Oprettet af missgadgaard d. 21/06/2014 kl. 18:40

Min kamp mode kiloene

Hej alle sammen.

Ja så er jeg i gang med en kur igen igen igen, men første gang på Dukan.

Jeg startede sidste fredag så er nu på 9 dag, og wow det er gået over al forventning. Jeg har gjort mange ting anderledes, end de tidligere kure. Jeg har denne gang fortalt alle og enhver at jeg er på kur, indset og fortalt om min STORE svaghed(være alene og spise i smug under en kur)   Bedt min mand 3 gange om ugen cykle med mig på min rulleskøjtetur. Så allerede de ændringer har forandret meget, sammenlignet med tidligere. Alle jeg kender giver skulderklap, ros, støtte og er interesserede

Selv min chef har sat ind i hendes meget presset kalender, at hun hver fredag som jeg har valgt til den dag jeg skal vejes, skal spørge til min vægt, og det gjorde hun med high five i går -3,6kg.

Min mand er en stædig sa... som ikke bryder sine aftaler, så når jeg kommer hjem kl. 20.15 og sætter mig i sofaen, beder han mig rejse mig, for nu skal der køres/løbes, og i dag fik han ideen da vi nåede punktet hvor vi skulle vende om, vi fortsatte da lige 500m. længere, så 1 km. længere i dag.

Jeg har mange arbejdsvagter om ugen, og arbejder fra 9.30-19.45 så kunne godt bruge ideer til den kæmpe madpakke jeg hver dag skal fremstille. frokost, mellemmåltider og aftensmad ??

Nå men håber at jeg klare det denne gang, det er nu 9år siden det sidst lykkedes, men så kom der endnu en lille guldklump i mit liv, og har ikke lykkedes mig at smide de kg. tværtigmod. jeg mangler nu 25kg.

Hav en rigtig god aften


lucky

22/06/2014 kl. 13:52
Hej

velkommen på dagbog flot start du har fået,og det lyder til du har god støtte omkring dig,det er godt.Flot med din motion,at du kommer afsted når du er så sent hjemme.

Ang. madpakken så boller med pålæg,deller,stegt kyllingbryst,kød tærter kan spises både varme og kolde,hvis du har mulighed for at varme mad så kødsovs,ja der er mange mulighedder prøv at suse rundt i opskrifter.

Forsat god tur ned 
sabinehansen92

23/06/2014 kl. 17:42
God tur ned. Jeg glæder mig til at følge med!

Ja som allerede er skrevet, så lav en stor portion frikadeller, eller steg en masse kylling og put i bøtter - og så dukanboller dertil 
Vibeke1965

24/06/2014 kl. 05:49
Hej med dig og velkommen til - her er lige nogle forslag:

Morgenmad - hjemme og to go:
- Kyllingestrimler/skinkestrimler/hakkebøf i små stykker svitses med løg dertil spejlæg eller røræg
- dukanbrød med pålæg
- cheasy vanille blandet med fromage frais drys af havreklid og hvedeklid (tubberware er super til at ha med - og jeg får ikke procenter for at sige det men der kommer ikke væske ud i tasken)
- Æg (hårdkogt eller blødkogt efter ønske) dertil dukanbrød
- Hakkebøf med spejlæg, rå løg og ketchup
- hjemmelavede pølser med spejlæg og ketchup og sennep
- Omelet: løg svitses med lidt røget skinke, dertil hakket oksekød, kylling eller skinke. Pisk 2 æg med lidt mælk og salt/peber – hæld over og lad stå til det stivner – det smager også helt fint som madpakke

Mellemmåltider:
- kyllingstrimler med dip
- små frikadeller med dip - kan laves af kylling, oksekød, svinekød
- tunsalat: tun, fromage frais, løg og krydderier - spis bare en hel dåse til mellemmåltid
- ½ dukanbolle med kødpålæg
- cheasy vanille med lidt drys af havreklid eller hvedeklid

Frokost:
- Tunsalat med dukanbrød – eller uden
- Æggesalat med dukanbrød (hårdkogt æg, fromage frais, purløg, karse, karry, salt og peber)
- Røget laks med røræg og dressing (fromage frais med purløg)
- Dampet laks (køles af) med reje dressing (fromage frais med citron, purløg og rejer)
- Varmrøget laks med dressing
- Kylling med dressing
- En rest meatza med dressing til (her i angreb må du lave meatza uden ost)
- rester fra aftensmad

Aftensmad - her er det vigtigt at holde sig for øje, at dressing ikke er til at dyppe i, men til at læsse ovenpå i rå mængder :
- Kylling stegt/i ovn med dressing
- Hakkebøf med bløde løg og evt. spejlæg til
- Tærte med oksekød (hakket oksekød svitses med løg, tilsæt lidt tomatpure, salt og peber - i ovnfast fad - 2 æg + 1 hvide piskes let sammen med mælk og fromage frais, salt og peber og hældes over - i ovn til den er stivnet)
- Chili con carne - uden bønnerne men med masser af smag af chili - dertil fromage frais
- Ovndampet laks med dressing
- Dukan-Pandekage og så noget fyld af kylling med en dressing af fromage frais
- Dukan pandekage med fyld fra chili con carnen
- rød bøf med hvidløgsdressing
- Dukan burgerbolle med hakkebøf og løg + evt. spejlæg
- krebinet af mager hakket kalv og svin med en fromage frais dressing + evt. spejlæg
- skinkeschnitsel med citron og sild (hvis man er til det)
-Tærte med hytteost (løg, skinke/hakket oksekød/kylling og bacon svitses og i ildfast fad – 2 æg piskes let og blandes med 250g hytteost, salt og peber – hældes over – i ovn 200grader ca. 35-40 min. til den bliver gylden.)
Startvægt 19/8-14: 118,7 16/3-15: 111,5 = tabt 7,2 kg
Denne tråd er lukket og kan ikke længere besvares

Søg forum


Seneste oprettede indlæg

Dukan Slankekur - Generelt
Opsigelse
25/04/2021 kl. 08:22

Dukan Slankekur - Generelt
Står stille
11/04/2021 kl. 20:53

Dukan Slankekur - Generelt
Dukan app (nybegynder)
16/03/2021 kl. 09:53

Dukan Slankekur - Generelt
Fastelavnsboller
30/01/2021 kl. 16:05

Dukan Slankekur - Generelt
Spsk eller vægt
22/01/2021 kl. 16:44


Seneste kommentarer

Dukan Slankekur - Generelt
Opsigelse
17/05/2021 kl. 21:29

Dukan Slankekur - Generelt
Spsk eller vægt
15/03/2021 kl. 09:44

Tekniske spørgsmål
Tilbage-tasten
16/11/2020 kl. 14:48

Opskrifter - LCHF
Fødselsdagskager på LCHF
14/09/2020 kl. 12:20

Dukan Slankekur - Generelt
Hirseflager - er det tilladt på Dukan?
14/09/2020 kl. 12:14

Cookies hjælper os til at give dig den bedste oplevelse. Ved at bruge vores ydelse, accepterer du vores cookies.