Oprettet af rikken d. 19/07/2013 kl. 14:06

Rikkens dagbog

Nu prøver jeg Dukan for anden gang. Sidste gang gik det ikke så godt, jeg tabte mig meget i angrebsfasen, men tog det hele på + 2 kg. inden jeg valgte at stoppe kuren efter 20 dage. Jeg havde fordøjelsesbesvær og følte mig generelt energiforladt og småsyg i samtlige 20 dage.
Denne gang har jeg brugt meget tid på at læse indlæg, har læst Dukanbogen og kogebogen, så jeg har fået en bedre forståelse for kurens mekanismer i forhold til min krops funktioner og behov.
Startvægt: 60,7 kg.
1. Dag i angreb - 1,1 kg.
2. Dag i angreb - 900 g.
Jeg har denne gang valgt at skrue ned for mælkeprodukterne, fik ikke den tilladte mængde sidst, men tåler åbenbart ikke den mængde i maven, da jeg denne gang ikke er forstoppet overhovedet. Jeg døjer en smule med hovedpine, men jeg har nu også straffet min krop på 14 dages ferie inden kurens start med drinks, pommes frites og is, så mon ikke en del af hovedpinen finder sin forklaring der?
Maddagbog:
1. Dag: 2 kogte æg, 2 skiver hamburgerryg, 1 dl. Cheasy vanille med havreklid, 2 l. Vand, kaffe.
2. Dag: 2 spejlæg, 4 skiver hamburgerryg, 2 dl. Hytteost med et drys purløg, 1 ds. Tun i vand, 1 kyllingebryst, 2 spsk. Skyr 0,2% , 1 dl. Cheasy vanille med havreklid, 17 g. Syltede jalepenos (fy)


Maria85

07/08/2013 kl. 17:03
Super flot og hurtigt vægttab
rikken

08/08/2013 kl. 21:29
I dag har jeg proteindag.<br />
Jeg har spist:<br />
2 små hakkebøffer 3-7&#037;<br />
2 spsk. Hytteost 1,5&#037;<br />
2 skiver Dukan franskbrød med Linessaflødeost 5&#037; og hamburgerryg<br />
5 små kyllingefrikadeller<br />
5 protein/ choko- hindbærkugler ( egen opskrift)<br />
2 stk. Sukkerfri tyggegummi<br />
1dl. Cheasy rabarber/ jordbær yoghurt.<br />
<br />
Jeg er spændt på, om vægten har flyttet sig, når jeg får lørdagens tal med...
Maria85

08/08/2013 kl. 21:46
Det bliver spændende at se hvad vægten siger :D
mig

09/08/2013 kl. 11:57
Ja vægten kan godt gå lidt i stå el. stige ved ægløsning, desværre <br />
Surt du nu har fået alle de symptomer nu men tror de pludselig kan komme for jeg fik dem pludselig da jeg var midt i 30érne og havde ellers aldrig haft det før og der var jeg ikke overvægtig eller på kur<br />
<br />
Åhh det bliver da spændende i morgen og fedt du kan lukke de bukser <br />
<br />
Din mad ser fin ud <br />
<br />
Ha en dejlig weekend <br />
Knus Rita
rikken

09/08/2013 kl. 16:06
I aftes ryddede jeg op i mine billeder. Jeg fandt nogle fra 2011, hvor jeg vejede 51 kg. Jeg syntes selv dengang, at jeg var for tyk, men hold da op, hvor så jeg afpillet og ærgerlig ud. Mine bryster var næsten væk og der stak ribben og knogler ud overalt. Dengang talte jeg kalorier og holdt mig til 600-800 kalorier om dagen, for at komme helt derned. Puha! Sådan vil jeg i hvert fald ikke se ud igen. Nu tænker jeg på, om mit mål med 53 kg. måske også er for lavt. Dukan siger 54,4 kg. så nu overvejer jeg, om det ikke er det mål jeg skal sætte mig i stedet.<br />
<br />
Tænk at man kan have så forkert et billede af sig selv, at man tror man er tyk, selvom man ligner en lygtepæl. Jeg havde det ikke så godt psykisk dengang med knas i ægteskabet, var ked af mit job og meget sårbar. Sådan har jeg det heldigvis ikke mere og håber aldrig, at jeg får det sådan igen. Jeg tror, at det med vægten var min måde at prøve at kontrollere situationen på, men kan da godt se nu, at det løb helt af sporet for mig....<br />
<br />
Det glæder mig, at jeg ikke er så fikseret på tallene på badevægten mere og jeg ved, at hvis jeg ikke har tabt mig så meget denne uge, så går det også nok og jeg fortsætter bare med det, jeg gør, så kommer det nok hen ad vejen. Synes faktisk selv, at jeg er ganske pæn med min nuværende vægt. Jeg vil også gerne nå et niveau, hvor det er realistisk for mig at holde vægten uden at skulle tænke over enhver bid, jeg putter i munden.<br />
<br />
Nu har jeg slettet alle de billeder af " fugleskræmslet", men måske jeg skulle have gemt et par stykker til skræk og advarsel <br />
<br />

Chrisycat

09/08/2013 kl. 16:13
Jeg har via vægtkonsulenterne været nede på 60 kg for 10 år siden og kan huske at jeg dengang alligevel mente der var massere at tage af, trods en bukse størrelse 34/36 jeg ved nu at der skal jeg ikke ned igen. Men Dukan siger 72 og det er jeg så i tvivl om er for meget, med 12 kg til forskel er jo også en del. Jeg vil også gerne finde en vægt hvor jeg kan blive stabil. God weekend til dig



rikken

10/08/2013 kl. 08:13
Sikke en god morgen.<br />
<br />
Jeg har jo haft en fornemmelse af, at der ikke rigtig skete noget denne her uge, men gennemsnittet for uge 3 i vekselfasen siger 56,2. Dvs. 400 g. tabt i denne uge.<br />
<br />
Jeg synes at det er et rigtig godt tempo, fordi jeg ikke vejer særlig meget og er så tæt på målet <br />
<br />
Jeg havde ikke opdaget, at jeg var over halvvejs, men det skrev søde Rita og gjorde mig opmærksom på, så det er da fedt. Tror jeg sætter min Dukanvægt på 54,4 kg. som mit næste mål, så vil jeg vurdere der, om jeg synes at der bør smelte flere kilo af.<br />
<br />
Rigtig god weekend &#060;3
Chrisycat

10/08/2013 kl. 11:13
Svar på din hilsen i min dagbog(Det står også i min dagbog)<br />
Tak Rikken, er glad for hvis mit humør kan smitte af på dig. Jeg har været tyk det meste af mit liv, men det er aldrig noget mine forældre eller søster har bemærket. Men de har bakket op når jeg har været på kur og forsøgt at hjælpe med speciel kost eller accepteret at jeg havde min egen mad med. Skulle jeg ønske mere opbakning så kunne den godt komme fra min kæreste Men hvad jeg vejer kommer egentlig kun mig ved, om jeg så er tyk eller tynd. Det er måske på grund af alle de spiseforstyrrelse i familien, at de ikke kan finde ud af at glæde sig på dine vegne eller måske en bekymring om, at dit vægttab skal udvikle sig til en spise forstyrrelse. Kram til dig



Maria85

10/08/2013 kl. 13:41
Hej Rikken.<br />
<br />
Flot at du bliver ved med at tabe dig Når man tænker på hvor lille du er er 400 gram jo meget Så det er jo stort, rigtig flot. Nu kommer snart i mål. Synes det lyder fornuftigt ikke at gå hele vejen ned til 51, for det er jo slet ikke pænt at være så udmagret <br />
<br />
Kh Maria
rikken

10/08/2013 kl. 18:22
Så blev det lørdag og hyggedag med familien.<br />
<br />
Her plejer jeg at veje for/imod rødvin og lave ekstra lækker mad til os og så spise noget Dukanvenligt, MEN jeg spiste mit Dukanbrød, 2 spejlæg, 1 bæger æggehvide, to små tomater fra drivhuset og to skiver kalkunbacon i morges og nu kan jeg ikke klemme en bid ned. Har lidt kvalme <br />
<br />
Nu må ungerne nøjes med nudler til aften og manden må klare sig selv. Rødvinen står også stadig på hylden - hos købmanden. Håber at de overlever, at jeg ikke lige går og hygger om dem og er til fest og farver i aften...<br />
<br />
I morgen har jeg store madlavningsdag sammen med min store datter på 7, hvor vi forbereder ugens måltider og putter i fryseren. Så håber jeg da at kvalmen er forsvundet og appetitten er vendt tilbage.
Maria85

10/08/2013 kl. 18:38
Hej Rikken.<br />
<br />
Jeg havde også virkelig kvalme fornemmelser de første 2 dage ca, fordi jeg bare var SÅ mæt.<br />
<br />
Men tror bare det er fordi at kroppen lige skal vænne sig til alt det mad. Har det meget bedre og føler også at jeg har mere energi <br />
<br />
Men ja, det er noget svært at tvinge sig selv til at spise noget mere for at holde forbrændingen oppe. Men det virker. Jeg gjorde også det at jeg lavede portionerne lidt mindre, så det ikke er 3 store måltider plus mellemmåltider. Men mere 5-6 små måltider udover dagen alt efter hvor sulten jeg er selvfølgelig.<br />
<br />
Men det er lige med at finde en balance <br />
<br />
Kh Maria
rikken

10/08/2013 kl. 18:50
Hej Maria.<br />
<br />
Ja, det var da også et ordentligt måltid jeg satte til livs imorges og ville gerne kunne spise noget for at holde forbrændingen oppe, men grunden til at jeg i sin tid blev overvægtig er, at jeg er et værre madøre. Jeg spiste sundt, men alt for store mængder, så jeg har bare ikke lyst til at spise for at spise. Måske jeg skulle prøve med mindre og hyppigere måltider, som du siger og se, om ikke det er bedre.<br />
<br />
Jeg har det ellers godt og har masser af energi. Var på biblioteket og lege med mine børn i formiddags, ude og handle med manden i eftermiddags og har også slået græs, plantet planter om og vasket tøj plus det sædvanlige (vasket makrel af persiennerne og fjernet fodspor i loftet) som jo hører med, når man har småbørn :-D<br />
<br />

Maria85

10/08/2013 kl. 19:48
Hej Rikke.<br />
<br />
Skal da lige love for at du har nået meget i løbet af dagen :D Så er motionen også hjemme <br />
<br />
Jeg synes det fungerer godt med at spise ca hver 3-4 time, men hvis portionerne er kolosale kan det jo godt være svært at klemme noget ned så kort efter.<br />
<br />
Jeg elsker også selv mad og har også generalt bare spist for meget "bare" fordi det smagte godt. Men det er jo et helt forkert syn at have på maden. Vi skal være bedre til at lytte til kroppen og stoppe i tide Det er også et godt trick at spise laaaangsomt og nyde hver bid og evt. lægge kniv og gaffel ned hver gang, før du tager en ny bid.<br />
<br />
Kh Maria
rikken

11/08/2013 kl. 09:42
Dejlig blæsende søndag morgen <br />
<br />
Jeg kunne ikke modstå vægten til morgen 55,7 <br />
Har lyst til at tilføje den til min ticker, men har jo lovet mig selv, at jeg kun vejer mig 3 gange om ugen og tager gennemsnittet - nå pyt, jeg gør det sgu <br />
<br />
Fandt også målebåndet frem: 3 cm. væk om lårene, 3 cm. i taljen, 2 cm. om hofterne, 1 cm. om overarmene og 1cm. om læggene. Alt forsvundet på under en måned.<br />
<br />
Jeg købte for noget tid siden en kjole på en engelsk hjemmeside, men den er meget lille i numrene, så jeg har ikke kunnet klemme mig ned i den, nu sidder den perfekt <br />
<br />
Rigtig god søndag &#060;3
rikken

11/08/2013 kl. 09:53
Så har jeg da jubilæum 5 kg. tabt
Denne tråd er lukket og kan ikke længere besvares

Søg forum


Seneste oprettede indlæg

Dukan Slankekur - Generelt
Opsigelse
25/04/2021 kl. 08:22

Dukan Slankekur - Generelt
Står stille
11/04/2021 kl. 20:53

Dukan Slankekur - Generelt
Dukan app (nybegynder)
16/03/2021 kl. 09:53

Dukan Slankekur - Generelt
Fastelavnsboller
30/01/2021 kl. 16:05

Dukan Slankekur - Generelt
Spsk eller vægt
22/01/2021 kl. 16:44


Seneste kommentarer

Dukan Slankekur - Generelt
Opsigelse
17/05/2021 kl. 21:29

Dukan Slankekur - Generelt
Spsk eller vægt
15/03/2021 kl. 09:44

Tekniske spørgsmål
Tilbage-tasten
16/11/2020 kl. 14:48

Opskrifter - LCHF
Fødselsdagskager på LCHF
14/09/2020 kl. 12:20

Dukan Slankekur - Generelt
Hirseflager - er det tilladt på Dukan?
14/09/2020 kl. 12:14

Cookies hjælper os til at give dig den bedste oplevelse. Ved at bruge vores ydelse, accepterer du vores cookies.