Oprettet af LiVi d. 12/01/2015 kl. 11:33

LiVi dagbog

Jeg har læst rigtig meget og har lyst til at starte i morgen. Jeg håber jeg kan finde ud af det. Er der nogle gode råd til min opstart ?


Vibeke1965

12/01/2015 kl. 11:43
Hej LiVi og velkommen i dagbogen

Selvfølgelig kan du finde ud af det - grundlæggende skal du spise kød, fisk, æg, mælkeprodukter og 1½ spsk havreklid om dagen i fase 1

Basta!!

i fase 2 er der lidt flere muligheder, men grundlæggende handler det jo stadig om proteinerne.

Og så skal du endelig spørge, vi er nogle stykker herinde, der har været her alt for længe (fordi vi ikke kunne holde fast - altså genbrugskilo kan ikke anbefales) men selvom vi ikke kunne overholde kuren, så kender vi den temmelig godt

Spændende at høre fra dig om hvordan det går - har du set hæftet fra Ude&Hjemme i denne uge (altså fra i onsdags)? for der er forslag til mad
Startvægt 19/8-14: 118,7 16/3-15: 111,5 = tabt 7,2 kg
LiVi

12/01/2015 kl. 12:34
Hej Vibeke

Tak fordi du har skrevet til mig.

Det jeg spekulerer mest på er, om jeg kommer til at spise f.eks ren skyr,en dåse tun, et stykke kylling og simpelthen ikke kan finde ud af at få gang i de opskrifter der ligger herinde. Jeg har købt bladet og har læst hæftet.

Tænker også hvordan jeg håndterer at vi skal holde fødselsdag. Men der kommer jo hele tiden fødselsdage og så kan jeg jo udskyde opstart igen og igen. Jeg VIL så gerne men det er nok tvivlen der fylder mine tanker.

Nu må jeg få handlet og så igang. Hvordan holder man sig bedst opdateret herinde ? Der er så meget at læse på.

 
rikken

12/01/2015 kl. 13:56
Hej og velkommen.

Når du skal starte op, er planlægning vigtig. I angrebsfasen (fase 1), skal der helst ikke afviges fra planen. Derfor skal du sørge for, at du kan gennemføre de dage i angrebsfasen, som der er afsat til dit vægttab.

Det der med at spise en dåse tun, en bøtte skyr og en pakke pålæg kender vi vist alle til. Det kommer du om ved, hvis du sørger for at lave mad klar. Rigtig mange ting kan fryses, så sørg for at lave et lager af f.eks. hakkebøffer (hurtige at smide i mikroen), kyllingedeller, skyrmarineret kyllingestrimler, oksekødsruller osv. Kig i opskrifterne under faserne, der er mange lækkerier.

I fase 2 har du flere muligheder og kan derved sagtens spise fødselsdagsmiddag, hvis du bare holder dig til reglerne og sørger for at tage en ekstra proteindag bagefter. Hvis du selv skal lave maden, er det endda endnu lettere.

De første dage i angreb går hurtigt, vekselfasen er lang, men maden også mere 'almindelig'. Husk på at du er på vej til at lave en livsstilsændring og det kræver et bevidst valg og ikke mindst et fravalg. Dukan er meget motiverende, fordi man taber sig lynhurtigt, så du må op på hesten.

Knus Rikke
Vibeke1965

12/01/2015 kl. 16:12
Du får lige nogle forslag:
Morgenmad - hjemme og to go:
- Kyllingestrimler/skinkestrimler/hakkebøf i små stykker svitses med løg dertil spejlæg eller røræg
- dukanbrød med pålæg
- cheasy vanille blandet med fromage frais drys af havreklid og hvedeklid (tubberware er super til at ha med - og jeg får ikke procenter for at sige det men der kommer ikke væske ud i tasken)
- Æg (hårdkogt eller blødkogt efter ønske) dertil dukanbrød
- Hakkebøf med spejlæg, rå løg og ketchup
- hjemmelavede pølser med spejlæg og ketchup og sennep
- Omelet: løg svitses med lidt røget skinke, dertil hakket oksekød, kylling eller skinke. Pisk 2 æg med lidt mælk og salt/peber – hæld over og lad stå til det stivner – det smager også helt fint som madpakke

Mellemmåltider:
- kyllingstrimler med dip
- små frikadeller med dip - kan laves af kylling, oksekød, svinekød
- tunsalat: tun, fromage frais, løg og krydderier - spis bare en hel dåse til mellemmåltid
- ½ dukanbolle med kødpålæg
- cheasy vanille med lidt drys af havreklid eller hvedeklid

Frokost:
- Tunsalat med dukanbrød – eller uden
- Æggesalat med dukanbrød (hårdkogt æg, fromage frais, purløg, karse, karry, salt og peber)
- Røget laks med røræg og dressing (fromage frais med purløg)
- Dampet laks (køles af) med reje dressing (fromage frais med citron, purløg og rejer)
- Varmrøget laks med dressing
- Kylling med dressing
- En rest meatza med dressing til (her i angreb må du lave meatza uden ost)
- rester fra aftensmad

Aftensmad - her er det vigtigt at holde sig for øje, at dressing ikke er til at dyppe i, men til at læsse ovenpå i rå mængder :
- Kylling stegt/i ovn med dressing
- Hakkebøf med bløde løg og evt. spejlæg til
- Tærte med oksekød (hakket oksekød svitses med løg, tilsæt lidt tomatpure, salt og peber - i ovnfast fad - 2 æg + 1 hvide piskes let sammen med mælk og fromage frais, salt og peber og hældes over - i ovn til den er stivnet)
- Chili con carne - uden bønnerne men med masser af smag af chili - dertil fromage frais
- Ovndampet laks med dressing
- Dukan-Pandekage og så noget fyld af kylling med en dressing af fromage frais
- Dukan pandekage med fyld fra chili con carnen
- rød bøf med hvidløgsdressing
- Dukan burgerbolle med hakkebøf og løg + evt. spejlæg
- krebinet af mager hakket kalv og svin med en fromage frais dressing + evt. spejlæg
- skinkeschnitsel med citron og sild (hvis man er til det)
-Tærte med hytteost (løg, skinke/hakket oksekød/kylling og bacon svitses og i ildfast fad – 2 æg piskes let og blandes med 250g hytteost, salt og peber – hældes over – i ovn 200grader ca. 35-40 min. til den bliver gylden.)
Startvægt 19/8-14: 118,7 16/3-15: 111,5 = tabt 7,2 kg
lucky

13/01/2015 kl. 04:32
Hej velkommen på dagbog håber du får en god opstart ,der er mange gode forslag til mad i Vibekes indlæg, og som du kan se er det ikke bare en dåse tun osv. Men kan godt følge dig sådan tænkte jeg også selv da jeg engang startet....Du skal nok få styr på det...
LiVi

13/01/2015 kl. 08:09
Hej

Hvor er det dejligt at I svarer mig.

Jeg vil lige spørge hvordan jeg kan regne ud hvor mange dage jeg skal være i angreb. Den beregner der henvises til virker ikke ( altså den engelske side)

Jeg har læst på siden men kan ikke finde andre steder der er en beregner.

Skal tabe 25 kg. Kan jeg bare regne med 5 eller 7 dage ?

Har I erfaring med dette ?

 
LiVi

13/01/2015 kl. 08:10
Jeg prøver at starte angreb i dag.

 
Vibeke1965

13/01/2015 kl. 08:28
Altså jeg ville tage 7 dage - mindst, måske 10.

Jeg synes, at jeg husker noget om, at man vejer sig hver dag, og når man så for 2. dag i træk er gået lidt i stå, så er det til at hoppe over til fase 2.

God dag - skriv om hvordan det går

Det har altid hjulpet mig at være meget aktiv herinde - læse og skrive i forskellige dagbøger og tråde - det hjælper med at fastholde fokus, synes jeg
Startvægt 19/8-14: 118,7 16/3-15: 111,5 = tabt 7,2 kg
Vibeke1965

13/01/2015 kl. 09:05
Og forresten - vi elsker liv på siden og masser af kommentarer i dagbøger og tråde
Startvægt 19/8-14: 118,7 16/3-15: 111,5 = tabt 7,2 kg
Denne tråd er lukket og kan ikke længere besvares

Søg forum


Seneste oprettede indlæg

Dukan Slankekur - Generelt
Opsigelse
25/04/2021 kl. 08:22

Dukan Slankekur - Generelt
Står stille
11/04/2021 kl. 20:53

Dukan Slankekur - Generelt
Dukan app (nybegynder)
16/03/2021 kl. 09:53

Dukan Slankekur - Generelt
Fastelavnsboller
30/01/2021 kl. 16:05

Dukan Slankekur - Generelt
Spsk eller vægt
22/01/2021 kl. 16:44


Seneste kommentarer

Dukan Slankekur - Generelt
Opsigelse
17/05/2021 kl. 21:29

Dukan Slankekur - Generelt
Spsk eller vægt
15/03/2021 kl. 09:44

Tekniske spørgsmål
Tilbage-tasten
16/11/2020 kl. 14:48

Opskrifter - LCHF
Fødselsdagskager på LCHF
14/09/2020 kl. 12:20

Dukan Slankekur - Generelt
Hirseflager - er det tilladt på Dukan?
14/09/2020 kl. 12:14

Cookies hjælper os til at give dig den bedste oplevelse. Ved at bruge vores ydelse, accepterer du vores cookies.