Oprettet af numses d. 13/05/2013 kl. 20:56

Numses dagbog

Hejsa<br />
<br />
Jeg er ny herinde, jeg startede min nye livsstil den 5 maj 2013, og er kommet godt i gang, ikke mindst takket være jer herinde. Jeg er i dag startet i fase 2.<br />
<br />
Jeg er 42 år, har fire dejlige unger og verdens bedste job!!<br />
Jeg har gennem de sidste 10 år taget på, og for et stykke tid siden toppede min vægt med 108 kg. Og så tænkte jeg, det skal være slut nu.<br />
<br />
Jeg tabte uden hjælp 2 kg, så skete der ikke mere, og jeg blev foreslået at kigge lidt på Dukan kuren, og jeg har ikke fortrudt et sekund!!<br />
<br />
Det er langt fra nemt, men jeg har lovet mig selv at vægten skal ned, man skal nemlig kun gøre det for ens egen skyld.<br />
<br />
Jeg er ikke ret god til at lave delmål, men har givet mig selv indtil FEB 2014 til at nå mit mål. Det skulle være muligt, at få vægten ned på det ønskede, og det gælder kun om at holde fast.<br />
<br />
Det er ikke nemt, det sværeste er at undvære chokolade og det værste ved fase 1 er den dårlige ånde, kæmper stadig med den.<br />
<br />
Numses<br />


mig

13/05/2013 kl. 21:07
Hej og velkommen til dig <br />
<br />
Godt at se du er kommet godt fra start Havde du et godt tab i angreb ?<br />
Delmål kan ellers være en godt ting at sætte sig for det ikke skal virke for uoverskueligt Jeg brugte det selv og gav mig selv en lille belønning når de var nåede <br />
<br />
Nej det er aldrig nemt at være på kur/ny livsstil men er sikker på det vil følges letter med tiden <br />
Du kan evt. tygge lidt tyggegummi for din ånde <br />
<br />
Husk du bare skal spørg hvis der er noget du er i tvivl om <br />
<br />
Held og lykke <br />
Rita
laxluna

13/05/2013 kl. 21:14
Velkommen til )) super beslutning,, jeg håber du bliver rigtig glad for Dukan <br />
<br />
Ja der er lidt ballade med ånden, men det går over igen <br />
<br />
Så snart du er i fase 2 kan du bruge lidt isis cacao pulver, det kan Give en lidt lækkert, ellers så snup lidt vanille youghurt, gerne blandet med skyr, så får du en lækker lille sød sag, der er helt ok herinde ))<br />
<br />
Held og lykke, håber dukan vil være det der skal hjælpe dig frem til dit mål <br />
Marlies
numses

16/05/2013 kl. 08:32
Hej<br />
<br />
Rita jeg havde helt overset dit spørgsmål, jeg tabte 2 kg i angrebsfasen.<br />
<br />
Jeg vil sige til jer herinde, at det er dejligt at se jeres opbakning her og at i deler jeres oplevelser og opskrifter.<br />
<br />
Jeg har selv opdaget, at meget af det her sidder i hovedet.<br />
Jeg har derfor skiftet min tallerken ud, når vi spiser aftensmad, på den måde føler jeg ikke, at jeg "mangler" noget.<br />
<br />
I går havde jeg grøntsags dag og fik til: Morgenmad: cheasy vanilje med havreklid, frokost: salat med rejer og tun, til aften fik jeg salat og hakkebøffer.<br />
<br />
Nu er jeg kommet i tvivl, skal der blandes noget i min cheasy??<br />
<br />
God dag til jer herinde :D
Vibeke1965

16/05/2013 kl. 08:38
Hej med dig og velkommen til.<br />
<br />
Nej du behøver ikke blande noget i cheasy, men kan da godt anbefale rabarberkompot eller kærnemælk (så kan den drikkes)<br />
<br />
Får du ingen mellemmåltider?<br />
<br />

Startvægt 19/8-14: 118,7 16/3-15: 111,5 = tabt 7,2 kg
numses

16/05/2013 kl. 10:34
Nej Jeg får ikke mellemmåltider.<br />
<br />
Jeg føler mig ikke sulten, men kan godt se, at der er flere der spiser mere end mig.<br />
<br />
Kan det mon være derfor min vægt ikke falder, jeg mener, at have hørt at man skal spise 6 gange om dagen, men kan ikke finde det nogen steder.<br />
<br />
Kan så se, at jeg i dag har dummet mig med min madpakke, jeg har salat med, og har pv dag, så det skulle jo have været kød!!<br />
<br />
Så jeg nupper da lige en dag mere med med grøntsager, så må den stå på mere kød i morgen!!<br />
<br />
Jeg skal have lidt mere planlægning omkring min mad, men er lige startet i fase 2, så det skal lige arbejdes ind i rutinerne.
Vibeke1965

16/05/2013 kl. 11:03
Der skal helt sikkert arbejdes med rutiner - men det kommer - tag det bare roligt <br />
<br />
For at holde en støt forbrænding er det vigtigt, at der ikke går for længe mellem måltider - helst max 3 timer (du må godt sove længere )<br />
<br />
Så det er helt bestemt en god ide at spise 5-6 gange om dagen, meget gerne med kød i de fleste af måltiderne. Det behøver ikke være store mellemmåltider.
Startvægt 19/8-14: 118,7 16/3-15: 111,5 = tabt 7,2 kg
lucky

16/05/2013 kl. 13:04
Velkommen på dagbog,og håber du bliver glad for din beslutning.<br />
Ja der er meget man skal ind i i starten,men det kommer som dagene går og ellers er der god hjælp at hente herinde hvis man har brug for hjælp.vil også sige du skal spise 2 mellemmåltider og husk at drikke vand.<br />
God tur ned
mig

17/05/2013 kl. 22:01
Ja men tillykke med det flotte tab <br />
<br />
Vil sige det sammen som de andre, du skal have flere måltider for et holde din forbrænding igang og det er ret vigtigt du ikke spiser for lidt da kroppen så vil tro der er hungersnød og så holder på det den får ind og du vil ikke få tab.<br />
Hvis du ikke er god til at husk dine mellemmåltider kan det være en idé at sætte en alarm på din telefon, måtte jeg selv hehe<br />
<br />
Rigtig god pinse til dig <br />
Rita
numses

20/05/2013 kl. 12:06
Tak for alle jeres gode svar - har haft vejedag, og der er røget yderligere 2 kg.<br />
Ja jeg har endda klaret en nonfirmation uden at måtte undvære noget mad!!<br />
Den flinke kok gav mig et stykke oksesteg med hjem, så da jeg så mgp om aftenen, så var det mit "slik"<br />
Jeg skal i dag bage brød for jeg har ikke mere. Men jeg har ingen A38 - kan man ikke bare bruge 2 spsk fromage fraiche??<br />
Rigtig god 2.pinsedag til jer alle :D<br />
Hvordan opdaterer man sin lilislim??<br />
lundravn

20/05/2013 kl. 12:31
Hej<br />
Tror sagtens du kan bage med fromage fraiche, det har jeg bagt boller med.<br />
Nu er det godt nok en anden lilyslim jeg har, men på lilyslim siden er der en overskrift, der hedder my lilyslim. Der kan jeg opdatere, tast ny vægt ind, save og next, og så kommer det ind på min lilyslim helt af sig selv. Men jeg havde altså også lidt svært ved det.<br />
mig

20/05/2013 kl. 23:59
Weee tillykke med tabet Super flot <br />
<br />
Ej hvor er det altså bare godt du kom gennem festen uden "synd" og sikke da en flik kok <br />
<br />
Jo du kan bruge alle surmælksprodukter <br />
<br />
Og ser der er kommet svar på opdateringe af lily <br />
<br />
Knus Rita
numses

25/05/2013 kl. 23:44
Jubii så røg vægten ned på 101 kg, det vil sige at 5 kg. mindre af mig <br />
Er bare super glad - har haft en trang til at dele det med jer, men har først haft tid til at komme online nu.<br />
Jeg bliver vejet på mit job på en vægt der beregner en masse udfra de oplysninger den får, således er mit bmi også gået 1 ned og af de 5 kg der er tabt, er de 2 kg af dem fedt.<br />
Jamen jeg er superglad og så stolt af mig selv, så er jeg ligeglad med de mennesker der mener, at den her kur er noget pjat.<br />
Jeg mener, at jeg må have et bedre liv end dem, da de går mere op i, hvordan jeg lever mit liv end at leve deres eget!!<br />
Husk: The hardest part of moving forward is not looking back.<br />
Numses 8-)
mig

25/05/2013 kl. 23:51
Weeeee hvor er det bare super godt gået, tillykke Kan da godt forstå du er så glad <br />
<br />
Ja du har den rette indstilling, er nemlig lige meget hvad andre mener, det vigtig er men selv har det godt med det man gør og når man så kan se det virker så er det jo bare det hele værd <br />
<br />
Knus Rita
numses

26/05/2013 kl. 20:14
Tak, det er bare så dejligt med opbakningen herinde.<br />
De sidste par dage har jeg virkelig haft trang efter chokolade, jeg har ikke givet efter, men syntes det er svært.<br />
Så var det meningen at jeg skulle bage i dag, men fik kun bagt mit brød, kan slet ikke finde ud af, hvad jeg skal lave!!<br />
Nogen der har en idé???<br />
Ønsker jer alle en dejlig søndag aften - nu vil jeg nyde en kop te
mig

26/05/2013 kl. 21:58
Så lidt <br />
<br />
Ja det kan man godt lige have, super flot du ikke giver efter, hatten af for det <br />
<br />
Ja hvis jeg har den trang så er det den her kage jeg bare og så laver jeg de kugler af den som også er beskrevet http://dinslankekur.dk/forum/opskrifter-group2/opskrifter-cruisefasen-forum15/chokoladekage-med-mousse-thread1576/<br />
Kagen kan fryses så jeg deler den op så jeg kan ta et stykke op til kugler når lysten er der <br />
<br />
Tænkte om du ikke ville med til vores Dukan møde som holdes på fyn ? du kan læse lidt om det her http://dinslankekur.dk/forum/andet-group3/andre-emner-forum6/til-alle-nye-som-gamle-dukaner-l&#037;c3&#037;a6s-l&#037;c3&#037;a6s-thread3144/<br />
<br />
Også en dejlig søndag aften til dig <br />
Knus Rita
Denne tråd er lukket og kan ikke længere besvares

Søg forum


Seneste oprettede indlæg

Dukan Slankekur - Generelt
Opsigelse
25/04/2021 kl. 08:22

Dukan Slankekur - Generelt
Står stille
11/04/2021 kl. 20:53

Dukan Slankekur - Generelt
Dukan app (nybegynder)
16/03/2021 kl. 09:53

Dukan Slankekur - Generelt
Fastelavnsboller
30/01/2021 kl. 16:05

Dukan Slankekur - Generelt
Spsk eller vægt
22/01/2021 kl. 16:44


Seneste kommentarer

Dukan Slankekur - Generelt
Opsigelse
17/05/2021 kl. 21:29

Dukan Slankekur - Generelt
Spsk eller vægt
15/03/2021 kl. 09:44

Tekniske spørgsmål
Tilbage-tasten
16/11/2020 kl. 14:48

Opskrifter - LCHF
Fødselsdagskager på LCHF
14/09/2020 kl. 12:20

Dukan Slankekur - Generelt
Hirseflager - er det tilladt på Dukan?
14/09/2020 kl. 12:14

Cookies hjælper os til at give dig den bedste oplevelse. Ved at bruge vores ydelse, accepterer du vores cookies.