Oprettet af Christel d. 04/10/2012 kl. 15:08

Christels dagbog

Jeg har en blog, Kroelles blog, men nu forsøger jeg mig med en dagbog. Jeg kunne vildt godt tænke mig den der oversigt der fortæller om startvægt og nuværende vægt og mål, i bunden. Venligst fortæl mig hvordan, tak.<br />
<br />
Jeg er 44 år, skilt for 6 år siden, har fjumset rundt i halvkorte forhold. Min vægt nåede helt op på 109 kg som maks., efter fødslen af tre børn, og hvor jeg nok dulmede tanker og kedsomhed med mad og slik.<br />
Jeg tabte mig så med div. kure, men da det rigtig lykkedes for mig var det med Sugarbusters (lidt a la Dukan i stabiliseringsfase) og jeg prøvede med en kur man bruger til hjertepatienter, der skal tabe sig. Kød og grønt og grape, jeg spiste dog alt frugt. Og vægttabet gik også fint. Jeg kom ned på 73 kg ca., men jeg nåede aldrig at finde mig til rette, før jeg tog på igen. Jeg prøvede ihærdigt at holde fast i vægttabet, men jeg bare steg og steg i vægt.<br />
Så gik jeg i slankehypnose, og det hjalp! Og hjælper for så vidt stadig. Jeg spiser ikke overdrevet meget slik mere, når jeg spiser slik. Jeg stopper, når jeg er mæt. Men igen tog jeg på, da jeg af høflighed spiste god mad og slik til jul, og så kom det langsomt på igen.<br />
<br />
Jeg startede i oktober sidste år på Dukan kuren, da jeg på arbejdet så vores tillæg i bladet. Jeg arbejder på Ude og Hjemme hvor jeg retter stave- og formuleringsfejl. (Men når jeg har fri, gider jeg ikke at være krakilsk med at rette egne fejl).<br />
Men startvægt var 101 kg. Og omkring jul nåede jeg ned til omkring 87 kg. Og i feb. 82 og så sværmede jeg ellers omkring de 81/82 de næste to måneder, hvor jeg dels ikke kunne knække kurven, men så også tillod mig at spise godt til fest fx. Slut maj var jeg på ferie og havde all inclusive, hvilket gav fem kg plus. Jeg smed lidt igen og passede mere på i hovedferien, men endt på 91 kg den 1. august hvor jeg tog en beslutning om, at nu skal det være!!!<br />
Vægt i dag ca. 83 kg, og mål ca. 78 kg. Jeg har valgt ikke at veje mig før 1. november, hvor jeg regner med at nå til fase 3.


welle

07/01/2015 kl. 12:50
Er helt klart med til at støtte og heppe , jeg skal jo også fortsætte lidt endnu . Går i fase 4 sidst i februar . Tager på ferie i weekenden . Sol og varme , jubii . Med all inklusive , så håber jeg på at jeg kan vælge det rigtige .
Christel

07/01/2015 kl. 15:10
Welle: super. Rigtig god ferie, nyd det.
welle

07/01/2015 kl. 18:29
Tak 
Catherina

08/01/2015 kl. 14:34
Av for den da Christel. Men jeg håber da at resultatter fra lægen er en godt et.

Jeg kom selv ok gennem julen, vejede ca det samme efter nytår som før jul. Havde håbet på en del mindre, men nød også 2 poser chips, adskellige plader chokolade samt 1-1½ kg småkager/kager, og så maden ved siden af. Derudover har jeg lavt stofskifte, men ikke lavt nok til, at der kan gøres noget.
Men jeg sørgede også for at få mine fastedage, og holdt de fleste fastedage på en 200-350 kcal.

Jeg er nysgerrig efter hvordan dit forsøg med en blanding af dukan og 5:2 vil gå. Kan jo være det vil virke for dig, men proteiner har faktisk en del kcal i sig når man læser efter, men selvfølgelig mindre end ris og pasta og brød.
Jeg vil ihvertfald igen opfordre dig til at finde nogle deserter med få kcal, som du vil nyde og kan, på nogle af dine spisedage.
Jeg anbefaler ikke Nellie Dellies til nogle, pga hvad de gør ved maven. Men Haribos stevia lakrids (ret ny, måske 6 måneder ? ) er virkelig god, og min mave reagere ikke på den. Også vild med støvringen sukkerfri peberbolscher når jeg får lyst til at gå amok i slik.

Når jeg siger at jeg kan sige hvad jeg vil og også gør det på 4:3 eller "Hver anden dags faste" som den burde hedde, så mener jeg det og gør det.
MEN jeg tænker også over hvad jeg spiser nu, med undtagelse af chokolade, spiser jeg kun sukkerfri slik eller meget sjældent.

Jeg følger ikke 8-16, hvis den hedder det, og ved meget lidt om den. Men jeg spiser normalt ikke fordelt over hele dagen, heller ikke på mine spisedage. Jeg spiser nok mellem 17-01 på mine spisedage, uden at det er fast eller jeg "kun må spise i de timer".
Kroppen skal have 16 timer for at gå i ketose og brænde fedt, og jeg prøver at få min krop ind i ketose så meget som muligt, og fordi det passer ind i mit liv og hvordan jeg har det og hvornår jeg gerne spiser.

Men det er muligt at jeg i virkeligheden følger en kombination af de 2 uden at tænke over det, da jeg finder det naturligt, og ved det er sundt for min krop.

Jeg gik amok i mad og brød og kage de første mange måneder med 4:3, og tabte mig, men jeg fastede skiftevis 3 og 4 dage om ugen hver uge på 0-150 kcal.
Forfatteren til 4:3 skriver om, at vi kan spise helt op til 150% af hvad vi forbrænder på vores spisedage, ja opfordre til det, helt op til 175 % er ok, men så vil vores vægt bare stå stille. Men det kræver selvfølgelig at hver anden dag så hedder 0-25 % max, ellers vil det ikke virke.

&nbsp;

Det med stofskiftet... En af de kedelige "bivirkninger" ved vægttab er, at det nedsætter vores stofskifte og hvor meget vi forbrænder. En kedelig ting de fleste diæter og slankekure har det med at glemme at gøre os opmærksomme på.
Et vægttab på 10-15 % af vores vægt som voksne vil medføre et fald på 20%, og muligvis for livet. Der ligger ingen forsknings resultater på om vi får det op igen, men efter 5 år vil det stadig ikke være det samme, som en helt almindelig normalvægtigt som aldrig har tabt sig, selvom vi vejer det samme.

Nu er det selvfølgelig sundt for os at tabe os, og bør ikke afskrække os. MEN vi er nødt til at være opmærksomme på vores vægt resten af måske hele livet, da vi vil tage på igen meget nemmere end folk som ikke skal tabe sig. Jeg er overbevist om, at det også er grunden til at "genbrugs kilo" er så meget hårdere at smide, simpelhed fordi de er ! Faktisk skal du yde 20% mere for at smide, hvad du allerede en gang har smidt.

Jeg håber ihvertfald at dette vil virke for dig, høj puls på Michael Mosley er stadig på tilbud i føtex til 100, og du kan måske bruge den til din træning. Jeg tænker ihvert fald på at træne efter den, da det gav ret godt mening i den.
Og find nogle lækre sundere alternativer når du bliver lækkersulten og vil kaste dig over noget uden at det gør så meget

&nbsp;

Jeg hepper ihvert fald også på dig, og nok færre fristelser i januar end december
Christel

08/01/2015 kl. 15:10
Tak "udsultede". Jeg kan netop også holde min vægt med måske 200 pct på nogle spisedage, af mine kcal .. vildt ikke .. men faster så de her 3-4 dage i ugen på ca. 550 kcal. Men nu vil jeg jo smide det sidste. Og jeg havde fastet godt før jul, men jeg kunne altså ikke klare fem dage med grovspisning uden faste før her mandag/tirsdag.

Ja proteiner kan også have mange kcal i sig .. eller rettere: hvis man kan lave lækker mad med proteiner, så kan man måske klemme en del ned og måske kommer over sin forbrænding. Men jeg bliver mæt af proteiner og gider ikke grovspise i kød. Kyllingkød fås jo med 100 kcal pr. 100 gram ca. og grønt har ikke mange kcal. Lå på ca. 1700 kcal da jeg testede det engang. Jeg er dog blevet god til at finde hygge med proteiner og bagte fx en kage i går, den drømmekage med proteiner, der florerer, med smør og mandelmel. Blev dog temmelig mæt og havnede nok på omkring min forbrænding for hele dagen. Gik så i panik over let vægtstigning, men det er nok blot maveindholdet, der vejer, efter to fastedage.

Så målet er kød og grønt og mejeriprodukter og lidt gajol osv. Og så fx proteinkage i weekenden, eller hvis jeg er ved at gå helt til en hverdag. Bruger stadig over 600 kcal om dagen på motion i snit pr. dag.

Jeg håber så meget, at jeg kan vende tilbage med gode resultater her. Ellers vil jeg sætte hurtigt ind og ændre kurs. Så må jeg tælle kalorier til daglig og holde mig til 2-3 fastedage om ugen fx Det virkede i hvert fald. At tabe sig er også psykologisk, så jeg håber også, at jeg ikke får indsparket for mange ting som at jeg ikke vil kunne tabe mig, når jeg får grønt. Selv om det er venligt ment. På vægtkonsulenterne skal man spise 600 gram grønt ca. og får afmålt med kød, men også lidt brød og frugt og fede mejeriprodukter, og de taber sig også ..

Pøj med vægten, håber at du forliger dig med din flotte vægt eller den sidste smule ryger af
Catherina

08/01/2015 kl. 15:41
Jeg tror faktisk, at du har ret i noget af det med, at når maden er lækker, ja så spiser vi mere og kan nemt komme ret højt op.
Jeg har nogle gange lavet en kæmpe gang kartoffelmos, måske tilmed til 2 dage, og spist det hele på en, da det var så lækkert og jeg bare ikke ville stoppe igen !!!
Og dertil kom pølserne og baconen ovenpå, jeg tør virkelig ikke regne mine kcal ud på spisedage, men jeg har skåret ned på deserter og hele kager, når jeg gerne har ville give lidt ekstra.

Jeg havde jo besluttet at 68 var fint nok med mig, og får nu 3 spisedage i træk, hvilket jeg ikke er meget for, da det gør den første fastedag hårdere, men havde det også ok med det.
Sørgede for at jeg fik 3 fastedag ind i denne uge, og planlagt 4 i næste, og alt så ok ud.
Bortset fra at jeg .. pga søvnmangel den dag eller sindsyge har fået købt 2 grundige vejninger og krops analyser af min krop og hvor og hvordan mine muskler og fedt sidder TIRSDAG i Fitness world, som skulle vise det hele meget bedre end den billige fra apoteket. Altså får kun 1 fastedag efter de 3 ædedage, og derfor slet ikke tilfreds med min vægt lige nu.

Rent forfængelighed, og virkelig lige meget hvad den siger, men kommer jo dernede et par gange om ugen og tager lys, så vil jo gerne have fine tal at vise dem. Tåbeligt og totat forgængelighed og intet andet

Jeg har inviteret med søn med ud og spise på Rosie Mcgee fredag , kartofler og steaks, lovet ham vi tager en drink på Hard Rock cafe bagefter, hvis de ikke er for dyre, sagt kun en ! Han er kun 17 og de er fyldt med kalorier for mit vedkomne.
Lørdag bliver kinesisk buffet med desert bord, jeg elsker kinesisk.
Søndag skal vi køre på segway og forbi et sted og have flæskestegs sandwish og milkshakes.

Nu er jeg bange for at jeg ikke tør spise andet end når vi skal ud resten af weekenden, eller tænker jeg laver min faste karry ret, og spiser den, eller også står den på Knorr tomat koppen resten af weekenden ! *Griner*

Åhh den vægt, bliver vi mon nogen siden helt glade for den og tilfedse ? I det mindste vil den anden vejning on 3-4 måneder være bedre
Vibeke1965

09/01/2015 kl. 07:35
Forstår ikke halvdelen af hvad I skriver men har heller ikke sat mig ind i faste-kurene - for det synes jeg godt nok er svært - især når man har børn, som man gerne vil give et fornuftigt forhold til mad......hmm ved s.. ikke om dukan så er vejen frem, men heldigvis er mine børn så store, at de godt kan forstå, at de stadig er under udvikling, og derfor skal ha mad fra alle grupper.

Mht om du kan tabe dig ved at spise grønt:

- Hvis du går til diætist, bliver der lagt en plan udfra antal kalorier - typisk nedsætter indtaget med 1.000 kcal om dagen til ca. 1300-1500 - eller sådan noget (det er ca mine tal)

- på dukan tror jeg man får langt flere kalorier end 1300 (menjeg har ikke talt - tænker bare på alt det kød jeg spiser) til gengæld giver vekselvirkningen mellem pp og pv vægttabet.

-på vægtkonsulenterne tæller man som sådan ikke kalorier, men kosten er bygget op efter det - forstået på den måde, at man skal spise rigtig mange grønsager (som ikke har så mange kalorier) og ikke så meget kød

-fastekurene kan jeg slet ikke finde ud af, for det kræver, at man ved hvad normale portioner er og det gør jeg ikke mere - efter lang tids overspisning (for at komme til den vægt jeg har nu) og så efter flere år i dukan-regi hvor man også spiser meget.

Det er derfor jeg er spændt på at høre, hvordan det går dig med en blanding - jeg håber for dig (og mange andre - måske mig selv inklusive ) at det virker, men måske får man for mange kalorier i forhold til "normale" portioner.....

Og ellers er der da mange (uden kur) der taber sig ved at spise grønt og kød - spørgsmålet er hvad flere års kur gør ved kroppen - får man virkelig nedsat sit stofskifte så meget - skræmmende - og så kan det måske ikke være nok med kød og grønt....

&nbsp;

&nbsp;
Startvægt 19/8-14: 118,7 16/3-15: 111,5 = tabt 7,2 kg
welle

09/01/2015 kl. 07:45
Ja, det er fødevarevidenskab . Jeg har satset 100 % på Dukan og det er gået fantastisk , men har jo heller ikke været på så længe . Held og lykke med alle jeres kombinationer .
Christel

09/01/2015 kl. 12:30
Udsultede: synes du skal skyde vejningerne eller lade dig overraske over, at du garanteret har en fin fedt og muskelsammensætning. Sådan ser det i hver fald ud ud fra billeder (face).

Vibeke: jeg tabte mig nemt på 5:2 ved at få 2300 kcal pr. dag og to dage med kun 500 kcal ca. Men efter min operation af maveskind hvor jeg lå stille og kedede mig, og måske lidt psykologisk, har jeg svært ved at fortsætte sådan. Magter ikke pt at tælle hver dag. ved godt at diætister siger 1200 om dagen, men vores tab sker på fastedagene, hvor vi de andre dage får, hvad kroppen har brug for.

Når jeg kombinerer med en slags dukan, eller nok rettere lowcarb, så er det for at begrænse kcal og ikke overspise. Bortset fra at jeg lavede en proteindrømmekage, som jeg fik lidt af forleden, så bliver det mest til en smule gajoler.. Jeg spiser da i hvert fald 1000 kcal mindre end på almindelig spisedag, som de så ud på det seneste.

Altså ud over dukan findes der jo lignende kure, men med mere fedt, eller også med frugt og nødder. Og der taber man sig jo. Og her får jeg fastedage .. Håber da at jeg lykkes på den her måde. Indtil videre ikke helt let at vurdere. Jeg har et mere klart billede på det onsdag, hvor jeg melder vægt. Det skal ikke løbe ret meget af med mig, før jeg går i panik og laver nye retningslinjer. Jeg skal ikke både kæmpe med julekg i længere tid og de i forvejen 4 kg.

Jeg har Isis mousse til dessert i weekenden, eller jeg bruger light-piskefløde og mørk chokolade. Og så har jeg et stykke proteinkage. jeg har købt sød kartoffel og proteinpulver og vil forsøge mig med en anden proteinkage. (ikke dukan-rigtigt, men lowcarb)Jeg ved ikke endnu om det er for farligt med de her desserter, eller om det sagtens kan gå. Jeg må jo droppe dem, hvis vægten ikke falder..
fauer

10/01/2015 kl. 09:21
spændende at se, hvor meget du tager dig på den måde. God weekend
tabt 26 kg, er i fase 3
lucky

11/01/2015 kl. 14:37
Håber du får smidt de sidste kg på den måde,hvorfor fan skal det også være så svært 
Catherina

11/01/2015 kl. 19:52
Fordi ens forbrænding falder med 20 % efter man har smidt 10-15 % af sin kropsvægt som voksen (ikke medregnet graviditet).
Christel

14/01/2015 kl. 10:40
Tak for hilsnerne. Håber også, at I snart får smidt julekiloene. Jeg må erkende, at det tager lidt længere tid end håbet. Men jeg er slet ikke slået ud, og jeg føler mig så småt slank igen .. men vægten sagde: 84,3 kg.
Vibeke1965

15/01/2015 kl. 08:53
Det er da et fint tab, synes jeg
Startvægt 19/8-14: 118,7 16/3-15: 111,5 = tabt 7,2 kg
Christel

15/01/2015 kl. 09:46
Tak Vibeke. Jeg burde jo tabe mig både af proteinholdigt mad og af at faste, men blev kun til et kg, men har en meget bedre følelse i kroppen og er stadig topmotiveret. Er bare glad for at se, at vægten kan gå ned.

&nbsp;
Denne tråd er lukket og kan ikke længere besvares

Søg forum


Seneste oprettede indlæg

Dukan Slankekur - Generelt
Opsigelse
25/04/2021 kl. 08:22

Dukan Slankekur - Generelt
Står stille
11/04/2021 kl. 20:53

Dukan Slankekur - Generelt
Dukan app (nybegynder)
16/03/2021 kl. 09:53

Dukan Slankekur - Generelt
Fastelavnsboller
30/01/2021 kl. 16:05

Dukan Slankekur - Generelt
Spsk eller vægt
22/01/2021 kl. 16:44


Seneste kommentarer

Dukan Slankekur - Generelt
Opsigelse
17/05/2021 kl. 21:29

Dukan Slankekur - Generelt
Spsk eller vægt
15/03/2021 kl. 09:44

Tekniske spørgsmål
Tilbage-tasten
16/11/2020 kl. 14:48

Opskrifter - LCHF
Fødselsdagskager på LCHF
14/09/2020 kl. 12:20

Dukan Slankekur - Generelt
Hirseflager - er det tilladt på Dukan?
14/09/2020 kl. 12:14

Cookies hjælper os til at give dig den bedste oplevelse. Ved at bruge vores ydelse, accepterer du vores cookies.