Oprettet af Chrisycat d. 06/04/2013 kl. 17:52

Chrisycats Dagbog

Jeg er helt ny her og jeg starter på Dukan på mandag. Der er handlet ind og opskriften på pandekager printet, samt liste over hav der er tilladt og toleret i angrebsfsen, hvor jeg skal være i 6 dage.Kan da lige fortælle at jeg bor på sydfyn og er 44år, har kæreste og 2 voksne børn. Til september skal jeg have en ny hofte og det skulle gerne motivere mig til at få smidt nogle kg. Jeg ved foråret bringer en del fester, men så må kuren så bare tage det længere tid. Glæder mig til at komme igang og til at lære nogle af i andre tabere at kende via dette forum.


Chrisycat

21/01/2015 kl. 22:04
Rigtigt godt nytår til jer alle - long time no see

Ja nu er det jo godt et år siden jeg gik i fase 3 og det er gået rigtigt godt i både fase 3 og 4. Jeg glemte dog alt om motion da jeg skulle skrive en pd opgave og så gik der lidt for meget juleri i den. Her i januar måtte jeg erkende at vægten havde sneget sig over de 70 kg som jeg stabiliserede på. Så nu er jeg tilbage i fase 2 i hverdagen men ikke hysterisk hvis jeg er inviteret ud eller har gæster. Jeg skal bare tilbage på sporet igen så om et par kg går jeg igen i fase 4. Havde ellers pakket vægten væk lidt, men nu står den på ugevejning igen. Men kan ikke huske at mit vægttab har holdt et helt år - så tillykke til mig



welle

22/01/2015 kl. 05:20
Dejligt at høre at livsstilen kan holdes og flot at du lige tager affære når vægten lige er sneget den forkerte vej . Jeg går i fase 4 i slutningen af feb . , så er altid glad for gode historier . Kan se du har tabt ca 20 kg , det er det samme her . Held og lykke med at få julen af sidebenene 
Vibeke1965

22/01/2015 kl. 07:22
Super flot at du har holdt det så længe - kan godt forstå at du tager fat med det samme - det er jo sådan det skal være

 
Startvægt 19/8-14: 118,7 16/3-15: 111,5 = tabt 7,2 kg
lucky

25/01/2015 kl. 14:14
Ja længe siden....

Godt at høre det er gået så godt for dig og du tager fat med det samme vægten stiger ,det er nok det man skulle ha gjort selv.......
Chrisycat

26/04/2015 kl. 21:18
Øv, øv og øv, hvor dum kan man være. Tog lige 4 uger på Dukan og var klar til badetøjet og ferie midt i marts. Så var det ferie med alt hvad der til hører og den ferie har nu varet i over en måned. Fuldstændig tilbage til mine aller dårligste vaner med at købe guf på vej hjem i bilen og bare spise løs uden at tænke på konsekvensen. I går ville jeg så i mine cowboybukser og jeg skal da lige mene at jeg nu fik konsekvensen at se og føle. Jeg kunne kun med møje og besvær trække dem op og så ved man jo godt, at det ikke kun er 2 kg der har sneget sig på.  Jeg er pisse irriteret på mig selv, men nu er der handlet ind til Dukan selvom vi har 2 invitationer i den kommende uge, men i gang skal jeg - NU så de to invitationer bliver ikke Dukan, men de bliver tænk dig om dage og i morgen vil jeg trække vejret dybt og med frygt stå på vægten.



welle

27/04/2015 kl. 04:46
Øv , ja hvorfor er det lige det er så nemt at falde tilbage . Godt at du griber fat med det samme . Håber ikke vægten smider dig af igen her til morgen . Held og lykke , dejlig Dukan uge til dig !!!
Chrisycat

27/04/2015 kl. 06:46
10,4 kg er røget på, er da en anelse rystet over hvor nemt det røg på. Jeg er dog vågnet op med mens, men det er nok begrænset hvad jeg kan beskylde den for   God uge til alle



Catherina

27/04/2015 kl. 11:59
Av for den da, ja, det kan desværre gå hurtigt hvis man slapper lidt for meget af.

Hvor lang tid var det, at du ikke spiste efter Dukan ?

Tilbage i oktober 2013 fik jeg problemer med min rygsøjle, og pga smerterne tænkte jeg lidt hen af "Gu' vil jeg ej følge en diæt når jeg har så mange smerter, og ikke engang kan træne det jeg vil!!!"
Det kostede mig 10 kilo på 3 måneder. Surt, men faktisk er jeg nu glad for det, da jeg opdagede hvor nemt det var at tage på igen, når man bare spiste lige hvad man ville.

Jeg vendte mit til noget positivt efter mit syn på det, og håber for dig, at du også kan gøre det. Møg surt, men glæd dig over, at det ikke var mere og du fik stoppet dig selv i tide.
Det går hurtigt, det går faktisk meget hurtigt, og jeg var også selv rystet over det, og hvor let det var, til sidst nød jeg ikke engang mine deserter, men jeg skulle have dem!!

Men velkommen tilbage, der er ikke så mange aktive tilbage herinde, og udover Welle er det gået sådan for alle herinde, eller også spiser vi ikke efter Dukan længere.
welle

28/04/2015 kl. 06:06
Ja , her til juni er det et år siden at jeg startede og julen 2014 var jeg færdig . Det går fint , men hvor er det dog vigtigt med proteindagen , har en dag taget lidt lidt på den , men det går bare ikke . Men som jeg har skrevet før , så er det bare så dejligt og vigtigt at i skriver om tilbagefald osv , det er det vi andre lærer af . God dag til jer alle .
Christel

28/04/2015 kl. 10:19
Folk her har svært ved at holde vægten efter de er nået i mål med Dukan. Kender ikke nogen, der ikke tager på igen. Mon ikke det er fordi, at vi ikke kan leve med afsavn til kulhydrater og ikke kan leve så striks resten af livet .. måske hellere finde noget, man kan leve med. Eller lære ikke at give slik i ferier. Men du er ikke alene om at kæmpe.
Chrisycat

28/04/2015 kl. 16:42
Det er da ærgerligt at dette forum ikke rigtigt bliver brugt mere, jeg har ellers selv været rigtig glad for det. Findes der lignende forum med mere aktivitet? Og Christel, jeg tror godt jeg kunne finde på at gå over på 5:2 kuren når jeg når i mål igen og se om det kunne være en mere holbar kur for mig. Jeg er en af dem der har det bedst med enter eller. Er så dårlig til at passe på hele tiden

Chatarina: Jeg var færdig i fase 4 i august og havde da fulgt Dukan ca 1½ år. Tabte mig også i fase 3. Efter August har jeg været mere eller mindre på Dukan og har i lange perioder været meget stabil og har været tilbage i fase 2 inden ferie m.m. Jeg ved faktisk ikke helt hvornår jeg helt glemte min RP dag, men engang her i 2015.



Christel

29/04/2015 kl. 09:17
Jeg gik på 5:2 kuren, da vægten ikke ville rykke sig ned med dukan efter et halvt år. Når man har faldet i for mange gange virker det ikke mere, for mig i hvert fald. En angrebsuge gav ikke noget .. så jeg skiftede til 5:2 og tabte mig 2 kg første uge og siden et kg i ugen, til jeg nåede i mål. Så blev jeg opereret og tog på, fordi jeg ikke måtte motionere, og jeg kedede mig hjemme og var sulten. Så jeg skulle lige af med fem kg igen. Så blev jeg opereret igen, og det har kostet ca. 1 kg på 5 uger.. jeg kæmper, men overspiser tit. Jeg skal finde mig en ny livsstil eller "nosser" og være bevidst om at jeg er en tørlagt madmisbruger .. Nu fastede jeg på 600 kcal mandag og tirsdag, og nu snupper jeg lige resten af ugen på DDV's gamle kostplan for at prøve at se om det passer mig .. der er skemalagt kostplan og der er lidt brød og lidt kød og masser af grønt. Hvis jeg skajer ud indimellem, så kan jeg faste dagen efter og så spise efter DDV igen. Men jeg har mange ideer, nogen gange skifter jeg igen, hvis det passer mig. Er ikke i panik eller noget, prøver mig lidt frem og holder øje med vægten
Chrisycat

04/05/2015 kl. 08:57
Er kommet godt i gang med Dukan, jeg er startet op i fase 2, men kører nok lidt hårdt på med protein og ikke så meget grønt. Nu er min mens slut, men trods en spisning hos venner som ikke var Dukan og fejring af min fars 70 års fødselsdag - med omtanke er det alligevel lykkedes at smide 3,3 kg, så en del har nok været væske i forbindelse med mens. Har også fået gået nogle ture - dejligt. Så nu er der kun 7,1 kg tilbage   God uge til jer alle

 



welle

04/05/2015 kl. 09:58
Hvor er det dejligt for dig , flot vægttab , dejlig uge til dig også .
Christel

04/05/2015 kl. 12:31
Hvor dejligt. Hvad siger du i øvrigt til at du bliver brugt i reklame oven over din profil, hvor der står: Chrisycat har tabt sig 12 kg på 4 uger ved at følge dette. Og så et link til et produkt. Se evt. andres dagbøger, hvor det samme sker ..

 
Denne tråd er lukket og kan ikke længere besvares

Søg forum


Seneste oprettede indlæg

Dukan Slankekur - Generelt
Opsigelse
25/04/2021 kl. 08:22

Dukan Slankekur - Generelt
Står stille
11/04/2021 kl. 20:53

Dukan Slankekur - Generelt
Dukan app (nybegynder)
16/03/2021 kl. 09:53

Dukan Slankekur - Generelt
Fastelavnsboller
30/01/2021 kl. 16:05

Dukan Slankekur - Generelt
Spsk eller vægt
22/01/2021 kl. 16:44


Seneste kommentarer

Dukan Slankekur - Generelt
Opsigelse
17/05/2021 kl. 21:29

Dukan Slankekur - Generelt
Spsk eller vægt
15/03/2021 kl. 09:44

Tekniske spørgsmål
Tilbage-tasten
16/11/2020 kl. 14:48

Opskrifter - LCHF
Fødselsdagskager på LCHF
14/09/2020 kl. 12:20

Dukan Slankekur - Generelt
Hirseflager - er det tilladt på Dukan?
14/09/2020 kl. 12:14

Cookies hjælper os til at give dig den bedste oplevelse. Ved at bruge vores ydelse, accepterer du vores cookies.