Oprettet af CK89 d. 20/04/2014 kl. 20:26

CK's Dagbog

Jeg ved ikke helt hvordan det med dagbogen virker, men vil gerne forsøge mig igen..

Nu har jeg i alt været på dukan i 2 mdr. Jeg tabte mig 10,8 kg smertefrit på 40 dage, men så gik det pludselig i stå, selvom jeg spiste som jeg burde, trænede intensivt 2-3 gange om ugen og drak mindst 3liter væske per dag udover te, kaffe og coke zero... Inden jeg fik styr på vægten, fik jeg besøg af min veninde fra DK og spiste uhæmmet i en hel uge.. Hun tog hjem igår. De første par dage var det super svært at bryde kuren, da jeg følte at det efterhånden var blevet en del af mig. Men da først jeg åbnede op for kulhydrater gik det hurtigt med at bryde den fuldstændig og jeg tog 3 kg på en uge.

Igår besluttede jeg mig så for at tage 6 angrebsdage. Jeg ved stadig ikke om det er tilladt, men jeg havde virkelig brug for at se fremskridt på vægten for at genfinde motivationen.. Så nu må vi se...


CK89

03/05/2014 kl. 21:04
Så fik jeg startet træningen. 45 min cardio og 1 times styrketræning Godt at komme tilbage!
fauer

04/05/2014 kl. 05:59
hvor godt du er igang igen
tabt 26 kg, er i fase 3
CK89

06/05/2014 kl. 11:57
Jaa Igår trænede jeg i halvanden time. Jeg har svært ved at gå idag, og vægten gør det ikke ligefrem sjovt. Det er gået i stå siden jeg kom op på -13,4 kg.. hvilket er omkring 10 dage siden :O :O

Jeg har tænkt over om det er en mulighed at køre 7 protein dage og 3 protein-grønt dage. Ved i noget om det, er der en bestemt grund til at det skal være 5-5?
lucky

06/05/2014 kl. 17:11
Du ligger hårdt ud

Har du helt styr på kosten og ting fra tilladt og tolereret listen?

Prøv at skrive ned nogen dage,spiser du for ensformigt,måske der er noget du skal skifte ud,du vinder ikke noget ved at tage for mange RP dage,men prøv at skrive ind her hvad du spiser og mængden nogen gange hjælper det med at få kommentar fra andre der har jeg gjort når der ikke skete noget i perioder.
CK89

06/05/2014 kl. 22:59
Det er den eneste måde jeg kan gøre ting på. Enten 100% eller 0% ... desværre hehe

På RP dage ser det typisk således ud:

Morgenmad: 120g yoghurt (forsødet, men uden tilsat sukker og 0% fedt) med 2spsk havreklid og 1 spsk hvedeklid

Frokost: ca. 2-300 g kylling/kalkun +2æg + 120 g yoghurt fedtfri. (jeg tager kun æg hvis jeg føler at jeg ikke vil blive mæt med den mængde kød jeg har på dagen)

Mellemmåltid: dukan kiks fra nettet. 3 kiks svarer til 2 tolererede. det er typisk her jeg opbruger min tolererede madvarer.

Aftensmad: nogenlunde det samme som frokost.

Det kan være at jeg måske bruger lidt flere æg end tilladt på rp dage, da den jo ikke er så afklaret. Hvis jeg føler min mad er alt for kedelig laver jeg en omelet med 2 æg, mælk og persille...

Til tider tilsætter jeg lidt sojasovs til kyllingen, og overstiger måske min  tolererede. men det er sjældent jeg gør det.

På protein-grønt dage:

Morgenmad: det samme som altid.

Frokost: kylling el. kalkunbryst med lidt blandet salatved siden af. typisk stegt på en slipletpande med nogle dråber olie

Mellemmåltid; en gulerod eller dukankiks

Aftensmad: Her er det så jeg tror jeg synder. jeg har lidt svært ved at holde mig til 2/3 protein forholdet. Nogle gange laver jeg en stor salat og blandet 2-300 gram kylling.

Idag lavede jeg en suppe til 3  måltider der indeholder porre, hvidkål, blomkål, gulerod, hakkede tomater (0% sukker og fedt tilsat), som jeg så spiste ved siden af 300 gram kylling.

I morgen vil jeg så spise resten af suppen igen med kalkunbryst.

Andre dage, laver jeg en kyllingegryde m grøntsager og spiser den med blomkålsmos.

For det meste bruger jeg under 500 gram mælkeprodukt. Det er ikke fordi jeg vejer det, men mit indtryk er at jeg spiser omkring 500 gram kød per dag, og det er typisk magert kød og til tider fisk bagt i ovnen...

Sorry det er en ordentlig omgang jeg fik skrevet  

Hvad synes du?

 
fauer

07/05/2014 kl. 07:35
 

 

hvis du spiser kiks med havreklid, så tæller det også som ekstra, når du har spist kliden om morgen.
tabt 26 kg, er i fase 3
CK89

07/05/2014 kl. 10:05
Ej øv. Det tænkte jeg slet ikke over... Tak Birgit

 
lucky

07/05/2014 kl. 12:52
Det ser ok ud du må gerne spise de kiks også når du tæller det som tolereret madvarer ,bruger du meget salt ?

Prøv nogle dage at undgå ting fra TT listen og begræns indtag af æg,hvedeklid er kun nødvendig hvis du har problemer med maven.Drikker du vand eller light sodavand.

ellers prøv at tage to RP dage i træk.

Nu har jeg ikke lige læst tilbage men hvor meget mere skal du tabe og hvad skal du lande på efter udregningen ?
CK89

07/05/2014 kl. 13:13
Jeg prøver at begrænse salt så vidt muligt, men jeg kommer salt på ALT, bare i lille omfang..
Jeg begyndte på hvedeklid da jeg havde en del problemer med maven, og siden da har jeg bare fortsat med det.. Jeg drikker mellem 2-3 liter vand om dagen. Aldrig under 2 L vand. Ved siden af drikker jeg også mellem 1-2 dåser light sodavand, og 2 kopper kaffe.

Mener du to ekstra RP dage, eller bare at lave om på sekvensen?

Jeg skal stadig tabe 18 kg endnu og skulle gerne komme ned på 75 kg iflg hjemmesiden..
fauer

07/05/2014 kl. 20:52
du kan måske prøve at skifte mellemmåltid ud med nået kød. Det kan være kødchips, kyllingespyd, kalkunbacon eller et æg.
tabt 26 kg, er i fase 3
lucky

08/05/2014 kl. 03:51
du køre 1-1 ik ? jeg mener du kan prøve 2 dage i træk og så køre som du plejer,prøv at lav din morgenmad om så du får mere protein og så måske et mellemmåltid om formiddagen hvis du kan passe det ind.

jeg havde også en lang periode jeg ikke tabte mig dengang jeg startede,nogen gange hjælper det at lave lidt om,håber du får held med det.
CK89

08/05/2014 kl. 09:39
Jeg kører 3-3 og 2-2.

Mange tak for hjælpen. Jeg vil prøve at gøre som i anbefaler

Jeg har i den sidste uge siden jeg genstartede træning taget  1 kg på. Jeg ved det ikke er meget, og det er sikkert den muskelmasse jeg mistede som jeg har taget på igen, men det er stadig frustrerende :/

Da jeg startede fitness lavede jeg en test med en fysioterapeut (som en del af velkomstpakken), hvor de målte resting metabolic rate og tog mål og vægt og indhold af fedt, muskler og vand.

Idag skal jeg så tjekkes efter halvanden måned for at se fremskridtet. Er lidt nervøs for det..
sabinehansen92

08/05/2014 kl. 17:06
Spændt på at høre dit resultat. Held og lykke 
fauer

08/05/2014 kl. 19:40
hvordan fik det?
tabt 26 kg, er i fase 3
CK89

08/05/2014 kl. 21:46
Mit fedtprocent er faldet med 4%. Yay Min muskelmasse er steget med 1 % og er kommet op på 56,5 %, hvilket jo er ret godt Så det er ret godt og siden sidst har jeg tabt mig 5,2 kg, men det siger ikke så meget da det er på 7 uger.. Vandprocenten var lidt for lav, selvom den var steget ift sidst. Det er på trods af at jeg drikker mindst 3 liter væske per dag.

Min resting metabolic rate ligger på 1850, hvilket er ret godt! men det er det samme som sidst..

Det der undrede mig var at nogle af mine mål var steget med nogle cm... jeg ved ikke lige hvad der er sket der..

Alt i alt, not bad

 
Denne tråd er lukket og kan ikke længere besvares

Søg forum


Seneste oprettede indlæg

Dukan Slankekur - Generelt
Opsigelse
25/04/2021 kl. 08:22

Dukan Slankekur - Generelt
Står stille
11/04/2021 kl. 20:53

Dukan Slankekur - Generelt
Dukan app (nybegynder)
16/03/2021 kl. 09:53

Dukan Slankekur - Generelt
Fastelavnsboller
30/01/2021 kl. 16:05

Dukan Slankekur - Generelt
Spsk eller vægt
22/01/2021 kl. 16:44


Seneste kommentarer

Dukan Slankekur - Generelt
Opsigelse
17/05/2021 kl. 21:29

Dukan Slankekur - Generelt
Spsk eller vægt
15/03/2021 kl. 09:44

Tekniske spørgsmål
Tilbage-tasten
16/11/2020 kl. 14:48

Opskrifter - LCHF
Fødselsdagskager på LCHF
14/09/2020 kl. 12:20

Dukan Slankekur - Generelt
Hirseflager - er det tilladt på Dukan?
14/09/2020 kl. 12:14

Cookies hjælper os til at give dig den bedste oplevelse. Ved at bruge vores ydelse, accepterer du vores cookies.