Oprettet af lucky d. 08/02/2014 kl. 18:14

Lucky´s ugedagbog

Ja så opretter jeg en ny dagbog for at undgå at komme til s.1 hver gang og håber det løser problemet,nok heller ikke så mange der har lyst til at læse op på over et års dagbog  men jeg linker til den gamle dagbog.
http://dinslankekur.dk/forum/topic/luckys-ugedagbog-fase-2/

Så de af jer der måske har mig under favoritter  skal så bruge den nye dagbog 

 


lucky

11/01/2015 kl. 15:08
Hej Birgit....

Jeg er ikke kommet igang..... Vi skulle lige ha overstået en julefrokost i går,så jeg starter i morgen om jeg køre 1-1 eller andet har jeg ikke besluttet pt.handler det bare om at losse mig selv i r... Og komme igang....  Mennnn så er der lige en rund fødselsdag på lørdag... Men vil spise det der er bedst,der vil jo hele tiden komme noget man skal...

 
Vibeke1965

12/01/2015 kl. 06:59
Ja alternativt skal vi lukke os ude fra det sociale liv det næste halve år....

Nej tror også vi må finde en måde at deltage i et "normalt" liv - jeg gør som jeg "plejer" spiser dukansk til almindelige fødselsdage og ikke-dukansk til udvalgte arrangementer.
Startvægt 19/8-14: 118,7 16/3-15: 111,5 = tabt 7,2 kg
lucky

13/01/2015 kl. 04:43
Ja det bliver sgu da også kedeligt

vi var bedre til at holde den 100% da vi hoppede på første gang må bare finde frem til det igen...

 

 
Vibeke1965

13/01/2015 kl. 07:02
Det er rigtigt, Lone, men første gang havde jeg altså også udvalgte arrangementer, hvor jeg ikke spiste dukansk.

Så du i det seneste hæfte fra U&H hende der havde tabt 50 kg og havde spist Marabou hver dag? Jeg overvejede det lige et øjeblik, men jeg er s.. bange for, at jeg ikke kan nøjes med 2-4 stykker og så har jeg pludselig ædt hele pladen

Problemet for mig er, at jeg kan ikke sige præcist hvad det er jeg ikke kan undvære.....jeg har bare et kæmpe problem med volumen - hvis først godteposen er åben, så ÆDER jeg.  Her mod slutningen af jul/nytår (hvor jeg jo var stået af dukan) - jeg vidste ikke en gang om det var slik, kage, mad eller chips jeg havde lyst til - så tog bare noget af det hele...... et under, at jeg kun tog 3 kg på hen over jul....

 
Startvægt 19/8-14: 118,7 16/3-15: 111,5 = tabt 7,2 kg
Christel

13/01/2015 kl. 09:52
Lone: jeg tror også, at man er nødt til at sige nej til alt ikke-dukansk, hvis man skal tabe sig på kuren.
lucky

13/01/2015 kl. 19:10
Det er jo også forskelligt for os alle nogen går det let for igen og andre ikke... tror nu heller ikke jeg skulle ind på det med chokolade er nu ikke den store chokolade spiser men så er der så meget andet man for ædt ellerhavde man vel ikke de genbrugs kg at slås med.... 

Christel ja man skal i hvertfald regne med at stå stille nogen dage så jo helt klart bedst at holde sig til dukansk mad...
Vibeke1965

14/01/2015 kl. 07:22
Jeg er enig - hvis bare.....men havde vi nu holdt den første gang så havde vi levet normalt nu - problemet er at vi føler at vi har været på kur i 100 år - det er derfor jeg indimellem giver mig selv lov til at køre lidt udenom - måske en dårlig strategi - vi får se, jeg tror nu nok jeg skal få tabt omkring 20 kilo inden konfirmationen, håber VIRKELIG at jeg kan holde fast bagefter.
Startvægt 19/8-14: 118,7 16/3-15: 111,5 = tabt 7,2 kg
rikken

14/01/2015 kl. 07:38
Jeg tror måske, at den der med at køre udenom en gang i mellem kan være en rigtig fornuftig strategi, hvis man skal være i fase 2 længe. Hvis man træffer et bevidst valg og accepterer konsekvensen, tror jeg, at man undgår cravings, som i hvert fald i mit tilfælde er det værste. Jeg kan godt acceptere at mit vægttab står stille, hvis jeg har valgt at drikke et glas vin sammen med min mand, men hvis jeg får cravings, kan jeg ikke nøjes med et stykke chokolade eller en småkage, nej jeg æder et kilo og så er skaden meget større end hvis jeg havde kørt lidt udenom.


CK89

14/01/2015 kl. 14:10
Jeg læste på den amerikanske side om et ægtepar på dukan der havde valgt at spise popcorn hver weekend til deres filmaften og den tog jeg til mig i den periode hvor det kørte rigtig godt for mig. Jeg tager rigtig tit i biografen med veninder og jeg synes en del af hyggen er popcorn. Så jeg gjorde det til en regel at jeg i det mindste kunne spise en børnepopcorn. Da der jo er rigtig meget salt og en del kulhydrater i, valgte jeg altid at jeg ikke skulle veje mig dagen efter. Det fungerede virkelig godt for mig 
Christel

14/01/2015 kl. 15:02
Det samme gjorde jeg til sidst i forløbet, popcorn eller lidt nødder.
Christel

14/01/2015 kl. 15:04
Rikken: problemet er bare, at til start kan man godt spise lidt uden om Dukan og smide det igen i løbet af ugen. Men falder man i for mange gange, så kan man ikke smide det så let igen, og i det hele taget ikke tage sig med dukankuren. Dukan siger selv, at man kan blive immun. Og jeg tror at det er sket for mig.

 
rikken

14/01/2015 kl. 17:19
Christel: Det kan du have ret i, det der med at blive immun. Jeg har selv prøvet det. Hvis jeg taber for meget i angrebsfasen, ved jeg, desværre af dårlig erfaring, at min krop går amok, når jeg går i fase 2. Derfor har jeg afbrudt kuren, de gange, hvor det er sket, for så at prøve igen senere. Jeg tror at kroppen på en eller anden måde ændrer stofskiftet til at kunne optage proteinerne mere effektivt og man derved ikke bruger så meget energi på omsætningen og derfor ikke taber sig, men det er bare min egen teori. Jeg ved, at nogle mennesker kan tabe sig, selvom de drikker vin, fordi leveren omsætter alkoholen til varme i stedet.

Det er en jungle at finde rundt i de der kostråd. Vi fik at vide i 80'erne at vi skulle holde os fra fedt og spise kulhydrater i stedet. I 90'erne talte vi kalorier og spiste skillekost (fit for life), i 00'erne er det protein og nu faste, selvom diætisterne i mange år har sagt, at man skal spise morgenmad, ellers går stofskiftet i stå. Før skulle vi spise frugt, men nu siger ernæringsrådet at det skal man ikke, hvis man vil tabe sig... Ja, jeg kunne blive ved. Der er ikke noget at sige til, at vi bliver lidt forvirrede.
Vibeke1965

15/01/2015 kl. 08:01
Nej det er godt nok ikke nemt - jeg læste for nogle måneder siden, at hvis man havde haft succes med en kur, så var det nok det nemmeste at hoppe på den kur igen - så derfor er jeg stadig her

 
Startvægt 19/8-14: 118,7 16/3-15: 111,5 = tabt 7,2 kg
lucky

20/01/2015 kl. 04:58
Så blev det veje dag i går ugen endte i 0, det er enlig gået ok indtil lørdag vi var til fest, men søndag var det tilbage igen....

I går fik jeg startet på min motion igen dejligt at komme i gang,

Loop, Cross trainer i 15 min var død efter bare 3 min er helt i bund med kondi (har da været lidt bedre  ) og så har jeg gået til og fra loop ca.5 km.....

God snevejers dag til jer........
welle

20/01/2015 kl. 05:24
Ja utroligt så hurtigt konditionen forsvinder som dug for solen !!!!!! Kunne det bare gå så stærkt med de kilo , så ville det være nemt . 0 på vægttabskontoen er jo super , så er det jo ikke et plus . Også dejlig snevejrsdag til dig . Puha det sner meget !!!
Denne tråd er lukket og kan ikke længere besvares

Søg forum


Seneste oprettede indlæg

Dukan Slankekur - Generelt
Opsigelse
25/04/2021 kl. 08:22

Dukan Slankekur - Generelt
Står stille
11/04/2021 kl. 20:53

Dukan Slankekur - Generelt
Dukan app (nybegynder)
16/03/2021 kl. 09:53

Dukan Slankekur - Generelt
Fastelavnsboller
30/01/2021 kl. 16:05

Dukan Slankekur - Generelt
Spsk eller vægt
22/01/2021 kl. 16:44


Seneste kommentarer

Dukan Slankekur - Generelt
Opsigelse
17/05/2021 kl. 21:29

Dukan Slankekur - Generelt
Spsk eller vægt
15/03/2021 kl. 09:44

Tekniske spørgsmål
Tilbage-tasten
16/11/2020 kl. 14:48

Opskrifter - LCHF
Fødselsdagskager på LCHF
14/09/2020 kl. 12:20

Dukan Slankekur - Generelt
Hirseflager - er det tilladt på Dukan?
14/09/2020 kl. 12:14

Cookies hjælper os til at give dig den bedste oplevelse. Ved at bruge vores ydelse, accepterer du vores cookies.