Oprettet af numses d. 13/05/2013 kl. 20:56

Numses dagbog

Hejsa<br />
<br />
Jeg er ny herinde, jeg startede min nye livsstil den 5 maj 2013, og er kommet godt i gang, ikke mindst takket være jer herinde. Jeg er i dag startet i fase 2.<br />
<br />
Jeg er 42 år, har fire dejlige unger og verdens bedste job!!<br />
Jeg har gennem de sidste 10 år taget på, og for et stykke tid siden toppede min vægt med 108 kg. Og så tænkte jeg, det skal være slut nu.<br />
<br />
Jeg tabte uden hjælp 2 kg, så skete der ikke mere, og jeg blev foreslået at kigge lidt på Dukan kuren, og jeg har ikke fortrudt et sekund!!<br />
<br />
Det er langt fra nemt, men jeg har lovet mig selv at vægten skal ned, man skal nemlig kun gøre det for ens egen skyld.<br />
<br />
Jeg er ikke ret god til at lave delmål, men har givet mig selv indtil FEB 2014 til at nå mit mål. Det skulle være muligt, at få vægten ned på det ønskede, og det gælder kun om at holde fast.<br />
<br />
Det er ikke nemt, det sværeste er at undvære chokolade og det værste ved fase 1 er den dårlige ånde, kæmper stadig med den.<br />
<br />
Numses<br />


numses

20/11/2013 kl. 08:41
Hej Igen

Så blev det onsdag og vejedag, pyha den var slem.

Har taget 6,8 kg på igennem dette, og har besluttet at dukan og jeg skal være bedste venner i det nye år, for så er der faldet en afklaring på jobbet og jeg kan få fokus det rette sted hen.

I cm var der kommet 3 cm på taljen, de der kilo er svært glad for mine lår og bagdel, men hey jeg klarer det.

Mangler så lige et godt råd fra en af de garvede dukanere: Skal jeg starte forfra til januar, eller bare starte med fase 2??

Mener at have læst at man ikke må starte i fase 1 før to-tre år efter man gjorte det første gang!!

Håber nogle kender svaret og vil hjælpe mig??

God dag til dem der kommer forbi

Numses
fauer

20/11/2013 kl. 19:07
du skal bare gå videre i fase 2, hvis det kun er 2 uger du har været væk
tabt 26 kg, er i fase 3
lucky

20/11/2013 kl. 19:29
som jeg læser det så vil du starte op igen til januar ?

Jeg kan ikke lige huske hvor lang tid man skal ha været fra kuren før man må tage angrebs fasen igen.

Men du kan jo tage 2-3 rp dage.

Det går hurtigt den gale vej men godt du ikke er helt ned over det.
UNIQE

09/12/2013 kl. 21:57
Hej Numses..........

Er det ikke to måneder man skal være helt væk fra Dukan før man skal starte helt forfra.......

Jeg kikker ind igen i Januar og hiver dig i Dukan-ørene...... hi hi!

Håber du får styr på jobsituation og overblik!!
numses

28/01/2014 kl. 13:20
Halløj allesammen

&nbsp;

Long time no see 

Nå men her jeg så igen, vi skriver den 28 JAN 2014, og dukan og jeg er slet ikke blevet venner, endnu

Meeen det skal vi være lige om snart. Det der stress kommer man sku ikke lige af med igen, men det går bedre nu. Og jeg er på vej på det rette spor 

Skal lige have overstået datterens 20 års fødselsdag, så går jeg i DUKAN mode, men har faktisk holdt mig til min morgenmad med klid, så helt på nul er jeg da ikke 

Jeg får ikke lige tid til at kigge rundt på jer jeg plejer at følge, men vil gøre det en af dagene, men håber at i alle er her, for nu får jeg brug for jeres opbakning og støtte

Numses 
numses

08/09/2014 kl. 08:17
Her sidder jeg så og læser i min dagbog....

Bum bum hvad skal jeg skrive - jeg føler mig ret bombet, der er sket mange ting i mit liv, og nej dukan har ikke været med mig.

Fik en anden funktion  på jobbet, som nogle af jer kan huske, så vidste jeg ikke, om jeg fik lov at beholde mit job pga. omstruktureringer, og nu er man så begyndt at fyre folk på mit nye sted, det har påvirket mig mere end jeg havde regnet med at det ville.

Føler intet overskud og vil bare væk fra det hele, ja, stressen er bestemt kommet igen, ikke lige den følgesvend jeg har ønsket mig. Blev kørt ned den 30 april og døjer en del med kroppen pga det, især min brystkasse, idet alle mine ribben har været ude af deres plads. En masse undskyldninger, kan jeg selv høre, men sådan er det bare.

Livet har bestemt sig for at give mig kamp, men jeg kæmper imod, jeg vil ikke helt ned. Har siddet og læst jeres beskeder til mig igennem mit dukanforløb, og de varmer langt mere end i tror, jeg vil se om jeg kan finde min motivation i aften, skal til fordrag med Henrik Duer, og håber, at han kan få mig til at finde motivationen ud fra det.

Nu har jeg så været væk fra dukan længe, meget længere end jeg bryder mig om at indrømme - men jeg vil stadig gerne være en del af holdet, håber jeg må være med på sidelinien indtil da??

Rigtig god dag til jer der kiggede forbi



&nbsp;
Vibeke1965

08/09/2014 kl. 08:37
Hej med dig - det var da et træls forår du har haft - godt at høre, at du nu er ved at være klar igen.

Jeg bliver også inspireret af de der udsendelser, Henrik Duer laver, jeg undrer mig bare over at de næsten udelukkende handler om motion - det er trods alt de færreste mennesker, der kan afsætte flere timer i deres hverdag til motion - det er det gode ved dukan - her er det kosten, der ændres, og så lidt motion, men ikke uoverskueligt.

I det hele taget inspirerer det mig at se udsendelser med "tabere" - fortæl om foredraget i morgen, vil gerne høre om du fik nogle fif med hjem.

Og så lyder du til at være klar til dukan igen - hvor meget skal du tabe?

Jeg er selv lige startet op igen - havde taget det hele på igen!!! nå men startede for 3 uger siden og det kører fint - vi er flere, der er startet op igen her efter sommerferien, og så er der også nogle helt nye, så du bliver ikke alene

Og hvis det har virket for dig før, så kan det komme til at virke igen
Startvægt 19/8-14: 118,7 16/3-15: 111,5 = tabt 7,2 kg
welle

08/09/2014 kl. 08:52
Hold da op for en omgang du er ude i , ja og når kroppen er stresset kan den ikke tabe sig . Kan da godt forstå , at du er ude i tovene , men altid hyggeligt herinde . Jeg har ikke selv oprettet dagbog , da jeg mest har brugt alle de andre som inspirationskilder . Har selv tabt 13.5 på 12 uger . Puha håber jobbet består og tillykke med datteren .
sabinehansen92

08/09/2014 kl. 17:59
Hejsa! Det lyder til at du har været igennem en hård omgang. Jeg var til foredrag med Henrik Duer i foråret og han er super motiverende og alt giver bare mere mening når man går derfra - dog ikke så meget i forhold til dukan, men til helt almindelig basis viden om kroppens funktion, kalorierindtag og kalorieforbrænding.

Jeg er nok en af de 'nye' herinde stadigvæk, selvom jeg i august til november 2013 tabte lidt over 11 kg. Det har jeg så prøvet at holde indtil nu - har dog taget 3 kg. på i sommerferien, som jeg er ved at smide nu.
Held og lykke, glæder mig til at følge dig 
Ninapiie

08/09/2014 kl. 20:45
Hej Numses.

længe siden   Sikke da en kamp du går igennem.... Og hvor er du dog uheldig 

Håber foredraget var godt.... Og kunne give dig et skub. Pas nu på det hele ikke bliver for uoverskueligt. Lyder til der er rigtig mange ting der fylder.... Og tænker man jo nok ik kan tage det hele på en gang. Selvfølgelig må du være med på sidelinien 

Sender dig et stort varmt knus

&nbsp;


INTET smager så godt, som slank føles.
Så er jeg startet op igen D. 22/2-18. 
lucky

09/09/2014 kl. 16:39
Hej...

Velkommen tilbage,godt du har overskud til at kæmpe i mod,håber du får den hjælp du har brug for,og klart du må være med på sidelinjen til du er helt klar til endnu en  omgang dukan...

Knuzz
numses

10/09/2014 kl. 08:03
Hej igen

Åh hvor er I søde, men det var jeg nu ikke i tvivl om, at I ville være 

Vibeke: Jeg har af gode grunde ingen ide om, hvor meget jeg skal tabe mig, det finder jeg ud af når jeg er klar. Måske du kan svare mig på, om jeg skal starte helt forfra når jeg starter op igen, eller jeg bare skal starte med fase 2??

Til I andre, tak for jeres ord, og kan da se, at der stadig er et par "kendte" imellem.

Jeg er blevet forslået at bruge meditation, må se om det virker på mit stress!! Men det skal prøves, for jeg vil ikke ligge mig fladt ned og overgive mig, jeg kæmper gør jeg.

Ja hovedet skal være med i denne process, og det er fyldt med mange ting, hvilket ikke er godt.

Jeg syntes, at Henrik Duer er meget dygtig og har da set et program eller to med ham, før foredraget. Nej Vibeke, motion alene gør det ikke, men det gør omlægning af kosten heller ikke, hvis man ikke er bare lidt aktiv, det var hans budskab. Han vil dog gerne have, at man motionere mere end det Dukan siger, men man gør jo det man kan. Tror også at han har hørt alle former for undskyldninger for, hvorfor man ikke lige kan dyrke motion.

Han er generelt ikke meget for kure, men han gav mig da noget at tænke over, idet han sagde, at der er et spørgsmål, man skal stille sig selv, nemlig: kan du se dig selv gøre dette resten af dit liv??

Jeg vil nok tilstå, at jeg ikke lige nu kan se mig selv som dukaner resten af mit liv, men hey jeg kom også kun til fase 2. Syntes der var mange ting jeg ikke måtte spise, selvom de var sunde. Men vil da sætte mig ind i det igen, når overskudet er til det.

Jeg ønsker jer alle en dejlig dag - kæmp videre jeg ved dukan 

&nbsp;
Vibeke1965

10/09/2014 kl. 08:56
Altså for at starte bagfra....Når man kommer til fase 4, er der ikke ret meget man ikke må - faktisk er det kun chips Dr. Dukan siger man skal undgå resten af livet - og så er det eneste en pp-dag om ugen - ellers lever du jo lige så normalt som resten af befolkningen - men selvfølgelig skal man resten af livet tænke over hvad man spiser, men det skal man jo også hvis man ikke går på kur, men kostomlægger - jeg har svært ved at se forskellen.

Der er ingen tvivl om, at motion er godt for et vægttab, men jeg vil vove den påstand, at du kan tabe dig ved kostomlægning alene, mens det er langt sværere at tabe sig kun ved motion (medmindre du virkelig motionerer hårdt adskillige timer om dagen)

Men motionen kan ha en gavnlig virkning på at HOLDE vægten bagefter - det er jeg ikke i tvivl om - og så er det jo godt for så meget andet

Jeg ville starte forfra med nogle dage i angreb. Du har været væk fra dukan længe, så du kan sagtens give din krop det "chock" som angreb er.

&nbsp;
Startvægt 19/8-14: 118,7 16/3-15: 111,5 = tabt 7,2 kg
Catherina

10/09/2014 kl. 20:47
Ja sikke en omgang du har været igennem, jeg håber virkelig for dig, at lykken vender lidt og du får det bedre.

Jeg tror på, at man selv skal være helt klar for at tabe sig, for hvis man ikke er det, tror jeg der er større chance for at man giver op, tager på igen og måske ender med en "dårlig" oplevelse på noget som kunne være virkelig godt hvis man mentalt var klar og parat til det.

Måske vil det at du læser lidt herinde hjælpe dig, eller når du får brugt med stressen.

&nbsp;

Det tog mig meget længe i sin tid før jeg blev klar og gik på kur, faktisk var jeg kommet helt op på 108,7 kilo inden det skete. I dag kan jeg undre mig, og jeg ville ønske jeg var gået i gang meget meget før, i sær da jeg nok ikke ville døje i dag med løs hud. Men jeg var bare ikke klar før, det er det eneste jeg kan sige.

&nbsp;

Nu har jeg så en 10 år yngre søster, som døjer med hendes overvægt, og jeg ville ønske jeg kunne få hende til at forstå, at det vil virkelig bide hende i røven, hvis hun ikke får gjort noget ved det inden hun fylder 30. Men ikke så let at opfordre nogen til det som bare ikke er helt klar. (Hun prøvede Dukan for en måske 2 år siden og stoppede efter 3 dage pga hovedpine).

&nbsp;

Jeg håber for dig at du finder roen en dag og vil være klar til at starte din livsstil ændring, og måske vil Henrik Duurs foredrag hjælpe.

&nbsp;

Angående det, så har jeg faktisk selv tænkt på at tilmelde mig til et. Det er sgu svært nogle gange at sparke sig selv i gang med træning, og ja, undskyldninger er nemme.

Jeg kunne godt lide det spørgsmål om, om man kunne se sig selv forsætte resten af sit liv. Ville have være et nej for mig for at leve efter Dukan resten af mit liv. Men nu lever jeg efter Krista Varadys 4:3 og JA, jeg ser mig selv leve sådan resten af livet.

&nbsp;

Og så er det altid godt at få noget at tænke over
Chrisycat

14/09/2014 kl. 08:36
Velkommen tilbage



Denne tråd er lukket og kan ikke længere besvares

Søg forum


Seneste oprettede indlæg

Dukan Slankekur - Generelt
Opsigelse
25/04/2021 kl. 08:22

Dukan Slankekur - Generelt
Står stille
11/04/2021 kl. 20:53

Dukan Slankekur - Generelt
Dukan app (nybegynder)
16/03/2021 kl. 09:53

Dukan Slankekur - Generelt
Fastelavnsboller
30/01/2021 kl. 16:05

Dukan Slankekur - Generelt
Spsk eller vægt
22/01/2021 kl. 16:44


Seneste kommentarer

Dukan Slankekur - Generelt
Opsigelse
17/05/2021 kl. 21:29

Dukan Slankekur - Generelt
Spsk eller vægt
15/03/2021 kl. 09:44

Tekniske spørgsmål
Tilbage-tasten
16/11/2020 kl. 14:48

Opskrifter - LCHF
Fødselsdagskager på LCHF
14/09/2020 kl. 12:20

Dukan Slankekur - Generelt
Hirseflager - er det tilladt på Dukan?
14/09/2020 kl. 12:14

Cookies hjælper os til at give dig den bedste oplevelse. Ved at bruge vores ydelse, accepterer du vores cookies.