Oprettet af Christel d. 04/10/2012 kl. 15:08

Christels dagbog

Jeg har en blog, Kroelles blog, men nu forsøger jeg mig med en dagbog. Jeg kunne vildt godt tænke mig den der oversigt der fortæller om startvægt og nuværende vægt og mål, i bunden. Venligst fortæl mig hvordan, tak.<br />
<br />
Jeg er 44 år, skilt for 6 år siden, har fjumset rundt i halvkorte forhold. Min vægt nåede helt op på 109 kg som maks., efter fødslen af tre børn, og hvor jeg nok dulmede tanker og kedsomhed med mad og slik.<br />
Jeg tabte mig så med div. kure, men da det rigtig lykkedes for mig var det med Sugarbusters (lidt a la Dukan i stabiliseringsfase) og jeg prøvede med en kur man bruger til hjertepatienter, der skal tabe sig. Kød og grønt og grape, jeg spiste dog alt frugt. Og vægttabet gik også fint. Jeg kom ned på 73 kg ca., men jeg nåede aldrig at finde mig til rette, før jeg tog på igen. Jeg prøvede ihærdigt at holde fast i vægttabet, men jeg bare steg og steg i vægt.<br />
Så gik jeg i slankehypnose, og det hjalp! Og hjælper for så vidt stadig. Jeg spiser ikke overdrevet meget slik mere, når jeg spiser slik. Jeg stopper, når jeg er mæt. Men igen tog jeg på, da jeg af høflighed spiste god mad og slik til jul, og så kom det langsomt på igen.<br />
<br />
Jeg startede i oktober sidste år på Dukan kuren, da jeg på arbejdet så vores tillæg i bladet. Jeg arbejder på Ude og Hjemme hvor jeg retter stave- og formuleringsfejl. (Men når jeg har fri, gider jeg ikke at være krakilsk med at rette egne fejl).<br />
Men startvægt var 101 kg. Og omkring jul nåede jeg ned til omkring 87 kg. Og i feb. 82 og så sværmede jeg ellers omkring de 81/82 de næste to måneder, hvor jeg dels ikke kunne knække kurven, men så også tillod mig at spise godt til fest fx. Slut maj var jeg på ferie og havde all inclusive, hvilket gav fem kg plus. Jeg smed lidt igen og passede mere på i hovedferien, men endt på 91 kg den 1. august hvor jeg tog en beslutning om, at nu skal det være!!!<br />
Vægt i dag ca. 83 kg, og mål ca. 78 kg. Jeg har valgt ikke at veje mig før 1. november, hvor jeg regner med at nå til fase 3.


Christel

19/03/2015 kl. 07:33
Tak Welle

Morgenvægt 80.9 kg. Efter en spisedag med overvejende protein, men også en smule popcorn i bif. Og en smule mørk chokolade. I dag en fastedag (ikke dukan til dem der ikke har fulgt mig). Og så bliver det protein fredag og lørdag og fastedag søndag. Aftenhygge lørdag bliver et par sukkerfri bolsjer og proteinmarcipanbrød lavet af proteinpulver og affedtet mandelmel og mandelessens og kokosmælk ..

&nbsp;
welle

19/03/2015 kl. 07:55
Vildt flot , det kører da bare for dig , du er da godt på vej til dit mandags mål. Her står den på proteindag idag , dejligt . Hvis jeg ikke er så meget på inden mandag , så held og lykke med det hele 
Vibeke1965

19/03/2015 kl. 08:18
Flot nu er du lige ved at være det

Hvis du holder dig til planen burde du næsten kunne nå under 80

Jeg ved heller ikke om jeg når på i morgen, og kommer her sjældendt i weekenderne, så held og lykke på mandag
Startvægt 19/8-14: 118,7 16/3-15: 111,5 = tabt 7,2 kg
Christel

19/03/2015 kl. 08:49
Mange tak, I to .. ved heller ikke om jeg lige når at skrive min vægt inden operation, eller om jeg bare vender tilbage engang, når jeg kan bruge mine arme igen. Jeg skal også have korrigeret mine æselører, altså slutningen på arrene i siden, fra operation af maven. Håber at de tager den delle, som det har skabt .. og ikke kun den lille knude, som der er lavet ..
fauer

20/03/2015 kl. 06:38
Held og lykke på mandag og god weekend

&nbsp;
tabt 26 kg, er i fase 3
Christel

20/03/2015 kl. 15:01
Tak Birgit. God weekend.

Morgenvægt 80.2 kg. Har et håb om, at jeg når ned på noget med 79-noget før operationen. Men er ikke længere presset, men er god til at holde motivationen, og spiser proteinrigt, noget nær dukan. men der var fx ikke regulært kød til frokost, så jeg måtte tage lidt æg og spise falaffel .. men mere striks behøver det heller ikke værre, når jeg ikke spiser kæmpe mængder
welle

20/03/2015 kl. 15:48
Det rasler jo bare af dig , hvor er det flot . Jeg tog 300 gr på , på min proteindag igår , det er første gang at jeg har prøvet det . God weekend , glæder mig til at høre om operationen .....
Christel

23/03/2015 kl. 22:14
Så er operation overstået. Det går ok. Har ikke set resultat endnu andet end uden på ærmerne. Spændende.. Vægt landede på 80 kg. Og i dag har jeg kun fået 800 kcal.. Jeg vender tilbage
welle

24/03/2015 kl. 04:44
Hvor dejligt , at det gik godt . Skønt med en lille melding . Flot vægt du sluttede på , det var jo lige dit mål . Håber ikke du får nogen smerter efterfølgende . Kan du have en rigtig dejlig dag .
Vibeke1965

24/03/2015 kl. 07:00
Godt at høre, at det gik som det skulle, og vægten er jo også fin
Startvægt 19/8-14: 118,7 16/3-15: 111,5 = tabt 7,2 kg
welle

27/03/2015 kl. 06:54
Håber du har det godt ovenpå operationen og at de ikke har proppet dig med usund mad på hospitalet  rigtig god weekend til dig 
Christel

29/03/2015 kl. 11:42
Tak for hilsnerne, jeg prøvede at skrive et indlæg, men det forsvandt, og jeg magtede ikke at starte forfra ..

De tog 250 ml på hver arm stod der, men så stod der også at de tog hud og fedt for 150 gram, så i alt må det være 400 ml eller ca. gram.

Det er da lidt ømt og hårdt, men ikke som man havde advaret om, heldigvis. Siden af maven er også rettet, og jeg ved ikke lige om jeg er imponeret. Men lidt bedre er det da, men de har ført arret videre om bagpå ..

Armene er mindre end før, helt klart. Jeg har ikke tynde arme, men mine arme passer nok meget godt til min krop nu, og så kan man nok stadig ikke vurdere det helt, da man nok er hævet. Det er svært at se, om de har fået fedtpuderne over albuen. De siger at de har suget der, men de ser stadig tydelige ud. Men nu er der stadig sort streg omkring fedtpudeområdet, og der er måske hævet, så det er svært at vurdere. Bedre er det dog, vil jeg mene. Og ellers kunne jeg finde på at få suget lidt mere og selv betale .. Eller simpelthen arbejde på at være tilfreds med mig selv.. jeg er jo pæn af min alder efterhånden .. snart 47 .. s...

Nå men midt i hurlumhejet skred kæresten i svinget. Jeg har naturligvis fortalt ham om operation, hvornår osv. Og fortalt at jeg ikke vidste, hvornår jeg kom til, om morgenen eller middag, men at jeg skulle være der tidligt, at jeg ikke kunne ses med hans vennepar før måske i påsken, hvor jeg måske ikke var nået at blive frisk dog. Og at jeg var til forundersøgelse en hel dag ti dage før... På dagen skriver jeg så at jeg er ankommet til Herlev og ønsker ham god dag .. han ønsker mig god dag .. det var alt .. skuffet .. og gad ikke skrive: jeg ved ikke endnu hvornår jeg skal opereres, for det havde jeg jo sagt .. nå men jeg bliver straks kaldt til operation .. og jeg slukker tlf og skynder mig ikke at skrive at det er nu, for han er vel ligeglad så?? Jeg kommer op kl 16 .. tænder tlf og ser ingen beskeder .. Skriver så til ham om der er speciel grund til at han ikke ønsker mig held og lykke .. han svarer Jeg har bare taget fejl af dagene, selvfølgelig held og lykke ... øh .. kl. 16 opererer de ikke, så hvorfor ikke spørge til om jeg er opereret fx .. jeg nøjedes med at skrive: jeg skrev at jeg var på Herlev ... nå men vi skriver sådan ok pæne nat og morgenhilsner og tirsdag aften spørger han først til mine arme.. han kommenterer ikke at jeg på face skriver at jeg blev opereret kl. 7.30.. og at det er skridt i mit nye liv.. Jeg synes bare slet ikke at han opfører sig ok, og han kunne jo ikke drømme om at besøge mig .. han gider kun ses weeekend, gider ikke snakke i tlf, i hvert fald ikke med mig. Onsdag får jeg også bare en godmorgen og god dag, han aner ikke om jeg er hjemme eller på hospital, om jeg er tilfreds, om jeg har smerter .. så jeg tillader mig at skrive at jeg er skuffet over at han jo ikke engang følger med i om jeg er indlagt .. så vil han ikke snakke med mig, først dagen efter, hvor han sidder sur og mokker og siger at jeg skal kigge indad og ikke stikke til ham, og at han har spurgt til tingenes tilstand og tog fejl af dagene, siden rettet til at han ikke vidste om det var forundersøgelse .. jeg sidder og småtuder og snakker om at han da ikke kan forstå mig .. han svarer bare surt og siger at hvis jeg gør sådan igen så....? Så spørger jeg om han nogensinde har haft hjertet med, og han siger Nej, jeg spørger hvorfor han spilder min tid, og det ved han ikke .. jeg siger hej .. og lægger på ... slut .. halvandet års forhold... havde jo godt tænkt at han ikke var god nok . men alligevel så fejt.. sidder her lukket inde i min krop efter operation og kan ikke træne. Kan knap gå en tur, og så er han sådan en idiot .. men har det overraskende godt. Der kan fx gå en halv dag uden at jeg tænker på ham, det skyldes jo nok at jeg har følt mig single i hverdagene næsten siden start.

Nå men jeg har overraskende nok ikke trang til at ræse ud og finde ny kæreste, selv om jeg faktisk først for nyligt er begyndt at tro, at der faktisk finde søde mænd, som faktisk kan holde af deres kærester på den rigtige måde .. måske man skulle tro på hende clairvoyanten der spår at jeg finder ham den rigtige i år 2017. Passer med at alle ungerne vel også så småt er fløjet fra reden ..

Undskyld for den lange smøre ..
Christel

29/03/2015 kl. 11:55
Og welle, det er ikke nemt at overspise på hospital .. selv om de putter smør på alt. Men rugbrød er en tredjedel rundtnom. Har spist pænt hjemme, nogenlunde, undtagen i går hvor jeg besøgte veninde i slikbutik. Ad jeg kom til at spise meget, men længe siden jeg har rørt rigtig slik. Nu prøver jeg at få lidt af det, jeg har lyst til, krydderbolle fx. men ikke få kæmpe mængder, og har også mavepine .. og jeg gider ikke tjekke vægt i dag. Men i morgen, når min yngste kommer hjem, har jeg lovet at støtte hende i en kur, som varer de er fem dage, som jeg måske har beskrevet. Jeg har selv lige været på den, så jeg ved ikke om det er smart, at jeg tager den igen, selv om man jo ikke sulter eller mangler proteiner på den .. men måske når jeg så lige helt eller næsten i mål med vægten og kan se frem derfra imens jeg støtter min datter.
welle

30/03/2015 kl. 06:29
Hold da op en omgang . Med den opførsel fortjener han dig da heller ikke !!!!!!! Men sikke en måde at gøre det på , fjols . Du er vidst bedre tjent uden . Det lyder som om du er ok tilfreds med resultatet , det skal nok blive godt , når hævelserne forsvinder . Held og lykke med det hele . Mange omsorgs knus herfra . God påske med familien .
Vibeke1965

30/03/2015 kl. 07:02
Jeg tror da heller ikke du mister noget særligt ved at lade ham forsvinde ud af dit liv.....selvom jeg godt kan forstå, at det kan være lidt tomt efter så lang tid - men helt ærligt...du skal da ikke finde dig i sådan en tumpe.

Nu kan du tude en uges tid (mens du alligevel er øm i armene) og mon så ikke han er ude af systemet.

Har læst/hørt om single ture/arrangementer, hvor det ikke nødvendigvis handler om at finde en ny partner, men om at mødes med andre voksne mennesker og lave noget sjovt - måske det var en ide?

Spændende hvordan dine arme ender med at se ud - men som du selv siger, så er du nok stadig hævet.
Startvægt 19/8-14: 118,7 16/3-15: 111,5 = tabt 7,2 kg
Denne tråd er lukket og kan ikke længere besvares

Søg forum


Seneste oprettede indlæg

Dukan Slankekur - Generelt
Opsigelse
25/04/2021 kl. 08:22

Dukan Slankekur - Generelt
Står stille
11/04/2021 kl. 20:53

Dukan Slankekur - Generelt
Dukan app (nybegynder)
16/03/2021 kl. 09:53

Dukan Slankekur - Generelt
Fastelavnsboller
30/01/2021 kl. 16:05

Dukan Slankekur - Generelt
Spsk eller vægt
22/01/2021 kl. 16:44


Seneste kommentarer

Dukan Slankekur - Generelt
Opsigelse
17/05/2021 kl. 21:29

Dukan Slankekur - Generelt
Spsk eller vægt
15/03/2021 kl. 09:44

Tekniske spørgsmål
Tilbage-tasten
16/11/2020 kl. 14:48

Opskrifter - LCHF
Fødselsdagskager på LCHF
14/09/2020 kl. 12:20

Dukan Slankekur - Generelt
Hirseflager - er det tilladt på Dukan?
14/09/2020 kl. 12:14

Cookies hjælper os til at give dig den bedste oplevelse. Ved at bruge vores ydelse, accepterer du vores cookies.