Oprettet af Christel d. 04/10/2012 kl. 15:08

Christels dagbog

Jeg har en blog, Kroelles blog, men nu forsøger jeg mig med en dagbog. Jeg kunne vildt godt tænke mig den der oversigt der fortæller om startvægt og nuværende vægt og mål, i bunden. Venligst fortæl mig hvordan, tak.<br />
<br />
Jeg er 44 år, skilt for 6 år siden, har fjumset rundt i halvkorte forhold. Min vægt nåede helt op på 109 kg som maks., efter fødslen af tre børn, og hvor jeg nok dulmede tanker og kedsomhed med mad og slik.<br />
Jeg tabte mig så med div. kure, men da det rigtig lykkedes for mig var det med Sugarbusters (lidt a la Dukan i stabiliseringsfase) og jeg prøvede med en kur man bruger til hjertepatienter, der skal tabe sig. Kød og grønt og grape, jeg spiste dog alt frugt. Og vægttabet gik også fint. Jeg kom ned på 73 kg ca., men jeg nåede aldrig at finde mig til rette, før jeg tog på igen. Jeg prøvede ihærdigt at holde fast i vægttabet, men jeg bare steg og steg i vægt.<br />
Så gik jeg i slankehypnose, og det hjalp! Og hjælper for så vidt stadig. Jeg spiser ikke overdrevet meget slik mere, når jeg spiser slik. Jeg stopper, når jeg er mæt. Men igen tog jeg på, da jeg af høflighed spiste god mad og slik til jul, og så kom det langsomt på igen.<br />
<br />
Jeg startede i oktober sidste år på Dukan kuren, da jeg på arbejdet så vores tillæg i bladet. Jeg arbejder på Ude og Hjemme hvor jeg retter stave- og formuleringsfejl. (Men når jeg har fri, gider jeg ikke at være krakilsk med at rette egne fejl).<br />
Men startvægt var 101 kg. Og omkring jul nåede jeg ned til omkring 87 kg. Og i feb. 82 og så sværmede jeg ellers omkring de 81/82 de næste to måneder, hvor jeg dels ikke kunne knække kurven, men så også tillod mig at spise godt til fest fx. Slut maj var jeg på ferie og havde all inclusive, hvilket gav fem kg plus. Jeg smed lidt igen og passede mere på i hovedferien, men endt på 91 kg den 1. august hvor jeg tog en beslutning om, at nu skal det være!!!<br />
Vægt i dag ca. 83 kg, og mål ca. 78 kg. Jeg har valgt ikke at veje mig før 1. november, hvor jeg regner med at nå til fase 3.


Vibeke1965

22/04/2015 kl. 07:35
Ret mig hvis jeg misforstår....men det lyder lidt som om du hopper lidt rundt mellem forskellige kure (Trosretninger inden for slankekure)

Jeg tror det ville være bedre at vælge EEN måde og så køre efter det. Jeg tror kroppen bliver forvirret af at faste - spise almindeligt - LCHF - proteindage.

Men jeg keder godt fornemmelsen af at være lidt desperat og det er det jeg fornemmer mellem linierne (men måske er jeg ikke så god til at læse mellem linierne   ??)

Du har været igennem en hård tid, Christel, en operation, hvor du var sygemeldt i nogle uger - det tærer på kroppen - på kræfterne, og man har brug for lang tid til at komme sig - også efter at sygemeldingen er udløbet og man er startet på arbejde igen.

Samtidig afsluttede du et parforhold, som selvom det lyder til at du er bedre tjent uden ham, så vil det selvfølgelig påvirke dig psykisk.

Så jeg synes du skal give dig selv ro. Ro til at komme dig helt efter operationen, ro til at komme dig efter parforholdets ophør. Det er IKKE carte blanche til bare at spise løs, men lad  være med at være så hård ved dig selv.

Mht motionen - du KAN jo ikke endnu, så ikke slå dig i hovedet med den - gå en tur i stedet for, ikke (kun) for at få rørt dig, men for at glæde dig selv over de smukke nyudsprungne træer/buske i hvidt, grønt og gult.

Og så en fodnote - jeg var til energi-workshop i går med Martin Kreutzer, der sagde:

En mand 115 kg går 3 km og forbrænder 350 kcal. Der skal forbrændes 7.000 kcal udover normalt for at tabe 1 kg = han skal gå 60 km for at tabe 1 kg!!!!!

Så man skal ikke motionere for at tabe sig, men for velvære - tankevækkende, synes jeg. Det er jo derfor vi ser i Biggest looser, at de knokler på MANGE timer om dagen - men det er jo ikke realistisk i en normal hverdag. MEGET nemmere at ændre på kosten (altså i teorien )

Tanker herfra og god energi
Startvægt 19/8-14: 118,7 16/3-15: 111,5 = tabt 7,2 kg
Christel

22/04/2015 kl. 08:43
Hej Vibeke og tak for dine input. Sagen er faktisk at når jeg dyrker motion, så dyrker jeg fra 600 kcal-1800 kcal om dagen, så jeg kunne godt regne motion med, det giver hurtigt meget når jeg går lange ture .. men må ikke engang gå ture nu, hvor puls kommer op, så det har kun været under 3 km, og så er jeg svedt og har ondt i armene. På dukankuren hvor man får få kulhydrater og måske 1700 kcal maks, der betyder motion dog ikke så meget, gav ikke mig noget. Har før hørt det fra en der testede at spise mange kcal, men proteinrigt, og med og uden motion. Ikke kæmpe forskel som ved kulhydrater.

Altså jeg er ikke desperat, som du måske har læst. Jeg har bare erkendt, at jeg overspiser, når jeg får kulhydrater i hvert fald. At jeg skifter mellem 5:2 og snupper sådan en proteinuge (eller 5 days pounch test) ser jeg ikke som forvirring, men lidt afveksling. Og når man har taget sådan en uge, så har man mindre appetit end før, men som regel har jeg dog skullet noget lige efter, så det er lidt ødelagt ved at spise alt for meget junk lige efter, i stedet for at nyde effekten og fortsætte med overvejende protein.

Nej men jeg har et problem, idet jeg er sulten til mere end hvad jeg må indtage, i hvert fald når jeg ikke får moton. Og at jeg er en overspiser. Burde nok som Anette kigge på det bagvedliggende. har tidligere været i hypnose med held og kan i dag heller ikke spise så meget som før ..

Personligt mener jeg, at man kan have glæde af at skifte kur. Flere herinde holder krampagtigt fast i Dukan og tager på eller taber sig ikke og kan ikke overholde det. I stedet skulle man måske finde en kur eller ny måde at leve på, der virker, og som er til at leve med.
Christel

22/04/2015 kl. 08:44
Ps. Man kan godt kombinere 5:2 med proteinrigt. Og jeg dropper nok aldrig faste-udgaven, selv om jeg indfører mere protein igen.
Christel

22/04/2015 kl. 08:50
Welle: tak.

Jeg føler ikke, at jeg har det skidt med dig selv .. Ved ikke om jeg kan forklare det, men når man faster og undværer noget tit, så er  det rart at må få noget andre dage. jeg spiser stadig som en i hungersnød. Så er jeg lidt sulten, men doven, og får taget en pose p-tærter .. senere er der rigeligt mad, og så vil jeg da lige have dessert, fordi jeg må og kan .. på det tidspunkt er jeg ikke totalt sliksulten og hungrende men spiser det nok mest fordi jeg tit tænker på mad og slik - og fordi jeg kan. Men allerede når jeg kan se at det kører lidt over gevind, føler jeg mig fed igen, og ærgrer mig og nyder det ikke.

De siger at hvis man faster hver anden dag og overspiser hver anden, stopper man med overspisningen, når man opdager, at der ikke er hungersnød og at man kan få mad igen dagen efter.

Problemet er nok også at hvis jeg spiser kulhydrater, så skal der meget til at mætte mig. Men spiser man proteinrigt, så er det svært at finde noget, når man fx er ude.

&nbsp;
Vibeke1965

22/04/2015 kl. 09:03
Synes det er fint, at du faster, hvis du har det godt med det - det er nok der jeg er på vej hen - at finde en livsstil, jeg har det godt med (det havde jeg nu også med dukan, da det kørte, og havde jeg fulgt den HELT til dørs første gang, tror jeg også jeg havde klaret den, men det gjorde jeg jo ikke....) gøre nogle ting for MIG som er rart. Det ville jo også være rart at tabe mig, men det fylder simpelt hen for meget, og jeg kom dertil, hvor jeg følte at det fyldte så meget, at jeg IKKE kunne - fik simpelt hen den modsatte effekt.

Lige nu øver jeg mig i at gøre noget rart for mig selv, pt handler det om styrke - hvor jeg før tænkte at når jeg har tabt mig skal jeg til at træne kroppen lidt mere, så jeg får styrket ryg og mave, så er jeg nu begyndt at styrketræne - ikke i center - bare stille og roligt derhjemme 7 minutter om dagen (nåja ikke hver dag) for på den måde at få mere velvære (og mindre ondt i ryg og nakke)

Jeg kan jo ikke grov-spise, men kan jeg bare holde vægten nogenlunde her, så er det fint pt - ved at tilføje mere glæde i mit liv, håber jeg at jeg på et tidspunkt vil overveje mere om det jeg putter i munden nu er godt for mig.

Og så er jeg ellers enig, det ville da nok være en god ide at kigge mere på HVORFOR jeg overspiser end HVAD jeg skal gøre ved det. Men tror egentlig mest det handler om nogle vaner fra for længe siden, da jeg ikke behøvede at tænke så meget over det, og med tiden er det så bare blevet til en gevaldig overvægt, der så har medført trøstespisning=mere overvægt=mere trøstespisning og en masse slåen mig selv i hovedet.

Og så er Jette Uhre-filosofien, at hvis man bliver gladere for sig selv, så følger det andet efter ( altså den sunde livsstil for at gøre det gode for sig selv)

Jeg håber det virker, det lyder logisk, synes jeg

Det er også voldsomt meget motion du har fået - det ville jeg slet ikke ha tid til (eller lyst til i længden) og så er der jo det ved så meget motion, det er sult-provokerende (nyt ord, som jeg har hugget fra Martin Kreutzer ) så risikoen for at spise mere er overvejende. Måske er det derfor du synes du overspiser? Og så ved man jo godt, at hvis man har været vant til at spise meget (ved meget motion) så kan det godt være, at motionsvanerne ændrer sig, men sult/spisevanerne ændrer sig ikke i samme tempo.

&nbsp;
Startvægt 19/8-14: 118,7 16/3-15: 111,5 = tabt 7,2 kg
Christel

04/05/2015 kl. 08:17
Lige et indskud før jeg læser i min dagbog .. hvorfor skal vi nu reklamere for et naturprodukt, så når jeg logger ind på Luckys eller Vibekes dagbog fx, så står der at I har tabt jer 12 kg på 4 uger med dette produkt .. hmm. Har skrevet det på forum, som ikke er så tydelig på forsiden, så jeg gentager det her .. synes måske lige vi skulle spørges først ..

&nbsp;
Christel

04/05/2015 kl. 08:23
Tak for dine tanker Vibeke. Problemet er bare, at imens man fedtet rundt og finder dybere mening med at man overspiser, så kunne jeg sagtens tage 10 kg på inden for kort tid. Men ellers giver jeg dig helt ret i, at man skal komme ind bagved og gøre det på en anden måde end hidtil. I går hvor jeg havde givet mig lov til at spise frit, der spiste jeg alligevel ikke så skidt indtil kl. 15. Og jeg grovspiste ikke tre stykker ekstra kage, selv om jeg nok plejer. Men fik da rigeligt mad og siden slik, så problemet går ikke bare væk. Men jeg fastede dagen inden og i dag faster jeg igen. Jeg holder mig selv i tøjler de øvrige dage nu med en kostplan fra vægtkonsulenterne, jeg har også spist efter den et par dage i sidste uge. Jeg er ikke bange for at skifte lidt rundt for at finde min vej. Jeg var nede på 80.9 kg i går, så med 3 gode uger er jeg snart i mål. Jeg er motiveret. Håber, du finder din vej.
Christel

04/05/2015 kl. 08:43
..Og nej jeg bliver ikke mere sulten af motion. Nok tværtimod
Christel

05/05/2015 kl. 08:25
Så fik Kent fjernet reklamen over min dagbog .. dejligt .. folk spurgte mig, hvordan jeg tabte de 12 kg på 4 uger .. kan ikke stå inde for .. smiler ..

Vægt før faste 81.7 kg. Efter faste: 80.7 kg. Efter spisedag 83 kg. Efter fastedag 82 kg .. Så den er næsten tilbage .. og nu spiser jeg efter ddv-kostplan resten af ugen umiddelbart. Efter sidste spisedag må den være nået op på over 84, så der er lidt bedring. Ville være allerbedst, hvis der ikke var de her spisedage, hvor det går over gevind.
Christel

07/05/2015 kl. 14:06
Synd som forummet er gået helt dødt herinde .. selv de sidste standhaftige .. tænk om os 5-8 aktive simpelthen tog dukankuren straight uden at synde .. og simpelthen kom i mål eller registrerede at den ikke dur, hvis man ikke har tabt sig efter x antal uger. Eller tog kensekvensen og skiftede kur/kurs.

Min vægt var 81,8 kg efter to spisedage .. det er jo ikke så dårligt. I dag får jeg lidt mere, der skal jeg ud og spise sushi, men har begrænset mig nogenlunde til frokost.
Chrisycat

07/05/2015 kl. 15:34
Jeg har jo fulgt kuren ret straight gennem fase 1, 2, 3 og i fase 4. Og så længe jeg fulgt fase 4 var der ingen problemer med at holde vægten og jeg har været rigtig glad for Dukan. Men, men, så går tiden og de gamle vaner sniger sig langsomt ind igen. Jeg er nu tilbage på Dukan fase 2, men skal jeg i byen, så spiser jeg hvis det passer mig og passer på hvis det passer mig. Når jeg igen er i mål, vil jeg prøve denne 5.2 i håbet om, at jeg så kan holde min vægt og at fastedagene kan redde mig i forhold til de dage hvor den søde tand for overtaget.



welle

08/05/2015 kl. 05:19
Men det er jo godt at gribe fat i barmen med det samme  jeg blev jo selv færdig til jul og ja det går fint , men det er rigtigt at jeg skal passe på at de gamle vaner ikke kommer snigende .....  god weekend
welle

08/05/2015 kl. 05:43
Flot Christel som du kan styre din vægt . God weekend 
Christel

08/05/2015 kl. 14:19
Tak Welle. Og god weekend .. er bange indimellem for at det skal løbe løbsk, som når jeg en dag pludselig spiser alt for meget .. har lige haft god periode, men så fik jeg for meget i går, får lidt ekstra i dag og skal ud i morgen. Men indtil videre er det gået fint nok. Og nu må jeg træne igen.
lucky

13/05/2015 kl. 09:51
Hej....

Ser ud til det går fint hos dig, du køre dog lidt forskellig kure/livstil.

Christel jeg tror det er lige meget hvad man følger, og hvordan man taber sig ,dukan eller ej. Man vil tabe i sidste ende hvis man falder tilbage i sine gamle vaner eller ikke følger en kur 100%. Men fulgte man dukan 100% så vil man også få vægttab og sådan er det jo med alle kurer, jeg vil ønske jeg havde holdt mig helt til fase 3-4 så havde jeg ikke behøvet at tænke på  jeg endnu engang skal ha smidt de skide genbrugs kg..... og det bliver ikke nemmere med alderen......

Men flot du kan holde dig der du vil være vægtmæssigt, det er jo dejligt, god dag til dig....
Denne tråd er lukket og kan ikke længere besvares

Søg forum


Seneste oprettede indlæg

Dukan Slankekur - Generelt
Opsigelse
25/04/2021 kl. 08:22

Dukan Slankekur - Generelt
Står stille
11/04/2021 kl. 20:53

Dukan Slankekur - Generelt
Dukan app (nybegynder)
16/03/2021 kl. 09:53

Dukan Slankekur - Generelt
Fastelavnsboller
30/01/2021 kl. 16:05

Dukan Slankekur - Generelt
Spsk eller vægt
22/01/2021 kl. 16:44


Seneste kommentarer

Dukan Slankekur - Generelt
Opsigelse
17/05/2021 kl. 21:29

Dukan Slankekur - Generelt
Spsk eller vægt
15/03/2021 kl. 09:44

Tekniske spørgsmål
Tilbage-tasten
16/11/2020 kl. 14:48

Opskrifter - LCHF
Fødselsdagskager på LCHF
14/09/2020 kl. 12:20

Dukan Slankekur - Generelt
Hirseflager - er det tilladt på Dukan?
14/09/2020 kl. 12:14

Cookies hjælper os til at give dig den bedste oplevelse. Ved at bruge vores ydelse, accepterer du vores cookies.