Oprettet af svale75 d. 08/10/2012 kl. 21:42

Svales tråd!!!

Så vil jeg starte en tråd op!!! kan da lige kort præsentere mig.....37 år og alenemor til min trunte på snart 10 år!!! Har stort set været kraftig alle mine år, og prøvet alle mulige kure....nogle med bedre resultat end andre.....<br />
<br />
Jeg har den sidste uges tid brugt meget tid på at snuse på nettet efter info omkring DUKAN-kuren, og ja på den måde forsøgt at forberede mig mentalt til at komme igang!!<br />
<br />
Planen er, at jeg skal starte på angrebsfasen på torsdag og 6 dage frem, så det blir ret spændende!!! Er usikker og "bange" for, at jeg falder i og ikke kan holde det, men det må tiden jo vise.......


meretep

08/10/2012 kl. 22:46
Velkommen til. Jeg har selv haft de samme tanker, men har nu gennemført dag 1 af 4 i angrebsfasen uden problemer, faktisk overraskende let. Så go for it
bellasara

09/10/2012 kl. 08:45
velkommen til ;o) der er jo intet der smager grimt på denne kur og man må spise sig mæt!! jo, det er rimeligt at følge de ting man må spise - behøver jo ikke liiige være de opskrifter som er her på sitet - blot ingredienserne og de kan jo varieres og lige til din smag. Jeg har været igang en måned og har i al fald tabt 5 kg uden at gå amok - jo, selvfølgelig er søde sager svære at undgå - men, for det meste er der mulighed for at dulme denne trang også f.eks med coccio one, pepsi max og kakaomuffins ;o)og 4 bolsjer om dagen.<br />
Rigtig god vind.<br />
hilsen Bella
kittykat

09/10/2012 kl. 09:11
Velkommen Det lyder som om de har fået forberedt dig godt og er klar til den dukanske livsstil husk du altid kan skrive i forum hvis du har brug for råd og vejledning :D<br />
Jeg havde selv 8 dage på angreb og de gik lyn hurtigt og sålænge man bare spiser så man er mæt (5-6 måltider på dagen) så syntes jeg selv det var okay nemt at styre trangen til at spise "forbudte ting" :P Så god fornøjelse med det
mig

10/10/2012 kl. 16:52
Hej og velkommen til <br />
<br />
Dejligt at se du er godt forberedt Vil sige som Kittykat, hvis man sørge for at være mæt hele tiden er det meget nemmer at holde sig til de ting man gerne må spise <br />
Og der finder jo forskellige ting son er ok til at ta den væreste trang med <br />
<br />
Og du er altid velkommen til at spørg hvis der er noget du er i tvivl om <br />
<br />
Held og lykke med din nye livsstil
Vibeke1965

10/10/2012 kl. 17:03
Velkommen til.<br />
<br />
Jeg synes angrebsfasen er ret nem, man må spise 3 ting: kød, æg og magre mælkeprodukter og så SKAL man have 1½ spsk havreklid.<br />
<br />
Er du sulten mellem måltiderne, så spis lidt cheasy - som de andre skriver, du skal sørge for at være mæt <br />
<br />
Selvfølgelig kan du klare det :D
Startvægt 19/8-14: 118,7 16/3-15: 111,5 = tabt 7,2 kg
svale75

10/10/2012 kl. 20:48
Tak for jeres hilsner i min tråd!! Det luner <br />
<br />
Jeg har desværre ikke haft den tid, jeg regnede med idag til at få handlet ind og lavet mad, så jeg må starte op i det små og handle resten ind imorgen.....<br />
<br />
Men må man egentlig få skinkestrimler i fase1????<br />
<br />
Jeg er godt nok spændt på at komme igang Rigtig spændt og især spændt på, hvor mange kg fase1 vil hjælpe mig af med!!!
mig

10/10/2012 kl. 22:05
Så lidt ja det er altid dejligt at man ved nogle lige kigger forbi ens dagbog <br />
<br />
Ja det må man godt, mener den i lidl kun har 2 &#037; fedt men du skal huske der er salt i så spar lidt på det da meget salt ikke er godt for det holder på væsken i kroppen <br />
<br />
Ja men vi er da også spænd på at følge dig
svale75

10/10/2012 kl. 22:26
Ja den er værre med det salt....tror jeg har givet tunmoussen for meget, men hvad dælen gør I så for at give det smag????<br />
<br />
Ja det blir rigtigt spændende!! Vil selvf gerne af med rigtig mange kg, men har sat mig et første delmål, håber det nåes i løbet af 4-5 uger!!
mig

10/10/2012 kl. 22:45
Ja altså jeg bruger salt men bare ikke for meget, du må jo gerne bruge alle andre krydderier bare der ikke er sukker i og du kan jo også bruge alle de krydderurter som du har lyst til.<br />
<br />
I tunmoussen kan du eks. bruge løg, paprika,citron osv.<br />
<br />
Det er rigtig godt at sætte sig nogle delmål for så virker det heller så uoverskueligt
svale75

11/10/2012 kl. 08:58
Ja mit første delmål hedder 8 kg ss bliver spændende hvor lang der går inden, jeg når det ss<br />
<br />
Har også puttet peber og citron i den. Glæder mig rigtig meget til jeg skal have frokost, for elsker tunmousse.<br />
<br />
Og ja ved jeg får svært ved at lade vægten være hver morgen, men vil gøre et forsøg gg
mig

11/10/2012 kl. 13:17
J det bliver da spændene så <br />
<br />
Ok, ja det smager lækker sådan en gang tunmousse <br />
<br />
Hehe tror jeg vi fleste havde svært ved i starten men nu vejer jeg mig kun en gang om ugen og har gjort siden mit tab gik i stå midt i det hele, fik alt for mange nedturer over det hehe
svale75

11/10/2012 kl. 16:39
Det kan jeg godt forstå, at du gør...sådan reagerer jeg også.....<br />
<br />
Nu er halvdelen af dagen gået....og ja normalt ville jeg ha røget i byen efter noget sødt, men jeg har holdt mig i skindet, selv om jeg HAR været i butikkerne.....så jeg er sgu lidt stolt af mig selv ss......
svale75

11/10/2012 kl. 18:50
Har for første gang i mit liv lavet kyllingefrikadeller....skal lige siges, at jeg gider ikke stå i et køkken, så det er også lige en ekstra ting oveni selve kuren.....<br />
<br />
Men MUMS hvor de smagte godt!!! Blev glædeligt overrasket!!!! Det er helt sikkert ikke sidste gang....sådan en hurtigt omgang et eller andet, der lige kan røres sammen og puttes i ovnen....det kan "vi" li` hehe<br />
mig

11/10/2012 kl. 19:34
Super godt gået at du holdte dig fra det søde <br />
<br />
Hehe ja man slipper ikke for at stå i køkken under den her kur og man får meget opvask <br />
<br />
Men et godt råd, steg en masse deller på engang så kan du smide nogle i fryseren så du bare lige skal ta op, jeg laver næsten altid mad til 2 dage af gangen, bager brød, pitabrød,rullekebab brød osv til en mrd. af gangen og på frost med det så spare man til og strøm <br />
<br />
Ha en dejlig aften
svale75

11/10/2012 kl. 22:18
Hvilke krydderier er der sukker i???<br />
<br />
1. dag på dukan kom til at bestå af:<br />
<br />
Morgenmad: 3 dl cheasy yoghurt med vanilie<br />
mellemad: 2 hårdkogte æg<br />
forkost: 1 tunmousse m/ fromaise dressing<br />
mellemmad: 1 dl cheasy Yog m/ vanilie<br />
aftensmad: 6 små kyllinge frikadeller m/ græsk yoghurt dressing<br />
mellemad: 1 dl cheasy yog m/ vanilie.....<br />
<br />
Jeg nåede ikke de store indkøb igår, så jeg har måtte gribe i, hvad jeg havde nået at købe <br />
<br />
Glæder mig allerede til morgendagen og til at smage
Denne tråd er lukket og kan ikke længere besvares

Søg forum


Seneste oprettede indlæg

Dukan Slankekur - Generelt
Opsigelse
25/04/2021 kl. 08:22

Dukan Slankekur - Generelt
Står stille
11/04/2021 kl. 20:53

Dukan Slankekur - Generelt
Dukan app (nybegynder)
16/03/2021 kl. 09:53

Dukan Slankekur - Generelt
Fastelavnsboller
30/01/2021 kl. 16:05

Dukan Slankekur - Generelt
Spsk eller vægt
22/01/2021 kl. 16:44


Seneste kommentarer

Dukan Slankekur - Generelt
Opsigelse
17/05/2021 kl. 21:29

Dukan Slankekur - Generelt
Spsk eller vægt
15/03/2021 kl. 09:44

Tekniske spørgsmål
Tilbage-tasten
16/11/2020 kl. 14:48

Opskrifter - LCHF
Fødselsdagskager på LCHF
14/09/2020 kl. 12:20

Dukan Slankekur - Generelt
Hirseflager - er det tilladt på Dukan?
14/09/2020 kl. 12:14

Cookies hjælper os til at give dig den bedste oplevelse. Ved at bruge vores ydelse, accepterer du vores cookies.