Oprettet af Pusselusken d. 06/03/2012 kl. 13:30

PL`s Dukan-status

Fik jo startet i lørdags den 3. marts. Det går super fint. Har ikke haft sukker trang før i går aftes. Klarede det med 1 dl. vanille cheasy .<br />
<br />
Havde faktisk aftalt med mig selv, at jeg kun ville veje mig en gang om ugen. Men må indrømme at jeg her til morgen pludselig fant mig selv på vægten. Syntes nemlig at mit ur sad lidt løsere på håndleddet. Og ja.... sørme om ikke der ikke er forsvundet lidt over 2 kg på 3 dage. For filan hvor skønt.<br />
<br />
Tak fordi I alle er så seje herinde.<br />
<br />


Christel

05/08/2014 kl. 07:20
Godt at høre, at du stadig hænger i, og jeg forstår dine tanker ang. flere grøntsager eller ej. Svært at afgøre. Måske kan du afprøve en uge med flere grøntsager (måske hver dag). Og en uge uden. Jeg prøvede en anderledes proteinkur af en fyr der tabte sig syv kg på ti dage, tror jeg det var. Der måtte man få bønner på dåse og grøntsager, og der tabte jeg mig godt, modsat Dukan til sidst, så svært at blive klog på. Men så kan du måske begrænse mejeriprodukter lidt, hvis du får mange grøntsager
Pusselusken

06/08/2014 kl. 07:20
Hej Christel

Jeg er ved at ændre langsomt på min indstilling og mit mål. Kan mærke at det ikke så meget er vægten jeg har fokus på, men mere en stærk og sund krop.

Men selvfølgelig kan jeg godt prøve tage en uge med grøntsager hver dag alligevel. Tak for tippet.

&nbsp;
Christel

06/08/2014 kl. 10:55
Det forstår jeg godt. Med alderen er sundhed og velvære også blevet vigtigere. Siger jeg, der har siddet på tønden i mange dage, fordi jeg har fået usundt feriemad. Har ondt i både hoved og mave.

Jeg læste et sted, at hvis man skal tabe sig med proteinkur, så skal skal kulhydraterne ikke overstige 50-100 gram. Dvs at man kan ikke spise både 700 gram mejeriprodukt og masser af grøntsager, hvis man skal tabe sig af den vej. Men så igen: mange taber sig i fase 3, hvor man får to skiver brød og grønt hver dag .. tja hvad ved jeg .. men spændende at følge din rejse mod en sund og glad krop.
lucky

07/08/2014 kl. 05:51
Hey you.....

Godt det gir pote med din træning,ja i bund og grund er det jo lige meget hvad der står på vægten hvis man har det godt og nogen gange hvis man ikke tænker så meget over den så hopper den lidt ned.

Søndag og mandag fik vi meget regn og det er noget alt i haven ku bruge det var også på tiden alt hang med " ørene"

God weekend Knuzz
sabinehansen92

11/08/2014 kl. 18:45
Hejsa!
Jeg har også skiftet lidt mål; det handler ikke længere om at veje mindst hele tiden, men derimod at have en stærk og sund krop. Det er ikke altid nemt at acceptere at vægten hopper op (men heldigvis også ned igen), men det er nok det langsigtede mål, der betyder mest.

God dag til dig 
fauer

13/08/2014 kl. 21:48
går det godt med dit træningsprogram?
tabt 26 kg, er i fase 3
Vibeke1965

14/08/2014 kl. 09:04
Hej Anette

Dejligt at det ser ud til at køre for dig.

Hvordan går det med vægten?

Jeg så godt du skrev, at du hellere ville ha sund krop, og det er selvfølgelig også rigtigt, men når man vejer så meget for meget, som jeg gør, så er det nu ikke nok at komme i form, jeg SKAL tabe mig og så må formen komme. Jeg starter op igen på tirsdag, har lige noget jeg skal ha overstået først

&nbsp;
Startvægt 19/8-14: 118,7 16/3-15: 111,5 = tabt 7,2 kg
Ninapiie

19/08/2014 kl. 21:51
Hej min kære PL 

Hvor dejligt at se du er helt tilbage igen. Nu må jeg vist også lige tage mig sammen 

Hvordan går det med alle pelsdyrene, din dejlige have osv.

Krams 


INTET smager så godt, som slank føles.
Så er jeg startet op igen D. 22/2-18. 
Pusselusken

21/08/2014 kl. 14:53
Hey I skønne kvinder.

Tak for besøg. Jeg har det godt og det kører fint derud af med min kettlebell træning. Jeg er i 6. uge hvor fokus er på at faste en smule et par af døgnene dvs. højst 16 timer, for ikke at stresse forbrændingen.

Sidst jeg vejede mig havde jeg smidt 7 kg og målte 10 cm mindre om maven. Men jeg vejer mig faktisk sjældent. Søndag i næste uge skal jeg tage fotos igen, så har jeg gennemført de 7 uger. Det er dælme spændende om de forskellige håndtag er blevet reduceret.....

Jeg har valgt at spise grønt hver dag og jeg spiser ind i mellem ærter, mandler, sesamfrø, honning og avocado ellers er det efter Dukan med megen protein og uden om sukker og øvrigt fedt.

Jeg har en god fornemmelse af, at det er godt for mig og kroppen ikke at køre de stramme regler. Jeg er SÅ træt af den yoyo effekt der ALTID kommer for mig, efter et hurtigt vægttab, fordi der har været afsavn og kroppens system er totalt forvirret og stresset.

Så må det tage den tid det tager, at komme ned på mit vægt-mål som stadig er 86 kg.

Og Nina det går strålende med de 4 katte og de to hundebasser jeg har pt. Wilma blev jo desværre dræbt af en bilist i foråret...... Og for at det ikke skal være løgn blev killingernes far også kørt ned ugen efter (altså naboens flotte main coon han) Så Herluf og Frida er forældreløse - godt de har mig

Haven er skøn men alle roserne har lidt i solen som jo var uforskammet voldsom - og nu har vi jo rekorden i regn her i landsdelen - det kan de heller ikke li`.

Ha en dejlig aften/weekend allesammen og husk at forkæle dig selv med sund egenomsorg for din indsats. Knus fra Anette
Ninapiie

21/08/2014 kl. 20:35
Ååååhhh nej søde..... Det gør mig rigtig ondt med Wilma ( Der dalede mit glade humør da lige  ) Ved jo de kære dyr er dit liv &lt;3

kram til dig


INTET smager så godt, som slank føles.
Så er jeg startet op igen D. 22/2-18. 
Vibeke1965

22/08/2014 kl. 06:40
Altså Anette du er bare så positiv - har også skrevet det i min egen dagbog - du burde tage os alle i terapi, de fleste af os er bedre til at slå os selv oven i hovedet - end at drage omsorg.....

Måske skulle du starte en terapi her på siden, for du bor alt for langt væk til, at vi kan komme forbi et par gange om ugen

Dejligt at høre at det kører for dig - jeg er jo en slave af vægten, så jeg hører gerne næste gang du vejer dig det er så nem en indikator for om det går godt eller skidt....
Startvægt 19/8-14: 118,7 16/3-15: 111,5 = tabt 7,2 kg
Pusselusken

22/08/2014 kl. 08:51
Mange tak Nina for din medfølelse.

Og Vibs; terapi hos mig, det har I slet ikke råd til

Vil lige ønske den ALLERBEDSTE weekend til alle seje Dukangirls.

Har netop udsat et besøg hos min veninde i hendes kolonihave i morgen. Det er sku for trist et vejr til at sidde der og blomstre. Nej så vil jeg hellere;

-lytte til Mads og monopolet mens jeg spiser den lækreste omelet med kyllingepølse og frisk trimian på toppen

-tænde op i brændeovenen, slæbe en madras hen foran flammerne sammen med en god bog og to hunde og en eller to katte - efter hvor meget plads der er samt en kop dampende varm Pukka the. Og så i øvrigt være ligeglad med nullermænd i hjørnerne

-male nogle billeder i glade farver

-trække i de lange gummistøvler og den  lange regnfrakke (findes også i korte udgaver) og gå tur med Laurids og Bertha og glæde mig til igen at komme hjem og tænde stearinlys og måske sætte en go film i dvd`en.

-lave en lækker gryderet som kan stå og simre mens jeg tager et lækkert fodbad og sidder med ansigtsmaske på

-finde hula hoop ringen frem og sætte INXS på og gi den max. gas - herefter drikke et stort glas BlueKeld med mango - ummelums

-falde blødt ned i min chaiselong med et lækkert Magasin fx. Liv eller IN og nippe til en skøn kop kaffe med mælkeskum på toppen

-hvis jeg orker  - altså virkelig kun HVIS så sorterer i mine kogebøger og få dem arrangeret i mine nye bogkasser på væggen i køkkenet; belønning en kop chaithe lavet på varm minimælk

Det kan kun blive en go weekend

KNUS med regndråber herfra og husk at regn kun er en ekstra årsag til at gøre gode ting.

&nbsp;
welle

22/08/2014 kl. 09:23
Se det er positiv energi , det lyder godt nok hyggeligt . Her på Sjælland skinner solen lidt endnu , men som du stråler i dig selv , behøver du heller ikke solen . God weekend og tak for et dejligt positivt input .
Vibeke1965

22/08/2014 kl. 11:33
Nej ikke hvis det koster en tur til jylland hver gang

Du er så dejlig positiv - god weekend til dig
Startvægt 19/8-14: 118,7 16/3-15: 111,5 = tabt 7,2 kg
Pusselusken

22/08/2014 kl. 11:46
Det er timelønnen Vibs....... der er hundedyr

Jeg havde faktisk en privat konsultation på et tidspunkt for år tilbage. Men det var ved siden af fuldtidsarbejde. Det blev sku for meget - også at have folks problemer i mit hjem.... Er sikker på at du kan finde en dygtig terapeut i dit område, hvis du vil gøre alvor af det. Knus og tak for roserne skønt
Denne tråd er lukket og kan ikke længere besvares

Søg forum


Seneste oprettede indlæg

Dukan Slankekur - Generelt
Opsigelse
25/04/2021 kl. 08:22

Dukan Slankekur - Generelt
Står stille
11/04/2021 kl. 20:53

Dukan Slankekur - Generelt
Dukan app (nybegynder)
16/03/2021 kl. 09:53

Dukan Slankekur - Generelt
Fastelavnsboller
30/01/2021 kl. 16:05

Dukan Slankekur - Generelt
Spsk eller vægt
22/01/2021 kl. 16:44


Seneste kommentarer

Dukan Slankekur - Generelt
Opsigelse
17/05/2021 kl. 21:29

Dukan Slankekur - Generelt
Spsk eller vægt
15/03/2021 kl. 09:44

Tekniske spørgsmål
Tilbage-tasten
16/11/2020 kl. 14:48

Opskrifter - LCHF
Fødselsdagskager på LCHF
14/09/2020 kl. 12:20

Dukan Slankekur - Generelt
Hirseflager - er det tilladt på Dukan?
14/09/2020 kl. 12:14

Cookies hjælper os til at give dig den bedste oplevelse. Ved at bruge vores ydelse, accepterer du vores cookies.