Oprettet af linve d. 18/03/2013 kl. 19:13

Linves dagbog

Nu har jeg været flittig læser på siden i de 3 uger jeg har været på dukan, så nu må jeg hellere skrive lidt om mig selv.<br />
<br />
Jeg hørte om kuren ved et tilfælde, til en skoleudflugt med den ældste på 9. Tænkte at det kunne være en 'kur' som jeg kunne forholde mig til i en travl hverdag. Jeg gik hjem og søgte alt hvad jeg kunne om kuren og startede dagen efter på angrebsfasen. Det var hårdt, ikke fordi jeg lider af den store sukkertrang, men jeg fik det vildt dårligt efter det første døgn. Heldigvis gik det hurtigt over.<br />
<br />
Jeg har tidligere været på samme sure startvægt og tabte med vægtvogterne 32kg på ca 36 uger. Men så kom en knæskade, et par aborter og derefter 2 skønne børn, desværre fik jeg efter den første fødsel en mild fødselsdepression og måtte se de første mange kg komme igen. Efter barn nr. 2 kom så de sidste kg igen.<br />
<br />
Har været på vej på sporet igen mange gange, men vi elsker at eksperimentere med god mad og gode vine, men nu skulle det være.<br />
<br />
Heldigvis er jeg kommet godt igang og har på 3 uger tabt 5,8 kg. Vægten har næsten stået stille i sidste uge, men mon ikke det kommer???<br />
Men der er lang vej igen, og ROM blev jo ikke bygget på en dag.<br />
<br />


mig

05/04/2013 kl. 22:06
Så lidt <br />
<br />
Det er da bare lækkert at du finder noget tøj der og ja det har du så meget ret i <br />
<br />
Knus<br />
Rita
linve

08/04/2013 kl. 21:46
Idag var jeg gode venner med vægten minus 1,7 kg på den sidste uge.<br />
<br />
Super dejligt :P
linve

15/04/2013 kl. 18:04
Så rundede jeg de første 10 kilo, skønt. Har endnu engang idag måttet konstatere at jeg havde tøj, som jeg ikke kunne bruge fordi det er for stort.<br />
<br />
I Weekenden har vi lavet indkørsel. Den er gode 50 m, så der er et stykke vej når der skal fordeles granitmel og granit på det hele, jeg kan love jer for at jeg fik kontakt med nogle muskler som jeg længe ikke havde været i kontakt med.<br />
Idag har den stået på en god gåtur i det gode forårsvejr.<br />
<br />
Håber at der er fler der bliver glad i skralden over det gode vejr.<br />
<br />
UNIQE

15/04/2013 kl. 18:14
Hææææææææj og velkommen i "10 kilosklubben"!!<br />
<br />
En fed fornemmelse, ikk?? <br />
<br />
Og rigtig god fornøjelse med indkørslen. Vi skal lave stald og fik sten til grunden hjem forleden dag..... av, mine fingre... jeg fik dem i klemme! *GG*<br />
<br />
Vejret??? Det har da været fantastisk!!!!
lucky

15/04/2013 kl. 18:57
Hej har lige læst op i din dagbog,det går bare derud af med dig.<br />
Flot vægttab du har.
mig

16/04/2013 kl. 14:07
Weeee stort tillykke med de 10 kg, det er bare sååå flot altså <br />
<br />
Hehe ja så er det man kan mærke man lever <br />
<br />
Ja for sørne da et super fedt vejr så er det bare med at komme ud og nyd det <br />
<br />
Ha en dejlig dag <br />
Knus<br />
Rita
linve

22/04/2013 kl. 17:23
Var igen gode :P venner med vægten, minus 1,3 kg. Det ser ud til at jeg er en af de heldige der godt kan tillade mig at tage et enkelt glas vin uden at det sætter alt istå, men det får mig ikke til at sløse med de øvrige ting, og der er kun tale om et glas.<br />
<br />
Nu skal jeg igennem et par uger, som bliver lidt udfordrende, men kommer jeg igennem dem med et nul eller lille vægttab så er jeg glad.<br />
Onsdag fylder sønnen 7 år, og der skal klassen med hjem onsdag. Han deler fødselsdag med min far som i år fylder 60 år, så når vi har tømt huset, skal vi ud og spise ved mine forældre. Fredag står den på konfirmation, lørdag har fylder datteren 9 og her kommer hele familien på besøg. Så holder min far den store fest med 100 gæster lørdagen efter.<br />
<br />
Og ja mine børn har fødselsdag med 3 dages mellemrun, faktisk havde jeg samme terminsdato med 2 års mellemrum, men så er der knald på en uge om året, og så er det overstået :P . Desværre må vi vente lidt med tøsens klasse fødselsdag, vi blev overhalet indenom af en klassekammerat.
lucky

22/04/2013 kl. 18:08
Flot tab,ja så er der meget du skal i ugens løb.<br />
Men når man er forberedt så går det,har du selv noget med når du skal ud eller spiser du det der er dukan venligt ?
linve

22/04/2013 kl. 19:33
Min far har bestilt bøf med bløde løg til onsdag, så den er i vinkel. Lørdag skal jeg jo selv lave mad og fredag må jeg se hvad der sker.<br />
<br />
Jeg tager kun brød med hvis jeg skal til frokost et sted, ellers må jeg spise hvad der er på bordet.<br />
Det vigtigste er jo at man holder sig på dukan før og efter.
Vibeke1965

22/04/2013 kl. 20:25
Jeg tror det er vigtigt at melde ud til værtinden, når man skal ud, at man kun spiser kød og grønt og at man ikke spiser kage og dessert, så værtinden ikke bliver sur over at man ikke spiser hendes lækkerier (eller hans )<br />

Startvægt 19/8-14: 118,7 16/3-15: 111,5 = tabt 7,2 kg
linve

22/04/2013 kl. 20:35
Nu er jeg i forvejen kendt for ikke at elske det søde køkken. Det er bestemt ikke derfor jeg har taget de mange kg på.<br />
Hvis jeg er et sted hvor jeg ikke gider snakke kur, så spiser jeg lidt. Men de fleste i min omgangskreds ved det, og der er ingen i mellem der ville blive fornærmede over det.
linve

24/04/2013 kl. 21:20
Dårlig dukan dag,<br />
<br />
Min søn og far har hold fødselsdag det er i sig selv ikke så slemt, men jeg har ikke fået spist rigtigt.<br />
Morgenmaden var ok, der blev ikke tid til formiddagsmad og frokost blev en ikke dukan bolle, men en rigtig fødselsdagsbolle, jeg gik tør for dukan brød i morges, og havde ikke tid eller æg hjemme til at nå at bage noget mere, dårlig planlægning. Da fødselsdagsgæsterne spillede fodbold i haven kunne jeg snige mig til at spise et par frikadeller, men har måttet supplere med det der var til børnrene så som frugt og mandler.<br />
Aftensmaden var fin dukansk, men jeg kan godt mærke på kroppen at den ikke har fået sit sædvanlige stabile indtag.<br />
<br />
Men bortset fra maden, så har det været en god dag. Sønnike blev lykkelig over hans gaver, min søster og niece kom fra Skagen, min mor og min anden søster var her alle mens sønnen holdt drenge fødselsdag. Og da min far som idag er fyldt 60 år kom fra arbejde, kunne vi overraske ham med at vi alle var samlet, det viste han ikke oget om, han blev pænt overrasket.<br />
<br />
I morgen skal den have fuld gas på madsiden inden vi fredag skal til konfirmation.
mig

24/04/2013 kl. 23:33
Stort tillykke med dem alle, sikke da også en masse fødselsdage hehe<br />
<br />
Flot du prøver at holde dig så godt du nu kan til dukan det bliver du selv rigtig glad for når det er overstået <br />
<br />
Du må ha en masse gode fester <br />
Rita<br />
<br />
P.s. Har du set tråden om at mødes med andre dukaner ? http://dinslankekur.dk/forum/andet-group3/andre-emner-forum6/tilmelding-til-vores-alle-sammens-dukan-m&#037;c3&#037;b8de-thread2978.0/
linve

25/04/2013 kl. 08:44
Mange tak Rita,<br />
<br />
Ja jeg har set tråden om dukan mødet, men vores private kalender er fyldt til randen, så jeg kan vist ikke tillade mig at stikke af endnu en dag. Men skulle det vise sig at jeg alligevel kan snige mig afsted, så kommer jeg med en sidste øjebliks tilmelding<br />
<br />
Mvh<br />
Linve
linve

29/04/2013 kl. 17:13
Så kom jeg igennem sidste uge hvor dukan ikke stod forest, men det er alligevel lykkes mig at få et vægt tab på 700 gram, det tager jeg gerne med.<br />
<br />
I denne uge er det kun min fars 60 års fødselsdag der umiddelbart kan ødelægge noget, men kan jeg komme igennem den med et lille vægttab også så er jeg glad.<br />
<br />
Nu skal jeg bare have mig taget sammen til at skrive talen.........
Denne tråd er lukket og kan ikke længere besvares

Søg forum


Seneste oprettede indlæg

Dukan Slankekur - Generelt
Opsigelse
25/04/2021 kl. 08:22

Dukan Slankekur - Generelt
Står stille
11/04/2021 kl. 20:53

Dukan Slankekur - Generelt
Dukan app (nybegynder)
16/03/2021 kl. 09:53

Dukan Slankekur - Generelt
Fastelavnsboller
30/01/2021 kl. 16:05

Dukan Slankekur - Generelt
Spsk eller vægt
22/01/2021 kl. 16:44


Seneste kommentarer

Dukan Slankekur - Generelt
Opsigelse
17/05/2021 kl. 21:29

Dukan Slankekur - Generelt
Spsk eller vægt
15/03/2021 kl. 09:44

Tekniske spørgsmål
Tilbage-tasten
16/11/2020 kl. 14:48

Opskrifter - LCHF
Fødselsdagskager på LCHF
14/09/2020 kl. 12:20

Dukan Slankekur - Generelt
Hirseflager - er det tilladt på Dukan?
14/09/2020 kl. 12:14

Cookies hjælper os til at give dig den bedste oplevelse. Ved at bruge vores ydelse, accepterer du vores cookies.