Oprettet af Pusselusken d. 06/03/2012 kl. 13:30

PL`s Dukan-status

Fik jo startet i lørdags den 3. marts. Det går super fint. Har ikke haft sukker trang før i går aftes. Klarede det med 1 dl. vanille cheasy .<br />
<br />
Havde faktisk aftalt med mig selv, at jeg kun ville veje mig en gang om ugen. Men må indrømme at jeg her til morgen pludselig fant mig selv på vægten. Syntes nemlig at mit ur sad lidt løsere på håndleddet. Og ja.... sørme om ikke der ikke er forsvundet lidt over 2 kg på 3 dage. For filan hvor skønt.<br />
<br />
Tak fordi I alle er så seje herinde.<br />
<br />


Pusselusken

16/03/2012 kl. 10:33
Så er der 5 kg mindre af mig siden for 13 dage sigen <br />
<br />
1. delmål er nået. Præmie; en ny vægt. På tilbud i Imerco til 129 kr.
mig

16/03/2012 kl. 11:39
wow det er bare super flot, tillykke med det
Pusselusken

16/03/2012 kl. 11:44
Mange tak mig. Jeg giver dig en stor del af æren. Uden din brød opskrift var det aldrig gået .
mig

16/03/2012 kl. 12:05
ih tak men det er nu en jeg har fundet på nettet ja det er bare et godt brød, jeg er også vild med det men er glad for jeg har kunne hjælpe
majser

16/03/2012 kl. 18:46
Stort tillykke med vægttabet og delmålet. En god præmie at give dig selv Og jeg har læst den sjove diskussion andetsteds om jordskokker, så jeg ved, at du lavede dem til aften. Smagte de godt?<br />
God weekend til dig
Pusselusken

18/03/2012 kl. 13:05
Tak Majser.<br />
Ja jeg lavede en rodfrugtmos af persillerødder, jordskokker gulerødder og porre. Det var ok vil jeg sige. Men nu er jeg også mega fan af kartoffelmos..... Hvis kartoffelmos på 10-skalaen er 10, så er denne mos på 5 <br />
<br />
I aften vil jeg lave tun steaks med salat af ruccola, radisser, grønne asparges, agurk og en dejlig enkel dressing.<br />
<br />
Bagte flere madbrød til fryseren i går. Det er virkelig et hit at putte røget skinke fra Linessa i og lidt knuste hørfrø. Jeg bruger opskriften med skummetmælkspulver og laver dem i muffin forme. Spiser op til to om dagen med Thise 6 &#037; eller Linessa smøreost.<br />
<br />
Go vind til alle.<br />
Pusselusken

20/03/2012 kl. 11:11
Kære savnede ven.<br />
Jeg tænker ofte tilbage på alle vore rare timer sammen. Du formåede tit at sætte prikken over i`et, når de andre ikke helt slog til. Det er jo fuldstændig rigtigt hvad der siges; man mærke først savnet til noget vigtigt, når man må undvære det. Heldigvis mødes vi igen. Og det trøster mig, at jeg ved, at det bliver ved sensommertid, du igen kan berige mig med dit skønne selskab. Jeg ser virkelig frem til at riste dig og blande dig i min mad, smage på dig og spise dig med velbehag. Så hermed på gensyn kære pinjekerne.
Diddi

20/03/2012 kl. 12:58
Hej Pusselusken... Lyder sandelig lækkert med dine ovn-retter må prøves. Jeg er også en mos-elsker Madbrød- lyder noget anderledes end Dukanboller/muffins... Er det dejen du har fladet ud istedet?? Bagt lidt sprødt og drysset med krydderurter og havsalt?? JEg fik hvis lige en ide der, som må prøves. Men hvordan med dine? <br />
majser

20/03/2012 kl. 14:35
Skøn lille kærlighedserklærig til pinjekerner
Pusselusken

20/03/2012 kl. 15:00
Hej Diddi<br />
Jeg brugr opskriften som "mig" har lagt ind den 14. marts under opskrifter. Jeg ganger op med 2. Får ud af dette dej til 16 muffin forme. For at få din klid udelukkende fra disse skal du spise to stk. dagligt. Men du kan jo også nogle dage bare tage een og resten på en anden måde.<br />
For at gøre dejen lidt afvekslende erstatter jeg fx. noget af Fromage Frais med lidt Linessa ost. Og i stedet for hele portionen af hvedekim kommer jeg knuste hørfrø i. Jeg tilsætter ofte røget skinke i tern også fra Linessa.<br />
<br />
Når de er bagt kommer jeg dem i fryseren. Tager dem ud aftenen før i det antal jeg skal bruge. På job flækker jeg dem på langs og lægger dem på brødristeren. Nydes med både ost og pålæg. De har reddet hele min kur. Det minder meget om alm. lækkert grovbrød.<br />
<br />
Du må lige give en melding på det med at flade dejen ud og drysse med havsalt......
Pusselusken

21/03/2012 kl. 11:36
Tilbagefald;<br />
<br />
I går da jeg gik og kiggede på sukkefri kakao i Kvickly, sprang der en pose sød lakrids u sukker ned i min indkøbskurv.<br />
Nå men ok jeg kom hjem og lagde den ned i min tidligere slikskuffe i køkkenet. Da jeg havde fået min aftensmad, som jeg i øvrigt ødelagde ved at bruge en ny karry og for meget af den..... lå posen med lakrids pludselig på sofabordet. Ok jeg spiste 4-5 stykker og lagde posen ud i skuffen igen.<br />
Ca. 10 min. senere lå den på sofabordet igen. Og tænk ca. 10 min efter var posen tom....<br />
<br />
Det siger jo bare at jeg ikke kan administrere lakridser. Derfor skal de boykottes. Øv. Fik altså også mavepine....
mig

21/03/2012 kl. 18:18

<div class="bbcode_quote">
<div class="bbcode_quote_head">Quote:</div>
<div class="bbcode_quote_body"><b>Quote from Pusselusken on March 20, 2012, 15:00</b><br />
Hej Diddi<br />
Jeg brugr opskriften som "mig" har lagt ind den 14. marts under opskrifter. Jeg ganger op med 2. Får ud af dette dej til 16 muffin forme. For at få din klid udelukkende fra disse skal du spise to stk. dagligt. Men du kan jo også nogle dage bare tage een og resten på en anden måde.<br />
For at gøre dejen lidt afvekslende erstatter jeg fx. noget af Fromage Frais med lidt Linessa ost. Og i stedet for hele portionen af hvedekim kommer jeg knuste hørfrø i. Jeg tilsætter ofte røget skinke i tern også fra Linessa.<br />
<br />
Når de er bagt kommer jeg dem i fryseren. Tager dem ud aftenen før i det antal jeg skal bruge. På job flækker jeg dem på langs og lægger dem på brødristeren. Nydes med både ost og pålæg. De har reddet hele min kur. Det minder meget om alm. lækkert grovbrød.<br />
<br />
Du må lige give en melding på det med at flade dejen ud og drysse med havsalt......</div>
</div>
<br />
Hej PL ved ikke om du har set jeg har byttede hvedekim ud med havreklid fordi jeg ikke helt kan finde ud af om vi må spise hvedekim. Hvis du finder ud af om vi må vil jeg gerne ha det afvide .. lyder lækkert at du tilsætter skinke og linessa ost, det må jeg prøve
Pusselusken

22/03/2012 kl. 15:11
Hej mig. Jo jeg har set det. Men bruger bare lidt og så knuste hørfrø.
mig

22/03/2012 kl. 15:15
Ja ok var bare ik lige sikker <br />
Pusselusken

22/03/2012 kl. 15:15
I morgen er det vejedag. Men jeg tror altså ikke rigtig der er sket det store. Jeg åd jo en hel pose slik tirsdag aften. Og i går lavede jeg en hal liter "is" af vanille cheasy - og det hele blev spist.... Det kan vist kun blive straffet)-:<br />
Denne tråd er lukket og kan ikke længere besvares

Søg forum


Seneste oprettede indlæg

Dukan Slankekur - Generelt
Opsigelse
25/04/2021 kl. 08:22

Dukan Slankekur - Generelt
Står stille
11/04/2021 kl. 20:53

Dukan Slankekur - Generelt
Dukan app (nybegynder)
16/03/2021 kl. 09:53

Dukan Slankekur - Generelt
Fastelavnsboller
30/01/2021 kl. 16:05

Dukan Slankekur - Generelt
Spsk eller vægt
22/01/2021 kl. 16:44


Seneste kommentarer

Dukan Slankekur - Generelt
Opsigelse
17/05/2021 kl. 21:29

Dukan Slankekur - Generelt
Spsk eller vægt
15/03/2021 kl. 09:44

Tekniske spørgsmål
Tilbage-tasten
16/11/2020 kl. 14:48

Opskrifter - LCHF
Fødselsdagskager på LCHF
14/09/2020 kl. 12:20

Dukan Slankekur - Generelt
Hirseflager - er det tilladt på Dukan?
14/09/2020 kl. 12:14

Cookies hjælper os til at give dig den bedste oplevelse. Ved at bruge vores ydelse, accepterer du vores cookies.