Oprettet af Chrisycat d. 06/04/2013 kl. 17:52

Chrisycats Dagbog

Jeg er helt ny her og jeg starter på Dukan på mandag. Der er handlet ind og opskriften på pandekager printet, samt liste over hav der er tilladt og toleret i angrebsfsen, hvor jeg skal være i 6 dage.Kan da lige fortælle at jeg bor på sydfyn og er 44år, har kæreste og 2 voksne børn. Til september skal jeg have en ny hofte og det skulle gerne motivere mig til at få smidt nogle kg. Jeg ved foråret bringer en del fester, men så må kuren så bare tage det længere tid. Glæder mig til at komme igang og til at lære nogle af i andre tabere at kende via dette forum.


Chrisycat

15/07/2014 kl. 09:00
Hej Dagbog - længe siden

For 2 uger siden var jeg på vægten og den var steget lidt mere end jeg syntes den skulle. Her 2 uger senere er den faldet med 1 kg og det er jeg fint tilfreds med. Jeg har strammet lidt op og fulgt 2. del af fase 3 lidt mere seriøst. Mit fitness er sat på sommerpause, da jeg bare ikke kom derned i det gode vejr. Håber jeg i sommerferien tager mig sammen og får gået og løbet lidt mere. Det er svært i øjeblikket, med dejlig grill mad og et glas vin i det gode vejr og jeg skal virkelig passe på med alkohol. Prøver at holde fast og stramme an Det eneste som stadig er nemt, er at undvære ris, kartofler og pasta. God uge til jer der kigger forbi



sabinehansen92

26/07/2014 kl. 06:59
Jeg har også strammet op, fordi min vægt også var steget til over det 'tilladte'. Det er hårdt i sommeren med alle de fristelser; is, grill-aftner, kød alkohol og generel hygge ud i de sene nattetimer. Men når først man er kommet ind i god rytme igen, så er det ikke så slemt at sige nej - især ikke når man har gode alternativer

 

God weekend til dig! 
Chrisycat

12/08/2014 kl. 11:12
Så er en dejlig ferie slut. Dukan er ikke blevet holdt, men jeg syntes dog heller ikke jeg har grov ædt, men vi har hygget med god mad og et glas vin - tror alkohol har stor indflydelse på min vægt. Nå, men op på vægten i dag og der var et plus på godt 3 kg. Jeg havde proteindag i går som vanligt om mandagen. Min plan er at gå i fase 2, dog med et modereret festmåltid, da vi har en del weekend aftaler. Jeg vejer nu det samme som da jeg gik i fase 3, så min grænse er nået nu. Håber af få smidt de 3 kg igen, så der er lidt elastik. Jeg skulle egentlig gå i fase 4 om en lille uge, men jeg tror ikke længere på at jeg i en fase 4 kan holde min vægt. Tror mere på noget der ligner fase 3 med plads til lidt afvigelser. Og nu skal der strammes op på motionssiden - så til fitness i dag efter ferie pausen. God uge til alle der måtte komme forbi



welle

12/08/2014 kl. 11:26
Hvor er det dejligt at læse om jer der kæmper og når at stoppe op i tide , inden vægten løber løbsk igen , der har vi jo alle været . Jeg har tabt 10,5 på 8 uger , denne her side har hjulpet mig rigtig meget , men skønt at læse om jer , der er langt i forløbet , det hjælper virkelig til at holde motivationen oppe .
fauer

13/08/2014 kl. 21:38
jeg har læst at man skal tage en ekstra protein dag, hvis man tager på i fase 3. Jeg tager selv 2 om ugen, da jeg let tager på ved festmåltidet.
tabt 26 kg, er i fase 3
Chrisycat

15/08/2014 kl. 07:07
Til Fauer

Min fase 3 er gået rigtigt fint, tabte mig faktisk yderligere 4 kg, så jeg kan fint leve som i fase 3 uden problemer. Men hvis jeg spiser hvad der passer mig går det hurtigt galt og mistænker alkohol for at være en stor synder. Nu er jeg jo ikke alkoholiker, men i ferien var der dage hvor vi fik en lille en til morgenkaffe, måske en lille en til godnat kaffen og lidt kold rosevin.



Vibeke1965

15/08/2014 kl. 09:06
Super at det ikke gik værre, og at du er tilbage igen så får du jo snart smidt de ekstra par kg.

Der er ingen tvivl om at alkohol har stor påvirkning, men når men er hvor du er i faserne, så SKAL der være plads til at drikke lidt i ferien - altså hvis du kigger på alle de normalvægtige, så tager de jo også et par kg eller tre på i ferien - og smider dem når hverdagen melder sig.

God weekend
Startvægt 19/8-14: 118,7 16/3-15: 111,5 = tabt 7,2 kg
lucky

17/08/2014 kl. 13:09
Håber du kommer af med ferie kg inden længe,godt du tager fat med det samme....
Ninapiie

26/08/2014 kl. 20:50
Hvordan går det? 


INTET smager så godt, som slank føles.
Så er jeg startet op igen D. 22/2-18. 
Chrisycat

27/08/2014 kl. 10:53
Så gik der igen et par uger, jeg er nået der til, hvor det er fint med vejning hver 14. dag. Det er gået fint med at være tilbage i fase 2, men savner det grønne på rp dagene. Der er røget 2,3 kg på 2 uger, selvom jeg har været til fødselsdag med det hele og har haft gæster m.m Jeg er nu igen på en vægt som er fin for mig, jeg hopper tilbage til fase 2½ lidt, forstået sådan, at jeg spiser grønt hver dag, men ikke brød, kartofler og ris. Jeg skal arbejde den kommende weekend, så ikke de store udskejelser der. Skulle der ryge et kg mere de næste par uger er det fin og bliver vægen hvor den er, er det også fint. Rigtig god uge til alle og dejligt at jeg har en følelse af, at hvad der kommer let går let og at jeg denne gang ikke bare lod stå til   God taberuge til jer alle



lucky

30/08/2014 kl. 14:04
Hej det er flot tab på to uger,dejligt for dig det går så godt.

 
sabinehansen92

31/08/2014 kl. 15:57
Super flot tab! Dejligt at du er ved at have fundet en måde at leve på.

God søndag 
Ninapiie

03/09/2014 kl. 21:01
Eeeiiii hvor fedt for dig.... Man kan vel godt lidt sige tillykke




INTET smager så godt, som slank føles.
Så er jeg startet op igen D. 22/2-18. 
Chrisycat

09/09/2014 kl. 07:00
Har haft en gode ud hvor jeg var i fase 3 uden frugt og meget lidt brød, men så en uge med min fødselsdag, spisning hos venner og så stort bryllup. Det kostede lige lidt, men 300 gr. og men mens, det kan jeg godt leve med. Holder min proteindag og prøver stadig at passe meget på kulhydrater. Overvejer lidt om jeg skulle prøve med 2 protein dage og 5 dage hvor jeg spise hvad jeg har lyst til, dog med fornuft. Syntes ikke helt jeg tør tro på fase 4.



Ninapiie

20/09/2014 kl. 16:32
Rp dagene skulle jo gerne udligne det man tager på til festmåltiderne Jeg holdt fase 4 i 3 måneder uden problemer. Det var først da jeg "glemte" mine rp dage det gik galt.

hvordan går det ellers ? 


INTET smager så godt, som slank føles.
Så er jeg startet op igen D. 22/2-18. 
Denne tråd er lukket og kan ikke længere besvares

Søg forum


Seneste oprettede indlæg

Dukan Slankekur - Generelt
Opsigelse
25/04/2021 kl. 08:22

Dukan Slankekur - Generelt
Står stille
11/04/2021 kl. 20:53

Dukan Slankekur - Generelt
Dukan app (nybegynder)
16/03/2021 kl. 09:53

Dukan Slankekur - Generelt
Fastelavnsboller
30/01/2021 kl. 16:05

Dukan Slankekur - Generelt
Spsk eller vægt
22/01/2021 kl. 16:44


Seneste kommentarer

Dukan Slankekur - Generelt
Opsigelse
17/05/2021 kl. 21:29

Dukan Slankekur - Generelt
Spsk eller vægt
15/03/2021 kl. 09:44

Tekniske spørgsmål
Tilbage-tasten
16/11/2020 kl. 14:48

Opskrifter - LCHF
Fødselsdagskager på LCHF
14/09/2020 kl. 12:20

Dukan Slankekur - Generelt
Hirseflager - er det tilladt på Dukan?
14/09/2020 kl. 12:14

Cookies hjælper os til at give dig den bedste oplevelse. Ved at bruge vores ydelse, accepterer du vores cookies.