Oprettet af givlos d. 12/09/2012 kl. 16:22

Givlos dagbog

Jeg er nu nået til dag 3 i angrebsfasen. Det er indtil videre gået super fint! jeg havde 3 hovedbekymringer:<br />
1) at drikker 1½ l vand, når jeg normalt kun drikker 1 glas plus en masse kaffe<br />
2) at kunne hive mig selv op i ******* og gå de 20 minutter om dagen.<br />
3) min MEGA søde tand<br />
<br />
nr 1 har jeg løst ved fast at tvinge mig til at drikke 0,5 l vand ved hvert hovedmåltid<br />
<br />
nr2 blev løst da jeg spurgte den ældste datter ( udvekslingsstudent fra Finland) om hun ville med ud at gå en aftentur. Det ville hun hjertens gerne, så vi får snakket en masse og tiden flyver afsted. Jeg har også fået installeret edmondo, eller hvad den hedder på min Iphone, og så er det lidt sjovt at se hvor langt man har gået og også hvor hurtigt. Det motiverer virkelig meget.<br />
Den søde tand var også en udfordring som blev løst vha hytteost/fromagefrais eller lignende med sødemiddel og kanel eller vaniljepulver.<br />
Så alt i alt er jeg meget spændt.<br />
Jeg synes maven er lidt træg så jeg håber at der kommer mere gang i den med daglig afføring, så vægten også er lidt mere til at regne med.<br />
Jeg er altid dejlig mæt og meget mindre oppustet end normalt. I dag kiggede jeg lidt på kcal af forskellige ting. og det gik op for mig at jeg normalt sagtens kunne kværne 6 stk toastbrød med pålæg eller rejeost. Og bare kcal i toastbrødsmængden svarer til 400g hytteost, og det kan jeg ligesom ikke kværne i løbet af en dag.<br />
Jeg ønsker og håber håber håber virkelig at jeg når at komme under de 60 kg inden min 30-års skal holdes den 1.12.<br />
Over and out


lucky

16/09/2012 kl. 08:53
Ja det er øv kender det selv men hvis du har spist grønt i går kan det godt svinge lidt det synes jeg jeg har oplevet nogen gange.flot start forsat god tur ned
givlos

16/09/2012 kl. 09:03
Tak Lucky.<br />
Jeg forstår bare slet ikke hvorfor jag har taget på. Nåh, men jeg må håbe at det går den anden vej i løbet af ugen.
nina

16/09/2012 kl. 09:13
Hej Givlos.<br />
<br />
Hvor dejligt at den mindste kom og spurgte om ikke i skulle gå en tur og dejligt at hun hørte efter<br />
<br />
Træls med vægten, den vil ikke altid som vi gerne vil have. Men er helt sikker på at med den motivation du har, så skal vægten helt sikkert nok snart være under de 70.<br />
<br />
Knus Nina
mig

16/09/2012 kl. 10:13
Åhhh det er så surt når det sker men er sikker på at hvis du hænger i skal tabet nok komme Måske det har noget at gøre med din cyklus ? ellers må du prøve at skrive her inde hvad du spiser og drikker på en hel dag så vi kan se om der er noget der skal justeres <br />
<br />
Rigtig god dag til dig
givlos

16/09/2012 kl. 11:28
Min cyklus?? Det plejer da normalt ikke at have indflydelse på min vægt. Lad mig høre mere!? Det har jeg aldrig hørt om før. Jeg kan da føle mig lidt mere oppustet når jeg har min menstruation, men vægten plejer at stå på det samme<br />
<br />
I øvrigt er det lidt sjovt hvor de 1½ kg er røget af: lige på bagdelen. Er egentlig meget glad for min bagdel, så stor er undren når jeg allerede kan mærke at mine bukser ikke sidder tæt om numsen længere
Trine

16/09/2012 kl. 12:11
Vægtøgning, som følge af væskeophobning, i forbindelse med cyklus, er nu et meget almindeligt fænomen hos rigtigt mange kvinder, og hører under begrebet PMS.<br />
<br />
Det er da dejligt for dig, hvis du ikke lider af det <br />
<br />
Hos nogle, indtræffer det under selve menstruationsperioden, hos andre omkring ægløsning. Jeg har i hvert fald lært under denne her kur, at hos mig sker det netop under ægløsning - det har jeg så været mange år om at finde ud af, hehe.
givlos

16/09/2012 kl. 12:48
Tak Trine.<br />
Så blev jeg da lidt klogere i dag også :p<br />
Så nu vælger jeg at give min menstruation skylden for at der røg 1 kg på, og hvis jeg om 10-14 dage oplever at der ryger 1 kg på igen, så må det være ægløsningen, hehe
Trine

16/09/2012 kl. 12:57
Hahah, næh du, kun een gang pr. måned (cyklus) <br />
<br />
Jeg har altid følt, at jeg tog på i forbindelse med menstruation, men først på denne her kur fik jeg vished for, hvornår. For gennem de 12 uger, jeg har været på kur, har det været klassisk, at jeg hver 3½ uge har tabt mig mindst (ca. 700-800 gr. mod 1,2-1,8 kg. ugenligt ellers) - og min cyclus er netop 25 dage.<br />
<br />
Du skal nok blive det kg. kvit, men du kan tro, jeg kender den ærgelige følelse
givlos

16/09/2012 kl. 19:36
Så er denne PP dag også ved at være overstået.<br />
den raske gåtur i dag blev dog afløst af en lidt roligere gåtur med ungerne, dog på en time istedet for 30 minutter, håber ikke det giver bagslag...<br />
Aftensmaden stod på fyldte rødspætter. Hold nu op det smager bare godt!<br />
Og så har jeg fundet endnu en måde at snyde min hjerne: Jeg drikker normalt sort kaffe uden noget ( en tvillingemors livseliksir ) Men nu putter jeg et lille skvat mælk i og lidt sødemiddel, siger til mig selv at det er kakao, og det lykkes.. næsten <br />
Næste uges udfordringer står på fødselsdags frokost onsdag, jeg håber der er lidt grønt at nappe i, da det heldigvis er en PV dag. Det er så underligt at sidde på lærerværelset og ikke nappe en tallerkenfuld.<br />
Lørdag er jeg inviteret på brunch hos en kolega, igen er det heldigvis en PV dag, så mon ikke der ved siden af alle kagerne og alt andet lækkert er lidt grønt.
mig

16/09/2012 kl. 20:40
Dejligt <br />
Jeg tror det er fint med den gåtur Bare det du er kommet ud og gå <br />
Ja det smager altså bare så godt Hehe kan godt li du Næsten kan snyde din hjerne på denne måde <br />
Hvis du har mulighed for at finde ud af hvad de servere kunne det være godt for hvis der slet ikke er noget du kan spise har du jo så en mulighed for at ha lidt med selv, sådan plejer jeg at gøre <br />
Ninapiie

16/09/2012 kl. 21:06
Iiiihhhh hvor dejligt at læse om din store motivation Det ser jo bare fint ud.... På trods af et lille +, men hvis du bare holder modet oppe, som det jo tyder på... Så skal det nok komme <br />
Fortsat held og lykke, og velkommen på taberholdet <br />
Nina


INTET smager så godt, som slank føles.
Så er jeg startet op igen D. 22/2-18. 
givlos

17/09/2012 kl. 20:43
Yai :D endnu en dag er gået super fint. var ellers lige ved at springe aftenturen over, da ældste datter og manden er syg og de yngste to ikke gad lægge sig til at sove. orkede næsten ikke. Men fik fortalt mig selv hvor meget jeg hader det 7 tal på vægten og så kunne jeg elers komme afsted. 30 minutter, 4 km blev tilbage lagt. Jeg glæder mig sådan til jeg en eller anden dag forhåbentlig kan løbe 5 km og ikke "kun" gå 4 i raskt tempo. Vil så gerne prøve at være med til et løb. En af de ting som står på min: 100 things to do before you die" liste. dejlig dag.
givlos

18/09/2012 kl. 16:06
Pyha, vejret lover ikke godt. Vægten lover ikke godt. damn de mure der hele tiden hopper ind foran... stadig 69 kg til morges, og udsigten til regn er ikke ligefrem motiverende for aftengåturen. Men herre gud. så må jeg tænde op i brændeovnen før jeg går, så det er dejligt varmt at komme hjem og sætte kaffen over inden, så er der da lidt varmt at se frem til <br />
dagen er indtil videre igen igen gået fint. men jeg er irriteret over at jeg ikke er kommet længere ned i vægt, Vil nu gerne snart væk fra at svinge mellem 69 og 70. det er utroligt så meget det psykiske spiller ind. det der 7 tal først kan virkelig gøre mig deprimeret. og det er ikke sjovt fuld af forventningens glæde at stille sig op på vægten, vel vidende at man har holdt sig til planen til punkt og prikke og så er der ikke sket en dyt. Hvis ikke det var fordi jeg var så nysgerrig ville jeg nøjes med at stille mig op på vægten en gang om ugen. men det kan jeg bare ikke. Jeg vil have kontrol. Jeg vil præcist vide hvis den står stille eller går op for så at bruge tid på at analysere hvorfor i flere timer og til sidst komme frem til at det nok skyldes manglende toiletbesøg ..... Kvinde menneske, så tag dig dog sammen!
lucky

18/09/2012 kl. 16:57
Hej flot du gik en tur i går aftes,ja vejret er ikke ligefrem til en tur ud jeg cyklede hjem i sjask øs regnvejer (11km)men bare man er klædt på efter vejret.Kan godt følge dig med vægten det er træls når den står stille eller man tager på hvis man holder det,har ikke maveproblemer men i starten var der lidt jeg spiste lidt svesker og det hjalp altså heller det end gå helt i stå.<br />
Håber du får nedtur næste gang på vægten
nina

18/09/2012 kl. 20:15
Hej Givlos.<br />
<br />
Hvor dejligt at du trods regn og blæst kan se noget positivt i din aftenstur, eller rettere når den er ovre<br />
<br />
Ja det skide tal der står først betyderr bare så meget, har i mange år gerne ville under de 100 kg. og det vil ikke lykkes, 100, et eller andet har den blevet ved at sige, så tog jeg lidt på, og ja, her er jeg så, på 105,2 kg. men nu går det da den rette vej igen og denne gang skal det nok lykkes at komme under de famøse tre cifter tal.<br />
<br />
Du skal også nok snart komme længere ned i vægt, bare vent til din cyklus er ovre<br />
<br />
Tror på dig
Denne tråd er lukket og kan ikke længere besvares

Søg forum


Seneste oprettede indlæg

Dukan Slankekur - Generelt
Opsigelse
25/04/2021 kl. 08:22

Dukan Slankekur - Generelt
Står stille
11/04/2021 kl. 20:53

Dukan Slankekur - Generelt
Dukan app (nybegynder)
16/03/2021 kl. 09:53

Dukan Slankekur - Generelt
Fastelavnsboller
30/01/2021 kl. 16:05

Dukan Slankekur - Generelt
Spsk eller vægt
22/01/2021 kl. 16:44


Seneste kommentarer

Dukan Slankekur - Generelt
Opsigelse
17/05/2021 kl. 21:29

Dukan Slankekur - Generelt
Spsk eller vægt
15/03/2021 kl. 09:44

Tekniske spørgsmål
Tilbage-tasten
16/11/2020 kl. 14:48

Opskrifter - LCHF
Fødselsdagskager på LCHF
14/09/2020 kl. 12:20

Dukan Slankekur - Generelt
Hirseflager - er det tilladt på Dukan?
14/09/2020 kl. 12:14

Cookies hjælper os til at give dig den bedste oplevelse. Ved at bruge vores ydelse, accepterer du vores cookies.