Oprettet af Christel d. 04/10/2012 kl. 15:08

Christels dagbog

Jeg har en blog, Kroelles blog, men nu forsøger jeg mig med en dagbog. Jeg kunne vildt godt tænke mig den der oversigt der fortæller om startvægt og nuværende vægt og mål, i bunden. Venligst fortæl mig hvordan, tak.<br />
<br />
Jeg er 44 år, skilt for 6 år siden, har fjumset rundt i halvkorte forhold. Min vægt nåede helt op på 109 kg som maks., efter fødslen af tre børn, og hvor jeg nok dulmede tanker og kedsomhed med mad og slik.<br />
Jeg tabte mig så med div. kure, men da det rigtig lykkedes for mig var det med Sugarbusters (lidt a la Dukan i stabiliseringsfase) og jeg prøvede med en kur man bruger til hjertepatienter, der skal tabe sig. Kød og grønt og grape, jeg spiste dog alt frugt. Og vægttabet gik også fint. Jeg kom ned på 73 kg ca., men jeg nåede aldrig at finde mig til rette, før jeg tog på igen. Jeg prøvede ihærdigt at holde fast i vægttabet, men jeg bare steg og steg i vægt.<br />
Så gik jeg i slankehypnose, og det hjalp! Og hjælper for så vidt stadig. Jeg spiser ikke overdrevet meget slik mere, når jeg spiser slik. Jeg stopper, når jeg er mæt. Men igen tog jeg på, da jeg af høflighed spiste god mad og slik til jul, og så kom det langsomt på igen.<br />
<br />
Jeg startede i oktober sidste år på Dukan kuren, da jeg på arbejdet så vores tillæg i bladet. Jeg arbejder på Ude og Hjemme hvor jeg retter stave- og formuleringsfejl. (Men når jeg har fri, gider jeg ikke at være krakilsk med at rette egne fejl).<br />
Men startvægt var 101 kg. Og omkring jul nåede jeg ned til omkring 87 kg. Og i feb. 82 og så sværmede jeg ellers omkring de 81/82 de næste to måneder, hvor jeg dels ikke kunne knække kurven, men så også tillod mig at spise godt til fest fx. Slut maj var jeg på ferie og havde all inclusive, hvilket gav fem kg plus. Jeg smed lidt igen og passede mere på i hovedferien, men endt på 91 kg den 1. august hvor jeg tog en beslutning om, at nu skal det være!!!<br />
Vægt i dag ca. 83 kg, og mål ca. 78 kg. Jeg har valgt ikke at veje mig før 1. november, hvor jeg regner med at nå til fase 3.


lucky

30/01/2015 kl. 06:43
Det er ikke meget men det er jo en vanesag og virker det så er det jo godt, og du har det godt med det.

God weekend
Christel

04/02/2015 kl. 12:36
Tak Lucky. Det er jo som at være på kur kun 3 dage i ugen, stortset

&nbsp;

Vægt i dag 82,6 kg. Vægttab 700 gram. Tja havde håbet på 300 gram mere, men ryger der 700 gram hver uge, så har jeg smidt 4 kg inden operation. og jeg har en okay-slankfølelse lige nu. Og jeg har fået fornyet energi og vil snart tage mine gåture op igen, oveni cykeltræning på motionscykel hjemme.

&nbsp;
welle

04/02/2015 kl. 13:27
Hvor er du bare sej , godt gået .
Christel

04/02/2015 kl. 13:52
Tak Welle, sødt sagt ..
Vibeke1965

05/02/2015 kl. 06:34
700g er da flot - og som du selv siger, fortsætter det, så har du snart smidt 4 kg
Startvægt 19/8-14: 118,7 16/3-15: 111,5 = tabt 7,2 kg
Christel

05/02/2015 kl. 08:22
Tak Vibeke .. jeg synes at jeg er blevet bedre til at stoppe op med at spise, som i går, hvor jeg var ude at spise sushi. Her ville jeg så have fortsat hjemme med at spise slik i lange baner, nu jeg havde spist forkert/for meget. Og på lørdag har vi nonfirmation, og jeg har forskellige problematikker og en datter, der skal svare på lejlighed i dag eller i morgen. Ønsker så meget for hende, at hun får den, og for vores familie, så vi har lidt mere plads. Og så bor hun et spytkast væk. Lejligheden er dog lige en tand dyrere end først budgetteret, og hun står langt nede på listen, men umiddelbart havde ingen andre set den efter 5 dage, hvor man skal svare efter 10 dage, så vi håber, at valget er vores .. min yngste datter er tilbudt en rejse, men selv om afrejse er snart, så mangler vi at få det helt på plads.

Hvis jeg ikke har skrevet det, vil jeg prøve snart at få gået tur om morgenen, så det kommer oveni motionen på motionscyklen om aftenen. Men nu skal nonfirmationen lige overstås.

God dag
Vibeke1965

05/02/2015 kl. 13:33
Ja det er svært når livet også skal leves....
Startvægt 19/8-14: 118,7 16/3-15: 111,5 = tabt 7,2 kg
Christel

11/02/2015 kl. 08:30
Der har været nonfirmation for min yngste, hvor jeg fik sushi og dessert og lidt slik hjemme .. måske kun 600 kcal ekstra end jeg må på en spisedag på 4:3 Kuren. Og jeg var ude at spise med veninde og vi gik i bif, med popcorn, og et par småkager røg der ned bagefter .. igen måske 600 kcal for meget .. men har holdt mine fastedage .. mandag morgen tager jeg gerne et tjek på, hvordan udfaldet bliver, og her viste vægten 85, og da jeg faster mandag og tirsdag, så plejer der at ryge to kg, og jeg vejer mig altid efter to fastedage for at kunne sammenligne. Sidste uges vægt var 82,6 kg, og med mandagens vægt så det ud til at jeg havde taget på!! Jeg er så stolt over min indsats: jeg kom tidligt op mandag og fik gået tur om morgenen, for nu måtte der ekstra motion til. Og det samme i går, og så fik jeg cyklet på motionscykel, så jeg kom op på over 1000 kcal forbrændt pr. dag .. Min vægt landede på 82,2 kg til morgen! 400 gram tabt .. nu vil jeg fortsætte med en masse gåture og motion, har ikke haft min daglige gåtur længe, men kun cyklet og landet på 500 kcal forbrændt pr. dag den sidste tid.

Jeg har i øvrigt vundet en wrap-behandling, i ved med urter, og som får huden til at detoxe og trække sig. Jeg har umiddelbart valgt, at den skal bruges til mine lår. Det skal ske på mandag, og jeg skal nok melde ud om det virker. Måske snupper jeg en gang eller flere mere, hvis jeg bliver overbevist.

&nbsp;
welle

11/02/2015 kl. 08:46
Hvor er du sej , flot med vægten , med fester , hygge og alt muligt . Tillykke med præmien , det glæder jeg mig til at høre om , har kun hørt godt om det . Altid skønt med lidt forkælelse .
Christel

11/02/2015 kl. 09:25
Tak Welle - du sød ... hvordan går det med dig ...
welle

11/02/2015 kl. 10:12
Det går godt . Stadig 20,5 kg i minus . Så jeg taber mig ikke mere , mit mål var jo også kun 15 kg . Jeg er færdig med fase 3 her i slutningen af feb . Jeg tager ca 500 gr på , til mine festmåltider , men de ryger jo på proteindagen , så det er skønt . Glæder mig til en slank sommer , for første gang i mindst hundrede år  men vil stadig følge med herinde , da det kan få mig til at holde fokus . Og så kan jeg jo støtte , sparke og opmuntre 
Christel

12/02/2015 kl. 12:00
Flot Welle. Dvs at du har en vægt du er tilfreds med nu? Flot at festmåltider ikke giver mere. Jeg tog mindst et kg eller to på efter festmåltid. Og dukan virker slet ikke på mig mere

&nbsp;
welle

12/02/2015 kl. 13:46
Tak , er også super glad og tilfreds med vægten , forløbet og altsammen , det er bare gået så nemt . Jeg passer også på med ris , pasta og kartofler til mine festmåltider , det tager jeg virkelig på af . Er mere en dessert pige , så tager lidt ekstra der . Syntes også det er fantastisk at jeg har kunnet tabe mig så nemt uden motion .
fauer

22/02/2015 kl. 10:13
hvor er det dejligt at komme ind og se det går så godt med dig. Super sejt med vægten og motion. Det har heller aldrig været let for mig at løbe, håber det kommer en dag. Sejt du får løbet så langt, er selv ikke ude og løbe så langt PGA dårlig knæ
tabt 26 kg, er i fase 3
Vibeke1965

23/02/2015 kl. 07:47
Blev du helt væk af den wrap-behandling

Eller har du holdt ferie - flot holdt med vægten ellers
Startvægt 19/8-14: 118,7 16/3-15: 111,5 = tabt 7,2 kg
Denne tråd er lukket og kan ikke længere besvares

Søg forum


Seneste oprettede indlæg

Dukan Slankekur - Generelt
Opsigelse
25/04/2021 kl. 08:22

Dukan Slankekur - Generelt
Står stille
11/04/2021 kl. 20:53

Dukan Slankekur - Generelt
Dukan app (nybegynder)
16/03/2021 kl. 09:53

Dukan Slankekur - Generelt
Fastelavnsboller
30/01/2021 kl. 16:05

Dukan Slankekur - Generelt
Spsk eller vægt
22/01/2021 kl. 16:44


Seneste kommentarer

Dukan Slankekur - Generelt
Opsigelse
17/05/2021 kl. 21:29

Dukan Slankekur - Generelt
Spsk eller vægt
15/03/2021 kl. 09:44

Tekniske spørgsmål
Tilbage-tasten
16/11/2020 kl. 14:48

Opskrifter - LCHF
Fødselsdagskager på LCHF
14/09/2020 kl. 12:20

Dukan Slankekur - Generelt
Hirseflager - er det tilladt på Dukan?
14/09/2020 kl. 12:14

Cookies hjælper os til at give dig den bedste oplevelse. Ved at bruge vores ydelse, accepterer du vores cookies.