Oprettet af Pusselusken d. 06/03/2012 kl. 13:30

PL`s Dukan-status

Fik jo startet i lørdags den 3. marts. Det går super fint. Har ikke haft sukker trang før i går aftes. Klarede det med 1 dl. vanille cheasy .<br />
<br />
Havde faktisk aftalt med mig selv, at jeg kun ville veje mig en gang om ugen. Men må indrømme at jeg her til morgen pludselig fant mig selv på vægten. Syntes nemlig at mit ur sad lidt løsere på håndleddet. Og ja.... sørme om ikke der ikke er forsvundet lidt over 2 kg på 3 dage. For filan hvor skønt.<br />
<br />
Tak fordi I alle er så seje herinde.<br />
<br />


lucky

25/06/2014 kl. 05:11
Hej Anette

Jeg er sikker på din dagbog vil tage godt i mod dig igen,du er jo ikke den eneste der ikke har overholdt fase 3   vi er jo nogen der må kæmpe igen med de samme kg,du havde jo en flot vægttab den første gang så mon ikke du får det igen,måske går det ikke lige så stærkt,du kan måske indfør dukan brød nu så du lader brødet glide lige så stille ud af din kost,hvis du vælger at starte op igen.

Jeg vil glæde mig til at læse i din dagbog og følge dig igen

stort Knuzz herfra Djævleøen 
Pusselusken

03/07/2014 kl. 05:49
Hey. Lige en lille hilsen fra ferielandet. Jeg nyder livet og hygger m veninder og selvfølgelig alle pelsdyerne.
Det med hygge indebærer meget lækkert rigtig syndigt. Siden jeg tog beslutning om genstart på Dukan har jeg travlt m at tømme fryser for non-dukan ting. Og chokolade- og ismæssigt lever jeg som om det er mine sidste dage.....
Men jeg ser også frem til min dato som er 07.07.14 tror der er magi i de tal ligesom 03.03.12 var.
Planen er jo at jeg fremstår lækker og hot på min 50 års dag den 30 sept.
Har lejet mit ynglingssommerhus v Ebeltoft i uge 40 og inviteret dem der har betydning for mig. Der er 8 sovepladser så de kan blive nogle dage. Det blir med fælles madlavning gåture spil - helt afslappet og i min ånd.... glæder mig meget.
Ha det godt allesammen vi ses når jeg er i fase 1. Weekenden bruges til læsning og indkøb og Dukan bagning.
Knus og husk at verden er et ret fedt sted
Pusselusken

07/07/2014 kl. 11:24
_________________________________________

SÅ ER DER TRUKKET EN STREG I SANDET..... Slut med Verdens besdtekur-forsøg, 5;2-forsøg, sund kost-forsøg - nu gælder det 100 % Dukan.

Jeg er SÅ klar. Lægger ud med 6 dage i fase 1. Vægt i dag 108 kg - "av min arm" - de sidste 3 kg er kommet på, på ganske få dage i min rus af; kage, pasta, nye kartofler, 0,7 l Baileys, is og slik mm.

Delmål;    104      99       96       92       slutmål 88

Når jeg undervejs bliver lækkersulten, håber jeg, at min styrke til at se længere end til fx. hvad en is gør her og nu, træder i kraft.....

I går læste jeg i "Stop yoyo-vægten" af Charlotte Hartvig. En meget motiverende bog som også giver stof til eftertanke.

Jeg har vært rigtig led og ked af at de fleste af mine 29 kg er kommet på igen. Men det hjælper lidt på selvtilliden at det sker for LANGT de fleste der har et stort vægtab. Fx. nævner Charlotte H, at kun en femtedel af dem, hun har haft i behandlling på sin kostklinik, fem år senere har bevaret den slanke krop.

Charlotte citerer en fra sundhedsuniverset for at sige; "at opnå vægttab kræver en indsatsstyrke på størrelse med at bevæge sig fra idræt i fritiden til eliteidræt".....

Det vigtigste jeg umiddelbart tager med mig fra bogen er, at lade være at diskutere under kuren - hverken med mig selv eller andre "kloge eksperter inden for vægttab" som jeg møder i familien, på job eller andre steder. Jeg kan ikke tåle at komme på afveje. Hvis jeg overtaler mig selv til at tage nogle nye kartofler eller et glas vin er jeg allerede på glatis fremadrettet. Ligeså med de "velmenende" der synes at, jeg da liiiige kan ta et enkelt stykke kage som jo ikke skader.... JO DET GØR nemlig, det skader mig og min plan - derfor ; jeg diskuterer IKKE.

En ting der overrasker mig er, hvor meget sukker der er i mælk...... Men det er jo ikke forbudt på Dukan.

Er der nogle af Jer der har erfaring med opskriften på Chokolademuffins fra tillæget i Ude og hjemme nr. 5 ? De lyder gode og uden klid i

Nå det blev en længere smøre....

Nu viol jeg i gang med "eliteidrætten".....

Vi ses løbende fra nu af - husk at nyde sommeren og anerkend dig selv for hver et kg du kommer til livs.

Knus fra Anette

&nbsp;

&nbsp;
fauer

08/07/2014 kl. 08:30
velkommen tilbage jeg har lavet den is der er opskrift på og den er god, især den med jorbærsmag. Jeg har lavet den i ismaskinen,men den kan også laves uden. Jeg laver også rabarber is. Lone har lagt nogle opskrifter ind med muffins de er rigtig gode. Håber du når dit mål inden din fødselsdag... Pøj pøj med det
tabt 26 kg, er i fase 3
Pusselusken

09/07/2014 kl. 09:51
Hej Birgit. Hvor hyggeligt at høre fra dig. Har lige læst lidt i din dagbog. Hvor kører det flot for dig. Super godt og motiverende for sådan en anti motionist som mig....
Jeg regner altså ikke m at nå målet til min fødselsdag - så skal der ske mirakler
Men håber da at kan få 10 kg høvlet af inden den 30 sept.
Jeg fandt nogle fine silikone is forme i går. Har fyldt cheasy vanille m lakrids i to og to m hindbæressens.... spændende.
Tak for besøg - der er ikke samme aktivitet som i gamle dage....
fauer

09/07/2014 kl. 19:19
du har jo også nogle dele mål, så må du gå efter det. Nej her er ikke så mange aktive herinde.
tabt 26 kg, er i fase 3
Pusselusken

10/07/2014 kl. 18:56
Så er 4. dag i fase 1 næsten klaret. Har ikke haft hovedpine denne gang. Men glæder mig meget til grøntsager på søndag.
Er ved at gennemlæse min dagbog. De første fire måneder er meget inspirerende.
I morgen har jeg en stand til gammeldags marked i Tønder. Har samlet alverdens ting sammen håber ikke det skal med hjem igen. Jeg har lavet nogle lækre okse ruller i kalkunbacon til at have med så jeg ikke bliver fristet af non-Dukan food. På en anden kur havde jeg måske syndet i morgen. Men ikke på Dukan.
Go fredag og go weekend og nyd den dejlige danske sommer.
Christel

11/07/2014 kl. 05:50
Du lyder meget målrettet. Skønt at høre. Pøj med det. Skriver du vægt en gang om ugen?
fauer

11/07/2014 kl. 17:09
dejligt du er forberedt, god weekend
tabt 26 kg, er i fase 3
Chrisycat

12/07/2014 kl. 10:21
Velkommen tilbage, du lyder top motiveret. Tænk hvor få der formår at fastholde deres vægttab - lidt skræmmende. Men det beviser bare et det er et projekt for livet



Pusselusken

13/07/2014 kl. 08:02
Hello ladies
- tak for besøg . Jeg har nu tilbagelagt 6 dage i fase 1. Det er gået super selv om jeg ikke har været fanatisk. Fx bruger jeg mere olivenolie end anbefalet. Der er også sneget sig en enkel rød peberfrugt og lidt sesamfrø ind over de 6 dage. Vægten er reduceret med 4 kg - det er jo fint.
Det er virkelig en dejlig oplevelse at læse i min dagbog fra 12 og 13. Hvor er det skønt at jeg løbende har lagt opskrifter ind. Har allerede fundet nogle som jeg havde glemt alt om.
Jeg er i gang med Anna Bogdanova's "Skyhøj forbrænding". Jeg vil følge hendes 7 ugers træningsprogram. Starter i dag med de første øvelser som er afspænding og vejrtrækningsøvelser. Meningen er at de skal kalibrere og fintune kroppen - er sikker på at min krop lige netop står og mangler det
Øvelserne bliver selvfølgelig gradvis hårdere. Men det virker overkommeligt. Er virkelig spændt på det forløb. Håber det lykkes uden at kvitte....
Husk at et smil gør glad
Christel

13/07/2014 kl. 15:07
Sejt med de fire kg.. Helt vildt...
fauer

13/07/2014 kl. 19:59
Flot vægttab. Det bliver spænende at høre hvordan det går med dit træningsprogram.
tabt 26 kg, er i fase 3
sabinehansen92

14/07/2014 kl. 08:21
Det er en super god start, du har fået. Glæder mig til at følge din kamp! Er det 20 kg. du gerne vil tabe i det hele?

Spændene at høre om dit træningsprogram.

God uge!
Pusselusken

14/07/2014 kl. 11:36
Hello Christel, Birgit og Sabine - tak for besøg og ros, hvor hyggeligt.

Ja Sabine det er alt i alt 20 kg. Hvis det går efter planen er det hen i november jeg står skarpt på ca. 88 kg. Jeg er ikke noget lille nips så det er en fin vægt for mig.

Go mandag til Jer og husk at efter regn kommer sol

&nbsp;
Denne tråd er lukket og kan ikke længere besvares

Søg forum


Seneste oprettede indlæg

Dukan Slankekur - Generelt
Opsigelse
25/04/2021 kl. 08:22

Dukan Slankekur - Generelt
Står stille
11/04/2021 kl. 20:53

Dukan Slankekur - Generelt
Dukan app (nybegynder)
16/03/2021 kl. 09:53

Dukan Slankekur - Generelt
Fastelavnsboller
30/01/2021 kl. 16:05

Dukan Slankekur - Generelt
Spsk eller vægt
22/01/2021 kl. 16:44


Seneste kommentarer

Dukan Slankekur - Generelt
Opsigelse
17/05/2021 kl. 21:29

Dukan Slankekur - Generelt
Spsk eller vægt
15/03/2021 kl. 09:44

Tekniske spørgsmål
Tilbage-tasten
16/11/2020 kl. 14:48

Opskrifter - LCHF
Fødselsdagskager på LCHF
14/09/2020 kl. 12:20

Dukan Slankekur - Generelt
Hirseflager - er det tilladt på Dukan?
14/09/2020 kl. 12:14

Cookies hjælper os til at give dig den bedste oplevelse. Ved at bruge vores ydelse, accepterer du vores cookies.