Oprettet af linve d. 18/03/2013 kl. 19:13

Linves dagbog

Nu har jeg været flittig læser på siden i de 3 uger jeg har været på dukan, så nu må jeg hellere skrive lidt om mig selv.<br />
<br />
Jeg hørte om kuren ved et tilfælde, til en skoleudflugt med den ældste på 9. Tænkte at det kunne være en 'kur' som jeg kunne forholde mig til i en travl hverdag. Jeg gik hjem og søgte alt hvad jeg kunne om kuren og startede dagen efter på angrebsfasen. Det var hårdt, ikke fordi jeg lider af den store sukkertrang, men jeg fik det vildt dårligt efter det første døgn. Heldigvis gik det hurtigt over.<br />
<br />
Jeg har tidligere været på samme sure startvægt og tabte med vægtvogterne 32kg på ca 36 uger. Men så kom en knæskade, et par aborter og derefter 2 skønne børn, desværre fik jeg efter den første fødsel en mild fødselsdepression og måtte se de første mange kg komme igen. Efter barn nr. 2 kom så de sidste kg igen.<br />
<br />
Har været på vej på sporet igen mange gange, men vi elsker at eksperimentere med god mad og gode vine, men nu skulle det være.<br />
<br />
Heldigvis er jeg kommet godt igang og har på 3 uger tabt 5,8 kg. Vægten har næsten stået stille i sidste uge, men mon ikke det kommer???<br />
Men der er lang vej igen, og ROM blev jo ikke bygget på en dag.<br />
<br />


linve

05/05/2013 kl. 20:11
Så fik jeg min fars store fest overståe og brunch her til morgen. Nu må den stå på ren dukan det næste lange stykke tid. Og ikke minst skal der gang i motionen igen, det er ikke gået så godt den sidste uges tid.<br />
Er spændt på hvad vægten siger i morgen.<br />
<br />
Har et par kolleger som går igang i morgen, de skal ikke tabe sig så meget som mig, men det bliver alligevel rart at "trosfæller" i hverdagen<br />
<br />
Vi skrives
Ea22

05/05/2013 kl. 20:25
Hej Linve<br />
<br />
Kan du fortælle mig hvordan jeg får lavet et vægtskema som det du har ??? Hilsen Ea
Camilla Dahl

06/05/2013 kl. 07:19
Ea hvis du går ind øverst på siden der hvor der står "hjælp" så er der en undermenu der hedder FaQ teknisk, der er en video hvor du kan se hvordan man laver sådan en
linve

13/05/2013 kl. 08:31
I sidste uge blev det til et magert vægttab på 0,5 kg. Men idag gik det godt med vægten. Hele 1,9 kg og så kan jeg samle et vægttab på 15 kg. Jubii så er jeg nået en tredie del af vejen.<br />
<br />
Begynder efterhånden at få problemer med at finde noget i skabet, som ikke er blevet alt for stort men det er jo den positive del af sagen.<br />
<br />
Nu vil jeg tage på konference, og håbe at deres buffet er så alsidig som den plejer, så jeg kan vælge 95 procent dukan.<br />
<br />
Knus til alle i dukanere derude
UNIQE

13/05/2013 kl. 08:45
Flot........ super flot!!<br />
<br />
Ja, se fra den lyse side..... alt det store tøj.... og det bliver kun værre... <br />
<br />
Jeg håber at buffeen er lækker Dukanvenlig...... god konference og god dag!!
linve

26/05/2013 kl. 08:15
Har lidt en krise i øjeblikket. I mandags blev det kun til et vægttab på 400 gram, det er sku lidt sløvt, men det er trods alt fortsat nedad.<br />
<br />
Det har ikke været en speciel dukan venlig uge i denne uge, der har været mange måltider hvor det har været nødvendigt at snyde lidt for bare at få noget energi i kroppen. Ingen motion har jeg fået nok af. Så jeg skal lige have givet mig selv et spark bag i og så igang med en madplan og nogle gode gåture igen, så jeg kan nå mit delmål på 100-105 kg inden sommerferien starter uge 28. Jeg har lidt travle hvis det skal nås.<br />
<br />
Nu håber jeg at vægten ikke er steget når jeg går på vægten i morgen<br />
<br />
Når der er lavet madplan, handlet ind og luget ukrudt i haven idag skal jeg vist lige motivere mig selv ved at rydde op i mit tøjskab. Skal vist lige have et overblik over hvad jeg overhovedet kan være bekendt at bruge endnu og hvad jeg heldigvis må sende til genbrug.<br />
<br />
Må i alle have en formidabel søndag med solskin<br />
<br />
Knus linve
linve

28/05/2013 kl. 17:05
Jeg havde Godt nok ikke taget på, som jeg var bange for men det blev kun til minus 300 gram på en uge. Tror jeg har fået for lidt at spise og for lidt væske, og så stejler kroppen jo.<br />
<br />
Kunne ikke dy mig for at gå på vægten i morges, og så vejede jeg ca et kg mindre idag end igår. Men vægten bliver først justeret hvis det er sandt på mandag. Så nu håber jeg at jeg på mandag kan skrive om et formidabelt vægttab, med mindre jeg sætter det hele overstyrs til den halvfjerds års fødselsdag vi skal til lørdag. Heldigvis kender vi menuen, det er helstegt pattegris's med stor salater, så mere dukan kan det næsten ikke være, og<br />
Han der laver det er en gl. Kollega til min far og han sørger altid for at vi som han kender får nogle af de gode stykkér, men jeg må nok hele blive fra den spøde svær.<br />
<br />
Nu vil jeg gå igan i køkkenet, den står på kylling, med kylling på idag
UNIQE

28/05/2013 kl. 18:09
Ingen motion kender jeg godt, men der skal jo også overskud til... og det er bare ikke altid lige tilgængeligt <br />
<br />
300 gram har også ret....... men jeg håber da at du får spist og drukket mere, så du kan skrive et "jordskreds-vægttab" på kontoen... <br />
<br />
Jup jup..... der er lys forude!!
UNIQE

28/05/2013 kl. 19:05
Ingen motion kender jeg godt, men der skal jo også overskud til... og det er bare ikke altid lige tilgængeligt <br />
<br />
300 gram har også ret....... men jeg håber da at du får spist og drukket mere, så du kan skrive et "jordskreds-vægttab" på kontoen... <br />
<br />
Jup jup..... der er lys forude!!
linve

03/06/2013 kl. 19:47
Sikke en tabs uge 2,4 kg fra mandag tl fredag. Jeg har skiftet vejedag fra mandag til fredag da det ofte er I weekenden jeg har problemer med at få spist korrekt og drukket vand nok<br />
<br />
Har nu fået ryddet op i klædeskabet, der er kun en trediedel tilbage, og heriblandt ikke for meget sommertøj, suk. Så måtte jeg jo ud og kigge efter lidt til sommeren, men det kunne ikke lade sig øre at opdrive et par nickers i min størrelse, nej for det har været godt vejr, lød den noget dårlige undskyldning fra ekspedienten i min ellers ynglingsbutik, så jeg måtte til 70 års fødselsdag i 'gamle' klude.<br />
Jeg synes det er svært at købe tøj, da jeg ved at jeg forhåbentligt om 2 måneder må pakke det væk også. Men omvendt kan jeg ikke være bekendt at dukke op i bukser der falder ned og bluser der efterhånden ligner telte.<br />
<br />
Skulle der være nogle derude der mangler tøj i storpige str.48+ så har jeg vel tøj liggende til et par sorte sække.<br />
<br />
Nå men der skal ikke græske nogen tvivl om at jeg trives med dukan.<br />
<br />
Vi skrives<br />
Linve
linve

16/06/2013 kl. 19:50
Hejsa jeg har desværre ikke haft så meget tid til at være herinde. Min vægt driller lidt den ene uge for så ugen efter at tage et ordentligt hop. Nu har jeg nået de første 20 kg. Vil meget gerne nå ned på 105 inden ferien, men nu får vi at se. Har haft en ikke speciel god dukan weekend, og det kan mærkes i maven, men i morgen står jeg fast igen.<br />
Igår spurgte kæresten om den mad jeg lavede til ham og ungerne var anderledes, han havde været på vægten og havde tabt godt 5kg. Det har jeg ikke gået efter, men han kunne nok godt trænge til yderligere 5.<br />
<br />
Vi havde igår en grim oplevelse med uvejr. Det store telt vi havde sat op i haven, drog til vejrs mens vi sad og drak kaffe. Vores trampolin blev stående, men træer og naboernes trampoliner er blevet flækket, væltet med rod og slået i småstykker. Heldigvis kom ingen af vores gæster eller naboer noget til. Men det var godt nok svært at sove i nat med tanke for hvad der kunne være sket.
UNIQE

16/06/2013 kl. 20:50
Tillykke med de første 20 kilo.......<br />
<br />
Ja, sikke et uvejr..... godt I alle kom noget til. Der var heldigvis ikke noget hos os der væltede eller fløj, men jeg måtte da ud og se om hestene var der.. og det var de. De stod bare og åd græs....<br />
<br />
Nå..... vi ses på Dukanvejen igen i morgen... oki?
frederikke29

16/06/2013 kl. 20:50
Tillykke med de 20 kilo og gudskelov der ikke skete noget med nogen i uvejret. Så godt i nyhederne at det havde været vildt nogen steder.
linve

30/06/2013 kl. 12:44
Nu er det ved at være ferietid, vi er ved at rigge campingvognen til. Jeg håber jeg når halvvejs på mit samlede vægttab inden ferien, men er godt tilfreds med mine 22 kg på 18 uger.<br />
<br />
Der har desværre ikke været tid til motion i den seneste tid, men har en plan om at jeg skal ud og så en tur hver morgen når vi når frem til sydens sol. Har pakket mine uundværlige dukan ting i vognen, men da turen går til Italien så holder jeg lidt ferie fra kuren når vi kommer derned.<br />
<br />
Det kan godt være at jeg endnu ikke er åleslank, men jeg vil nyde at føre mig frem i bikini og have det godt med mit foreløbige resultat, så må omverdenen lukke øjnene hvis de ikke kan tåle at se det.<br />
<br />
Jeg når nok ikke herind igen før efter ferien, så kan alle i dukanere have en super sommer, og så kæmper vi sammen videre på den anden side af ferien.<br />
<br />
Knus og feriekram linve
Ninapiie

30/06/2013 kl. 13:48
Nyd du nu ferien Det skal nok komme af igen, når du kommer tilbage, og kæmper videre <br />
Rigtig god tur.... Vi drager afsted om 14 dage.... Blive skøøønt <br />
Feriekram retur til dig


INTET smager så godt, som slank føles.
Så er jeg startet op igen D. 22/2-18. 
Denne tråd er lukket og kan ikke længere besvares

Søg forum


Seneste oprettede indlæg

Dukan Slankekur - Generelt
Opsigelse
25/04/2021 kl. 08:22

Dukan Slankekur - Generelt
Står stille
11/04/2021 kl. 20:53

Dukan Slankekur - Generelt
Dukan app (nybegynder)
16/03/2021 kl. 09:53

Dukan Slankekur - Generelt
Fastelavnsboller
30/01/2021 kl. 16:05

Dukan Slankekur - Generelt
Spsk eller vægt
22/01/2021 kl. 16:44


Seneste kommentarer

Dukan Slankekur - Generelt
Opsigelse
17/05/2021 kl. 21:29

Dukan Slankekur - Generelt
Spsk eller vægt
15/03/2021 kl. 09:44

Tekniske spørgsmål
Tilbage-tasten
16/11/2020 kl. 14:48

Opskrifter - LCHF
Fødselsdagskager på LCHF
14/09/2020 kl. 12:20

Dukan Slankekur - Generelt
Hirseflager - er det tilladt på Dukan?
14/09/2020 kl. 12:14

Cookies hjælper os til at give dig den bedste oplevelse. Ved at bruge vores ydelse, accepterer du vores cookies.