Christel

11/12/2014 kl. 09:02
Welle, du sød

Nu har jeg til morgen løbet løbeprogrammets andensidste tur. På søndag skal jeg løbe 5 km! Det er så anden gang jeg træner mig op til at kunne løbe 5 km. Føler mig lidt sej. Men var jo nødt til at starte forfra efter operation af maveskind.

Men dilemmaet er, at jeg, sidst jeg løb ude, fik hvæsende vejrtrækning af den kolde luft, som jeg ikke er vant til at løbe i. Og at det er for monotomt at løbe over en halv time på løbebånd. 20 min. har været rigeligt .. så jeg ved ikke endnu, hvor de 5 km skal løbes, men løbes skal de!

Forslag modtages gerne til min videre løberi. Jeg forestiller mig fx at jeg løber 5 km onsdag. Nøjes med at gå fredag fx, med en smule hurtig løb indimellem, interval. Og hver søndag løbe 5 km + en ekstra km for hver eller hver anden gang.

Nå men jeg fik overholdt madplanen for i går. Jeg var nu ellers ret lækkersulten og sulten, men jeg holdt mig i skindet.
Catherina

11/12/2014 kl. 12:47
Flot klaret, og forstår dig med lungerne og vejret. Desværre har jeg ingen gode råd til hvad du kan gøre.

Havde planlagt at starte op med at styrketræne selv .. gennem hele 2014, som nu er ved at være gået ... uden noget træning overhovedet :D

Men måske til foråret, ved jeg ikke vil gide i kulden, og superflot med at du får rørt dig. Jeg overholdt også mine fastedage, spisedag i dag WEEEEEIII !! :D Gav ingen vægttab, men ville have overrasket mig efter kun 3 timers søvn.

Mangel på søvn kan være værre for vægttab end kalorier og kulhydratter, dog nok hurtigere at fixe
welle

11/12/2014 kl. 13:31
Tak , har du prøvet at lave en løbetest , lyder som om du kunne have glæde af en astmaspray før løb . Men sejt at du kan løbe så langt .
Christel

11/12/2014 kl. 13:49
Welle: astmaspray gav ikke noget i test, desværre.

Udsultede: Flot. Vi kæmper videre. Hver dag ny udfordring i disse tider. I morgen fødselsdag for søster, hvor vi skal spise ude. Men jeg kan spise bøf og salat, så det går nok
Christel

23/12/2014 kl. 18:44
Synes jeg har glemt at skrive i min egen dagbog om udfordringen med at give den gas i 14 dage inden jul. Jeg startede på 82.9 og kæmpede meget godt men fik også lidt for meget nogle dage. Men i sidste uge fastede jeg fire dage på 5-600 kcal. Motion har været fin. Nå men resultat blev vægt på 82.5 kg.. Og nu spiser jeg løs i tre dage..men godt jeg gjorde mit bedste ellers havde jeg nok taget på. Januar måned vil jeg smide de fire kg som jeg mangler og har manglet siden august.
Christel

23/12/2014 kl. 18:46
Ekg viste ekstrasystoler. Skal til læge 5. Januar. Lyder ikke som noget alvorligt

&nbsp;
welle

23/12/2014 kl. 19:41
Det lyder super , spændende med lægen . Glædelig jul !!!!!
fauer

24/12/2014 kl. 07:00
rigtig flot med dit løb. Prøv med opvarmning inden de kolde løbeture. Jeg bruger altid tyggegummi, når jeg løber så bliver man ikke så tør i halsen. Når det er rigtig koldt, har jeg nogle gange halspestiller med. Rigtig glædelig jul Christel
tabt 26 kg, er i fase 3
Christel

29/12/2014 kl. 13:40
Tak Welle og glædelig (bag)jul til dig.

Birgit tak og god (bag)jul til dig. Jeg går lidt før jeg løber. Kan da prøve med det tyggegummi, men vil tro at det skaber ekstra slim, hvor jeg i forvejen rømmer mig ... indtil videre har jeg løbet indendørs siden forleden hvor jeg nåede op på de ca. 5,6 km var det vist ..

I dag og i morgen faster jeg og så er det nytår og usundt mad et par dage. Senest 5. januar spiser jeg en blanding af 5:2 og dukan. Sådan ca. Det er jeg meget spændt på ... måske kan jeg nå i mål til 1. februar!
Christel

06/01/2015 kl. 14:11
Godt nytår til alle. Jeg har spist alt for meget efter jul, og jeg har endnu ikke tjekket vægten. Jeg er i gang med min anden fastedag i træk på ca. 600 kcal. I morgen er "spisedag". Til nyankomne i min dagbog vil jeg lige fortælle, at jeg har tabt mig 20 kg med dukan men skiftede til 5:2 for at smide de sidste kg. Siden er jeg skiftet til 4:3 kuren hvor man faster hver anden dag. Jeg har formået at holde vægten fra i sommer med med et plus, som jeg tillagde mig i sommer, efter min operation af løst maveskind og siden sommerferie.

Nu melder jeg vægt i morgen, og så er planen at jeg spiser efter dukan fase 2 og 3. Og fortsat har fastedage indimellem. Jeg ved ikke endnu, hvor fanatisk, jeg vil være. Jeg kunne godt tænke mig at spise kød og grønt og mejeriprodukter og lave sundere desserter i form af Bounty look a like med havreklid og kakaopulver fx Eller måske gulerodsstænger med dip. Eller varm kakao med smeltet mørk chokolade og evt. lidt light-flødeskum, 200 kcal pr. 100 gram. Og så kan jeg snuppe lidt rugbrød, hvis jeg ikke helt kan undvære det. Men nu prøver jeg!!! jeg har bare overspist længe og så fastet en del, så det har udjævnet sig. Lige nu glæder jeg mig bare til at få en masse kød og grønt og så alligevel kunne holde kcal-indtaget langt lavere end før. Jeg kommer nok lidt oftere herind i januar i hvert fald. Og jeg krydser fingre for, at jeg stadig får noget ud af dukanmaden, kombineret med et par fastedage.

Jeg var til læge ang. ekg med ekstra hjerteslag og hvæsen fra lungerne. Der er nu taget en bunke blodprøver for at tjekke, om det kan være stofskifte eller nyrer eller hjerte, og om en uge bliver der taget stilling til, i hvilken retning vi skal lede ... Formentlig starter de med hjertet.
welle

06/01/2015 kl. 14:25
Fint at du har holdt det siden sommer , med et lillebitte plus . Det bliver spændende med alle dine blodprøver , krydser fingre for det bedste . Det lyder som om at du er på vej til at få vægten under kontrol med det samme . Jeg ved godt at det ikke er Dukan venligt , men prøv at kigge på proteinopskrifter.dk , der er mange lækre ting , det kan jo være at noget kan byttes ud , der er jo mange proteiner i 
Christel

06/01/2015 kl. 15:07
Tak for fiffet Welle. Jeg kan altid bruge lækre opskrifter og evt. skrue dem hen imod noget brugbart, hvis de ikke allerede er det.

Vægten i morgen må vise, om hvordan jeg har klaret julen. Plejer kun at spise grimt i måske 3-4 dage i træk, og nu har jeg gjort det i 5 dage .. håber vægten er på maks. 83,5 kg, så jeg ikke skal kæmpe med for meget ekstra.
lucky

07/01/2015 kl. 06:23
Spændene med både det ene og andet håber de finder ud af hvad det helt præcist er du bøvler med.

Håber vægten er god ved dig i dag.
Christel

07/01/2015 kl. 08:33
Da jeg googlede symptomerne, lød det som lavt stofskifte, det kan gøre en forpustet og får en til at fryse, og det er svært at banke en form op. Sådan har jeg det. Og desværre viser almindelige prøver ikke altid, at man har det. Men det skal nu ikke være en sovepude, og jeg føler generelt at jeg godt har kunnet tabe mig, når jeg ellers ikke spiser for meget, bortset fra til sidst på dukan for lang tid siden.

Nå men nu til vægten. Jeg var rystende nervøs ved at vejes, men var glad nok for mit spejlbillede .. så jeg sprang på - og uf, den siger 85,1 kg. Før jul lå den på 82,4 kg, så vidt jeg husker. Tja, så er der plads til forbedring og formentlig hurtig respons i første uge.

Nu går jagten på målvægten i gang! Håber I vil være med.

&nbsp;
Denne tråd er lukket og kan ikke længere besvares

Søg forum


Seneste oprettede indlæg

Dukan Slankekur - Generelt
Opsigelse
25/04/2021 kl. 08:22

Dukan Slankekur - Generelt
Står stille
11/04/2021 kl. 20:53

Dukan Slankekur - Generelt
Dukan app (nybegynder)
16/03/2021 kl. 09:53

Dukan Slankekur - Generelt
Fastelavnsboller
30/01/2021 kl. 16:05

Dukan Slankekur - Generelt
Spsk eller vægt
22/01/2021 kl. 16:44


Seneste kommentarer

Dukan Slankekur - Generelt
Opsigelse
17/05/2021 kl. 21:29

Dukan Slankekur - Generelt
Spsk eller vægt
15/03/2021 kl. 09:44

Tekniske spørgsmål
Tilbage-tasten
16/11/2020 kl. 14:48

Opskrifter - LCHF
Fødselsdagskager på LCHF
14/09/2020 kl. 12:20

Dukan Slankekur - Generelt
Hirseflager - er det tilladt på Dukan?
14/09/2020 kl. 12:14

Cookies hjælper os til at give dig den bedste oplevelse. Ved at bruge vores ydelse, accepterer du vores cookies.