Oprettet af lucky d. 08/02/2014 kl. 18:14

Lucky´s ugedagbog

Ja så opretter jeg en ny dagbog for at undgå at komme til s.1 hver gang og håber det løser problemet,nok heller ikke så mange der har lyst til at læse op på over et års dagbog  men jeg linker til den gamle dagbog.
http://dinslankekur.dk/forum/topic/luckys-ugedagbog-fase-2/

Så de af jer der måske har mig under favoritter  skal så bruge den nye dagbog 

 


fauer

23/10/2014 kl. 18:03
Selvfølgelig er du sej, du kæmper jo de andre dage og du giver ikke op. Det lyder spændende med den ferie.
tabt 26 kg, er i fase 3
Catherina

24/10/2014 kl. 00:47
Åh Lone Lone Lone. Sikke du kæmper med den vægt.

Jeg husker da jeg startede på Dukan tilbage i november 2012, du var allerede en af de "gamle" på det tidspunkt og i fase 3. Jeg husker jeg var virkelig imponeret over dit vægttab og en smule misundelig over, at du allerede havde tabt så meget, og nærmest "færdig" med det hårde i mine øjne.
Jeg var jo kun lige startet og havde en lang vej foran mig.

Så kom den berygtede jul 2012 hvor det gik galt for dig, og du har kæmpet lige siden.
Jeg synes, at det er imponerende at du har kunne holde ud gennem de sidste snart 2 år, og du samtidig har haft søde og venlige ord til nye og gamle og opmuntring til alle.
Du var altid klar til at byde velkommen til nye og give hjælp, og jeg var en af dem som nød godt af det.
Men igen, meget færre nye de sidste måske 6 måneder, tilgengæld er flere så vendt tilbage.

 

Men der er sket en forandring, ikke kun med forummet, men du virker også anderledes. Du har ligefrem hintet / skrevet at tage en hel pause fra Dukan, hvilket ingen kan bebrejde dig efter at have kæmpet så hårdt og så længe. For slet ikke at snakke om, at jeg tvivler på det er sundt at blive i fase 2 eller 3 så længe som du har været tvunget til.

 

Men det gør mig også bekymret. Ikke kun fordi du virker mere trist og modløs, kan selvfølgelig bare være træthed og kulden, det mærker jeg også selv.
Men også fordi jeg tog en pause fra Dukan i oktober sidste år, efter en skade opstod eller brød ud igen, og jeg fik taget næsten 9 kilo på i løbet af 3 måneder.

Du har tabt dig virkelig meget, selvom de sidste 2 år har været op af bakken, og måske ikke helt så meget at vise for arbejdet. Men jeg ønsker ikke for dig at det går galt igen, julen og December er ved at stå for døren igen.

 

Jeg ville ønske at du ville give hver anden dags faste en chance, 4:3 kuren af Krista Varady, eller få læst 5:2 af Michael Mosley. Jeg tror virkelig at den ville kunne hjælpe dig, og det ville være sundere for dig, og få dig ned på den vægt du ønsker.
Jeg frygter for dig, at hvis dette foresætter alt for længe, at du bare opgiver helt.
Et eller andet sted kunne jeg selvfølgelig være ligeglad, men det er jeg ikke med dig, du var altid så venlig mod mig og opmuntrede mig, og jeg ønsker ikke at du bare skal opgive det du har tabt. Eller blive ved med at se folk komme og gå og sidde fast tilbage.

 

Jeg er glad for, at Christel skrev igen før jeg gjorde. Det havde ellers været alt for meget "tough loving" jeg ville have skrevet. Nu brugte jeg så i stedet en ekstra dag eller to på at tænke over, hvad jeg skulle skrive til dig.

Jeg er kommet frem til, at diæter / slankekure / livsstile minder meget om religioner. Vi ser hver især "lyset" og følger hvad vi tror på og hvad vi læser og ser beviser på, og mener det er det rigtige.
Vi ønsker at hjælper andre og "oplyse" andre om det rigtige ved vores, og kan ikke forstå hvorfor de ikke kan se det rigtige i vores og de bare ignorer beviserne.

Men hvis ny forskning om 6 måneder skriver, at let faste IKKE er vejen frem, og ikke virker, og man ikke taber sig på det. Vil jeg heller ikke lytte.
Hvorfor ? Fordi jeg på min egen krop har mærket at det virker og jeg har fået det bedre fysisk, plus jeg elsker levemåden. Men den er måske heller ikke for alle. Tror mange har det sådan med Dukan nu.

Jeg tabte 34 kilo på dukan over 11 måneder, tog så knap 9 kilo på under 3 måneders pause, hvilket bragte mig tilbage til 82,4. Jeg havde været blot 700 gram fra hvad UK Dukan siden kladte min "sande vægt" på 73 kilo.

Jeg har nu fastet hver anden dag siden januar, min vægt i morges var 67.3. Jeg har spist is, slik, chips, kage og fed mad på mine spisedage. Jeg kan tage til fødselsdage eller i byen og spise som de andre, jeg kan tilmed gå amok og grovæde hvis og når jeg får lyst.

Javist, min vægt kan og går op, nogle gange har der samlet set ikke været et vægttab over et måned, andre har jeg tabt et par kilo. Det kunne have gået hurtigere hvis jeg havde spist sundere på mine spisedage, men jeg er meget tæt på målet, så der har ikke været så meget at tabe af, 2,3 kilo, som jeg håber at ramme inden jul, så er jeg på 65 og skal ikke længere ned.
Men også lige meget om det tager et måned eller 4, jeg har på intet tidspunkt følt noget afsavn. Og jeg har på intet tidspunkt "syndet" da intet hedder at synde, så længe fastedagene på 500 kcal bliver overholdt.

Inden du opgiver helt Lone, så giv let faste en chance, som Christel, så tror jeg ikke længere på, at Dukan virker for dig. Du vil måske se en stigning på vægten i starten, når kroppen skal vænne sig til mad med fedt og stivelse og kulhydrater igen. Men for at tage en kilo fedt på skal du spise 7000 kcal OVER dit daglige energiforbrug.
Vibeke1965

24/10/2014 kl. 09:13
Jeg tror nu ikke du er i fare for at opgive helt Lone - dertil er du kommet for langt.

Jeg ved ikke helt hvad jeg skal mene om fastekurene - altså jeg kan jo godt se, at for nogle virker det fint - men jeg prøvede det faktisk inden sommerferien fordi jeg ikke kunne overholde dukan - problemet for mig er ikke at faste - det kan jeg sådan set sagtens - mit problem er, at jeg ikke kan finde ud af at spise almindeligt!!! Det betyder at jeg overspiser de 5 dage og så taber jeg mig ikke alligevel....og så har jeg set/hørt flere der alligevel ikke taber sig selvom de (siger!!) at de følger 5-2.

Jeg har læst flere ting om 5-2 - både at man kan spise uhæmmet 5 dage men jeg har læst andre steder at man skal holde sig til 1500 kcal (og det er så her jeg får det svært)

I virkeligheden tror jeg såmænd stadig dukan virker - HVIS MAN OVERHOLDER RETNINGSLINIERNE - men det gælder jo for alle kure - så hvis jeg kun spiste 1500  kcal 5 dage og fastede 2 ville jeg også tabe mig - ligesom jeg taber mig nu hvor jeg overholder dukan.

Problemet når man har været på kur (uden at overholde den helt rigtigt) i længere tid, man føler at man "lider afsavn" men man får ikke resultatet (fordi man laver nogle overspringshandlinger) og så løber man surt i det og laver flere overspring.

Jeg læste et sted (kan ikke huske hvor) at hvis man havde haft succes med en kur så var det en god ide at tage den kur igen, for den vidste man virkede - og jeg må sige at efter jeg er tilbage 100% på dukan - ja så taber jeg mig også - men det tog lang tid at komme tilbage og jeg har set mig selv dybt i øjnene så jeg kunne finde de ting jeg IKKE overholdt (selvom jeg synes jeg var på kur)

 
Startvægt 19/8-14: 118,7 16/3-15: 111,5 = tabt 7,2 kg
Catherina

24/10/2014 kl. 11:01
Jeg er jo heller ikke på 5:2, og har faktisk slet ikke været på den på noget tidspunkt. Derfor kan jeg ikke sige om den virker bedre eller dårligere.

Jeg så "EAT, FAST AND LIVE LONGER" af Michael Mosley på tv2 tilbage i januar, og gav mening for mig. Købte hans bog, og en af Kata Harrison og slugte dem.
Han beskriver kort hver anden dags faste som Krista Varady nu har skrevet en bog om, og hendes jeg fulgte med det samme, da jeg ønskede at spise fed mad og lige hvad jeg ville.

Jeg har fastet mellem 3 og 4 dage om ugen siden januar, ændrede så nogle ting da hendes bog udkom i auguest, og ELSKER det. Jeg føler ingen afsavn, jeg har spist hvad jeg ville, og jeg har tabt mig på den.
Jeg vil gå ned til 5:2 når jeg når mit mål om 2.3 kilo, faste er nemt for mig, jeg nyder de sundheds mæssige fordele, samt har sparet en hulens masse penge og tid.

 

Jeg faster for min sundhed og mit helbred, ikke kun for at tabe mig, og jeg elsker det og vil fortsætte resten af livet. Men måske ikke for alle.
lucky

25/10/2014 kl. 11:45
Hej Cat.

TAk for dit lange indlæg og tilbageblik på min tid på Dukan, og du har helt ret i at jeg var fint på vej i fase 3 da du kom til og at det gik galt for mig i julen og ferier,og når jeg ser tilbage ja så skulle jeg måske ha prøvet en anden vej for længe side ? Men det kan jeg jo ikke bruge til noget nu,men jeg har da overvejet om jeg skal prøve noget andet men det har jeg jo prøvet så tit.Det der er mit problem er jo jeg ikke holder det som jeg skal og derfor det er gået som det er,selvom jeg har lovet mig selv at jeg ikke vil tage på igen.Her hen over sommeren er der sket nogen ting som jeg nok går og tænker for meget på og lader det være min undskyldning for årh det går jo nok lige at spise det eller det.Så ja jeg har skrevet flere gange lidt i retningen af jeg vil droppe ud,men har alligevel forsat,og kørt op og ned.Jeg er selv skyld i det går som det gør.... Og give op det gør jeg ikke jeg skal bare til at sige nej til ting som jeg gjord i starten jeg var på Dukan eller da jeg var på en af de andre Kure jeg har været på i tidens løb.Jeg er da ikke afvisende overfor at faste en dag bare for at prøve det på et tidspunkt.

Jeg synes det er dejligt for dig du har fundet den livsstil der passer til dig og flot du er kommet så langt ned i vægt på den måde,det glæder mig for du har jo også haft dit at slås med.Nej jeg håber da ikke jeg sidder tilbage som den sidst,tak for din bekymring for mig Knuzz til dig....

 

Vibeke du har ganske ret jeg er kommet for langt til at gi op men jeg må også indse jeg har blidt mig selv ind jeg har været på kur længe det har jeg jo også men bare ikke på den rigtige måde lidt lige som du beskriver det,for så havde jeg jo ikke de problem som jeg har nu at det går op og ned,jeg skal helt på sporet igen,igen.......

Håber det giver mening det jeg har skrevet og jeg er ikke så grå og trist som vejret er pt. Jeg skal nok  komme til at rykke igen.

Håber I får en god weekend 
Vibeke1965

27/10/2014 kl. 07:37
Yeps Lone - nu rykker vi - denne gang HOLDER vi den begge to
Startvægt 19/8-14: 118,7 16/3-15: 111,5 = tabt 7,2 kg
Vibeke1965

27/10/2014 kl. 07:48
Hov...

Mht. 5-2, så VED jeg jo godt at jeg spiser MEGET - det gør man jo på dukan - flere kcal end på normale slankekure - her er det jo sammensætningen (eller fraværet af kulhydrater) der giver virkningen

Og det er i hvert fald mit problem, hvis jeg skal på fastekur - jeg har ikke nogen fornemmelse af, hvor meget normale portioner fylder - og derfor kommer jeg til at overspise. For eksempel (hvis jeg ikke er på dukan): til aftenkaffe kan jeg spise knækbrød med leverpostej - og jeg kan sagtens spise 2-3 stykker - og når de er væk, tænker jeg "de smagte godt, jeg kan godt lige snuppe et par stykker mere" og det gør jeg så.....og inden jeg får set mig om har jeg spist 6 stykker knækbrød - og skulle der være lidt kage...så tager jeg også 2-3 stykker eller mere af det - og jeg bliver hverken dårlig eller noget - det er desværre "normalt" for mig - og det er derfor 5-2 ikke duer. Måske en gang, når jeg kommer til fase 4....men så kan jeg jo lige så godt bare køre fase 4....

Det kunne måske løses ved at faste 3-4 gange om ugen, men det vil være for meget for mig - det ville jeg ikke kunne overholde.

 
Startvægt 19/8-14: 118,7 16/3-15: 111,5 = tabt 7,2 kg
fauer

27/10/2014 kl. 09:34
hep hep Lone, håber du får en god uge og ender med et  godt vægttab. Man skal have overskud for at kæmpe og hvis man ikke har det, så er det for svært at holde. Du gør det så godt du kan og det er det vigtigste. Vi kan kæmpe samme , mit overskud har også manglede på det sidste, så vi må lige holde hinanden oppe. God dag
tabt 26 kg, er i fase 3
Boenne

27/10/2014 kl. 14:51
Åh, jeg kender alt for godt til det med det manglende overskud, og da jeg samtidig er startet med at arbejde igen, og derfor også kommer alt for ofte og ustruktureret ud at handle, så er der bare alt for mange fristelser   Det er bare alt for let at overbevise mig selv om, at det går nok, og imorgen starter vi så hard core igen...


Vibeke1965

28/10/2014 kl. 07:08
Jeg forstår dig Christina, men prøv at lade være - kig på Lone og jeg, der har været her på siden i over 3 år, uden at vi er kommet i mål.....

 
Startvægt 19/8-14: 118,7 16/3-15: 111,5 = tabt 7,2 kg
lucky

29/10/2014 kl. 05:49
Ja Birgit man skal ha overskud,og det er svært altid at ha det.Men håber det er på vej tilbage.

Ja det er nemt at overbevise sig selv om at det nok skal gå og i morgen er man helt tilbage.Og så siger man sådan igen dagen efter,det holder jo ikke men alligevel går det tit sådan.Og som Vibeke skriver så se på os.... Så kan man jo tænke om vi er det rette sted eller hvad? Tror for mig handler det ikke om jeg er på den ene eller anden kur men om at holde det bagefter og ( imens) Jeg har været tæt på mit mål men sat det overstyr og køre  op og ned.Pt skriver jeg ikke om min vægt i dagbogen I har hørt rigeligt om det går op og ned...Der er kun en jeg fortæller den til når jeg har været på vægten.Det går ok med maden dog havde vi gæster i går og jeg spiste "normalt" og de næste dage er RP dage.

 
welle

29/10/2014 kl. 06:59
Dejligt at du stadig har overskud til at skrive om din vægt rejse herinde . Det hjælper jo os alle at høre om hvordan det kan gå op og ned . Selvfølgelig kommer dit overskud igen
Hapsen

29/10/2014 kl. 07:44
Hold da op Lone 

vil bare sende en ordentlig krammer din vej 

du skal gøre det du har det bedst med. Som du selv og Vibeke skriver så virker dukan helt sikkert - når den overholdes  herhjemme kører resten af familien 5:2 da de allesammen bedre kan klare fasten end at skulle undvære så mange ting som på dukan. For mig er dukan vejen frem, så tror det er et temperamentsspørgsmål.

Masser af knus fra Sofie


Christel

29/10/2014 kl. 09:01
Det var netop pointen - at du med din indsats burde have tabt dig. Selv om du falder i indimellem. Jeg har selv kørt dukan i et halvt år uden at det virkede til sidst. Jeg kørte angrebsfasen igen i 5 dage uden synderligt tab. Men hvis du tror, at det kan virke igen, så bare fortsæt og giv den gas. Det er bare sådan, at når man opdager, at det ikke virker til sidst, og at man selv har kæmpet forgæves, vil man skåne andre for at opleve det samme. Men jeg stopper herfra med at sparke dig i anden retning og ønsker dig pøj med vægttabet, uanset hvordan det foregår.

 
lucky

29/10/2014 kl. 09:49
Welle det håber jeg da 

Tak Sofie,ja netop så virker det når man overholder den men sådan er det jo for alle Kure ik ? Godt I har en løsning der passer i jeres famile.

Christel,har forstået dit budskab, men satser dog stadig på jeg kan holde mig til dukan, og lige over til dig 
Denne tråd er lukket og kan ikke længere besvares

Søg forum


Seneste oprettede indlæg

Dukan Slankekur - Generelt
Opsigelse
25/04/2021 kl. 08:22

Dukan Slankekur - Generelt
Står stille
11/04/2021 kl. 20:53

Dukan Slankekur - Generelt
Dukan app (nybegynder)
16/03/2021 kl. 09:53

Dukan Slankekur - Generelt
Fastelavnsboller
30/01/2021 kl. 16:05

Dukan Slankekur - Generelt
Spsk eller vægt
22/01/2021 kl. 16:44


Seneste kommentarer

Dukan Slankekur - Generelt
Opsigelse
17/05/2021 kl. 21:29

Dukan Slankekur - Generelt
Spsk eller vægt
15/03/2021 kl. 09:44

Tekniske spørgsmål
Tilbage-tasten
16/11/2020 kl. 14:48

Opskrifter - LCHF
Fødselsdagskager på LCHF
14/09/2020 kl. 12:20

Dukan Slankekur - Generelt
Hirseflager - er det tilladt på Dukan?
14/09/2020 kl. 12:14

Cookies hjælper os til at give dig den bedste oplevelse. Ved at bruge vores ydelse, accepterer du vores cookies.