Oprettet af Pusselusken d. 06/03/2012 kl. 13:30

PL`s Dukan-status

Fik jo startet i lørdags den 3. marts. Det går super fint. Har ikke haft sukker trang før i går aftes. Klarede det med 1 dl. vanille cheasy .<br />
<br />
Havde faktisk aftalt med mig selv, at jeg kun ville veje mig en gang om ugen. Men må indrømme at jeg her til morgen pludselig fant mig selv på vægten. Syntes nemlig at mit ur sad lidt løsere på håndleddet. Og ja.... sørme om ikke der ikke er forsvundet lidt over 2 kg på 3 dage. For filan hvor skønt.<br />
<br />
Tak fordi I alle er så seje herinde.<br />
<br />


Pusselusken

12/03/2012 kl. 09:01
Hello and good morning<br />
<br />
Vil lige fortælle, at jeg her til morgen havde en "situation" med min indre sabotør. En ordveksling der var nogenlunde sådan her;<br />
<br />
Sabotør:Se nu har du spist protein i 7 dage og du har kun tabt 3 kg og de sidste to dage har din vægt endda stået stille. Drop denne kur og spis sundt i stedet. Det giver samme reslutat. Alle ved jo at det kun er væske i den første uge der forsvinder. Det har du jo tidligere opnået ved opstart på andre kure.<br />
<br />
Mig selv: Nej jeg giver ikke op. Min krop siger bare, at det er nu jeg skal i gang med fase 2. Faktisk skulle jeg kun have haft 6 dage på angreb.<br />
<br />
Sabotør: Hold nu op - angreb hvor latterligt. Hvis du spiser sundt kan du få avocado og ærter som du elsker..... Når du nu begynder at spise grønt vil vægten sikkert stå stille.<br />
<br />
Mig selv: Jeg betragter de små afsavn som en investering i et bedre helbred. Er overbevist om at vægten stadig vil gå ned ad i grøntsagsfasen og jeg tror på at mit mål på 88 kg til ultimo august er aldeles realistisk. Get of my back.<br />
<br />
Heldigvis var det mig der vandt .<br />
<br />
Jeg er dybt taknemmelig for opskriften på brød med tørgær og skummetmælkspulver. Jeg lavede den lidt om og fik 4 store boller ud af det. Har har spsit en her til morgen med Melissa ost og radisse og grøn peber. Skønt at mærke en knasen under måltiderne igen.<br />
<br />
I eftermiddag vil jeg eksperimentere og lave nogle små madbrød ud af denne opskrift til at have i fryseren. Nogle med reven løg og gulerødder, nogle med rosmarin og nogle med skinke,ost og purløg. Uhm det bliver godt......<br />
<br />
NB Mine nye flotte turkise silicone forme er super. Ingenting hænger i og de går i opvaskeren )<br />
<br />
<br />
Pusselusken

12/03/2012 kl. 09:23
Mein Gott hvor jeg dog kan kludre i det. Sorry at jeg "gentager" mig selv. Håber ikke det sker igen.<br />
<br />
Til Mig; Ja måske er de i familie med hinanden - eller kommer de samme steder hvor de lærer at være negative.<br />
Er det i øvrigt ikke dig - "Mig" som har lagt opskriften med hvedekim og skummetmælkspulver ind et sted?<br />
Den er bare go og minder om "rigtigt" brød. Mange tak.
jappe

12/03/2012 kl. 10:21
God formiddag.<br />
Idag, skal jeg starte på dukan kuren. Jeg er så spændt og tændt, får virkelig blod på tanden, når jeg læser hvor meget i har tabt jer, støtter og deler opskrifter her inde.<br />
Diddi

12/03/2012 kl. 10:37
Hej Pjuskeluske.. Fedt du vandt, det er en stor udfordring at kæmpe imod sin indre dæmoner Jeg havde også en lang periode hvor vægten næsten ikke bevægede sig. Jeg er sikker på at min krop kæmpede imod! Den går ligesom i beredsskab for at holde fast.. Og det er helt naturligt, har jeg efterfølgende læst. Så en kombination af en stabilisering af mine gåture og holde fast betød pludselig stort vægttab Så hold fast, klø på... denne kur viker simpelthen&#060;3
mig

12/03/2012 kl. 12:37

<div class="bbcode_quote">
<div class="bbcode_quote_head">Quote:</div>
<div class="bbcode_quote_body"><b>Quote from Pusselusken on March 12, 2012, 09:23</b><br />
Mein Gott hvor jeg dog kan kludre i det. Sorry at jeg "gentager" mig selv. Håber ikke det sker igen.<br />
<br />
Til Mig; Ja måske er de i familie med hinanden - eller kommer de samme steder hvor de lærer at være negative.<br />
Er det i øvrigt ikke dig - "Mig" som har lagt opskriften med hvedekim og skummetmælkspulver ind et sted?<br />
Den er bare go og minder om "rigtigt" brød. Mange tak.</div>
</div>
<br />
Jo det er mig men er blevet lidt i tvivl om hvedekim er ok, nogle steder på dukan sider siger de det er og andre steder at det ikke er sååå men du kan bytte hvedekim ud med haverklid... syntes også det er et lækkert brød Så lidt
Pusselusken

12/03/2012 kl. 13:06
Hej Diddi<br />
<br />
Tak for opbakning. Dejligt ikke at være alene med det. Min familie og venner har ikke vægtproblemer, derfor har de gennem årene ikke kunnet sætte sig ind i kompleksiteten af denne svære problematik. Som min far siger ; Det handler bare om at spise mindre og bevæge sig mere"... Så virkelig skønt at "tale" med ligesindede.<br />
<br />
Hvor sjovt du kalder mig Pjuskeluske. Hedder Pusselusken - det er fra Pippi Langstrømpe. Den skrappe læreinde frøken Prysselius som de kaldte Pruselusken. Har lavet det lidt om til det blødere Pusselusken
Diddi

12/03/2012 kl. 14:04
Ha ha... Det er sørme en skrivefejl, sorry <br />
Gode råd kan være velmende, hvis de vel og mærket er neutrale.. Ellers viker det nemt som en dunken oven i hovedet og så bliver det først svært at nå sine mål. Det blir jo ikke kun sig selv man svigter, men også sine omgivelser.<br />
Jeg er så glad over at have fundet denne side og ja andre "ligesindede" Det motivere i høj grad, ligesom vægttabet Hvor længe har du været undervejs i Dukan..? Pusselusken :-D
Pusselusken

12/03/2012 kl. 14:29
Hej Diddi. Jeg startede den 3. marts så det er jo ikke så længe. Vejede 112 kg og nu 109. Målet er 88 ultimo august. Jej synes det er fantastisk at lave mad efter disse principper. Meget få afsavn. Er også meget glad for dette forum.
Pusselusken

13/03/2012 kl. 11:28
Jeg har fået en ny livret. Tror faktisk at jeg kunne leve udelukkende af denne ret...... Altså hvis ikke der var rene proteindage og maden ikke skulle varieres.<br />
<br />
Svits 2 fed hakket hvidløg med karry. Tilsæt 450 g fedtfattig oksehak. Rør til det smuldrer. Tilsæt 2 store revne gulerødder og 2 porre skåret i skiver. Lad det "koge" med i 10 min.<br />
Serveres med en enkel dressing af halv Skyr og halv Fromage frais med salt og peber.<br />
<br />
Herre-godt siger jeg bare.
majser

13/03/2012 kl. 13:34
Det lyder som en rigtig herreret Man kunne vel også komme ketchup i, eller er det dumt?
Pusselusken

13/03/2012 kl. 14:27
Hej Majser; Jeg ville aldrig komme ketchup i. Det lyder meget enkelt det der er i. Men den smagssammensætning gør bare noget vildt. Ihvertfald ved mine smagsløg. Prøv først u ketchup. Med mindre du hører til den del af befolkningen der ikke kan spise noget unden ketchup Lad mig høre hvad du synes.
Mette1966

13/03/2012 kl. 17:17
Mmmmm det lyder som en ret, jeg vil kaste mig over meget meget snart Tak for den Pusselusken <br />
<br />
Mht ketchup er der en hel del sukker og salt i, så alene af den grund, går jeg udenom det. Jeg brugte det engang på ALT - dårlig vane fra min tid i USA, men har heldigvis aflært det igen <br />
Pusselusken

14/03/2012 kl. 11:10
Hello dagbog<br />
<br />
Nårh...... i morges var jeg godt nok lige ved at springe op på vægten. Heldigvis lykkedes det at lade være. VIL altså vente til fredag morgen.<br />
<br />
I dag vil jeg kreere en flot mappe til opskrifter med inddeling af retter. Jeg er den gammeldags type som helst skal have papir opskriften liggende på bordet når jeg laver mad.<br />
<br />
I går aftes var jeg biffen og se "Hvidsten gruppen" - god film i øvrigt. Tog en drikke yoghurt med i tasken. Fungerede fint i stedet for popkorn og cola <br />
<br />
I aften laver jeg ret med kammuslinger og kokosmælk. Forhåbentlig MUMS.<br />
<br />
I dag spiser jeg min havreklid i små skinkemadbrød m knasende radisser til; mumme-lums. Kollegerne er total misundelige - kan ligefrem se deres mundvand løbe ned af hagen <br />
<br />
Ha det godt alle sammen og tak for interesse i min dagbog.<br />
<br />
majser

14/03/2012 kl. 18:08
Du har selvfølgelig helt ret mht. ketchup. Og nej, jeg er ikke den type, der skal have det til alting. Men jeg tænkte traditionelt nok på spaghetti og kødsovs, og der er jo enten flåede tomater eller ketshup i Og jeg ville naturligvis bruge sukkerfri.<br />
<br />
Men du har ret, det andet lyder vildt godt og meget simpelt. Jeg har ikke prøvet det endnu, men vil gøre det snart <br />
<br />
Det med mappen med opskrifter har jeg ligesådan. Jeg er bare ikke så disciplineret. Hos mig ligger de løst i en stak.<br />
<br />
Dine dage lyder dejlige, og du er vel nok kreativ med maden. Det kan jeg godt misunde dig <br />
<br />
Fortsat god uge til på fredag, hvor spændingen skal udløses
Pusselusken

15/03/2012 kl. 14:13
Tak Majser. Jeg er også meget glad for mit kreative gen. Jeg ville gå død hvis jeg skulle spise de samme ting hele tiden.<br />
I går købte jeg jordskokker. Elsker dem som mos med persillerødder og lidt gulerødder pisket med æg. Så lige i ovnen 45 min. Serveres med sprød kalkunbacon...... Wao siger jeg bare <br />
<br />
Men er lige ved at finde ud af om det er tilladt at spise jordskokker. Det er jo en form for kartoffel.<br />
<br />
Håber virkelig det er ok.<br />
<br />
Til frokost fik jeg en super lække squashret. Svits løg, hvidløg og reven squash på panden. Lægges i ovnfast fad. Pisk æg og mælk med salt peber og muskat. Hæld over grøntsagerne. Drys en pakke kalkunbacon i småstykker på toppen. Så i oven i ca. 25 min. For dælen det var godt.....
Denne tråd er lukket og kan ikke længere besvares

Søg forum


Seneste oprettede indlæg

Dukan Slankekur - Generelt
Opsigelse
25/04/2021 kl. 08:22

Dukan Slankekur - Generelt
Står stille
11/04/2021 kl. 20:53

Dukan Slankekur - Generelt
Dukan app (nybegynder)
16/03/2021 kl. 09:53

Dukan Slankekur - Generelt
Fastelavnsboller
30/01/2021 kl. 16:05

Dukan Slankekur - Generelt
Spsk eller vægt
22/01/2021 kl. 16:44


Seneste kommentarer

Dukan Slankekur - Generelt
Opsigelse
17/05/2021 kl. 21:29

Dukan Slankekur - Generelt
Spsk eller vægt
15/03/2021 kl. 09:44

Tekniske spørgsmål
Tilbage-tasten
16/11/2020 kl. 14:48

Opskrifter - LCHF
Fødselsdagskager på LCHF
14/09/2020 kl. 12:20

Dukan Slankekur - Generelt
Hirseflager - er det tilladt på Dukan?
14/09/2020 kl. 12:14

Cookies hjælper os til at give dig den bedste oplevelse. Ved at bruge vores ydelse, accepterer du vores cookies.