Oprettet af Ninapiie d. 14/04/2012 kl. 16:10

Ninapiies dagbog

Først skal i alle vide.... DET RASLER JO AF PÅ DUKAN 8O Hvor er jeg bare super glad for at jeg fandt den her side. Og Tak til jer alle, for at i er så dejlig aktive... Det er bare SÅ opmundtrende!!!!<br />
Jeg vil først fortælle kort om mig selv 8-) Jeg er 36 år, gift for 8 år siden ( Hvor tiden dog går :o ) Og har 3 dejlige dejlige børn. Så jeg keder mig bestemt ikke <br />
Efter jeg har født mit sidste barn for 5 år siden, har mit liv været en stor kur. Og det er gået op og ned hele tiden. Da sommerferien var slut 2011, og ferie billederne kigget i gennem, tænkte jeg at nu skulle det være slut. Der var jo hvalrossen Nina på alle billederne ( måske nogle af jer kender til det?)<br />
Hvis jeg skal i den flotteste bikini til sommer, så skal der altså en del af mine elskovshåndtag Jeg hørte om Dukan fra min søde kollega. Og det skulle jo LIGE lures af. Det lød som noget for mig..... Og hvor er jeg glad for, at jeg fik taget mig sammen til at gå igang.<br />
Jeg startede første gang i slutningen af februar med en startvægt på 94 kg.. Men flere ting gjorde at det ik gik så godt, bl.a manglende information ( viste ik på det tidspunkt, at der var den her fantastiske side) Startede fuldt op igen i April månede..... NU SKULLE DET VÆRE!!! Jeg skulle ha været 2 dage i angrebsfasen..... men syntes bare det hele var SÅ nemt, så fortsatte til igår, dvs. 6 dage. Og tænk engang.... jeg har på de 6 dage fået hele 3 kg. mindre at slæbe rundt på. Har dog syndet en eneste gang ( en wrap fra McD... øv... men var lige ved at dø af sult)MEN mig som er sådan en STOR slikmund... tænk at jeg har kunne holde mig fra søde sager!!! Er sq SÅ stolt af mig selv!!! Og det bedste af det.... folk er begyndt at kommentere mit vægttab <br />
Syntes det er super dejligt at følge jer herinde..... og er RIGTIG glad for alle de dejlige opskrifter. Så nu vil jeg gå igang med dukanbollerne <br />
Tak for du gad at læse med <br />
Og så har jeg også lige fået en lilyslim på <br />
Rigtig god weekend til jer alle<br />


Vibeke1965

20/03/2014 kl. 08:47
Nej du har ikke direkte skrevet andet - mit indlæg kunne misforstås, kan jeg godt se - beklager

Det jeg mente var, at man skal passe på med at falde af en gang imellem - man kan jo godt tabe sig alligevel - det gjorde vi jo, selvom vi faldt af indimellem. Men set fra min stol, så bliver det sværere og sværere at blive ved med at tabe sig, når man falder af, og når man har været faldet af i længere perioder, er det bare rigtig svært - både mentalt - men jeg tror også at der sker noget i kroppen, der gør at den protesterer - i hvert fald kan jeg se, at selv om jeg har samme udgangsvægt denne gang, så taber jeg mig bare ikke.....

Så det jeg forsøgte at skrive var, jeg ville anbefale de nye at få det overstået på een gang, og så komme videre i fase 3 - i stedet for at falde af en uge eller to og så tilbage igen - jeg tror simpelt hen man ødelægger sine chancer for succes på den her kur.

Normalt taler man jo om at man skal forbrænde flere kalorier end man indtager for at tabe sig. Jeg er sikker på, at man på dukan får mange flere kalorier end man forbrænder, så der må ske (og nu skriver jeg noget, jeg ikke ved noget om) en "kemisk proces" eller sådan noget, der gør at man kan tabe sig, selvom kalorieregnskabet ikke går op.

Og det er den "kemiske proces" jeg tror man ødelægger ved at hoppe af og på.

&nbsp;
Startvægt 19/8-14: 118,7 16/3-15: 111,5 = tabt 7,2 kg
lucky

20/03/2014 kl. 14:11
Hej Nina

Dejligt du er på igen,du er jo ikke den eneste der har taget på det har jeg også,og ja det er bare at finde motivationen igen men den kan fandme være langt væk,kan godt forstå dig når du har været i mål og er i sidste fase så er det svært at sluge,og ja det går ikke lige så hurtigt som første gang men bare det går ned.

Hvad med alle andre som havde nået fase 3 vi hørte aldrig om de nåede fase 4 som dig ? Er de faldet fra taget på eller har bare ikke brug for det her forum mere ???

Klø på  Nina du skal nok komme i mål igen...

knuzz
fauer

24/03/2014 kl. 16:05
ja det lyder nemt, men sådan er livet jo ikke... man må kæmpe for det. jeg kan også godt få dårlig samvittighed ,når jeg ikke når min motion fordi der er møder eller andet. Jeg skal også altid en masse i weekenden, så kan godt følge dig og jeg er heller ikke god til det planlægning for tiden. ved bare at det hjælper, når jeg gør det.

Måske du skal trave stuen rundt, når du ikke når dine gåture ha ha... nej pjat flot du har fået rørt dig mere og du har ikke faret vildt for tiden???

køre du så grønsagsdagene i weekenden?

Håber du er kommet godt igennem weekenden

Knus fra en som tror på du kan

&nbsp;
tabt 26 kg, er i fase 3
lucky

27/03/2014 kl. 04:48
Hej Nina.

Håber det går godt hos dig og du er kommet godt igang igen med fase 2,bliver du har til du har tabt det du skal ?

Knuzz og god dag til dig
Chrisycat

31/03/2014 kl. 09:59
Hejsa, så kom hjem fra ferie og ville lige smide en hilsen til dig   Jeg er som sagt ikke så aktiv mere og jeg har opgivet at holde styr på alle de nye som kommer til. Men jeg vil prøve at tage mig lidt sammen og følge lidt med hos jer som har været her længe. Jeg er i fase 3 og skal være her længe endnu Men har da et mål om at komme i fase 4. Jeg plejer at slippe mine kure når målet er nået og det har ikke været nogen succes, så nu vil jeg prøve at holde ved ind i fase 4. Det skal dog siges, at jeg her i min ferie ikke har tænkt Dukan, men har flittigt gået ture og taget trapper og er i dag på RP og vægten skal jeg på i morgen - uha



Pusselusken

03/04/2014 kl. 14:46
Hey Nina

Håber du hænger i. Jeg mærker også det Vibs skriver om. Kroppen VIL bare bestemme at vægten skal være der hvor den var før Dukan. Men jeg VIL også have noget at skulle have sagt. Så jeg giver IKKE op.

Go weekend når du kommer dertil. Knus fra din gamle tilbeder
Ninapiie

06/04/2014 kl. 12:16
Hej alle i skønne tabere

Ja så har jeg lige haft computer krise.... skidtet har været nede.... og syntes ikke lige det er så nemt at gå på fra telefonen. Men jo jeg er her skam endnu.... og ja, bliver til jeg er i mål IGEN!!!

Men har desværre været til fødselsdage de sidste 3 weekender ( ikke godt) Og vi har en konfirmation, lige om hjørnet. Så prøver virkelig at holde i.... har dog ikke taget på Men har heller ikke tabt mig. Det er ok.

Nå, men skal til at ha lavet en sang til datteren....

Har nok lidt rigeligt om ørene pt, skal lige ha styr på de sidste ting inden den store dag

Rigtig god søndag til jer alle

Og Vibse.... det var godt nok tankevækkende ( og du skal da ikke undskylde søde .... ting kan jo misforstås på skrift )

Og hvor giver jeg dig ret!!! Det er nemmere første gang. Og ja det er jo det vi ser gang på gang.... dem der bliver ved med at falde i, mister motivationen, og opgiver.... desværre. Vil man det her... så må man kæmpe for det!

ps. har startet zumba hold op, og gå ture ( på 5 km) på mit job.... så det er jo herligt at få løn for motionen, og fedt at det er kommet ind i min hverdag

Har iøvrigt også forsøgt at finde lokaler til at holde dukan foredrag.... men hold nu op det er ikke nemt. Havde ellers tænkt på at holde et par stykker her i midten af maj, efter konfirmationen. Men det er desværre ikke lykkdes

&nbsp;


INTET smager så godt, som slank føles.
Så er jeg startet op igen D. 22/2-18. 
lucky

06/04/2014 kl. 16:19
Dejligt at høre nyt fra dig Nina,så har du jo nok at se til med alt det du har gang i.Bare du kan holde vægten så er det jo ok,men det er jo altid dejligt når den går ned.

Måske jeg kan hjælpe med lokale skrive en pb.

God uge til dig Knuzz
Ninapiie

09/04/2014 kl. 21:28
Tak for din hilsen Lone Har svaret

Zumba i går.... Og 5 km i dag.... Herligt at nyde foråret er på vej

Vægten stadig stabil...... Kører pt som fase 4. Kan simpelthen ikke overskue andet. Overvejer lidt omegn skal køre fase 4 med en ekstra pp dag. Det er jo egentlig det Mr. Dukan anbefaler ved vægtøgning i fase 4....... Hmmmmm hva tænker i?


INTET smager så godt, som slank føles.
Så er jeg startet op igen D. 22/2-18. 
fauer

10/04/2014 kl. 01:30
det lyder da fint med fase 4 og en ekstra proteindag. Det går jo fint med at holde vægten.
tabt 26 kg, er i fase 3
lucky

10/04/2014 kl. 12:39
Hvis det er det du har det bedst med pt så er det da en god ide istedet for at stresse over at du ikke kan køre fase 2.
Ninapiie

01/05/2014 kl. 10:30
Lige et lille kuk fra mig inden konfirmationen på søndag..... Uf det tager meget af min tid med planlægning. Men der er vist ved at være styr på det.... Min datter glæder sig heeeelt vildt. Det gør jeg nu også

Min fase 4 med en ekstra pp dag har givet pote

-3 kg!!!!! Så det går den rigtige vej, stille og roligt. Har lige været ude at købe den flotteste kjole til dagen. Dog et nr. Større nemlig en L. Var lige kommet ned i S/m! Den må være meget lille i størrelsen

Vender snart tilbage igen.... Knuser


INTET smager så godt, som slank føles.
Så er jeg startet op igen D. 22/2-18. 
lucky

02/05/2014 kl. 06:45
God dag til jer,flot du har smidt 3 kg er sikker på du ser godt ud i din nye kjole selvom det er en L

knuzz
Ninapiie

25/05/2014 kl. 21:19
Så er konfirmationen vel overstået En SÅ fantastisk dag &lt;3 Det kostede lidt på de forbandede kg. Meeeen er på vej ned igen. Kører fortsat fase 4 med 2 pp dage om ugen

Såååå lige lidt nyt herfra.... Dejligt sommerknus til jer alle


INTET smager så godt, som slank føles.
Så er jeg startet op igen D. 22/2-18. 
fauer

26/05/2014 kl. 05:46
Lyder godt det går den rigtige vej
tabt 26 kg, er i fase 3
Denne tråd er lukket og kan ikke længere besvares

Søg forum


Seneste oprettede indlæg

Dukan Slankekur - Generelt
Opsigelse
25/04/2021 kl. 08:22

Dukan Slankekur - Generelt
Står stille
11/04/2021 kl. 20:53

Dukan Slankekur - Generelt
Dukan app (nybegynder)
16/03/2021 kl. 09:53

Dukan Slankekur - Generelt
Fastelavnsboller
30/01/2021 kl. 16:05

Dukan Slankekur - Generelt
Spsk eller vægt
22/01/2021 kl. 16:44


Seneste kommentarer

Dukan Slankekur - Generelt
Opsigelse
17/05/2021 kl. 21:29

Dukan Slankekur - Generelt
Spsk eller vægt
15/03/2021 kl. 09:44

Tekniske spørgsmål
Tilbage-tasten
16/11/2020 kl. 14:48

Opskrifter - LCHF
Fødselsdagskager på LCHF
14/09/2020 kl. 12:20

Dukan Slankekur - Generelt
Hirseflager - er det tilladt på Dukan?
14/09/2020 kl. 12:14

Cookies hjælper os til at give dig den bedste oplevelse. Ved at bruge vores ydelse, accepterer du vores cookies.