Oprettet af rikken d. 19/07/2013 kl. 14:06

Rikkens dagbog

Nu prøver jeg Dukan for anden gang. Sidste gang gik det ikke så godt, jeg tabte mig meget i angrebsfasen, men tog det hele på + 2 kg. inden jeg valgte at stoppe kuren efter 20 dage. Jeg havde fordøjelsesbesvær og følte mig generelt energiforladt og småsyg i samtlige 20 dage.
Denne gang har jeg brugt meget tid på at læse indlæg, har læst Dukanbogen og kogebogen, så jeg har fået en bedre forståelse for kurens mekanismer i forhold til min krops funktioner og behov.
Startvægt: 60,7 kg.
1. Dag i angreb - 1,1 kg.
2. Dag i angreb - 900 g.
Jeg har denne gang valgt at skrue ned for mælkeprodukterne, fik ikke den tilladte mængde sidst, men tåler åbenbart ikke den mængde i maven, da jeg denne gang ikke er forstoppet overhovedet. Jeg døjer en smule med hovedpine, men jeg har nu også straffet min krop på 14 dages ferie inden kurens start med drinks, pommes frites og is, så mon ikke en del af hovedpinen finder sin forklaring der?
Maddagbog:
1. Dag: 2 kogte æg, 2 skiver hamburgerryg, 1 dl. Cheasy vanille med havreklid, 2 l. Vand, kaffe.
2. Dag: 2 spejlæg, 4 skiver hamburgerryg, 2 dl. Hytteost med et drys purløg, 1 ds. Tun i vand, 1 kyllingebryst, 2 spsk. Skyr 0,2% , 1 dl. Cheasy vanille med havreklid, 17 g. Syltede jalepenos (fy)


rikken

02/05/2014 kl. 11:22
Så kom jeg i gang med vekselfasen i går. Det går strålende, jeg har ikke haft nogen som helst problemer med hovedpine eller træthed eller forstoppelse I dag har jeg dog kvalme, men det kan skyldes at jeg enten er ved at nedkomme med omgangssyge (begge mine børn og manden har haft en tur) eller at jeg spiste ret meget i går. Jeg fik PG dag: 5 cm. agurk, 2 dl. skyr med vanilleessens og sød, 1 ds. tun i vand, 200 g. rejer, 1 æg, lasagne med kalkunpålægsplader (100g) og oksefars(200 g.) samt tomatsauce og hvidløg. 20 g. 6% ost.

 

Jeg skal til 2 konfirmationer her i maj. Der har jeg tænkt mig at køre PG dage, således at jeg kan spise kødet og grøntsagerne og så springe desserten over. Jeg har ligeledes tænkt mig, at jeg vil nøjes med at drikke vand og sodavand. Jeg håber at min strategi kommer til at virke
rikken

03/05/2014 kl. 06:53
Så fik jeg overstået den første PG dag og som forventet, steg vægten 900 g. I går havde jeg PP dag og til morgen var vægten igen faldet 900 g. Jeg var lidt spændt på, om den også ville være steget yderligere, for det er det, der er sket de sidste 2 gange, hvor jeg så har mistet modet, men det ser ud til, at min krop reagerer rigtig godt på Dukan denne gang, så jeg er glad. I dag skal jeg lægge fliser i mit drivhus og cykle en lang tur med mine piger. Jeg ville gerne kunne lægge et fast motionsprogram, men med et fuldtidsjob, 2 mindre børn og en mand, der arbejder 80-100 timer om ugen, kan jeg ikke få det til at passe ind, så funktionel motion (læs: hus, have, fysiske aktiviteter med mine børn) må gøre det ud for timer i motionscenteret for mig

Jeg er i gang med at finde de bagvedliggende årsager til, at jeg spiser mere end min krop har brug for og er kommet frem til nogle ret interessante mønstre. Nogen af dem er jeg bestemt ikke stolt af og vil bruge al den energi, det kræver at ændre dem. Jeg ved, at jeg spiser, når jeg bliver stresset og træt. Jeg ved også nu, at jeg desværre selv er skyld i, at jeg bliver stresset. Jeg bruger alt for meget tid på at tænke over det, jeg ikke synes fungerer i mit liv, fremfor selv at gøre en indsats for at blive tilfreds. Jeg har på en eller anden måde taget offer-hatten på. Så synes jeg, at det er så synd for mig, så jeg dulmer den følelse med mad. På skrift kan jeg godt se at det er noget fis, så nu tager jeg ja-hatten på i stedet og smider offer-hatten ud Ud i solen med mig
rikken

06/05/2014 kl. 06:02
I dag har jeg været på Dukan i en uge. Vægten står på 56,6 kg. så der er røget 4 kg. Jubiii.

Det er helt vildt motiverende, så jeg fortsætter og håber, at den gode stil fortsætter. Jeg har ca. 4 kg. til min ønskevægt og håber på, at jeg rammer den om 4-6 uger.
fauer

06/05/2014 kl. 06:56
flot vægttab
tabt 26 kg, er i fase 3
rikken

10/01/2015 kl. 19:13
Så kører  jeg Dukan igen.

Jeg ville ønske, at jeg kunne finde ud af at ændre overskriften i min dagbog, men det kan jeg ikke   Jeg er jo ikke i fase 3 (end)nu...

Startvægt: 58,7

målvægt: 54

true Dukanvægt: 54,7

 

Det er dejligt at være tilbage igen, selvom jeg hellere ville have kunnet holde vægten, men jeg må op på hesten igen
theidi

10/01/2015 kl. 22:26
Hmm, vi er vist flere i samme båd 

Jeg mangler så lige næsten 30 igen!!!!!!

God vind 

Mvh theidi
lucky

11/01/2015 kl. 14:51
Hej velkommen tilbage godt du tager fat i de kg med det samme vil ønske jeg havde gjort det for længe siden.

Du kan ændre din overskrift hvis du går til dit første indlæg....

 

 
rikken

12/01/2015 kl. 08:15
Hej Lucky.
Jeg kan ikke få redigeringsknappen frem i mit første indlæg. Tror at Kent vil ændre overskriften for mig

Jeg lovede mig selv for længe siden, at jeg aldrig ville være tyk igen. Det løfte er jeg jo nødt til at overholde, derfor slår jeg bremsen i, når jeg kan se, at kiloene sniger sig på igen
rikken

12/01/2015 kl. 08:47
3 dage i angreb og der er allerede røget 1,7 kg. Det er da en god start. Nu er jeg spændt på, om det går i ged i vekselfasen, som det plejer... Jeg har det dog rigtig godt i min krop og det havde jeg også, da det lykkedes mig at gennemføre Dukan, så jeg tror på det, denne gang. De par gange, hvor jeg er stået af, har jeg været utilpas og forstoppet, så det er måske forskellen mellem, om kroppen er klar eller ikke.
Vibeke1965

12/01/2015 kl. 08:56
Det lyder fornuftigt - det SKAL jeg også når det er lykkedes igen
Startvægt 19/8-14: 118,7 16/3-15: 111,5 = tabt 7,2 kg
Vibeke1965

12/01/2015 kl. 08:57
Flot tab så hurtigt - du er snart i fase 3 igen
Startvægt 19/8-14: 118,7 16/3-15: 111,5 = tabt 7,2 kg
rikken

13/01/2015 kl. 06:32
Første PG dag overstået og jeg har tabt mig 100 g. Det havde jeg ikke forventet, så jeg er positivt overrasket. Det er ikke meget, men det er da bedre end en stagnation eller en stigning. Hvis jeg fortsætter med at tabe bare 100 g. pr. dag, er jeg færdig med fase 2 om en måned

Jeg spiste virkelig meget mad i går, så jeg er ikke så sulten her til morgen. Jeg skal have kyllingedeller med hytteost til aften, og en omelet med rejer til morgenmad. Så bliver det nok til et par skiver Dukanbrød med kødpålæg og fisk til frokost.
Vibeke1965

13/01/2015 kl. 07:06
Lyder som en fornuftig kost - spiser du ingen mellemmåltider?

Hvis du ikke er sulten, kunne du måske nøjes med noget surmælksprodukt til morgenmad?

Har du set det nye hæfte fra Ude&Hjemme? der er en opskrift på overnight grød - jeg kan ikke lige overskue om det er noget for mig, men jeg bliver da nødt til at prøve den af, det er i hvert fald nemt om morgenen at spise noget, der er forberedt aftenen før

Jeg synes det er et flot tab du har haft, det er trods alt ikke så mange kilo du skal af med, og alligevel er du kommet hurtigt fra start
Startvægt 19/8-14: 118,7 16/3-15: 111,5 = tabt 7,2 kg
Christel

13/01/2015 kl. 09:55
Pas på at du ikke får for få proteiner til frokost.

 
rikken

13/01/2015 kl. 15:47
Hej Vibeke.

Jeg har lige købt ude&hjemme for at se opskrifterne. Der er flere spændende retter i, som jeg helt sikkert skal prøve. Grøden skal jeg også prøve, men jeg er lidt en kræsenpind, så gojibær og mynteblade skifter jeg ud med noget andet, ved bare ikke helt, hvad det skal være endnu... Tænker at syltet rabarber (uden sukker, selvfølgelig) ville være lækkert samt et drys kanel. Det må jeg prøve.

Mit vægttab er jeg også svært tilfreds med, det går den rigtige vej og når jeg ikke har mere at tabe, synes jeg at det er en rigtig god start
Denne tråd er lukket og kan ikke længere besvares

Søg forum


Seneste oprettede indlæg

Dukan Slankekur - Generelt
Opsigelse
25/04/2021 kl. 08:22

Dukan Slankekur - Generelt
Står stille
11/04/2021 kl. 20:53

Dukan Slankekur - Generelt
Dukan app (nybegynder)
16/03/2021 kl. 09:53

Dukan Slankekur - Generelt
Fastelavnsboller
30/01/2021 kl. 16:05

Dukan Slankekur - Generelt
Spsk eller vægt
22/01/2021 kl. 16:44


Seneste kommentarer

Dukan Slankekur - Generelt
Opsigelse
17/05/2021 kl. 21:29

Dukan Slankekur - Generelt
Spsk eller vægt
15/03/2021 kl. 09:44

Tekniske spørgsmål
Tilbage-tasten
16/11/2020 kl. 14:48

Opskrifter - LCHF
Fødselsdagskager på LCHF
14/09/2020 kl. 12:20

Dukan Slankekur - Generelt
Hirseflager - er det tilladt på Dukan?
14/09/2020 kl. 12:14

Cookies hjælper os til at give dig den bedste oplevelse. Ved at bruge vores ydelse, accepterer du vores cookies.