Oprettet af Pusselusken d. 06/03/2012 kl. 13:30

PL`s Dukan-status

Fik jo startet i lørdags den 3. marts. Det går super fint. Har ikke haft sukker trang før i går aftes. Klarede det med 1 dl. vanille cheasy .<br />
<br />
Havde faktisk aftalt med mig selv, at jeg kun ville veje mig en gang om ugen. Men må indrømme at jeg her til morgen pludselig fant mig selv på vægten. Syntes nemlig at mit ur sad lidt løsere på håndleddet. Og ja.... sørme om ikke der ikke er forsvundet lidt over 2 kg på 3 dage. For filan hvor skønt.<br />
<br />
Tak fordi I alle er så seje herinde.<br />
<br />


Pusselusken

22/04/2015 kl. 08:37
Sådan Vibs - nu er jeg ældre end dig igen

Tak for tilbagemeldinger.

Jeg synes også, at det var en stor hjælp, at kunne skrive her og få feed back fra alle de skønne kivinder. Det var sjovt og hyggeligt. Det var også forpligtende på en måde.

Jeg overvejer hvordan jeg skal i gang med at høvle kiloerne af igen. Men tror ikke det blir Dukan. Ihvertfald ikke den rene model. Men der er mange elementer jeg gerne vil bruge.

Jeg har netop købt Julie Bertelsens nye bog. Hun har også kæmpet med elevartor vægt i mange år og prøvet mange ting. Jeg synes, hun har nogle gode betragtninger. Og hun er jo bare et menneske. Altså forstået på den måde, at hun ikke er fortaler for bestemte kure eller farvet af bestemte metoder. Og så er hun jo en meget lækker kvinde

Nå jeg løber igen. Men måske kommer jeg ind en gang i mellem - bare for at tjekke om der er liv i Jer....... Og måske få en lille sludder.

Ha det skønt og husk at nyde hvordan kraft og saft ude i naturen er ved at sprænges af livskraft.

Knus
Christel

05/05/2015 kl. 08:28
Tak i lige måde .. der er knap liv i os .. tyndt .. men jeg kommer også for dels at bevare min slankehistorie til eget brug, og for at forpligte mig. Pøj med dig

&nbsp;
Chrisycat

07/05/2015 kl. 15:50
Ja kig lige ind i ny og næ - jeg er her igen for at holde mig fast i mit vægttab



Pusselusken

28/10/2015 kl. 09:31
Kære dagbog.
Hvor skønt du stadig findes. Nu har jeg brug for at komme og skrive om stort og småt igen. Har besluttet at starte på Dukan fra i morgen og foreløbig i 8 uger.
Hvis det bare er dig og mig er det fint, men hvis der skulle være andre mennesker her i forum som kunne bidrage så ville det kun være super.
Nå jeg har ikke så megen tid lige nu. Der kommer et længere indlæg snarest.
PS. min vægt er på 111 kg. Håber på at kunne lande på 89-90 som slutmål.
welle

28/10/2015 kl. 11:22
Velkommen retur . Du er ikke helt alene , vi er nogle få stykker med liv i herinde . Så vi støtter og hepper , nogle for at vedligeholde og andre for som dig at høvle kilo af . Pøj pøj 
Pusselusken

29/10/2015 kl. 09:26
Tak for velkomst Welle.

Så er jeg i gang. Vægten sagde først 109,2 det var lidt underligt for i weekenden var den på 111. Flyttede bæstet en halv meter og så viste den 111,8 - to gange. Så det må være min start vægt. Pu-ha. Nå men det skal ikke forskrække mig. Jeg er top motiveret.

Jeg vælger Dukan igen fordi jeg har gode erfaringer med et hurtigt tab. Jeg er klar over at jeg i længden ikke kan overholde Dukan. Men jeg har besluttet at starte med 6 angrebsdage og så køre med pp og pg på skift til er er gået 8 uger. Så er det jul og jeg vil overveje hvad min næste strategi skal være, for at jeg når mit mål på omkring 89-90 kg.

Jeg starter mit træningsprogram med kettelbells op inden for en uge. Det er et 7 ugers program som sagtens kan laves uden at overbelaste kroppen som fx. løb ville gøre. Måske kommer jeg i gang med løb igen når jeg er under 100.

Siden jeg slap Dukan hvor jeg smed 29 kg på ca. 4-5 måneder har jeg været on and off på mange forskellige kost-retninger. Jeg har været hos en psykolog hvor jeg fik hjælp til at få "ordnet" mine meget vanskelige familierelationer. Troede det var det jeg spiste på. Men efter en meget stressende periode har jeg igen taget 5-6 kilo på. Desværre hører jeg ikke til den lille procentdel der kan bi beholde et større vægtab. Det er mit lod at være på yoyo vægt. Men ok der er jo værre ting i verden. Vil sku ikke klynke, men tage de positive briller på.

A pro po briller så har jeg fundet de flotteste med turkise stænger som jeg skal have taget mål til i mogen

Nå men nok for nu.

Husk at nyde de smukke aftener med måneskin og flotte aftegninger af træerne. Smuk med smuk på.
welle

29/10/2015 kl. 12:45
Jeg har også altid selv haft yoyo vægt , men med Dukan er den bare stabil , det er skønt . Jeg kan desværre ikke dyrke så meget motion , men lidt gå ture kan jeg godt . Dårlig ryg og et dårligt ben , øv . Men jeg ser også som dig muligheder istedet for begrænsninger.

Spændende med dine nye briller .

Ja denne årstid er virkelig smuk med smuk på .
Catherina

29/10/2015 kl. 13:02
Velkommen tilbage, selvom det selvfølgelig altid er surt at vende tilbage af den grund.
Som du nævner, er der ingen grund til af fokusere på det negative, selvom det tit desværre er nemmere.
Glæd dig over at du fik stoppet dig selv nu, inden du fik taget mere på. Vægten havde måske været højere efter jul, selvom det altid er fristende at vente lidt. Det kender jeg ihvertfald fra mig selv.

Desværre er der ikke så meget gang i forummet længere, vi er kun meget få herinde, og jeg spiser ikke engang efter Dukan længere, men følger en helt anden diæt.
Men det kan jo være at nogle af de "gamle" vender tilbage, nu du også er herinde, og begynder at skrive igen.

Men venkommen tilbage, og jeg håber det kommer til at gå godt for dig, og du finder den rette vej for dig. Og jeg ved at dem herinde som er på Dukan har spurgt efter andre aktive herinde for sparring
Pusselusken

29/10/2015 kl. 15:45
Hej Catherina.

Tak for velkomst. Ja det kunne jo være fedt hvis der kom nogle flere. Det havde en stor betydning der i 2012 hvor vi virkelig var mange der kunne støtte og "sparke" hinanden.

Hvad er det for en diæt du følger?

Nu vil jeg hjem og lave nogle lækre lakse stykker med en dejlig dressing af græsk yoghurt m dild og kaviar.

Go aften.
Catherina

29/10/2015 kl. 22:14
Ja, jeg husker tydeligt hvordan det var i 2012, jeg startede selv på dukan tilbage i november 2012. Dengang var der for mange aktive dagbøger til, at man kunne følge med i de fleste.

Jeg har spist efter let faste siden januar 2014. Mest 4:3, men gik for nyeligt over til 5:2. Har holdt nogle pauser ind i mellem, mest når jeg følte min krop havde brug for det eller jeg havde lyst, eller tvunget pga tandudtrækning, eller som her tidligere i oktober, hvor jeg følte jeg var nødt til at spise almindeligt hver dag, for at tømme ud i min fryser og lave plads, samt lave en masse retter, som jeg bare ville behøve at opvarme i microovnen.

Jeg var faktisk selv ved at starte op på Dukan igen for anden gang tilbage i Januar, gennemførte angrebsfasen, da jeg havde haft 3 måneds pause fra Dukan, og tænkte bare .. nej, orkede ikke.
Men jeg har holdt fast i mange ting jeg lærte under mine 11 måneder på dukan, og en del jeg ikke har

Men silk og sodavand er stadig dukan venligt, bare ikke mængderne Tænk, jeg synes faktisk at det smager bedre, eller ens.

Laks er altid lækkert, jeg har bare et problem med det, at det gør mig mere sulten, og giver kraftige mavesmerter af sult, hvis jeg ikke spiser minimum 2 store portioner, selv med kartofler til.
Jeg undre mig over hvad der er, reagere ikke sådan på andet mad, kun laksen, som min mave kun registrerer som appetit vækker.

Jeg håber maden smagte dig, og ikke virkede sådan på dig Og det gode ved allerede at have fulgt Dukan i lang tid tidligere er, at man tit husker eller kommer i tanke om en del opskrifter. Eller ved hvor man skal finde dem

Håber du havde en god aften
Pusselusken

30/10/2015 kl. 08:41
Hej igen.

Jeg har også prøvet den der faste 5:2 men det var ikke lige noget der holdt. Blev for sulten på de dage med faste og det der med kalorietælling har aldrig været mig.

Jeg ELSKER laks - især med spidskommen på. Så der er ingen problemer. Det er da mærkeligt at laks har den virkning på dig. Kan godt forstå at du synes det er underligt, at du ikke blir mæt af det, men nærmere sulten.

Jeg har det godt i dag, min mave er glad for at der i går ikke blev spist usunde ting. Selvfølgelig blev jeg lækkersulten i går aftes. Jeg fandt to kyllingepølser på køl og spiste dem med et glas pepsi max til Så var det overstået .

På de 8 uger jeg forløbig har afsat, har jeg to undtagelser fra Dukan. Det er en Flensborg tur med veninder til julemarked. Og så vores julefrokst med arbejde. Men ellers er mit mål at være standhaftig over for alle decembers fristelser ind til den 24. Selvfølgelig skaljeg ikke gå total amok på de har dage, men jeg spiser det som de andre gør- eller noget lignende .

Jeg nævnte vist at jeg har investeret i nye vinduer i mit hus. Så i weekenden skal jeg have gjort endnu mere rent efter håndværkere. Jeg vil se om jeg kan nå at male nogle af listerne - det er min opgave i projektet.

På søndag kommer der en veninde. Hun får Dukan boller til kaffen. Må ha bagt Vibekes burgerboller.

Jeg har også planlagt at lave de der kyllingeruller med kalkunbacon omkring.

Ha en dejlig weekend.........
Catherina

30/10/2015 kl. 10:36
Jeg elsker også laks. Ovnbagt laks med en smule (ok en masse) citron over og en smule salt.
Jeg spiser det dog ikke helt så tit, da det er dyrt at spise en hel lakseside til aftensmad PLUS tilbehør, men alt under 500 gram laks giver kraftige mave smerter, som modsat sult smerter ikke forsvinder før jeg spiser mere mad, til tider, meget mere mad.
Væske kan ikke tage det, så aner ikke hvad det er eller hvad det skyldes.

Det plejer ikke at blive et problem, da jeg altid ender med at spise rub og stub herhjemme, til trods for ønsker om at gemme noget til næste dag, og laver masser af kartofler til.
Men spiste det hos min mor for nogle måneder siden, og hun havde købt og lavet 225 gram til os hver (vi var 3), og begrænset kartofler (hun plejede at lave 2 hele laksesider), og jeg havde voldsomme smerter som jeg måtte sidde nok 2 timer og prøve at holde væk fra mine ansigtstræk, og kunne kun tænke på at jeg ville hjem og spise mig mæt.
Smerterne forsvandt først efter jeg kom hjem 2½ time efter, og fik spist mere mad.
Og det selvom jeg kan faste på både 500 kcal eller kun væske, og mener sult er noget som går over.

Jeg har hørt via min mor, at mange fra hendes arbejde forsøgte 5:2, og i følge hende endte med at tage mere på eller slet ikke at tabe sig. Om de gjorde noget forkert, eller ikke holdt den længe nok, ved jeg ikke. Må indrømme at jeg har tænkt mit.
Men da jeg startede, var det også med skiftevis 3 og 4 fastedage om ugen, og holdt mine fastedage på langt under 500 kcal de første 8 måneder, da jeg opdagede det var nemmere for mig, og spiste virkelig lige hvad jeg ville de andre dage.
Jeg talte ikke kalorier, resultattet ville nok også havde givet mig et chok over hvor meget jeg indtog.
Men jeg kørte så også flere fastedage end blot 2.
Den gyldne regel for et hvert vægttab er netop at indtage færre kalorier end kroppen forbrænder. Om det så opnås via Dukan, Letfaste, tælle kalorier eller en af de 117 andre metoder.

I hvert fald hvad jeg er kommet frem til

Jeg tror det er meget godt, at man afsætter en eller et par dage, hvor det er ok man spiser lidt uden for Dukan, så længe man kan styre det. Som en gylden gulerod, du må om xxx tid.
Jeg ved, at jeg benyttede det dengang jeg startede, hvor der var nogle mærkedage, hvor det var ok jeg spiste lidt uden for Dukan.
Som juleaften, spiste en fasterlavnbolle i februar, spiste hvad jeg ville på min fødselsdag i maj, og i juli da jeg var på bakken med min søn.

Det gjorde netop, at jeg kunne være standhaftig alle de andre dage og ting jeg deltog i.

Og som du jo ved, det er vigtigt at huske på, at man kan lave lækre ting imens man spiser efter Dukan, og man jo har nogle "tolerede ting", som man kan nyde

Lyder lækkert med dine mad planer, og håber du får en god weekend
Pusselusken

03/11/2015 kl. 12:50
Hello kære dagbog.

Så kører jeg på dag 6 på angreb. Er faktisk ikke blevet træt af kun proteiner. Men i morgen skal jeg på kursus med frokost så der tager jeg af salaten. Håber ikke klødet ligger i sovs.... så må jeg springe over. Men glæder mig da til drikke yoghurt og lignende.

Bagte de gode burgerboller. Tror jeg klarer mig med dem en tid. Vil lave en portion med løg skinke og persille i. For afvekslingens skyld.

Skulle lige venne mig til at der ikke er usunde ting på programmet om aftenen, men det går fint nu.

Jeg har jo lige fået en skøn Norsk Skov kattekilling han er bare SÅ nuser. Dejligt med familieforøgelse. Ærgerligt at jeg ikke kan lægge billeder ing. Men på den anden side er der jo ingen læsere - næsten.....

Nå men ha det godt vi skrives.
Helleq

04/11/2015 kl. 13:15
Du er ikke HELT alene

Jeg startede op igen i august med fem dages fase 1, men har valgt at køre en kombi- dvs jeg spiser grønt hver dag, men ikke stivelse i større mængder. Bruger lidt maizena til sovs, pandekager mv, men hvis jeg har lyst til et stykke frugt - eller bananpandekager, så tager jeg det uden dårlig samvittighed.

Kører fast morgenmad på hverdage med en kombi af 1 dl skyr og 1½ dl yoghurt uden sukker. I weekenden står den på æg ( spejlæg, omelet, røræg eller blødkogte) og mørbradbacon/light cocktailpølser og evt små pandekager med rabarber uden sukker.

Frokosten er en salat med enten kylling, skaldyr, tun, 3% feta eller rest fra aftensmad- så jeg får protein nok. OG med en light dressing. Men kan også være enten en pandekage eller to skiver aktiv protein brød med masser af pålæg og lidt grønt.

Til aften spiser jeg MINIMUM 300 gram kød/fisk/fjerkræ/æg(3 stk) og grøntsager til..Nogle dage nøjes jeg med pandekager med stærkt krydret kødfyld, eller fisk uden tilbehør(men med hjemmelavet snydehollandaise).

Og så spiser jeg ½ pakke lakrids hver eneste dag- det er min store last, men når det er sukkerfrit, så betyder det ikke det store

Til gengæld og til forskel fra dukan, så skriver jeg ned hvad jeg spiser - vejer al min salat mens jeg laver den - og kontrollerer derved, at jeg ALTID får over 100 gram protein pr dag og at mit kulhydratforbrug holdes på et minimum. OG at jeg ikke ret tit kommer over 1300 kalorier pr dag.

På den måde taber jeg mig cirka et kilo om ugen 

Men jeg tror det gælder om at finde sin egen vej- og dukan er stadig et godt bud

PS! Jeg tabte mig 35-40 kilo sidst - men har på grund af sygdom og medicin taget mange af dem på igen.
welle

04/11/2015 kl. 14:21
Dejligt at vi efterhånden er lidt flere herinde , det hjælper alle de nystartede og holder os i ørene som skal vedligeholde . Det er også lidt sjovere  hvor skønt med ny kattekilling , de er altid så nuser . Fortsat god Dukan dag til jer alle .
Denne tråd er lukket og kan ikke længere besvares

Søg forum


Seneste oprettede indlæg

Dukan Slankekur - Generelt
Opsigelse
25/04/2021 kl. 08:22

Dukan Slankekur - Generelt
Står stille
11/04/2021 kl. 20:53

Dukan Slankekur - Generelt
Dukan app (nybegynder)
16/03/2021 kl. 09:53

Dukan Slankekur - Generelt
Fastelavnsboller
30/01/2021 kl. 16:05

Dukan Slankekur - Generelt
Spsk eller vægt
22/01/2021 kl. 16:44


Seneste kommentarer

Dukan Slankekur - Generelt
Opsigelse
17/05/2021 kl. 21:29

Dukan Slankekur - Generelt
Spsk eller vægt
15/03/2021 kl. 09:44

Tekniske spørgsmål
Tilbage-tasten
16/11/2020 kl. 14:48

Opskrifter - LCHF
Fødselsdagskager på LCHF
14/09/2020 kl. 12:20

Dukan Slankekur - Generelt
Hirseflager - er det tilladt på Dukan?
14/09/2020 kl. 12:14

Cookies hjælper os til at give dig den bedste oplevelse. Ved at bruge vores ydelse, accepterer du vores cookies.