Oprettet af lucky d. 08/02/2014 kl. 18:14

Lucky´s ugedagbog

Ja så opretter jeg en ny dagbog for at undgå at komme til s.1 hver gang og håber det løser problemet,nok heller ikke så mange der har lyst til at læse op på over et års dagbog  men jeg linker til den gamle dagbog.
http://dinslankekur.dk/forum/topic/luckys-ugedagbog-fase-2/

Så de af jer der måske har mig under favoritter  skal så bruge den nye dagbog 

 


lucky

20/10/2014 kl. 14:06
Nååå her går det lidt op og ned med alt...

weekenden gik ikke helt efter planen så må se hvor galt det er på onsdag... Jeg tror jeg vil til at køre 5-2 så der bliver flere dage med grønt.Føøøj hvor det regnede til morgen men blæste da ikke så meget som da jeg cyklede hjem....

uuuu jeg har svigtet min motion i Loop er kørt lidt træt i det men må se at tage mig sammen til at få gang i at hive i jern igen....

I dag har min søn bestilt lasagne så til os andre står den på finsk mad......

 
Catherina

20/10/2014 kl. 16:08
Kort øjeblik troede jeg næsten at du havde set "lyset" og ville give let faste en chance Men tænker det nok mere er 5:2 dukan, med flere grønsags dage.

Ej, man skal følge hvad man selv tror på og virker for en, så længe det virker, og derefter tage hvad man kan bruge, lidt her og der, og finde hvad der virker for en selv, og hvad man kan leve efter i længden.
Vi er jo alle forskellige, og ingen diæt er det rette for alle.

Følger stadig lidt med herinde, men her er godt nok stille. Havde overvejet lidt at oprette en dagbog selv, så ville der være en mere som skrev, men jeg lever jo ikke ligefrem efter Dukan længere, og ville nok mere opfordre folk til at skifte selv hvis jeg ikke skrev det, men så I hvordan jeg lever, og kan leve, og mit vægttab.
Nævne hvad jeg spiser, både på spise OG fastedage, ville nok ikke ligefrem hjælpe folk med at følge og holde Dukan.

Jeg er stadig ikke i mål, men jeg bliver jo også ved med at rykke det nedaf, nu hedder mit slutmål 65. Jeg tror jeg vil være tilfreds med min krop på det. I følge min bmi, hedder det omkring de 63, men jeg er bygget mere kurvet, og nyder mine former.  Men et stykke fra de 73 i følge Dukans side var min "sande vægt".

Jeg er ked af at du stadig må kæmpe så hårdt Lone, næsten begyndt at se ud som om hver gang du taber et kilo, tager du 2 kilo på. Jeg ved hvad du skriver, at "så må du bare tage dig sammen...", men jeg håber virkelig at du vil begynde at overveje, om du måske skulle prøve noget andet, så du KAN spise frugter uden at tage på, eller kartofter, og der vil være plads til at nyde almindelig mad eller lækkerier en gang i mellem, uden at du sætter ugers eller måneders slid og slæb og pinsler overstyr.

Jeg håber du ikke vil tabe mit indlæg ilde på, det er skrevet i den bedste mening, og noget jeg har tænkt på at skrive til dig hele sommeren.
Vibeke1965

21/10/2014 kl. 08:51
haha ja jeg tænkte også lige faste-dage

Hvis det var mig ville det nok gi mere hvis jeg tog 5 pp dage og 2 pv dage, men ved godt du har det anderledes

finsk mad???

 
Startvægt 19/8-14: 118,7 16/3-15: 111,5 = tabt 7,2 kg
Christel

21/10/2014 kl. 13:03
Jeg synes også at det er hårdt at se på, hvordan du ikke får succes for alt det arbejde du lægger i Dukan. Du er virkelig en fighter og trofast mod Dukan. Et enkelt fejltrin, og du tager mere på end du taber .. og der bliver længere og længere til mål. Det har du ikke fortjent. Mon ikke du kan finde anden måde at tabe dig på som du lider mindre afsavn ved? Jeg kan huske at man sagde, at man ikke måtte være på Atkins mere end et halvt år, for så fik det modsat effekt og var usundt. Mon det samme kan være gældende med Dukan? Kurene minder om hinanden. Dukan er en fantastisk kur og har gjort meget godt for mange af os. Men jeg tror ikke at man skal leve efter den i årevis. Håber du snart får lidt medvind
lucky

22/10/2014 kl. 07:34
Hey cat... Ja tænkte godt det ku se ud som om jeg valgte noget andet... Og ja måske har I ret jeg skal prøve noget andet eller jeg skal tage en pause fra alt og ikke tænke på næste gang man skal på vægten.... Jeg er træt af at tænke kur pt. Så hælder nok til at tage en pause fra det hele vel viden om det kan gå helt galt,måske det kan være det jeg har brug for ? Men må nok heller holde mig til 5-2 og se om det går bedre og lave om på min vejedag så det er mandag og ikke onsdag,og så skal jeg igang med motion igen.....

Siden sidste uge har jeg taget 700g på men jeg har smidt 1,4kg siden mandag........Så weekend gik helt skævt og det var jeg klar over....

Vibeke finsk mad det er snittede hvidkål og svitset hakket oksefars der ligges lagvis i et ovnfast fad og man kommer maggi aroma over lagene og lidt salt så skal det i ovnen til kålen er mør ca 1 time tror jeg det fik eller mere har ikke lige styr på tiden ved 150 grader.

I dag står menuen på kylling wok har noget grønt der skal bruges...
welle

22/10/2014 kl. 08:10
Den vægt , den vægt , det er bare så svært . Tror det er vigtigt at lytte til sin krop og gøre hvad man kan mærke er rigtigt . Det er vigtigt at gøre det der føles rigtigt og hvad man har det bedst med .
Vibeke1965

22/10/2014 kl. 09:33
Lyder spændende, har et ½ hvidkål liggende.... tror jeg prøver det på torsdag - det skulle godt nok ha været min pp dag, men denne uge er alligevel mærkelig....

Maggi aroma er det bare krydderiet? - det lyder lidt tørt ?

Har du prøvet at lave hokkaido suppe? der kan reste grønt jo sagtens puttes i.

 
Startvægt 19/8-14: 118,7 16/3-15: 111,5 = tabt 7,2 kg
lucky

22/10/2014 kl. 11:23
Ja det kan du ha ret i welle også derfor jeg vil prøve at få lidt mere grønt ind.

Vibeke det er flydende form...

Nej jeg har ikke prøvet suppen endnu,har gemt nogen kerner vil prøve at så/lægge dem til næste år skal bare lige ha læst lidt om man kan dyrke dem selv.
welle

22/10/2014 kl. 11:35
Jeg er jo i fase 3 og taber mig stadig , trods brød , ost og mit ugentlige festmåltid . Havde også svært ved helt at undvære det grønne , nyder det virkelig nu . Men ellers er det jo Dukan mad , ved ikke hvor langt du er fra fase 3 ?
lucky

22/10/2014 kl. 11:47
Jeg er nok 14 kg fra...
welle

22/10/2014 kl. 12:20
Ja , så er der jo lidt igen . Jeg skulle tabe 15 kg og har yderligere tabt 2 kg i fase 3 .
Vibeke1965

22/10/2014 kl. 12:21
Flydende - aldrig hørt eller set - nå skal handle om lidt, så må jeg se.
Startvægt 19/8-14: 118,7 16/3-15: 111,5 = tabt 7,2 kg
Christel

22/10/2014 kl. 14:20
Lucky: ønsker bare for dig, at du ikke skal kæmpe forgæves. Du kan jo stadig spise sundt, bare holde pause fra dukan, i hvert fald fase 2. Jeg troede at jeg ville tage på med 5:2 kuren, nu jeg fik brød og slik og kage igen indimellem, men det gjorde jeg ikke, når jeg holdt mig til mit tdee, altså det man maks må få på en almindelig spisedag.

Vil naturligvis ikke snakke imod dukan som har hjulpet os af med alle de kg, men når du har kæmpet forgæves så længe, så skal du måske køre med grønt hver dag eller med lidt groft brød igen, eller stresse kroppen lidt med en anden kur. Det tyder på at det er svært for os alle at tabe os med fase 2, når vi har taget på igen.
fauer

23/10/2014 kl. 05:36
Hej Lone du kæmper så sejt og selvom du har det svært i weekenderne, så taber du dig alligevel på en uge. Tænkt hvis du ikke gjorde det,bliv ved at kæmpe.... Ved du kan
tabt 26 kg, er i fase 3
lucky

23/10/2014 kl. 15:04
Christel tak for det, ja også derfor jeg vil prøve med lidt mere grønt, og ja det er svært når man har taget på igen tror også det går bedst for dem der når deres mål uden at falde i for mange gange.

Tak Birgit men føler mig ikke sej, når jeg er så dum hver weekend og denne her skal vi til høstfest og det plejer at være god mad må bare gå efter det der er bedst for mig.

Og næste lørdag skal jeg til åben hus en kollega har 40 års!! jubilæum hold da k... det er mange år, hun for fortjenstmedalje så det er en stor dag for hende hun er meget royal...

Til April næste år skal vi på krydstogt til Caribien så jeg skal bare tage mig sammen og se at få smidt de kg, så man ikke ligner en strandet hval  der er gået på grund på stranden.....

Nå god aften til alle....
Denne tråd er lukket og kan ikke længere besvares

Søg forum


Seneste oprettede indlæg

Dukan Slankekur - Generelt
Opsigelse
25/04/2021 kl. 08:22

Dukan Slankekur - Generelt
Står stille
11/04/2021 kl. 20:53

Dukan Slankekur - Generelt
Dukan app (nybegynder)
16/03/2021 kl. 09:53

Dukan Slankekur - Generelt
Fastelavnsboller
30/01/2021 kl. 16:05

Dukan Slankekur - Generelt
Spsk eller vægt
22/01/2021 kl. 16:44


Seneste kommentarer

Dukan Slankekur - Generelt
Opsigelse
17/05/2021 kl. 21:29

Dukan Slankekur - Generelt
Spsk eller vægt
15/03/2021 kl. 09:44

Tekniske spørgsmål
Tilbage-tasten
16/11/2020 kl. 14:48

Opskrifter - LCHF
Fødselsdagskager på LCHF
14/09/2020 kl. 12:20

Dukan Slankekur - Generelt
Hirseflager - er det tilladt på Dukan?
14/09/2020 kl. 12:14

Cookies hjælper os til at give dig den bedste oplevelse. Ved at bruge vores ydelse, accepterer du vores cookies.