Oprettet af Mecaoni d. 19/06/2014 kl. 18:38

Maj's dagbog

Hej alle som måtte læse med  Jeg er ikke helt sikker på hvordan disse dagbøger virker, men synes at det begynder at blive hårdt nu, og tror mine venner og familie er ved at være træt af at høre om Dukan så har brug for at få skrevet lidt

Lidt om  mig: Jeg har ikke været overvægtig hele livet, det startede da jeg som 20 årige fik en depression og nogle piller for det. Jeg tabte mig rigtig meget for tre år siden ved at tælle kalorier, men tog desværre alle kiloerne på igen+ 10 ekstra. Så nu mangler jeg at tabe 40 kg

Jeg startede på Dukan i mandags. Det vil sige jeg havde besluttede mig et par dage i forvejen at nu skulle det være, og havde fået læst om angrebsfasen og købt ind.

Fra mandag til tirsdag havde jeg tabt 1,8 og var rigtig glad.  Nu på fjerde dagen har jeg tabt 2,6 kg, og er ovenud lykkelig jeg ser lækre jordbær alle vegne og jeg har sådan en lyst til en bakke Men jeg gør det ikke

Jeg skal være på angrebsfasen i 7 dage. Dukans hjemmeside sagde egentlig 6 dage, men jeg tænkte at jeg ligeså godt kunne snuppe en hel uge, så jeg kunne starte frisk på næste fase om mandagen.

Kan godt mærke at det er svært for mig at tabe mig nu og også i julen.I julen er der lækker konfekt og julemad og chokolade og and osv. Men her om sommeren er det is - især mint is og jordbær med fløde jeg har lyst til.

Jeg har sagt til mig selv, at jeg skal holde denne uge ud, og når det så bliver mandag må jeg tage lidt jordbær. Jeg ved godt nogle ville synes det er dumt, men det er det eneste der for mig til at holde ud. Og når så mandagen er gået må jeg sætte mig et nyt mål.

Lavede tunpizza til mig og min søster i dag (opskrift herinde fra) smagte godt, men da vi skulle købe ingredienser så jeg at de havde fået min ynglings chokolade igen, som de ikke har haft længe og det tog alle mine kræfter ikke at købe en, men jeg gjorde det 

Jeg er glad for jeg har fundet denne side, da jeg synes det indimellem er lidt svært at finde rundt i hvad man må og ikke må, så kommer nok til stille nogle spørgsmål.

Nu vil jeg læse lidt i nogle andres dagbøger og se for det første: om jeg har gjort det nogenlunde rigtig, og så kunne jeg godt tænke mig at læse om hvor meget godt der kan komme ud af at følge denne kur.



 


AstridHunter

19/06/2014 kl. 20:06
Hej Maj!

Jeg frygter også for jordbær, de ser simpelthen såååå gode ud nu... Jeg går forbi en bod hver morgen på vej i skole og står og savler lidt  Jeg har sagt til mig selv at når jeg har tabt de første 5 kg er det jordbær tid.

Jeg tænker at man evt kunne lave en cheasy vanilje/ friske jordbær is, håber det virker   

Jeg håber du får en god oplevelse med dukan. Jeg er selv på sidste dag af fase 1 og syntes det er gået utrolig hurtigt, og har ikke følt det store afsavn endnu.

Jeg glæder mig til at følge med på din rejse knus herfra
Mecaoni

20/06/2014 kl. 18:12
Lyder lækkert med en cheasy vanilje/ friske jordbær is

Jeg mangler nu kun 2 dage mere af angrebsfasen, synes det er en evighed siden jeg startede, og alligevel er jeg kun på femte dagen, men det er snart overstået.

Jeg har nu tabt 3 kg på 5 dage = Jubiiii Dvs. i morges havde jeg taget 100 gram på, og blev simpelthen så vred på vægten, at jeg tænkte at jeg ville prøve at veje mig igen senere. Vente lidt med at spise morgenmad, og så veje mig, og det betyd at jeg havde tabt 300 gram, så jeg siger til mig selv at jeg har tabt mig 3 kg

Jeg har egentlig ikke spist så meget i dag, lidt cheasy vanilje med havreklid. Så lavede jeg en vanilje creme og har fået en del kalkun kød, og nøj hvor var det træls at jeg skulle pille det sprøde skind af - men jeg gjorde det   Men helt utroligt når jeg altid plejer at være sulten, at jeg har spist så lidt i dag, og føler mig mæt.

Glæder mig til at se hvordan det ser ud i morgen

 
AstridHunter

21/06/2014 kl. 07:20
Dejligt med de 3 Kg

Jeg skal have købt det cheasy vanilje! Er snart liiiidt træt at det sure skyr til morgen mad

Jeg glæder mig også til at se hvordan det er gået med dig med 3 Kg er simpelthen så flot gjort! det må være en dejligt følelse 
Mecaoni

21/06/2014 kl. 19:53
Vil helt klart anbefale cheasy vanilje - i starten spiste jeg også kun ren skyr med havreklid i - puha tror ikke man kan holde det i længden. Men selvfølgelig kan skyren bruges til meget andet - bare ikke lige på den måde.

I dag er gået fint. Havde tabt mig 300 gram igen så nu er der røget lidt over 3 kg = 3,3. Og blev da også nød til at opdatere min lilyslim så snart jeg så det. Glæder mig bare så meget til at jeg forhåbentlig kan opdatere den så den viser jeg er 1/4vejs, 1/2vejs og helt færdig med mit vægttab. DEt hjælper i hvert fald mig at opdatere min vægt når det går frem af, og jeg har da også mindst tre jeg gør det på 

Det er i morgen min sidste dag i angrebsfasen. Mandag vil jeg prøve at spise protein og grønsager, men jeg bliver simpelthen nødt til at synde en smule. Synes det er så flot dem der ikke gør, men det er det eneste der har holdt mig kørende, at jeg kan få lidt jordbær og en lille chokolade, så jeg tager sikkert lidt på tirsdag.

Ellers er jeg blevet rigtig glad for den app der hedder idukan - den kan ikke så meget og opskrifterne skal man da slet ikke kigge på. for det første er det skrevet på dårligt dansk havreklid bliver til havregryn men der er også en opskrift på pandekager med banan - hvilket selv jeg ved man ikke må spise. Men den er god til at holde styr på hvilken dag i fasen man er på - tror især det bliver vigtig i cruise fasen. Man kan opdatere sin vægt, og se fremskridt. Jeg bruger den også til at skrive hvad jeg har spist og motioneret - ikke tælle kalorier bare for at holde styr på det. Samtidig er jeg også begyndt at bruge den som indkøbsliste. Var meget skuffet da jeg opdagede hvad jeg havde betalt 25 kr for - men for mig fungere den.

Jeg kan mærke for hver dag der går at jeg kommer til at sætte mig mere ind i dukans principper - der er stadig meget jeg er i tvivl om og sikkert gjort forkert, men jeg har tabt mig så Jubiii

 

 

 

 

 
lucky

22/06/2014 kl. 13:42
Hej

velkommen på dagbog flot start du har fået,og ja det kan være svært at holde sig fra de ting man ikke må spise.Men jeg vil helt klart anbefale dig at holde dig til de ting du må spise for har man først sløset lidt ja så kan man også igen,taler af egen dårlige erfaring,Og du er først lige startet prøv om du kan lade være og trænger du til lidt sødt så prøv nogle af de desserter man må spise.

Forsat god tur på vej ned
Mecaoni

22/06/2014 kl. 19:39
Mange tak

Du har så meget ret, for oftest hvis man "synder" en gang, så vender kroppen sig til det - min gør i hvert fald. Men det eneste der holder mig kørende er at jeg ved at i morgen så må jeg få en håndfuld jordbær, og et meget, meget lille chokolade. Men ja, jeg er bange for at få smag for det igen. Det kan også være at jeg er så motiveret i morgen at jeg slet ikke tager det - men desværre tvivler jeg.

Jeg vil ikke belønne mig selv hele tiden, da jeg ved der kommer dage hvor jeg bare ikke kan holde dukan. Skal i byen med nogle veninder i næste måned, og der kommer jeg ikke til at holde det. Så for mig er det dumt at "synde." Nu må jeg se

I dag har været en lidt dum dag. Stod på vægten og havde taget 500 gram på, så jeg vejede det samme som for to dage siden

Men jeg lider desværre som så mange andre herinde af forstoppelse, så håber det er det. Har været på toilet en gang på en uge, og er begyndt at have det dårligt. Så i morgen går jeg på apoteket eller i matas og ser hvad de har.

En rigtig øv dag at starte dagen med at have taget på. Især fordi jeg havde svært ved at holde kuren i går - men jeg gjorde det, og så vågner man op og har taget på, selvom man har fuldt dukan fuldstændig.

Det er sendt lige nu og min søde sukkertand har få alvor sat ind, så er i gang med at bage nogle vanilje marengs.

Ellers har jeg i dag været hjemme ved mine forældre og spise aftensmad. De ved heldigvis at jeg er på kur, så min mor lavede kylling og jeg spiste selvfølgelig ikke skindet.

Men må se hvordan det går i morgen, da det i dag er min sidste attack dag, så i morgen er det en PV dag - whoop whoop
lucky

23/06/2014 kl. 03:57
Ja det er surt at tage på når man holder det,men det med mave kan godt spille ind,jeg kan se at du nogen dage ikke har spist så meget.Du skal helst spise 5-6 gange,husker du at drikke 1,5 l vand ca. om dagen ?

Nu må du gerne spise rabarber så du kan lave desserter med dem,til din søde tand,har du trang til chokolade så må du godt spise isis chokolademousse 1port.tæller for 1 tolereret madvare der er 4 port i et brev kan fryses i port. og spises som is.
Vibeke1965

23/06/2014 kl. 07:30
Jeg vil sige det samme som Lone - lad være med at synde - det kan ikke betale sig - og hvis du spiser nok protein så har du såmænd slet ikke trangen til at synde, så er det kun i sociale sammenhænge at det kan være svært og i de tilfælde må man jo så vurdere hvad man gør.

 
Startvægt 19/8-14: 118,7 16/3-15: 111,5 = tabt 7,2 kg
Mecaoni

25/06/2014 kl. 03:11
Puha så er jeg tilbage

Er nu helt sikker på i har ret. Jeg fik spist lidt jordbær, og tænkte at så holder jeg bare kuren, men så skulle jeg til Århus med en ven og det endte simpelthen med at gå for meget hygge i den. Tror ikke at jeg egner mig til at holde pause, for tænkte hele tiden: <em>Nu har jeg syndet en gang, så kan jeg godt tage det her. Jeg må jo ikke spise det i morgen</em>

Det betød at jeg havde taget et kilo på vægten

Jeg var ellers tilbage i går, men faldt meget tidligt i søvn. Inden aftensmaden, inden jeg havde spist havreklid, inden jeg havde drukket mit vand. Og jeg havde hellere ikke tabt mig her til morgen

Men jeg er tilbage, og der bliver ingen "syndedage". De eneste tidspunkter jeg må lade være med at følge er hvis jeg skal noget hvor jeg bare ikke kan, men vil alligevel prøve på det.

Skal en masse her i sommerferien, så det bliver rigtig svært, men jeg vil gøre mit bedste
lucky

25/06/2014 kl. 04:50
Godmorgen til dig 

Ja det er lige det når man har spist lidt så kan man lige så godt blive ved  men godt du ikke har mistet modet.Og når man skal i byen så må man gå efter kød og grøntsager og lade være med at spise kartofler,brød osv. Spis evt. Noget hjemme fra så du ikke er mega sulten.

god dag
Mecaoni

27/06/2014 kl. 11:28
Så er jeg tilbage med at skrive ind.

Det har været nogle lidt trælse dage - men rigtig hyggeligt. I går inviterede min søster familien ud at spise for at fejre hendes uddannelse. Jeg tænkte fint nok, vil selvfølgelig fejre hende, så jeg spiser bare kød og grønsager, men nej, hun ville gerne på running sushi restaurant, og det eneste de havde var sushi og friturestegt mad.

Så i dag havde jeg taget på Havde ellers tabt mig ned til det jeg vejede før min lille "synde dag" (som jeg ikke skal have flere af) men jeg er klar igen.

DEt er bare en lidt træls tid for mig at starte på dukan, da jeg skal så meget. Skal ud og rejse stort set alle tre ugers ferie. Den ene uge med all inclusiv, hvor jeg vil prøve at holde mig til proteiner, men har ikke tænkt mig at tage havreklid med i min kuffert, og jeg ved jo hellere ikke hvad de har af mad

Ellers skal jeg i sommerhus med en hel flok, hvor jeg hellere ikke synes jeg kan sidde hver dag og spise mit eget. Jeg kan selvfølgelig godt lave mit eget mad, men det bliver svært om aften, når vi skal ud og have is eller sidde og hygge med et glas vin. Men her vil jeg dog prøve de fleste dage, der bliver nok "syndet" lidt desværre.

Men tænker også lidt at bare jeg ikke tager helt vild meget på i min ferie, så må jeg jo bare kæmpe det ekstra når jeg kommer hjem

Jeg tænker også at de dage jeg kan følge kuren, må jeg følge den. Det gælder også nu. Jeg havde godt nok en sushi dag i går - men da jeg fandt ud af det så var sushi også det eneste jeg spiste. Spiste ikke frokost og ingenting da jeg kom hjem.

Skal også snart i byen med nogle veninder, så der kan jeg ikke holde dukan, men har besluttet mig for at jeg holder kuren indtil den dag, og på selve dagen lever jeg efter principperne med hensyn til mad.

Har lavet en madplan for i næste uge, som jeg vil følge.
sabinehansen92

14/07/2014 kl. 08:53
Det er utroligt svært at holde en kur her i sommerferien, netop fordi man skal så mange ting. Jeg ser det som om man har to valg:
1: man vælger at sige, at "jeg har ferie, så jeg må nyde den, men stadig tænke (meget) over, hvad jeg spiser".
2: Jeg vil stadig tabe mig i ferien, så jeg må sørge for at spise helt efter bogen og derfor selv tage mad med, hvis man skal til noget.

Det er jo så op til en selv, men det handler nok bare om at træffe et valg og så stå indenfor det (jeg ved hvor svært det er!!) 
Denne tråd er lukket og kan ikke længere besvares

Søg forum


Seneste oprettede indlæg

Dukan Slankekur - Generelt
Opsigelse
25/04/2021 kl. 08:22

Dukan Slankekur - Generelt
Står stille
11/04/2021 kl. 20:53

Dukan Slankekur - Generelt
Dukan app (nybegynder)
16/03/2021 kl. 09:53

Dukan Slankekur - Generelt
Fastelavnsboller
30/01/2021 kl. 16:05

Dukan Slankekur - Generelt
Spsk eller vægt
22/01/2021 kl. 16:44


Seneste kommentarer

Dukan Slankekur - Generelt
Opsigelse
17/05/2021 kl. 21:29

Dukan Slankekur - Generelt
Spsk eller vægt
15/03/2021 kl. 09:44

Tekniske spørgsmål
Tilbage-tasten
16/11/2020 kl. 14:48

Opskrifter - LCHF
Fødselsdagskager på LCHF
14/09/2020 kl. 12:20

Dukan Slankekur - Generelt
Hirseflager - er det tilladt på Dukan?
14/09/2020 kl. 12:14

Cookies hjælper os til at give dig den bedste oplevelse. Ved at bruge vores ydelse, accepterer du vores cookies.