Oprettet af numses d. 13/05/2013 kl. 20:56

Numses dagbog

Hejsa<br />
<br />
Jeg er ny herinde, jeg startede min nye livsstil den 5 maj 2013, og er kommet godt i gang, ikke mindst takket være jer herinde. Jeg er i dag startet i fase 2.<br />
<br />
Jeg er 42 år, har fire dejlige unger og verdens bedste job!!<br />
Jeg har gennem de sidste 10 år taget på, og for et stykke tid siden toppede min vægt med 108 kg. Og så tænkte jeg, det skal være slut nu.<br />
<br />
Jeg tabte uden hjælp 2 kg, så skete der ikke mere, og jeg blev foreslået at kigge lidt på Dukan kuren, og jeg har ikke fortrudt et sekund!!<br />
<br />
Det er langt fra nemt, men jeg har lovet mig selv at vægten skal ned, man skal nemlig kun gøre det for ens egen skyld.<br />
<br />
Jeg er ikke ret god til at lave delmål, men har givet mig selv indtil FEB 2014 til at nå mit mål. Det skulle være muligt, at få vægten ned på det ønskede, og det gælder kun om at holde fast.<br />
<br />
Det er ikke nemt, det sværeste er at undvære chokolade og det værste ved fase 1 er den dårlige ånde, kæmper stadig med den.<br />
<br />
Numses<br />


numses

27/05/2013 kl. 09:23
Hej Rita<br />
<br />
tak for de lækre opskrifter, dem vil jeg helt sikkert afprøve i nær fremtid.<br />
<br />
Jeg har desværre ikke mulighed for at deltage i jeres møde på Fyn, det lyder ellers rigtig hyggeligt, men det kan jeg ikke få presset ind i min kalender, desværre.<br />
<br />
Jeg glemte helt at fortælle, at jeg i går cyklede 20 km, først en tur på 16 km, og senere en lille tur på 4 km.<br />
<br />
På de 16 km var der et pittstop ved vandet, hvor der blev nydt lidt pepsi max inden turen gik hjemover.<br />
<br />
I går lavede jeg Thai kylling, hold nu op, hvor var det godt, og hele familien spiste det, de fik ris til, det gjorte jeg ikke, men det var lige meget, da det var så godt.<br />
Havde håbet på, at de gemte lidt til min madpakke i dag, men nej, panden var slikket helt ren <br />
<br />
Nå, nu vil jeg lave lidt mere - er jo på job.<br />
<br />
I aften deltager jeg i Ladywalk sammen med gode kollegaer, håber på godt vejr.<br />
<br />
God dag til jer herinde 8-)<br />
Numses
Chrisycat

27/05/2013 kl. 10:09
Ja opbakning er dejligt og jeg er så heldig at der er flere på job som forsøger at tabe sig og flere på dukan, så der kan vi støtte hinanden. Og jeg er som du også ligeglad hvad andre mener om denne kur, bare den virker for mig og min måde at leve på. God ladywalk til dig



numses

27/05/2013 kl. 13:46
Så lykkedes det også med en ny lilyslim :D
numses

29/05/2013 kl. 08:56
Så er Ladywalk overstået, det var en dejlig aften og tur sammen med søde kollegaer.<br />
<br />
I går havde vi seminar på jobbet, først gruppearbejde og egen frokost, så der var maden ikke problem.<br />
<br />
Så var vi med min chef ude at sejle i det gode vejr, det var sjovt at prøve.<br />
<br />
Da vi kom i land havde min chef lavet pulled pork, det smagte fantastisk med coleslaw til, mums.<br />
<br />
Heldigvis har jeg nu to grøntsagsdage, så det røg lige ned <br />
Da vi så skulle hjem fik jeg resten af kødet(næsten en hel steg) og en portion coleslaw, og en stor pose hjemmebagte boller.<br />
<br />
Bollerne tager mine børn sig af, de får nok også lidt af kødet, men resten er mit :D<br />
<br />
Jeg venter med at veje mig til jeg, indtil jeg skal vejes her på job igen.<br />
<br />
Jeg ønsker jer alle en dejlig dag 8-)<br />
<br />
Numses
Vibeke1965

29/05/2013 kl. 09:37
Jeg kan til den søde tand anbefale lagkage, lagkagehapsere, chokolade, cheasy vanille med rabarberkompot eller cheasy vanille med kærnemælk.<br />
<br />
eller sukkerfrit slik - NellieDellie eller sukkerfri bolcher - føtex har nogen peberbolcher - de er super gode
Startvægt 19/8-14: 118,7 16/3-15: 111,5 = tabt 7,2 kg
numses

29/05/2013 kl. 09:50
Tak Vibeke<br />
<br />
Så lige at Bilka har tilbud på Nelliedellis, så dem vil jeg da lige prøve, og i weekenden skulle jeg gerne få tid til at bage lidt <br />
<br />
God dag<br />
<br />
Numses 8-)
ilstedkoen

29/05/2013 kl. 13:03
Hejsa numses.<br />
Jeg har set ISIS har nogle bolcher. Tænker det er iorden at taget sådan et i ny og næ
Vibeke1965

29/05/2013 kl. 13:49
I skal tjekke TT-listen.<br />
<br />
1 tolereret = 4 bolcher eller 4 lakrids eller 10 tyggegummi<br />
<br />
Jeg har smagt ISIS bolcher - må sige, at jeg kan bedre li dem fra føtex/bilka - men det er selvfølgelig en smags sag, har set flere, der godt kan li ISIS<br />
<br />

Startvægt 19/8-14: 118,7 16/3-15: 111,5 = tabt 7,2 kg
numses

29/05/2013 kl. 21:59
Tak Vibeke.<br />
Jeg har skam set efter, og har købt sukkerfrie bolcher.<br />
Må desværre ikke tygge tyggegummi for min tandlæge, da jeg har problemer med at min kæbe vil sætte sig fast!!<br />
Jeg har købt nelliedellies i dag, man behøver jo ikke gå amok, men bare have noget til at veksle mellem.<br />
<br />
Numses 8-)
numses

31/05/2013 kl. 13:22
Øv da osse.....<br />
Har bagt Dukan brød, første gang uden problemer, men denne gang er mit brød blevet "vådt" indeni, og smager frygteligt.<br />
Jeg måtte skære fra den anden ende af brødet for at få med på job.<br />
Har i andre mon prøvet det??<br />
<br />
Syntes det er total øv at skulle smide brødet ud allerede nu, da jeg havde håbet på, at have til en hel uge :?<br />
<br />
Nå vil ønske jer alle en dejlig weekend 8-)<br />
<br />
Numses
Fru WV

31/05/2013 kl. 14:55
Sikke et flot vægttab allerede.<br />
<br />
Jeg har ikke prøvet at bage endnu, men vil gøre det senere idag - starter på fase 2 imorgen, så vil gerne lige have lidt brød til morgenmad Jeg forestiller mig, mit brød bliver som du beskriver dit nr 2 brød
numses

03/06/2013 kl. 12:56
Hej Fru WV<br />
<br />
Tak skal du have - et tab er altid godt, uanset om det er kg eller cm.<br />
<br />
Ja, det var så dukan franskbrød jeg bagte, det smager en del bedre end det man må få i angrebsfasen, og mit første brød var bare så godt og der var til en uge, så gad vide, hvad der gik galt der??<br />
<br />
Nogen der ved, om man kan bytte gæren ud med en pakke gær i stedet for tørgæren??<br />
<br />
Ønsker alle en dejlig dag :D<br />
<br />
Numses 8-)
Ninapiie

03/06/2013 kl. 17:29
Er ikke helt sikker på det med gæren.....<br />
Ville bare lige sige jeg har prøvet at bage brød som muffins istedet... har du prøvet det??? Så kan du evt komme sød og kanel i Evt. kakao pulver og sød <br />
Mine brød bliver nemlig heller ikke altid gode.... så er mest til de andre muffins


INTET smager så godt, som slank føles.
Så er jeg startet op igen D. 22/2-18. 
numses

03/06/2013 kl. 21:01
Tak Ninapiie<br />
<br />
Har endnu ikke forsøgt med muffins, men vil da forsøge at lave dem snarest <br />
<br />
Forsat god aften<br />
<br />
Numses 8-)
numses

10/06/2013 kl. 22:09
Hejsa<br />
<br />
Så fik jeg endelig bagt muffins og et nyt brød, som blev rigtig godt <br />
<br />
Bliver så rigtig glad da jeg står på vægten og ser den er under 100 kg. Wee hvor blev jeg glad :D<br />
<br />
Så blev jeg målt, og der var sørme røget 5 cm også om taljen, bum bum hvor det kører.<br />
<br />
I morgen går turen til København, hvor jeg skal til Kiss koncert, kan nå at få morgenmad, mellemmåltid og middagsmad inden jeg skal afsted, så går det da ikke helt galt.<br />
<br />
Jeg har set Kiss før, skal sådan set kun af sted fordi, et af mine favoritbands skal stå for opvarmningen, og det bliver så fedt at se dem, endelig!!<br />
<br />
Nå ja, brødet blev bagt med gær, det smager bare dejligt. Og det gør de muffins også, jeg bagte kanel og vanilje muffins <br />
<br />
Forsat god aften søde dukanerer :D<br />
<br />
Numses 8-)<br />
Denne tråd er lukket og kan ikke længere besvares

Søg forum


Seneste oprettede indlæg

Dukan Slankekur - Generelt
Opsigelse
25/04/2021 kl. 08:22

Dukan Slankekur - Generelt
Står stille
11/04/2021 kl. 20:53

Dukan Slankekur - Generelt
Dukan app (nybegynder)
16/03/2021 kl. 09:53

Dukan Slankekur - Generelt
Fastelavnsboller
30/01/2021 kl. 16:05

Dukan Slankekur - Generelt
Spsk eller vægt
22/01/2021 kl. 16:44


Seneste kommentarer

Dukan Slankekur - Generelt
Opsigelse
17/05/2021 kl. 21:29

Dukan Slankekur - Generelt
Spsk eller vægt
15/03/2021 kl. 09:44

Tekniske spørgsmål
Tilbage-tasten
16/11/2020 kl. 14:48

Opskrifter - LCHF
Fødselsdagskager på LCHF
14/09/2020 kl. 12:20

Dukan Slankekur - Generelt
Hirseflager - er det tilladt på Dukan?
14/09/2020 kl. 12:14

Cookies hjælper os til at give dig den bedste oplevelse. Ved at bruge vores ydelse, accepterer du vores cookies.