Oprettet af fauer d. 17/01/2013 kl. 21:18

Dagbog af Birgit

Endelig taber jeg mig, første gang i år. For 2 dage siden havde jeg tabt mig det fra jul og nytår (ca 1 kg)I dag havde jeg så tabt mig 1,6 kg mere. Helt utroligt der sker nået nu,skal også nå op på -5 kg til uge 7. Jeg har da også fået løbet de 3 gange om ugen + zumba. Har nu tabt mig 18,6 kg, det bliver da dejlig når man runder de -20 kg. Jeg er ny her inde og kender ingen der er på denne kur, men dejlig at læse hvad andre skriver. Jeg er så ikke ny med at være på dukan, har været på den over et år hilsen Birgit.


mig

30/01/2013 kl. 14:13
Fin madplan hvilken opskrift bruger du på tunmousse ? er den super god ?<br />
<br />
Knus<br />
Rita
fauer

30/01/2013 kl. 16:46
tunmousse<br />
<br />
200 g tun<br />
3 dl skyr eller andet fedtfattigt<br />
1,5 tsk. dijon sennep<br />
3 spsk dild (frisk)<br />
1,5 fed hvidløg<br />
2 1/4dl græsk yoghurt<br />
6 blade gelatine<br />
100 g ufarvet kaviar<br />
Jeg havde så lavede, æg,salat,tomater og rejer dertil, samt hvidløgsdressing.Jeg havde RP i går,så fik ikke grønsager dertil før til frokost i dag.familien fik også hvisløgsflytes til.
tabt 26 kg, er i fase 3
mig

30/01/2013 kl. 17:08
Den lyder god, den må jeg prøve har mega meget tun for der var tilbud og troede ikke lige jeg havde noget hjemme så købte 10 dåser og da jeg så kommer hjem er der lige så mange her hjemme hehe sådan er det når man er lidt glemsom <br />
<br />
Tak for du deler opskriften <br />
<br />
Knus<br />
Rita
fauer

30/01/2013 kl. 18:52
tun kan man jo altid spise. jeg laver også nogle gange tun salat med skyr, agurktern,peberfrugt i tern og salt og peber.kan bruges i en pandekage man kan også lave det med laks.<br />
Glemte at skrive at tunmoussen skal smages til med lidt citron,salt og peber.
tabt 26 kg, er i fase 3
Suan

30/01/2013 kl. 19:13
Dejligt at høre/læse at du KAN glemme, Rita...<br />
<br />
Tror bare lige, at jeg vil kopiere denne opskrift. Ser bare lækker ud, Fauer...<br />
mig

30/01/2013 kl. 19:21
Hehe Suan Ja men det kan jeg sagtens Men dig husker jeg på den gode måde <br />
<br />
Knus ♥
Suan

30/01/2013 kl. 19:47
Hi hi, Rita... Det er dejligt... Tænker at jeg har brug for én, der holder mig lidt i ørene... Jeg kan jo hurtigt komme med små undskyldninger for, når tabet går lidt i stå... Men lige nu går det snilt...<br />
<br />
Ang. tun-mousse: jeg bliver nødt til lige at høre, hvorfor der både er græsk y. &amp; skyr i... Kan man måske nøjes med det ene??? Eller giver det bare lige det ekstra??? ...<br />
Og læser jeg det rigtigt, så skal det meste røres sammen først. Derefter husblas i og så pynt med dild og caviar???<br />
Eller???<br />
Uhhh, gælder mig til at høre nærmere. Tror jeg vil prøve at lave det i weekenden...
mig

30/01/2013 kl. 20:12
Suan ja den går ikke, jeg opdager det lyn hurtigt hehe og vil du ikke ha for røde øre så må du heller passe på <br />
<br />
Øhhh der må vi lige høre hvad fauer siger for det er hendes opskrift <br />
<br />
Knuuus ♥
Hannah2907

30/01/2013 kl. 20:34
Hej Birgit <br />
Har lige læst din dagbog igennem, sikke et flot vægttab og virkelig flot, at det lykkedes dig ikke at tage det hele på igen efter sidste sommer, men bare har holdt det stabilt! - Eller, det vil sige, nu taber du dig jo igen :D Tror på du nok skal nå en god bid af de 20 kilo inden sommer!<br />
<br />
Tror på dig og hepper her fra sidelinjen! God aften
fauer

30/01/2013 kl. 21:25
det er lige meget hvad man bruger af skyr eller andet mælkeprodukt, for i opskriften er det maynaise og fløde. det var bare hvad jeg lavede det med sidst.jeg rører det hele sammen og gelatine skal i til sidst.Man kan også bruge dild og kaviar til pynt, hvis man ikke vil have det i, eller købe ekstra til pynt.Den smager altså bedst med maynaise, men det går nok.
tabt 26 kg, er i fase 3
fauer

30/01/2013 kl. 21:42
tak Hannah jeg tror bare at da jeg havde tabt de 20 kg, syntes jeg det var lidt træls.Jeg gad ikke det med at hver gang man skulle til fødselsdag, skulle man høre på hvorfor man ikke bare kunne spise usund en dag. Jeg havde nemlig selv mad med, de fleste gange.så jeg tænke at jeg bare kunne spise det de andre fik og så tabe mig bagefter.så hver gang jeg tabte de kilo fra en fødselsdag, kom der en ny fest eller fødselsdag og sådan er det gået siden sommer-okt.tænke også at det ikke behøvet gå så stærkt med mit tab efter de 20 kg, så valgt jo selv de fest måltider.men nu er jeg klar til at tabe det sidste lidt lige som dem der kæmper med deres kg fra jul
tabt 26 kg, er i fase 3
fauer

30/01/2013 kl. 22:19
Madplan onsdag<br />
Morgenmad: ymer m havreklid,sød og hvedeklid. Kaffe og mælk.<br />
Frokost: tunmousse med, tomat,æg, salat og rejer.<br />
Eftermiddag:kyllinge spyd, kød og tun mousse<br />
Aftenmad: engelske bøffer med lidt championssovs og selleri fritter.<br />
Vand: 2,5 l<br />
Motion: gået 4 km og en time zumba
tabt 26 kg, er i fase 3
mig

30/01/2013 kl. 22:44
Jeg har også selv mad med hvis der ikke er noget jeg kan spise, jeg har også fået den der med om jeg ikke bare liiige kunne den ene dag men der var jeg altså lidt stadig og måtte sige nej for nu handlede det og mig og mit liv og havde folk et problem med det måtte jeg jo bare blive væk Er heldigvis sjældent nogle har sagt noget Jeg gjorde det at jeg spurgte ind til menuen og lavede så noget som lignede det de andre skulle ha <br />
<br />
Det er så flot du er tilbage Birgit for det kræver altså også en del at være klar igen hatten af for det <br />
<br />
Godnat til dig <br />
Knus<br />
Rita
fauer

31/01/2013 kl. 21:20
Tak Rita, dejlig med lidt støtte Det har bare været en øv dag. Var dårlig i morges og havde glemt at tilberede mad til madpakken måtte så lave røræg, med skinkepålæg og lidt kød og stege kalkunbacon.så skulle jeg lige have en tår kaffe, havde mega ondt i halsen.. øv øv ingen mælk til kaffen.afsted med børnene til skole, da der var for meget storm til at de kunne cykle. Ind i rema 1000 hurtig så jeg kunne nå hjem og drikke kaffen og få lidt morgen mad.Hurtig afsted på arbejde og glemmer selvfølig at tage min astma sprey og så lige i dag, når jeg hoster vild og dårlig kan få luft. Kommer så på arbejdeog er der er så 2 sygemeldninger, nå det bliver da ikke bedre.Men det kunne det da heldigvis godt for min kollega som var ret stresset og ikke i det bedste humør,fik jeg lavet lidt sjov med og hun fik heldig vis sit gode humør igen.Godt at dagen lige blev vendt lidt.Jeg fik det heldigvis bedre, da jeg fik fri og sammen med min datter handlede vi ind til en uge, så er der da styr på maden en uge frem.nu startede jeg op med grønsager igen efter 5 dage på ren protein og min mave kan slet ikke tåle det.har fået grønsager mandag og onsdag og skal have det igen på lørdag.
tabt 26 kg, er i fase 3
mig

31/01/2013 kl. 21:29
Så lidt <br />
<br />
Åhh det var da noget af en start på dagen du der fik, puha Nå men godt det vendte til det bedre i løbet af dagen <br />
Ja så skulle du kunne klare dig lidt igen Også hvis du skulle gå hen og blive syg, hvilket vi slet ikke håber <br />
<br />
Hvad kan din mave ikke tåle, protein ??<br />
<br />
Håber din hals har det godt nu og god bedring <br />
<br />
Knus<br />
Rita
Denne tråd er lukket og kan ikke længere besvares

Søg forum


Seneste oprettede indlæg

Dukan Slankekur - Generelt
Opsigelse
25/04/2021 kl. 08:22

Dukan Slankekur - Generelt
Står stille
11/04/2021 kl. 20:53

Dukan Slankekur - Generelt
Dukan app (nybegynder)
16/03/2021 kl. 09:53

Dukan Slankekur - Generelt
Fastelavnsboller
30/01/2021 kl. 16:05

Dukan Slankekur - Generelt
Spsk eller vægt
22/01/2021 kl. 16:44


Seneste kommentarer

Dukan Slankekur - Generelt
Opsigelse
17/05/2021 kl. 21:29

Dukan Slankekur - Generelt
Spsk eller vægt
15/03/2021 kl. 09:44

Tekniske spørgsmål
Tilbage-tasten
16/11/2020 kl. 14:48

Opskrifter - LCHF
Fødselsdagskager på LCHF
14/09/2020 kl. 12:20

Dukan Slankekur - Generelt
Hirseflager - er det tilladt på Dukan?
14/09/2020 kl. 12:14

Cookies hjælper os til at give dig den bedste oplevelse. Ved at bruge vores ydelse, accepterer du vores cookies.